משבר חדש בענף הרכב - מגבלות על פריקת כלי רכב בנמלים
הקשיים של יבואני רכב ממשיכים, ואחרי סדרת משברים הקשורים במצב הגיאופוליטי עם עצירת משלוחי כלי רכב מטורקיה לישראל, משבר ההובלה הימית בגלל החות'ים בים האדום, עכשיו מערימה גם מדינת ישראל קשיים נוספים.
במסמך שהגיע לידי ביזפורטל, מודיעה רשות הספנות והנמלים על מגבלות קשות בכל הנוגע לפריקה ואיחסון של כלי רכב בנמלים בישראל. על פי המכתב שנשלח לכל הנוגעים בדבר, הטילה המדינה מגבלת איחסון כלי רכב בשטחי הנמלים, כך שנמלי אשדוד וחיפה יכולים לאחסן לא יותר מ 15,000 כלי רכב בשטחי הנמל, ואילו על חברת SIPG המפעילה את המסוף הפרטי בחיפה הוטלה מגבלה של לא יותר מ 4000 כלי רכב בשטחי הנמל.
הנחיה זו של המדינה נועדה לתמוך במאמץ המלחמתי בה מדינת ישראל מתמודדת עם מספר חזיתות במקביל, ולאפשר פריקת סחורות חיוניות יותר למשק ולמאמץ המלחמתי, ותפעול סחורות אלו בשטחי הנמלים.
ההנחיה לא חלה על שטחי האיחסון שמחזיקים היבואנים בשטחי הנמלים השונים, ועליהם לא חלה המגבלה, אלא רק על איחסון בשטחי הנמל הציבוריים.
יבואנים שעשו מאמץ גדול לקבל הקצאות מהיצרנים, ולאחר מכן לשריין את ההובלה הימית באמצעות אניות גלנוע, נתקלו בהנחייה החדשה, ולביזפורטל נודע כי מספר יבואנים נאלצים לסובב לאחור אניות עם משלוחי כלי רכב, כאשר על כל אחת מהן אלפי כלי רכב מסוגים שונים לנמלים קרובים באגן המזרחי של הים התיכון, ומשם למגרשי איחסון סמוכים, עד שניתן יהיה לשנע אותם לארץ.
מצב זה מייקר משמעותית את עלות ההובלה הימית של כל רכב ורכב, ולא מן הנמנע כי עלויות אלו יגולגלו בסופו של דבר על הצרכנים, דבר שממנו המדינה מרוויחה שוב באמצעות מיסים על העלויות הנוספות.
לעיכוב במשלוחים יש משמעויות נוספות נרחבות בהרבה, הנוגעות בעידכון תעריפי המיסוי על כלי הרכב השונים, והקטנת הטבת המס הירוק, כך שכלי רכב שהיו יכולים להימסר ללקוח תחת המיסוי הנוכחי, עלולים להתייקר באלפי שקלים אם יימסרו בסופו של דבר תחת תקנות המיסוי החדשות.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.יבואנים מלאים בכסף שעושים עלינו ורק בוכיםאבו לוף 11/10/2024 00:52הגב לתגובה זו1 0המסמך הגיע מהיבואנית שמעלים מחירים בעזרת התקשורתסגור
-
1.סיפורי סבתא של היבואנים כדי להעלות מחירים (ל"ת)שאפיק 10/10/2024 18:44הגב לתגובה זו2 1סגור