יונדאי טוסון 2024 - אף פעם לא קל לשמור על מובילות

עם השנים הפך היונדאי טוסון מרכב שצריך להוכיח שהוא מהטובים, לכזה שהוא אמת המידה של השוק בסגמנט קרוסאוברים משפחתיים C-Suv. בדרך הוא קיבל את סביבת הנהג המצוינת העדכנית של יונדאי, ואיבד 20 כ"ס.

יתרונות: שמירת ערך, סביבת נהג

חסרונות: מחיר, הספק

ציון מסכם 4.0 בסולם פולס

 | 
telegram
(1)

היונדאי טוסון הפך עם שנים לסוג של אמת מידה לקטגוריית ה C-SUV – קרוסאובר משפחתי. הפופולריות שלו חוצה יבשות, ומיליוני טוסונים נמכרו בעולם מאז הוא הוצג לראשונה ב 2004.

הדור הרביעי של הטוסון הוצג ב 2020, ולאחרונה עבר הטוסון מתיחת פנים של אמצע חיים, כאשר תא הנוסעים עבר שדרוג משמעותי. סיבה מספיק טובה לחזור ולדגום את הקרוסאובר הפופולרי של יונדאי, ולראות איך הוא מתמודד עם תחרות הולכת וגדלה מצד יצרניות סיניות וקוריאניות.

עדכוני עיצוב


העיצוב החיצוני נותר כמעט ללא שינוי, עם עדכונים קלים בחזית ובחלק האחורי, תוך שהטוסון שומר על חתימת האור הייחודית לו גם ביחידות התאורה הקדמיות וגם באלו האחוריות. באמת שאין יותר מה לומר על העדכון החיצוני.

פנים הרכב עבר מהפיכה של ממש, כאשר הטוסון מקבל את סביבת הנהג הייחודית והמצוינת של דגמי יונדאי העדכניים כפי שהוצגה לראשונה באיוניק 5 החשמלית.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3'' (בדגמי הלקשרי והעלית) והגה תלת חישורי. מודה שאהבתי יותר את ההגה הקודם. מוט ההילוכים נמצא מאחורי ההגה, בדומה לדגמי האיוניק 5 ו איוניק 6, כשהמוט עצמו סטטי, ומסובבים את חלקו החיצוני. מנסיון של שנתיים וחצי זה נוח ושימושי.

במרכז הדשבורד מולטימדיה בגודל 12.3'' גם היא, עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחתיו פתחי מיזוג ופאנל כפתורים לשליטה על בקרת האקלים. בין הנהג לנוסע מדף 'צף' שבקצהו מתגים לשליטה על מצבי נהיגה (אקו, נורמל וספורט), ביטול ה Stop & Start ועוד. שימושי ונוח. מושב הנהג עצמו נוח, ואין בעיה לכוון תנוחת נהיגה בהתאם לרצון הנהג.

המרווח מאחור טוב כמקובל בקטגוריה, עם בסיס גלגלים של 2.68 מטר, שני מבוגרים יתרווחו בנחת, שלושה ירגישו אינטימיות יתרה, שוב, לא חריג בקטגוריה.

הספק והתנהגות כביש


המנוע הוא מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר שעבר הפחתת הספק לעומת הדגם שלפני מתיחת הפנים, והוא מפתח 160 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ, בהשוואה ל 180 כ"ס בדגם היוצא. תיבת ההילוכים אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים.

בנסיעה הטוסון נוח ונעים, המתלים עושים עבודה טובה כמצופה. אחיזת הכביש גבוהה ובטוחה, עם זאת, מעבר על פסי האטה במהירות גבוהה מכניס חבטה קלה לרכב כרומז שזה לא ממש הסביבה הטבעית שלו לתקל פסי האטה ב 50 קמ"ש. אבל זו ביקורת שולית כי הסה"כ טוב ונעים. הטוסון מכוייל לצד הקשיח יותר של הסקאלה, טוב יותר מחוץ לעיר, מעט קשיח מדי בתוך העיר.

תיבת ההילוכים הזכירה לי כמה התאמות צריך לעשות בנהיגה עם תיבות רובוטיות. תיבות רובוטיות לא אוהבות נהיגת זחילה, ולא אוהבות חניות בעליה או ירידה תלולה, אבל רצה הגורל ונזקקתי להגיע לירושלים עם כמה חניות ונהיגת זחילה בעליה. בכאלה מקרים נכון יהיה לבחור במצב 'ספורט' בתיבת ההילוכים ולא לשבת על דוושת המעצורים.

צריכת דלק ובטיחות


צריכת דלק מעולם לא היתה הנקודה החזקה של הטוסון, והדגם העדכני לא שונה בהרבה. הצריכה הרשמית עומדת על 7.1 ליטר ל 100 ק"מ, שהם כ 14 ק"מ לליטר. בפועל אני משער שלא תיפגשו עם צריכה כזו. נסיעה אגרסיבית משהו, עם פקקים, תנועה זוחלת וכביש מהיר הניבה צריכה ממוצעת של 10.4 ק"מ לליטר, לאורך מאות ק"מ. נהיגה חסכונית, כלומר קרוז קונטרול על 95 קמ"ש הניבה צריכה מצוינת של 19.5 ק"מ לליטר. האמת תמיד באמצע, ובעיקר תלויה בסגנון הנהיגה של הנהג.

בתחום הבטיחות יש הבדלים בין שתי רמות הכניסה לשתי הרמות הבכירות. דגם הפרימיום והפנורמיק מקבלים ציון איבזור בטיחות 5 ואילו דגמי הלקשרי והעלית מקבלים ציון 7. ההבדלים הם זיהוי רכב בשטח מת, מערכת תיקון אקטיבי למניעת התנגשות עם רכב בשטח מת, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית ואזהרה על פיתחת דלת. במבחן הבטיחות של ה EuroNcap שנערך בשנת 2021 קיבל הטוסון ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.

סיכום


הטוסון משווק כאמור בארבע רמות גימור, החל בדגם הפרימיום במחיר של 185.0 אש"ח, דגם הפנורמיק במחיר של 193.0 אש"ח, דגם הלקשרי (רכב המבחן) במחיר של 205.0 אש"ח ודגם העלית במחיר של 220.0 אש"ח.

תחרות:

הטוסון נמצא בסגמנט הצפוף ביותר מבחינת תחרות. החל מהמיצובישי אקליפס קרוס במחיר של 162.0 אש"ח, צ'רי טיגו 7 במחיר של 160.0 אש"ח, קיה ספורטאז' במחיר של 180.0 אש"ח, שני המתמודדים החדשים- הג'אקו 7 במחיר של 170.0 אש"ח, וה KGM טורס במחיר של 175.0 אש"ח, ומצד שני, מספר חשמליות מצויינות כמו ה BYD Atto3 שמחירה מתחיל ב 168.5 אש"ח, סמארט #1 שמחירה 190.0 אש"ח ועוד. אמרנו שצפוף שם על המדף.

ציונים מסכמים:
 

יונדאי טוסון 1.6T לקשרי
נוחות3.5
דינמיות4
צריכת דלק / טווח חשמלי3.5
איבזור4
בטיחות4.5
עיצוב4.5
תמורה למחיר VFM4
ממוצע4.0

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עיצת זהב
    רונן 11/10/2024 15:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קנו byd atto3 רכב חשמלי שזה כמה דורות קדימה, כמו חללית, הכל חכם. בעצם מי שעשיר ויש לו כסף לתחנות דלק שיקנה טוסון, שימו לב צריכת דלק בכתבה בלבד בפועל תשלמו הרבה. קיבלתם מתנה ממני בין 50 אלף ל- 100 אלף שח בחינם על הדלק. אני קניתי ומשלם 100 שח חשמל לחודש. במקום 1200 שח בדלק. בהצלחה.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות