מה זה רכב פלאג-אין, ולמה הוא עדיף על חשמלי?

רכבי הפלאג-אין מהווים כיום פחות מ-3.5% משוק הרכב הישראלי, אך מספר הנהגים שבוחרים בהם עולה בהתמדה. השילוב של היתרונות של כלי רכב חשמליים עם מנוע בעירה פנימי - מוביל כנראה לקלף המנצח עבור נהגים. מה חשוב לדעת על רכבי הפלאג-אין - מדריך "ביזפורטל"
 | 

בישראל של 2024, רכבי פלאג-אין הייבריד (Plug-in Hybrid Electric Vehicles - PHEV) נהפכים לשחקן מפתח בשוק הרכב, בעיקר בזכות היכולת שלהם לשלב בין היתרונות של רכב חשמלי לבין הגמישות של מנוע בעירה פנימית. מדובר בפתרון אמצע אידיאלי שמאפשר לנהגים ליהנות מנסיעה חסכונית וידידותית לסביבה בנסיעות קצרות, לצד אפשרות לנסיעות ארוכות ללא דאגה לטווח הנסיעה בשל הצורך להטעין את הסוללה.

רכב פלאג-אין הייבריד משלב שני סוגי מנועים: מנוע חשמלי עם סוללה הניתנת לטעינה משקע חיצוני, ומנוע בעירה פנימית (בנזין או דיזל) שיכול לפעול כשהסוללה מתרוקנת. בניגוד לרכב הייבריד רגיל, שמסתמך בעיקר על טעינה עצמית מהבלמים או מנוע הבנזין, רכבי פלאג-אין נטענים כמו כלי רכב חשמליים מלאים.


טויוטה פריוס פלאג-אין צילום: טוויטר

כותרת ראשית

- כל הכותרות

טווח הנסיעה על חשמל בלבד משתנה בין הדגמים, ונע בדרך כלל בין 40 ל-80 ק"מ - טווח שמספיק לרוב הנהגים בנסיעות יומיות עירוניות. שוק הפלאג-אין בישראל מגוון כיום יותר מתמיד, עם דגמים שמציעים שילוב בין ביצועים, מחיר ונוחות. הנה כמה מהדגמים הבולטים:

MG EHS:
אחד הדגמים המובילים בישראל, עם טווח חשמלי של כ-52 ק"מ. מדובר ברכב פנאי שטח מרווח ומאובזר, שמציע מחיר אטרקטיבי של כ-160 אלף שקל - מה שהופך אותו לאחת האופציות הנגישות ביותר בשוק.

קיה נירו PHEV:
גרסת הפלאג-אין של קיה נירו מציעה טווח חשמלי של כ-50 ק"מ וצריכת דלק משולבת מצוינת של בסביבות ליטר ל-60 ק"מ. מחירו מגיע לכ- 170 אלף שקל.


קיה נירו PHEV צילום: טוויטר

וולוו XC60 Recharge:
דגם יוקרה שמתאים למשפחות שמחפשות רכב פנאי מפואר. עם טווח חשמלי של כ-70 ק"מ ומחיר התחלתי של כ-330 אלף שקל, הוא מיועד לשוק הפרימיום.


וולוו XC60 Recharge צילום: טוויטר

טויוטה פריוס פלאג-אין:
דגם זה, שהוא האייקון של רכבי ההייבריד, מציע טכנולוגיה מתקדמת ומחיר תחרותי יחסית של כ-180 אלף שקל.

BYD Tang:
זו הנציגות הסינית ברשימה שלנו, שמשלבת טווח חשמלי של 80 ק"מ, עיצוב מרשים ואבזור מתקדם, עם מחיר של כ-200 אלף שקל.


BYD Tang צילום: טוויטר
 

היתרונות של פלאג-אין לעומת חשמלי מלא


גמישות בנסיעות ארוכות:
בעוד שכלי רכב חשמליים תלויים בתשתית טעינה, רכבי פלאג-אין יכולים לעבור לשימוש במנוע בנזין - מה שמאפשר להם להתאים יותר לנסיעות בינעירוניות וליעדים מרוחקים.

עלויות טעינה נמוכות:
הסוללה הקטנה יחסית של רכבי פלאג-אין (בין 10 ל-20 קוט"ש) מאפשרת טעינה מהירה וזולה - אפילו משקע ביתי רגיל.

צריכת דלק מופחתת:
בנסיעות יומיומיות קצרות, ניתן להסתמך על המנוע החשמלי בלבד - מה שמוביל לחיסכון משמעותי בעלויות הדלק.

פליטות נמוכות:
בנסיעה חשמלית, פליטות המזהמים שואפות לאפס, מה שהופך את הרכבים לידידותיים לסביבה בנסיעות עירוניות.

החסרונות של הפלאג-אין


עלות ראשונית גבוהה יותר:
המחירים של הדגמים הפופולריים גבוהים בעשרות אחוזים לעומת כלי רכב היברידיים או בנזין רגילים.

תלות בהרגלי הנהיגה:
האפקטיביות של הרכב תלויה בהרגלי הנהיגה וביכולת הטעינה של הנהג. נהגים שלא טוענים את הסוללה באופן קבוע עלולים לפספס את היתרונות הכלכליים והסביבתיים שלו.

רגולציה משתנה:
עליית המס על רכבי פלאג-אין בישראל (מ-40% ל-55% ב-2023) עלולה להשפיע על הכדאיות הכלכלית של כלי הרכב האלה בעתיד.

על פי נתוני שוק עדכניים, נכון לסוף יוני האחרון, רכבי הפלאג-אין מהווים כ-3.2% בלבד משוק הרכב הישראלי (פחות מ-5,000 מסירות במחצית הראשונה של 2024), לעומת כלי הרכב החשמליים המלאים, שתופסים כיום כ-25% ממנו. עם זאת, מספר הנהגים שבוחרים בפתרון מהסוג הזה עולה בהתמדה, לעומת התחזיות להתקררות של פלח החשמליות, בייחוד על רקע עליית המס על כלי רכב מסוג זה.

התשתית של עמדות הטעינה בישראל ממשיכה לצמוח, מה שמאפשר ליותר נהגים ליהנות מהיתרונות של הנסיעה החשמלית. כמו כן, דגמים חדשים של רכבי פלאג-אין, שעתידים להגיע לשוק, מציעים טווחים חשמליים ארוכים יותר, שיכולים להגיע עד 100 ק"מ - מה שיגביר את האטרקטיביות של הפלח הזה.

רכבי פלאג-אין הייבריד הם שלב ביניים חשוב במעבר לרכבים חשמליים מלאים, בייחוד לנהגים שמבקשים ליהנות מהיתרונות של תחבורה חשמלית מבלי לוותר על הגמישות של מנוע בנזין. הם מציעים יתרונות כמו חיסכון בדלק, גמישות, ופליטות מופחתות, אבל צריך לקחת בחשבון את המחיר הגבוה יותר והרגולציה המשתנה.

עם ההשקעות הגדלות בטכנולוגיות ובתשתיות, נראה שרכבי הפלאג-אין ימשיכו להיות פתרון פופולרי בשנים הקרובות, בייחוד בישראל, שבה האימוץ של טכנולוגיות חדשות מתרחש לרוב בקצב מהיר.

תגובות לכתבה(19):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    פלאג אין - החסרונות של מנוע בעירה + חסרונות של סוללה
    בן 10/12/2024 17:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבחירה הכי גרועה
    סגור
  • 10.
    למה אבל למה לעזזאל אין בארץ את הפריוס החדשה
    אחד שמחכה 08/12/2024 21:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואיך בדיוק כבר קבלתם מחיר עליה שבכלל אין צפי מתי היא תגיע לארץ אם בכלל
    סגור
  • 9.
    מאכז
    שלומי 07/12/2024 22:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פלג אין גם שווה מבחינת מיבוי כי איןמאםשר לקחת עליו מס נסועה כי אולי נסעת רק עח דלק
    סגור
  • 8.
    שווה!
    חיים 04/12/2024 12:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הטוב בעולמות: ביום-יום נוסעים בעיר בכיף על חשמל, ובנסיעות ארוכות מחוץ לעיר המנוע היברידי וחוסכוני בדלק.
    סגור
  • 7.
    פלג אין קשקוש
    חיים 04/12/2024 11:06
    הגב לתגובה זו
    0 4
    חרטא,כל מנוע בעירה לעולם לא יגבר על יתרונות החשמלי. המוכרים פשוט מתאימים את עצמם למציאות הרכישה שזה היבריד. כעיקרון,חשמלי משאיר אבק לבנזין שמזהם ומסריח ועוד.
    סגור
  • טען עוד
  • Nope
    נונ 05/12/2024 21:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    החשמלי צולה לך את המוח מקרינה מטורפת כשאתה מטעין אותו. תהנה.
    סגור
  • 6.
    פלאג אין זבל טפשי..
    גד 03/12/2024 22:07
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מנוע בנזין זה נפילה שני מנועים אידיוטי... רק חשמלי קצת שכל
    סגור
  • 5.
    פלג אין
    דוד 03/12/2024 14:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם רק לא מספרים שלהטעין את הרכב גם עולה כסף בחשמל של הבית כל 3 ימים בערך
    סגור
  • 4.
    טעות נפוצה
    מיקי 03/12/2024 09:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רכב חשמלי , הברידי, פלאג אין לא נטען עי הבלמים אלא עי העזיבת דבשת התאוצה או בקיצור התנופה שיש לרכב . מערכת הבלימה לא טוענת את המצברים בכלל
    סגור
  • 3.
    חשוב להזכיר את המשקל וצריכת הדלק
    דן 02/12/2024 16:31
    הגב לתגובה זו
    1 2
    הרכבים האלה מאד כבדים אפילו ביחס לחשמלי, ולכן צריכת הדלק שלהם כשהסוללה מתרוקנת מאד גבוהה. אם אתם אנשים של נסיעות ארוכות הייתי חושב פעמיים.
    סגור
  • משקל הרכב
    מיקי 03/12/2024 09:53
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כמובן שמשקל הרכב ומספר הנוסעים , עליות , הפעלת המזגן , כל אלו משפעים על טווח הנסיעה וצריכת הדלק , הבדיקות של היצרן נעשות בתנאים אידיאלים.
    סגור
  • לא נכון בכלל
    ג׳ו דבולה 03/12/2024 09:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לי נירו פלאג אין מעולם לא השתמשתי בחשמלי הרכב עושה בנסיעה בין עירונית רגועה משהו כמו 1 ל 22
    סגור
  • 2.
    המדינה הרגה את הפלאג אין
    טל 02/12/2024 14:06
    הגב לתגובה זו
    74 0
    שילוב אולטימטיבי של נסיעה חשמלית עם אפשרות לטווח ענק כשנגמר החשמל. המדינה ביטלה את הטבת המיסוי של פלאג אין ב 2025 ולכן הרגה את הסיגמנט הזה. הכדאיות יבוא ורכישה עם מדיניות מיסוי כזו היא אפסית.
    סגור
  • 1.
    שהבטריה מתרוקנת הרכב ממשיך כמו היברידי חסכוני או רגיל? (ל"ת)
    yehuda04 02/12/2024 12:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אוי אם הסוללה מתרוקנת
    מיקי 03/12/2024 09:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הרכב החשמלי לסוגיו , לא אוהב סוללה מתרוקנת , יש רכבים היברידיים שלא יכולים לנסוע אם הסוללה ריקה, מקולקלת
    סגור
  • כמו היברידי (ל"ת)
    ד 03/12/2024 07:08
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • כמו היברידי חסכוני (ל"ת)
    NNM 02/12/2024 13:33
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • הרכב עובר לנסיעה על בנזין רגיל (ל"ת)
    dudu 02/12/2024 13:04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • אז מי שנוסע יחסית הרבה
    yehuda04 02/12/2024 13:16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עדיף לו היברידי רגיל
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות