SafeFields - סטארטאפ ישראלי לטיפול בשדות אלקטרומגנטיים בכלי רכב היברידיים וחשמליים
על קרינה אלקטרומגנטית נערכו אלפי מחקרים. אף אחד מהם לא מצביע באופן מוחלט על השפעות על גוף האדם, אבל גם לא שולל השפעות כאלה.
קרינה שכזו פוגשת אותנו כאשר זרם חשמל עובר בכבלי חשמל, ויוצר מסביבו שדה אלקטרומגנטי.
בעולם הרכב שדות אלקטרומגנטיים יכולים להיווצר מזרימת חשמל בכבלי חשמל בכלי רכב חשמליים והיברידיים – מהסוללה אל המנוע החשמלי, ובכלי רכב שאינם חשמליים באיזור הנהג והנוסעים בחלקה הקדמי של המכונית כאשר מופעלים אביזרים חשמליים כמו מזגן ועוד.
חשוב לומר, אין כרגע הוכחה להשפעה של שדה אלקטרומגנטי על גוף האדם, וגם אין הוכחה שתפריך השפעה שכזו.
עם זאת, אף אחד לא ירצה לגור בסמיכות או בצמוד לקווי מתח גבוה, או לשנאים גדולים של חברת החשמל.
מכיוון שכך, יש מדיניות של נקיטת זהירות במסגרת "עקרון הזהירות" וקיימת המלצה של מניעת חשיפה ממוצעת לקרינה אלקטרומגנטית ברמה של לא מעל 4 מיליגאוס בממוצע יומי.
ד"ר אמנון דובדבני, מומחה לסיכוני קרינה בלתי מייננת, חבר בועדות לאומיות ובינ"ל, יועץ מומחה למשרדי הממשלה, וראש תחום קרינה בלתי מייננת במוסד לבטיחות ולגיהות: "בכלי רכב חשמליים והיברידיים קיימת חשיפה לשדות מגנטיים בתדרים נמוכים, במידה גבוהה הרבה יותר מאשר בכלי רכב בהנעת דלק. ארגון הבריאות העולמי ומשרדי הממשלה בישראל ממליצים לקיים את "עקרון הזהירות" ולהפחית את החשיפה. בישראל, משרדי הממשלה המליצו על ערך יעד ממוצע ביממה להגבלת החשיפה של עד 4 מיליגאוס".
אל תוך עקרון הזהירות נכנס סטארטאפ ישראלי SafeFields שעשה מה שאף אחד אחר לא עשה, עם חשיבה מחוץ לקופסה על מנת להפחית ערכי קרינה אלקטרומגנטית.
בעוד שהרבה נסיונות להפחית קרינה אלקטרו מגנטית נעשים באמצעות יצירת חייץ בין מקור הקרינה לאדם, ב SafeFields ניגשו לבעיה באופן שונה חלוטין. בדומה לאזניות עם בידוד רעשים אקטיבי, המפעילות תדר נגדי לביטול הרעש, ב SafeFields מזהים את מקור השדה האלקטרומגנטי, ומפעילים שדה נגדי המבטל את השדה המקורי. כמובן שביצוע כזה מחייב התייחסות פרטנית לכל דגם, ניתוח הרכב, בדיקה שלו במספר רב של מתארי נהיגה, נסיעה ועומסים שונים ועוד. לאחר ניתח מקורות השדות המגנטיים, מתקינים ב SafeFields את אותם מחוללי שדות הפוכים, עם מערכת ניהול מתקדמת הקוראת את הנתונים השונים, ויודעת לייצר את השדות ההפוכים.
SafeFields היא עדיין סטארטאפ אבל כבר מעוררת עניין רב בקרב יצרניות רכב גדולות בעולם אשר נפגשות עם היזמים, ולומדות את הפתרונות היצירתיים של החברה.
ב SafeFields יצרו פתרונות אפטרמרקט למספר דגמים פופולריים משומשים בשוק, אולם לדעתי נכון היה להתמקד ברבי המכר החדשים היום בשוק – חשמליים והיברידיים.
על אף כי כמה מומחים בתחום עימם שוחחתי התייחסו בספקנות לנושא הקרינה עצמה, חשוב לציין כי השוק הסיני הוא מהמתקדמים ביותר בתחום, כאשר בעת מכירת רכב חדש מחייבת ציון ערכי קרינה אלקטרומגנטית, בדומה לציון צריכת הדלק בישראל.
בהדגמה שנערכה בעת חשיפת המוצר, נמדדו ברכב ההדגמה ערכים של כ 40 מיליגאוס במושב האחורי של כלי הרכב, ולאחר הפעלת המערכת הופחתו הערכים לכ 15% מהערכים המקוריים.
עודד עינת, מייסד משותף ומנכ"ל SafeFields: "הפתרון ניתן להתקנה קלה ונגישה לציבור הרחב בפריסה ארצית. הפתרון שלנו מתאים הן לרכב חדש מהסוכנות והן לרכב בן עשר או יותר, ללא תלות ביצרן, בגודל הרכב, במיקום הסוללה או בסוג ההינע – המוצר של SafeFields עובד עם כלל סוגי ההנעות – החל מהיברידי מתון, דרך היברידי רגיל ופלאג אין וכמובן בהנעה חשמלית מלאה".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה