"קנו מהר, המחיר עומד לזנק" - ככה מוכרים לכם רכב חשמלי; הזדמנות או מלכודת?
רגע לפני סיום השנה, יבואני הרכבים החשמליים מסבירים לכם שכדאי לקנות כי עכשיו המחירים נמוכים. בתחילת השנה הבאה מס הקנייה צפוי לזנק ל-83% והמשמעות היא התייקרות מאוד משמעותית ברכבים החשמליים (הרחבה - המס על רכבים חשמליים יזנק מעל הצפוי - מחירי הרכבים יעלו בשנה הבאה ב-25-40 אלף שקל).
נתחיל בכך שזה נכון - המס עומד לעלות וההתייקרות תהיה משמעותית, אבל זה עוד לא סגור לגמרי. האוצר מזגזג בחודשים האחרונים עם שיעור המס. בינתיים המס אמור לעלות מ-35% ל-83%, אבל זה עשוי להיות במדרגות. עם זאת, מאוד ייתכן שהחברות ימשיכו למכור במחירים נמוכים גם בתחילת השנה הבאה כי מס הקנייה שהם שילמו על המלאי הוא המס הקודם ולא אחרי ההתייקרות.
מעבר לכך, למרות שזאת נראית אולי הזדמנות, המדינה משנה את כללי המשחק בשוק הרכב ולמרות היתרונות הגדולים ברכב חשמלי, היתרון הכלכלי של רכב חשמלי לעומת רכב על בנזין כמעט ונמחק לחלוטין, כשעל פי הצפי בעוד כשנה יתחילו בעלי רכב חשמלי לשלם מס נסועה (מס נסועה - מתי ייכנס לתוקף, כמה זה יעלה לנו; שאלות ותשובות).
המשמעות היא שאם אתם בכל מקרה עומדים לעבור או לקנות רכב חשמלי, אז אתם צריכים להכיר את מס נסועה העתידי, אבל זה לא ישנה לכם. אם אתם מתלבטים בין רכב חשמלי לרכב בנזין, זה יכול להיות הגורם שיקבע את ההחלטה שלכם.
הזדמנות או מלכודת?
כנראה שקנייה כעת יכולה להיות הזדמנות - גם בשל התייקרות מס קנייה בתחילת 2025 וגם כי יש כמות מאוד גדולה של רכבים חשמליים שיובאה לארץ בדיוק כדי לספק את הביקוש והמלאי הגדול אצל היבואנים דוחף אותם להנחות, אם כי בשוק הרכב החשמלי יש יבואנים שמחכים כי הם ירוויחו יותר על מכירה אחרי העלאת המחיר בשנה הבאה. מעבר לכך, בשל העליות הצפויות בשנה הבאה, יש הרבה דגמים חדשים שהושקו ויושקו עד סוף השנה במחירי מבצע.
מצד שני צריך לזכור שרכישה כעת מאבדת לכם "שנה", אתם קונים רכב מודל 2024 ולא 2025. המבחן הוא בעלות תועלת - מה "העלות" ברכישת רכב עכשיו לעומת התועלת. מה שווה הפסד של שנה לכאורה בשנת הדגם לעומת המחיר הנמוך יותר?
כדאי לבדוק רכבים יד ראשונה עם אפס קילומטר. הרכבים האלו ניתנים בהנחה של עד 20% וגם כאן צריך לזכור שבעת המכירה אתם "תשלמו את החשבון". אתם תהיו יד שנייה שמוכרת ליד שלישית והמחיר יהיה בהתאם.
כמו כן, יבואנים מקדימים את ההשקות של רכבים חדשים כדי שלקוחות יוכלו לקנות במחירים לפני העלאת המסים. בדצמבר צפויות השקות של מספר דגמים לרבות: דונגפנג בוקס - מכונית קטנהשתעלה מעל 115 אלף שקל וטווח הנסיעה הרשמי שלה הוא מעל 300 קילומטר. כמו כן, יושק ליפמוטור 10 C שהוא רכב שטח בעלות של מעל 180 אלף שקל וטווח סוללה של מעל 420 קילומטר.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.הגיע זמן נקמה .שאול נעים 26/11/2024 19:40הגב לתגובה זו0 0לשגע להם את המוח, לא לרכוש בדצמבר לא לרכוש בינואר עד סוף אפריל . סבלנות ואז תראו את האוצר והיבואנים מתחילים להשתחוות ולהוריד הכל , מיסים, גזירות , כל מה שקשור לרכב . הגיע זמן נקמה .סגור
-
2.קנו מהר זו בדכ מלכודת. (ל"ת)אלון 25/11/2024 19:53הגב לתגובה זו2 0סגור
-
1.רכבים. חדשיםקובי 25/11/2024 14:17הגב לתגובה זו0 0דונגפנג נאמי בוקס היא מכונית שיוצרה מלכתחילה להיות זולה. שום דבר בה לא מצדיק תמחור מוגזם. ה c10 של ליפמוטור לא קשור לשטח אבל בתמחור נכון הוא ישאיר הרבה ATO 3 במגרש היבואן המתחרה.סגור