אקספנג G6 - מערערת את הסדר המוכר
האקספנג G6 משלבת עיצוב שלא ניתן להתעלם ממנו ותמחור שמציב אותה בתחרות חוצה סגמנטים - מלמטה היא מערערת באמצעות מחיר על ה C-Suv ומלמעלה מאתגרת את הטובות שבקבוצה עם ביצוע ואיכות.
יתרונות: מחיר, ביצועים, ביצוע. חסרונות: ממשק משתמש.
ציון מסכם: 4.6 בסולם פולס
כל רכב של היצרנית הסינית Xpeng עליו אני נוהג מחזק בי את התחושה שזו היצרנית הסינית הטובה ביותר, שמוצריה נמכרים היום בישראל. ה G6 אינו חריג והוא ממשיך את המגמה שטוו שני אחיו ה G9 הקרוסאובר המגודל וה P7 הסדאן.
עיצוב חיצוני ופנימי
ה G6 שהושק בישראל לפני כחודשיים באמצע יולי הוא קרוסאובר קופה חשמלי שהכי מזכיר לי בצורה את הטסלה מודל Y ואת הג'נסיס GV60. החזית כבר מזוהה למדי עם המותג, ועל אף החזית האטומה, ובזכות הפס החוצה את הרכב לכל רוחבו וסמל החברה. צללית הקרוסאובר קופה מתגלה בכל מבט על צד הרכב, וכך גם ידיות נסתרות וחישוקי 20''. מאחור שוב פס חוצה את הרכב לכל רוחבו, כיתוב XPENG וזהו. מאחור היה לי חסר עוד אלמנט עיצובי כלשהו להחליק את העיצוב יותר טוב בגרון. התוצאה הכללית נאה למדי לטעמי, ויחד עם הצבע הכתום של הרכב, לא ניתן להתעלם ממנו על הכביש גם ממרחק. אישית הייתי מעדיף את האחד הצבעים היותר מסורתיים שיש לחברה, ושיושבים יותר טוב על הרכב לטעמי. עוד משהו קטן על הכתום הזה, מרחוק הוא נראה ממש כתום. אבל מקרוב, ובהשתקפות אור חזר, הוא משובץ בהמון נצנצים סגולים. נשבע לכם. את הנצנצים הנסתרים האלה דווקא אהבתי מאוד. ממש מגניב, ושהשם יהיה בעזרו של הפחח שינסה לשחזר את הצבע.פנים הרכב נקי מאוד. הגה עם שני חישורים, לוח מחוונים בגודל 10.25'' שהאמת היא שכל המידע בו למעט המהירות, מיותר. באקספנג שמו לוח מחוונים 'כי צריך', אבל אז לקחו מעצב שנוסע בקורקינט חשמלי ונתנו לו להחליט מה יופיע על הצג. בצד ימין גרף צריכת דלק לא שימושי, במרכז תצוגה של התנועה מסביב, למקרה שהנהג לא יכול לראות מחוץ לשמשה הקדמית, ומשמאל מהירות. בקיצור – מיותר. מולטימדיה בגודל 14.96'' עם אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אלחוטי, וכמובן עדכוני OTA (Over The Air).
מושב הנהג והנוסע חשמליים, מחוממים ומאווררים, המושבים האחוריים מחוממים. תנוחת הנהיגה טובה, ומהר מאוד מתרגלים לסביבה המאוד נקיה. המרווח ליושבים מאחור מצוין הודות לבסיס גלגלים של 2.89 מטר, ורוחב של 1.92 מטר.
מנוע וסוללה
ה G6 משווקת בשלוש גירסאות – גירסת הסטנדרט עם סוללה בקיבולת נטו 66Kwh וטווח מוצהר של 435 ק"מ, הנעה אחורית עם מנוע בהספק 258 כ"ס ומומנט של 44.9 קג"מ. גירסת הלונג ריינג' (רכב המבחן) בהנעה אחורית גם הוא, סוללה בקיבולת נטו של 87.5Kwh, טווח מוצהר של 570 ק"מ, הנעה האחורית באמצעות מנוע בהספק 286 כ"ס ומומנט של 44.9 קג"מ. הגירסה השלישלת, גירסת הפרפורמנס, עם הסוללה הגדולה מבין השתיים וטווח מוצהר של 550 ק"מ, הנעה כפולה, שני מנועים בהספק של 476 כ"ס ומומנט של 67.3 קג"מ. כל הגירסאות נטענות בטעינת AC בקצב של 11Kw. טעינה מהירה – דגם הסטנדרט נטען בקצב של 215Kw ושני הדגמים עם הסוללה הגדולה נטענים בטעינת DC בקצב של עד 280Kw.מבחינת ביצועים רשמיים, דגם הסטנדרט מאיץ מ 0 ל 100 ב 6.9 שניות, הלונג ריינג' ב 6.7 שניות והפרפורמנס ב 4.1 שניות. המהירות הסופית 200 קמ"ש בכולן.
ל G6 אין כפתור התנעה. פתחתם את הרכב – הוא מונע. רק תלחצו על הברקס ושלבו להילוך. עוד חשוב לומר, ל G6 גג פנורמי ענק, ללא כיסוי. כשהרכב עומד בשמש הגג אכן מתחמם, אבל כאשר פנים הרכב מתקרר בזכות המזגן, סינון הקרינה של הגג מצוין, והוא אינו חם במיוחד.
התנהגות כביש
אחרי שעשינו סדר בנתונים, הגיע זמן נהיגה, וכאן ה G6 צוברת המון נקודות זהות. המתלים עושים עבודה מצויינת, למרות שאינם מושלמים. בכביש מהיר המתלים עושים עבודה מצוינת, גם מבודדים היטב וגם מיצרים אחיזה טובה. דווקא במהירות איטית על פסי האטה המתלים חובטים בך יותר מהמצופה. עדיין, מדובר בעבודת מתלים מצוינת שאני לא זוכר מכלי רכב סיניים. גם ההגה נמצא איתם באותה הרמה והוא מדויק ועם משקל טוב.ל G6 הנעה אחורית, שבמצב 'ספורט' מצליחה 'לזרוק זנב' ברגע שהנהג יבקש או יעשה טעות. כאן הייתי מצפה להתערבות של הגמדים האלקטרוניים שיתפסו את הרכב, אבל הם כנראה בהופעה של שלגיה, או ישנים, כך שהרכב מסוגל פשוט להגיע להיגוי יתר לרוחבו של כל הכביש, בכל לחיצה על הדוושה. זה היה על כביש יבש, חוששני שעל כביש רטוב התופעה תתרחש יותר חזק. מצד אחד כיף גדול, מצד שני לא בטוח שזו ההתנהגות שהייתי רוצה מרכב שעומד להיות נפוץ כל-כך.
למרות נתון התאוצה שהוא מצוין אבל לא חורך אספלט, ה G6 היא רכב מהיר מאוד. לחיצה נחושה על דוושת התאוצה בכביש מהיר, ואתם תמצאו את עצמכם במהירות שלא התכוונתם אליה, 150 קמ"ש וצפונה. תהיו זהירים וערניים.
ממשק המשתמש יכול היה לעשות עוד שני קליקים למעלה, עם זאת הוא עדיין יותר טוב ממרבית הממשקים הסיניים. הוא משמעותית פחות טוב ממשקים קוריאניים או אירופאים. ביטול תיקון סטייה מנתיב עדיין מצריך יותר מדי קליקים, ויותר מדי הסטת קשב וריכוז למולטימדה.
צריכת חשמל
צריכת החשמל המוצהרת של ה G6 עומדת על 17.5Kwh ל 100 ק"מ. אין ל G6 אפשרות לאפס את הצריכה, והמשתמש יכול להסתפק רק הנתונים שהרכב מספק לו – 2.5 ק"מ אחרונים, 20 מק"מ אחרונים, 100 ק"מ אחרונים ו'מאז ההפעלה'. בלי לקחם על המכונית, ועם לא מעט לחיצות ונסיעה במהירות גבוהה, הנתון הרשמי הוא די קרוב למציאות, כך שהטווח של 570 ק"מ לסוללה מלאה, גם אם עשוי להיות מעט אופטימי, אני מעריך שלא תהיה כל בעיה להוציא מה G6 מעל 500 ק"מ ריאליים לחלוטין, בלי נסיון לחסוך.בתחום הבטיחות ציידו את ה G6 במרבית אביזרי הבטיחות האקטיבית המתקדמים, והאקספנג מקבל ציון 7 באיבזור בטיחות וחמישה כוכבים (הציון הגבוה ביותר) במבחן הבטיחות של ה EuroNcap.
סיכום ומתחרות
סיכום – רכב מצוין. אקספנג ממשיכה בקו המרשים של המוצרים שלה ה P7 וה G9. ה G6 אינה שונה מהן, וגם היא פשוט מצוינת.מחיר – דגם הסטנדרט 200.0 אש"ח, דגם הלונג ריינג' (רכב המבחן) עולה 225.0 אש"ח, ודגם הפרפורמנס עולה 255.0 אש"ח
מתחרות:
ה G6 עושה מהלך מרשים מול המתחרות. דגם הסטנדרט שעולה 200.0 אש"ח מושך אליו לקוחות מ BYD Atto3 שבתוספת לא גדולה מקבלים רכב משודרג בכמה רמות בכל היבט. בהשוואה לBYD Seal U קשה לי לומר מאחר וטרם בחנתי את ה BYD. מהשוואת ה P7 מול ה Seal אני משער שהאקספנג תהיה טובה יותר בתחום השלדה והמתלים.
דגם הלונג ריינג' מתחרה ישירות באיוניק 5, בסרס 5, בסמארט #3, ואפילו בטויוטה BZ4X. כאשר האיוניק 5 שהיא לדעתי מובילת הקטגוריה תהיה עדיפה בתחום השימושיות אבל עם ביצועים מעט פחות טובים, הסרס מצוינת אבל עם ממשק משתמש לא מוצלח, על הסמארט טרם נהגתי והטויוטה יקרה בכ 20.0 אש"ח.
ציונים מסכמים:
אקספנג G6 | |
נוחות | 4 |
דינמיות | 4.5 |
צריכת דלק / טווח חשמלי | 4.7 |
איבזור | 5 |
בטיחות | 5 |
עיצוב | 4.5 |
תמורה למחיר VFM | 4.5 |
ממוצע | 4.6 |
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.בטיחותאילן 30/09/2024 06:42הגב לתגובה זו1 0אם מה שכתוב כאן נכון לגבי אחיזת הכביש בסיבוב זו סיבה מאוד טובה שלא לרכוש את הרכב.סגור