סקודה קודיאק 2024 - הבסיס נותר משובח

הסקודה קודיאק המבוקש חוזר לשוק עם דגם 2024. הוא נותר איכותי, חסכוני ושימושי, מול מתחרים שלכל אחד מהם יתרונות. הבחירה בסופו  של דבר תהיה לפי צרכי הלקוח.

יתרונות -איכות, נוחות, שלדה

חסרונות - איבזור, מנוע

ציון מסכם 4.4 בסולם פולס

 | 
telegram
(6)

למרות התחושה שהסקודה קודיאק איתנו כבר שנים רבות, למעשה הוא דגם צעיר יחסית באילן היוחסין של סקודה. הקודיאק הוצג לראשונה בשנת 2017 כקרוסאובר בסגמנט D-SUV, כלומר קרוסאובר המבוסס על משפחתית גדולה ('מנהלים' בשפה השגויה בישראל), עם אפשרות לשבעה מושבים. חיש מהר התחבב הקודיאק על משפחות מרובות ילדים, וגם על כאלה שפשוט רצו את המרווח הפנימי המרשים שהגיע עם הקודיאק, יחד עם האיכות המוכרת של סקודה. ב 2021 עבר הקודיאק מתיחת פנים קלה, ובתחילת 2024 הוצג הדור השני של הקודיאק באירופה, ובאוגוסט האחרון הוא הושק רשמית גם בישראל, סיבה מצוינת לבחון את הדגם העדכני.

עיצוב ותא נוסעים


הקודיאק החדש שומר על מאפייני העיצוב של הדגם היוצא, תוך שהוא מתעדכן ומיישר קו עם העיצובים העדכניים של היצרן. ראשית, לא תוכלו להתבלבל בין הקודיאק לבין אף קרוסאובר אחר. בחזית אותו גריל גדול שראינו לראשונה בסקודה אניאק החשמלית המצוינת של היצרן, יחידות תאורה גדולות מפוצלות, מכסה מנוע גדול עם שתי תפיחות הנמתחות מהחזית ועד השמשה הקדמית, וסמל סקודה שלא תתבלבלו. מבט מהצד מציג מראה מעט יותר 'ספורטיבי' מהדגם היוצא, והרכב נראה מעט נמוך יותר וארוך יותר והמראה לא מטעה, הקודיאק החדש נמוך בכס"מ אחד מהדגם היוצא (1.668 מטר בחדש, 1.676 מטר ביוצא) וארוך יותר בשישה ס"מ (4.758 מטר בחדש, 4.697 מטר ביוצא). בסיס הגלגלים התקצר בשלושה מ"מ לא משמעותיים והוא עומד היום על 2.788 מטר.

גם החלק האחורי של הקודיאק עבר עדכון עם יחידות תאורה חדשות, מפוצלות בין הכנף לבין הדלת החמישית, כיתוב SKODA בגדול למרות שלא ניתן להתבלבל וזהו בערך.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

פנים הרכב עבר עדכון גם הוא, והוא נקי ונעים מאוד. הגה דו חישורי גדול ונכון למגע, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25'', מסך מולטימדיה בגודל 13'' עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. נגיעות של בד נעים למגע בדשבורד ובדיפוני הדלתות. מתחת למסך הראשי שני פתחי מיזוג גדולים ויעילים, ומתחתם שלוש חוגות לניהול בקרת האקלים המפוצלת, בעלת שלושה איזורים (נהג, נוסע, מושב אחורי). מושב הנהג נוח מאוד עם אפשרויות כיוונון מגוונות, אולם לחובתו הוא אינו חשמלי אלא ידני. אנקדוטה לגבי מושב הנוסע, נוסעת שנכנסה לרכב התיישבה לצד הנהג ומיד אמרה "וואו, המושב הזה כל-כך נוח!".

הקונסולה בין הנהג לנוסע מורכבת כולה מתאי איחסון, חלקם עם כיסוי, חלקם פתוחים, ושני משטחי טעינה אלחוטית בחלקה הקדמי של הקונסולה.

ליושבים בשורת המושבים השינה יש שפע מקום, כאשר המושב מפוצל 1/3 ו 2/3, ונע על מסילה כך שניתן להסיטו קדימה לטובת מרווח בשורה המושבים השלישית, שאני יכול להניח שאף אחד מהקוראים שלי לא היה רוצה לשבת בה לנסיעה ארוכה. ילדים יוכלו להתמקם בה בקלות.

מנוע, שלדה וצריכת דלק

הקודיאק עבר גם שינויים ברמות הגימור, כך שאנחנו עם רמת הגימור היחידה שיש ADVANCE שמגיעה עם מנוע טורבו בנזין 1.5 ליטר, המפיק 150 כ"ס ו 25.5 קג"מ. תיבת ההילוכים DSG רובוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים. (יש עוד שני דגמים עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר עם הספקים של 150 כ"ס או 193 כ"ס).

בנסיעה הקודיאק מזכיר מדוע הוא נחשק. הנסיעה בקודיאק נעימה מאוד, המכוניות מרגישה כאילו היא יצוקה, ואיכות הבניה מרשימה. התאוצה הרשמית מ 0 ל 100 עומדת על 9.9 שניות והביקורת היחידה שאני יכול לומר על הקודיאק בנסיעה היא שהמנוע מרגיש קטן על השלדה המשובחת של הרכב. פתאום 150 כ"ס מרגיש כבר מאוד, גם לזינוקים מעמידה, ובעיקר לתאוצות ביניים. אל תבינו לא נכון, הקודיאק לא יביך אתכם בכביש, אבל כאשר עדר מכוניות מצוידות במנועים בהספקים של 200 כ"ס המרכב של הקודיאק מרגיש כבד על מנוע עם 150 כ"ס. לשלדה אגב אין שום בעיה לטפל בהספק כפול מזה. המתלים עושים עבודה מצוינת בבידוד הכביש, אבל בלי לנתק את הנהג מהנעשה. ההגה מתקשר במידה הנכונה, ואין לקודיאק בעיה לשייט במהירויות גבוהות מאוד בבטחון גמור. בהיבטי שלדה – מתלים – הגה, הקודיאק פשוט משובח.

צריכת הדלק של הקודיאק מצוינת לרכב בגודלו, הצריכה הרשמית של הרכב עומדת על 6.1 ליטר ל 100 ק"מ, כ 14 ק"מ לליטר. נהיגה סופר חסכונית ומודעת סחטה מהקודיאק המגודל לא פחות מ 22.4 ק"מ לליטר, אולם סגנון נהיגה זה לא יאומץ על ידי אף נהג שאינו על תרופות הרגעה. נהיגה רגילה לחלוטין עם הקודיאק הביאה את צריכת הדלק לסביבות ה 15 ק"מ לליטר. בפועל, עם נהיגה עירונית רגילה לא תהיה בעיה לקבל מהקודיאק את הצריכה הרשמית שלו, כלומר כ 14 ק"מ לליטר, נתון מצוין לרכב מסוגו.

בטיחות ותחרות


בסקודה ציידו את הקודיאק החדש בכמעט כל אביזרי הבטיחות העדכניים – בלימה אוטומטית לרבות הולכי רגל ודו גלגלי, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, קרוז קונטרול אדפטיבי, התרעה על רכב בשטח מת, התתרעה ובלימה בעת תנועה חוצה מאחור ועוד. בהתאם, ציון איבזור הבטיחות עומד על 7, ובמבחן הבטיחות של ה EuroNcap קיבל הקודיאק 5 כוכבי בטיחות מקסימליים.

מחירו של הקודיאק כפי שנבחן עומד על 215.0 אש"ח, דגם הטורבו דיזל 4X2 משווק במחיר של 246.5 אש"ח ואילו דגם ה 4X4 משווק במחיר של 269.5 אש"ח.

הקודיאק היה מוביל שוק ללא עוררין, והדגם החדש נותר כזה. לזכותו איכות ביצוע גבוה, מתלים מצוינים, נוחות גבוהה, מרווח פנימי מצוין ותמחור הוגן מאוד. לחובתו מנוע שמרגיש בואכה 2025 מעט חלש מדי, מושבים קדמיים ודלת אחורית שאינם חשמליים.

תחרות:
הקודיאק מאותגר על ידי שני מתחרים עיקריים- המיצובישי אאוטלנדר המשווק בשמונה רמות גימור בטווח מחירים שבין 190.0 אש"ח ל 252.0 אש"ח, והמתחרה החדש והמעניין ה KGM רקסטון בגירסת ה 4X2 עם מנוע טורבו דיזל, המשווק במחיר זהה לקודיאק, כלומר 215.0 אש"ח, ומציע מרווח פנימי עדיף, אבל הרבה פחות מעודן.


ציון מסכם:
 

קודיאק 1.5 2024
נוחות4.5
דינמיות4
צריכת דלק / טווח חשמלי4.5
איבזור4
בטיחות5
עיצוב4.5
תמורה למחיר VFM4.5
ממוצע4.4

תגובות לכתבה(6):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    במחיר כזה מצופה לקבל יותר
    עדי 02/11/2024 20:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במחיר כזה אתה מצפה לקבל לפחות מפתח חכם (כרגע קיים רק להנעה לא לפתיחה של הדלתות) היום בפיקנטו יש את האופציה הזאת תא מטען חשמלי וכסא נהג חשמלי זה המינימום במחיר הזה אבל כרגיל אנחנו פרייארים ונקנה בכל זאת
    סגור
  • 4.
    מה שבפנים חשוב
    יהודה 01/11/2024 03:17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    נסעתי בהמון סקודות ואין הרגשה טובה בפנים אפילו בחילות היו לי
    סגור
  • 3.
    הלכתי לראות אותו, ממש הפשיטו אותו מפיצ'רים
    יריב 31/10/2024 20:39
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ממש הזוי, עולה 15 אלף יותר מהקודיאק שיש לי היום, אבל הורידו כמעט הכל, נותר רכב ערום, למשל אין פתיחה האוטומטית של הנעילה, אין דלת מטען חשמלית, אין חישוקים יפים, אין וילון האחורי, אין כסא נהג חשמלי עם זכרונות ואפילו יש רק מטריה אחת. חוץ ממסך קצת יותר גדול, כמעט שום דבר לא התווסף. גם הרכב ממש לא יפה וגמלוני אבל זה כבר עניין סובייקטיבי.
    סגור
  • 2.
    לקחו אוטו מושלם וחירבנו אותו
    אלי 31/10/2024 19:09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מי המטומטם? מי??
    סגור
  • 1.
    רק טוב
    מומו 31/10/2024 13:40
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כרגיל הכל טוב,מכונית מעולה,מחיר מצוין . כרגיל אין שום בקורת ענינית וחבל.
    סגור
  • טען עוד
  • ביקורת
    יעקב 31/10/2024 20:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יודע מה אתה קראת, אני קראתי ביקורת על מנוע חלש ומחסור במושב נהג חשמלי ודלת אחורית חשמלית. כל היתר - הכי צפוי. מה כבר יש לומר? גם על המקום במושב האחורי יש ביקורת.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות