צ'רי - שנתיים בישראל עם 25,000 כלי רכב, משיקה את האריזו 8
פריסבי (לשעבר קרסו) יבואנית דגמי צ'רי לישראל, חוגגת שנתיים לתחילת שיווק מותג צ'רי בישראל, ומשיקה את האריזו 8 פלאג אין הייבריד, המשפחתית החדשה של המותג.
צ'רי - סיכום ביניים
רגע לפני שנצלול לתוך הפרטים הקטנים של האריזו 8 עליה קראתם בביזפורטל לראשונה כבר בספטמבר האחרון, נציין כי מותג צ'רי שהיה אנונימי לחלוטין לצרכן הישראלי החל בשיווק דגמי צ'רי בנובמבר 2022, בשיאו של משבר כלל עולמי של אספקת כלי רכב. מתחילת השיווק ועד היום מסרה פריסבי כ 25,000 יחידות מדגמי צ'רי, הצלחה גדולה בהתחשב בעובדה שתחילת השיווק היתה רק עם דגמי בנזין, ושיווק הדגם החשמלי הראשון של המותג ה FX EV החל רק בינואר 24.
צ'רי לימדה את הצרכן הישראלי כמה שיעורים משמעותיים, ואחד מהם היה לא לחשוש ממותג סיני חדש ולבחון אותו במונחי עלות תועלת. מאז השקת מותג צ'רי בישראל, השוק המקומי חווה הצפה של מותגים סיניים, שחלקם מתקבלים באהבה והצלחה, וחלקם נעלמים לבלי שוב. בשנתיים בהן צ'רי משווקת בישראל גם לא נרשמה איזו דרמה גדולה בתחום האמינות השירות או החלפים, הרבה בזכות אנשי פריסבי, והציבור למד שניתן לסמוך על המותג.
אריזו 8 PHEV
ועכשיו משיקה פריסבי את המשפחתית הגדולה של צ'רי, האריזו 8 בתצורת פלאג אין הייבריד עם מאפיינים מאוד מעניינים.
מבחינת מימדים האריזו 8 נמצאת באמצע בין המשפחתיות הרגילות לבין המשפחתיות הגדולות (להלן 'מנהלים') המקובלות בשוק. האורך הכולל עומד על 4757 מטר, ובסיס הגלגלים הוא 2.77 מטר, גדול משמעותית מכל משפחתית אחרת באותו טווח מחירים.
העיצוב החיצוני נאה, גנרי משהו עם זאת מודרני ומכובד. פנים הרכב מרשים עם צג לוח מחוונים ומולטימדיה המחוברים ביחידה אחת. לוח המחוונים דיגיטלי כמובן, בגודל 12.3'' והמולטימדיה בגודל זהה, עם קישוריות מלאה ואלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
לאריזו 8 פלאג אין שתי רמות איבזור, קומפורט הבסיסית, ונובל המפוארת יותר. בשתיהן תמצאו מפתח חכם לכניסה והתנעה, חמישה מצבי נהיגה (EV, HEV, ספורט, אקו ונורמל), מושבים קדמיים חשמליים ומחוממים, בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג לאחור ועוד. גירסת נובל מוסיפה מערכת שמע מתוצרת סוני עם 11 רמקולים, מצלמות 540, משטח הטענה אלחוטי, 10 כריות אוויר (לעומת 6 בקומפורט), גג פנורמי נפתח עם וילון חשמלי ועוד.
במערכת ההנעה אין כל הבדל בין שני הדגמים והאריזו 8 עושה שימוש במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ"ס, יחד עם מנוע חשמלי המפיק 204 כ"ס. ההספק המשולב עומד על 347 כ"ס (!!!) והמומנט המשולב עומד על 53.5 קג"מ.
סוללת האריזו 8 המספקת אנרגיה למנוע החשמלי בקיבולת 18.3Kwh והיא נטענת בטעינה איטית AC בהספק של 6.6Kw או בטעינת DC מהירה בהספק 40Kw. הטווח החשמלי הרשמי של האריזו 8 עומד על 105 ק"מ בתקן WLTP. לאריזו 8 גם אפשרות V2L בהספק של עד 3.3Kw . עוד תכונה חשובה לאריזו 8 היא שהרכב יודע לא לנצל את הסוללה כאשר היא מתחת ל 18% , דבר שתמיד משאיר רזרבות של אנרגיה למקרה הצורך. יהיה מעניין לראות את זה במבחן בתנאי אמת.
ציון איבזור הבטיחות של האריזו 8 עומד על 7, והרכב טרם נבחן במבחן הבטיחות של ה EuroNcap. האחריות לרכב עומדת על 6 שנים או 150,000 ק"מ, ואילו לסוללה האחריות 8 שנים או 150,000 ק"מ.
האריזו 8 משווקת כאמור בשתי רמות גימור – קומפורט במחיר של 174.0 אש"ח ונובל במחיר של 180.0 אש"ח, נכון למחירי 2024, כלומר לפני עדכון המע"מ החדש ולפני עדכון נוסחת מס ירוק. לדברי אנשי פריסבי יש בישראל מלאי של כ 2000 כלי רכב, ומשלוחים נוספים נמצאים בדרך, והצפי הוא למסור ב 2025 כמה אלפים מהדגם החדש.
מבחן לרכב – בקרוב.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה