דוחות
מובילאיי מתרסקת ב-23% אחרי תחזית חלשהמובילאיי אמנם עקפה קלות את הצפי ברבעון הראשון של השנה אבל מורידה תחזיות לשנה כולה להכנסות של 2.09 מיליארד דולר, ירידה של 6.5% ומתחת צפי האנליסטים ל-2.25 מיליארד דולר. הסיבה: מבצעים והפחתת סובסידיות בסין; ועדיין - מובילאיי היא אחת המובילות בתחומה- אחת ולתמיד - איזו מכוניות משתלמת כלכלית? בנזין או חשמלית?עלות הרכב לכשעצמו היא לא סוף פסוק בתחרות בין המכוניות השונות; יש פער גדול בין הדלק היקר וצריכת החשמל הזולה יותר והבדלים נוספים; אז מה עדיף? ובכלל - איזה רכב לקנות חדש או עם כמה שנים על הכביש?
דוחות
UPS עמדה בציפיות, למה המניה נופלת?החברה צופה תוצאות נמוכות יותר בשנת 2023, המכירות צפויות לעמוד על 97 מיליארד דולר, נתון נמוך יותר מהצפי הקודם של בין 97 מיליארד ל-99.2 מיליארד דולר. שיעור הרווח התפעולי צפוי לעמוד על 12.8%, כשבעבר הצפי עמד על שיעור של בין 12.8% ל-13.6%דוחות
ג'נרל מוטורס עקפה בענק את תחזיות האנליסטים אך המניה מאבדת 2.5%החברה רשמה ברבעון הראשון של השנה הכנסות בסך 40 מיליארד דולר ורווח של 2.21 דולר למניה; החברה העלתה את התחזיות להמשך השנה והודיעה על הפסקת הייצור של הדגם החשמלי הראשון שלה- משרד התחבורה עסוק בלגזור סרטים והמשבר התחבורתי של ירושלים צפוי לעבור לגוש דן עם השקת הקו האדוםעוד חודש, בלי נדר, יחגגו בגוש דן את השקת הקו האדום של הרכבת הקלה; מה ניתן ללמוד מהשקת הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים ב-2011 על מה שצפוי לנו בתל אביב רבתי? ספוילר: משרד התחבורה הלך לישון
- האם טסלה היא המושיעה הגדולה של כדור הארץ?
אלון מאסק מדבר על טסלה כמושיעה של העולם המזהם וכחברה שעושה טוב לכדור הארץ, אבל טסלה ממש לא עומדת בקריטריונים של מובילה בתחום ה-ESG והיא רחוקה מלהפוך את העולם לטוב יותר
- מחירי הרכבים החשמליים בירידה - לחכות או לקנות?טסלה הפחיתה את המחיר במצטבר ב-15% לאור התחרות עם BYD, ג'ילי ושאר הסיניות; בעולם מדברים על ירידה מתמשכת ברכבים חשמליים וצמצום הפער עם רכבים על בנזין, זה יקרה גם כאן - וכנראה שמהר יותר ממה שאתם חושבים
- מניית Lyft קופצת לאחר הודעה על רה-ארגון ופיטורי עובדיםצפויה לפטר כ-1,200 עובדים, 30% מכוח האדם, על מנת להביא לחיסכון של כ-50% בעלויות; ליפט מתמודדת מול הענקית אובר שמחזיקה בנתח שוק של כ-75%
- משרד התחבורה: רק 20% נסיעות חוקיות בנתיב פלוס בכביש 1אם תהיתם מדוע התחבורה הציבורית בישראל אינה יעילה, הרי לכם אחד הסיבות - והפעם עם חותמת ממשרד התחבורה - היעדר אכיפה; מדוע צריך לקבוע תקנות לשימוש בנת"צ אם אין מי שיוודא שכן הן מקוימות, ואחר כך גם לתהות מדוע הציבור לא בוחר לנסוע בתחבורה ציבורית?