ליפמוטור C10 - מנצח בתמורה, מנצח במחיר
הליפמוטור C10 לא רכב מושלם, ממש לא; עם זאת, במחיר שלו הוא מספק את התמורה הטובה ביותר מבין המתחרים, ובגודל שלו הוא יהיה הזול ביותר מבין המתחרים
בתחילת שנות ה 90' החל שיווק דגמי KIA לישראל (אז עוד קראו להם קאיה) עם פרסומת בלתי נשכחת בה רואים שחקן, לכאורה ממוצא יפני, שצורח KIA KIA KIA בעצבים, כרמז לזה שדגמי קיה מספקים תמורה טובה יותר מהדגמים היפניים שהיו אז בשוק. באנלוגיה לפרסומת הזו, הייתי מצפה לראות כמה סינים משתוללים עכשיו וצורחים ליפמוטור ליפמוטור ליפמוטור בעצבים, כי התמורה בליפמוטור C10 מערבבת את הסגמנטים בשוק המקומי, ומביאה חבילה מנצחת במחיר ובתמורה.
מותג חדש, דגם חדש
שבועות ספורים לאחר שזכתה להיות נציגת דגמי ליפמוטור בישראל, השיקה קבוצת סמלת את מותג ליפמוטור ואת הקרוסאובר החשמלי המתקדם ה C10.
גם אם ה C10 אינו מושלם, אפשר לסכם את השקת ה C10 בשני משפטים קצרים:
- בסביבת המחיר בו הושק ה C10 יש לו יתרון כמעט בכל פרמטר על המתחרים.
- בסביבת המימדים והאיבזור בו הושק ה C10 יש לו את יתרון המחיר על המתחרים.
הליפמוטור C10 הוא קרוסאובר חשמלי מתקדם באורך כולל של 4.739 מטר, רוחב של 1.9 מטר ובסיס גלגלים של 2.825 מטר. יחד עם תכנון מתקדם של הרכב ורצפה שטוחה לחלוטין, מדובר ברכב מרווח מאוד מבפנים הן לנהג ולנוסע לידו, והן ליושבים מאחור.
לליפמוטור C10 מנוע חשמלי בהספק 215 כ"ס, מומנט של 32.6 קג"מ והנעה אחורית. את התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ישלים ה-C10 בתוך 7.5 שניות. לליפמוטור C10 סוללה בקיבולת 69.9Kwh המספקת טווח רשמי של 424 ק"מ WLTP. טעינה איטית AC במהירות של 6.6Kw וטעינה מהירה DC ב 84Kw.
העיצוב נאה למדי, גם אם לא מסובב ראשים, ומשחק בין משהו סטיישני גבוה לקרוסאובר. פנים הרכב נקי מאוד, עם אפשרות לבחירה בין שני צבעים פנימיים חום כאמל ושחור. אישית התחברתי יותר לשחור השמרני יותר.
העיצוב הפנימי נקי מאוד, עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25'', יחד עם צג מולטימדיה בגודל 14.6'' השולט על כלל מערכות הרכב. כרגע הרכב מגיע עם דונגל לטובת קישוריות, אבל בזכות עדכוני OTA שיש לרכב בעתיד הרכב יהיה כבר עם אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. לרכב גג פנורמי גדול כולל וילון גלילה חשמלי.
בטיחות מקסימלית
בתחום הבטיחות נהנה הליפמוטור C10 מציון מקסימלי 8 באיבזור בטיחות והוא כולל את כל המערכות המוכרות כמו בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב ועוד. הליפמוטור C10 עתיד לעבור את מבחן הבטיחות של ה EuroNcap בשבועות הקרובים, והציפייה היא לציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.
הליפמוטור C10 משווק בשתי רמות גימור - דגם הסטייל במחיר של 170.0 אש"ח, ודגם הדיזיין במחיר של 185.0 אש"ח.
האחריות ל-C10 עומדת על ארבע שנים/100,000 ק"מ ועל הסוללה שמונה שנים/160,000 ק"מ.
אם נסכם לרגע את הליפמוטור C10 - לחובתו טעינת AC איטית מדי, קישוריות מוגבלת משהו לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ועוד שני פיצ'רים קטנים אליהם לא אכנס עכשיו אלא רק לאחר נהיגה ומבחן ברכב.
לגבי הטעינה, החל מבעוד מספר שבועות הרכב יגיע עם טעינת AC בקצב של 11Kw, ויתר הדברים ניתנים לתיקון באמצעות עדכון OTA. עד אז, חשוב לומר בהגינות, טעינה של 6.6Kw היא רחוקה מלהיות מושלמת, אבל היא גם לא דילברייקר. כשאתם ממהרים בכל מקרה אתם תטעינו בטעינה DC מהירה.
לזכותו מרווח פנימי ראוי, עיצוב נטול תקלות ובעיקר מחיר סופר תחרותי.
וכאן אני חוזר לשני המשפטים שרשמתי בהתחלה - ברמת המחיר שלו תוכלו לרכוש BYD Atto3 שקטן ממנו משמעותית ובעל טווח ריאלי קטן בכמה עשרות ק"מ.
אם תשוו את ה'ברזלים', כלומר המימדים והמרווח הפנימי ל-BYD Seal U או לאקספנג G6 תגלו שהליפמוטור C10 לא נופל מהם, אבל הוא זול מהם בעשרות אלפי שקלים.
הליפמוטור C10 בתמחור הנוכחי שלו הוא חלופה אטרקטיבית מאוד.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה