KGM Torres - קרוסאובר משפחתי נוסף נכנס לזירת התחרות הצפופה
טלקאר, יבואנית דגמי KGM (לשעבר סאנגיונג) השיקה הבוקר את ה KGM Torres, קרוסאובר בסגמנט C-Suv שעתיד להתחרות בסגמנט הלוהט ביותר בענף הרכב.
ה KGM Torres מגיע לתחרות עם עיצוב מוחצן הלוקח השראה עיצובית מדגמי ג'יפ (שבכה קדמית), ידיות עיגון על מכסה המנוע, או כאילו גלגל רזרבי על הדלת האחורית (מיצובישי פאג'רו). על זה מוסיף ה KGM Torres קורה אחורית רחבה בצבע כסוף, פסי לד ביחידות התאורה הראשיות ועוד.
התוצאה הסופית שונה, מזוהה מאוד ולא גנרית. יפה או לא, זה עניין של טעם אישי, אני מוצא את החזית כמיוחדת ונאה.
פנים הרכב מגיע רק בריפוד עור טבעוני בצבע חום, לרבות דשבורד, הגה, דיפוני דלתות ועוד. אם אתם לא עפים על הצבע כמוני, בעיה שלכם. אני סבור ששילוב פחות בולט כמו עור בהיר או בד שחור / אפור, היה יכול להיות יותר נכון ופחות קונטרברסלי.
מול הנהג הגה גדול, קטום בחלקו התחתון, עם מתגי שליטה על המולטימדיה, בקרת השיוט ועוד. לוח המחוונים דיגיטלי בגודל 12.3'', שקוע בתוך הדשבורד. במרכז הדשבורד, מופנה מעט כלפי הנהג, מסך מולטימדיה בגודל 9'', שמרגיש קצת 2020, עם קישוריות לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי באמצעות כבל. מתחת למולטימדיה שני פתחי מיזוג, ומתחתם מסך מצויין בגודל 8'' לשליטה על המיזוג. לחובת אותו מסך ייעודי אציין כי בפס העליון שלו נמצאים מתגי מגע לביטול ה Stop & Start, וגם לנעילת ה 4X4 בדגם עליו נהגתי. את הנעילה הזו הייתי ממקם במקום אחר.
עם בסיס גלגלים של 2.68 מטר (בדיוק כמו ספורטאז' / טוסון ) המרווח מאחור טוב. האורך הכולל של הרכב עומד על 4.7 מטר, 10 ס"מ יותר מטויוטה ראב 4, וכ 20 ס"מ יותר מטוסון / ספורטאז', דבר שמביא עימו תא מטען ענק בנפח של 599 ליטר, בהערכה שמרנית של היבואנית, כי התקבל נתון של מעל 700 ליטר מהיצרנית.
ה KGM Torres מונע באמצעות מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, המפתח 163 כ"ס ומומנט של 28.6 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שישה הילוכים מתוצרת חברת אייסין היפנית.
בהשקה נהגנו בדגם ה 4X4, המצוייד בבקרת משיכה, אך ללא הילוך כח כמובן. מרווח הגחון לא מרשים ועומד על 19.5 ס"מ.
מיד עם קבלת המפתח של ה KGM Torres שמנו פעמינו לשבילים של איזור בית גוברין לראות איך המתחרה החדש בסגמנט מתנהג, והכנסנו אותו להצלבות בכוונה. על אף השהייה מורגשת של בקרת המשיכה, ה Torres ידע להתגבר על ההצלבה ולצאת מהמצב ללא קושי. אתגרים גדולים יותר ננסה במבחן ארוך לרכב.
ל KGM Torres מערכות בטיחות אקטיביות בסיסיות, הוא מקבל ציון 4 באיבזור בטיחות, נמוך מהמצופה. עם זאת הוא מצוייד בשבע כריות אוויר, בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי של סטייה מנתיב ועוד. עדיין אין ציוני בטיחות במבחן הבטיחות האירופאי של ה EuroNcap.
ה KGM Torres משווק בשתי גירסאות, גירסת הנעה קדמית במחיר של 175.0 אש"ח, וגירסת 4X4 במחיר של 190.0 אש"ח.
בעוד המחיר של דגם ה 4X4 נמוך ב 10.0 אש"ח מהג'אקו 7, שבעצמו מנסה להתמודד עם הפורסטר המצטיין של סובארו שמחירו מתחיל ב 206.0 אש"ח, כלומר תמחור אטרקטיבי לרכב 4X4 רך, מחיר הדגם עם ההנעה הקדמית מעט גבוה מדי לדעתי. למרות שסאנגיונג הוא מותג ותיק מאוד בישראל, הוא עדיין לא מספיק מוכר, ולא מספיק נחשק. זה משפיע גם על מחירי המשומשות של היצרן. בתוספת של לא הרבה אלפי שקלים, הצרכן יכול לצאת מאולם התצוגה עם ספורטאז' חדש או טוסון. כן, הוא ישלם יותר, אבל בעוד ככה וככה שנים, בעת המכירה, יש לי השערה שהפער הזה יהיה גדול משמעותית.
עוד חשוב לציין כי בתכנון להביא את ה Torrres גם בגירסה היברידית וגם בגירסה חשמלית מלאה, שתי גירסאות שבתמחור נכון יגרמו לטלקאר להוציא מהמחסן מעודים עם רצועות כמו בשדות תעופה, על מנת לסדר את התורים שיווצרו באולמות התצוגה.
הסיכום הוא חיובי, אבל לא מתלהב מדי. ה KGM Torres יצטרך להוכיח שהוא עדיף על צ'רי טיגו 8 או על הג'אקו 7.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה