סיטי טרנספורמר - החברה הישראלית שרוצה לשנות את התנועה העירונית במרכזי הערים בעולם
לא הרבה פעמים יוצא לפגוש חברה שרוצה לשנות את עולם המוביליות, עוד יותר פחות יוצא לפגוש חברה כזו כשהיא חושפת את גירסת הייצור הסופית לרכב המהפכני שלה, ונדיר עוד יותר על גבול ה'לא קיים' לגלות שזו חברה ישראלית – זוהי כמובן הסיטי טרנספורמר שחשפה באיטליה את דגם הייצור שלה ה CT-2.
סיטי טרנספורמר שנוסדה בשנת 2014 פיתחה רכב עירוני חשמלי אשר יכול להגדיל את מפשק הסרנים שלו לנסיעה מהירה (יחסית) או להקטין את מפשק הסרנים לתנועה עירונית צפופה. הרעיון הוא שכאשר הרכב נוסע במהירות גבוהה הוא צריך יותר יציבות ולכן הוא צריך 'לשבת' רחב יותר על הכיבש, וכאשר אין צורך בעודף היציבות במהירות נמוכה, ניתן להכניס את הגלגלים פנימה, ולקבל רכב צר יותר ונוח יותר לתמרון.
הרכב שפותח בישראל על ידי אסף פורמוזה המנכ"ל והמייסד, אייל קרמר המעצב בעל נסיון עשיר בוולוו וסקודה ואודי מרידור מהמייסדים וסמנכ"ל תפעול ואסטרטגיה עומד להיות מיוצר במפעל CeComp האיטלקי לו שיתופי פעולה עם אסטון מרטין, פולקסווגן, אלפין ועוד.
התכנון החדשני ופורץ הגבולות של הסיטי טרנספורמר זכה להכרה בינלאומית רחבה עם סדרת פרסים בינלאומיים לרבות מדליית זהב בפרס העיצוב הגרמני ב 2023, פרס החדשנות בגרמניה ב 2022 ועוד.
הסיטי טרנספורמר CT-2 הוא רכב חשמלי לשני נוסעים היושבים בתצורה של נהג מקדימה ונוסע מאחוריו. לרכב מנוע חשמלי בהספק של 20.4 כ"ס עם מצב 'בוסט' בו ההספק עולה ל 30 כ"ס. קיבולת הסוללה עומדת על 15Kwh, האמורים להספיק לטווח של 180 ק"מ. האורך הכולל של ה CT-2 עומד על 2.5 מטר, והרוחב 1.0 מטר בלבד. בסיס הגלגלים 1.8 מטר, אבל לא ניתן להסיק מכך דבר על המרווח הפנימי מאחר וכל תכנון הרכב שונה. במצב בו הרכב עובר לנסיעה במהירות גבוהה (מעל 40 קמ"ש) מפשק הסרנים מתרחב, והרוחב עומד על 1.3 מטר. במצב זה המהירות המירבית עומדת על 90 קמ"ש.
נפח ההטענה של ה CT-2 עומד על 450 ליטר, ובעזרת המודולריות הגבוהה של ה CT-2 ניתן להסיר את המושב האחורי ולקבל נפח הטענה של 500 ליטר.
ה CT-2 עושה שימוש בתקן L7e המאפשר לו לנסוע גם על כבישים בינעירוניים, ובכך לספק פתרון מוביליות שאינו מוגבל שטח עירוני בלבד. יתרונו הגדול של ה CT-2 הוא בכך שארבעה רכבי CT-2 תופסים מקום של רכב 'רגיל' יחיד, דבר המאפשר ניצול מיטבי של שטחים ציבוריים או שטחים לוגיסטיים של ארגונים.
החברה נמצאת בימים אלו בסבב גיוס הון שנחוץ לה על מנת להגיע לייצור סדרתי לקראת סוף 2026.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.גם מרצדס מייבאך,וגם פיקנטו,ברוב הזמןנטול רכב 18/09/2024 16:43הגב לתגובה זו0 0מזדחלים בפקקים.בכלל,עלות החזקת רכב פרטי גבוהה בטירוף.סגור
-
2.אין לה סיכוי לצערי בישראלמיקי 18/09/2024 10:07הגב לתגובה זו0 0היא נכנסת לקטגוריה l7e שזה מוגבל לנסיעה רק בתוך העיר ואין לה בטיחות ואז הישראלי לא יקנבה כי זה יעלה 100 אלף שחסגור
-
1.גימיקאלון 17/09/2024 11:33הגב לתגובה זו0 0מרצדס סמארט עשתה כזה כבר לפני מלא שנים. יש לסינים ולהודים גם רכבים בסגנון חשמליים או שנוסעים על לחץ אוויר אפילו. לחברה הספציפית הזאת לא רואה חידוש חוץ מעיצוב לקלייאנטים עשירים. השינוי יבוא ממדיניות הממשלות שיחליטו שרשיון רכב של אוטו ממש קטן יעלה רבע מאוטו גדול, והקלות ביבוא. בישראל 180 קילומטר ו90 קמש זה מספיק לרוב המדינה להסתדר אחלה ביום יום.סגור