אחרי פייסבוק - גם גוגל תחסום מודעות פרסום למטבעות דיגיטליים
גוגל מעדכנת את מדיניות הפרסום שלה בנוגע לשירותים פיננסיים ותחסום מודעות הקשורות למטבעות דיגיטליים החל מיוני 2018. בין היתר, תחסום החברה מודעות על הנפקות מטבע חדשות, ארנקים דיגיטליים ועצות מסחר במטבעות.
ראש מערך הפרסום של גוגל, סקוט ספנסר: "אין לנו כדור בדולח ואינינו יודעים מה צופן העתיד עבור המטבעות הדיגיטליים, אך ראינו לא מעט מקרים בהם הצרכנים נפגעו מעשית או פוטנציאלית, כך שמדובר בתחום שאנחנו נאלצים להתמודד איתו ביתר זהירות".
המשמעות של המהלך היא שגם חברות אשר מציעות שירותי קריפטו בצורה לגיטימית, לא יוכלו לפרסם יותר דרך מודעות גוגל, דבר שיביא לירידה משמעותית בכמות הכניסות והחשיפה לציבור המשקיעים. בכך, גוגל מצטרפת לפייסבוק אשר החלה לחסום מודעות קריפטו מוקדם יותר השנה.
ההחלטה מגיעה על רקע דו"ח הפרסום השנתי של גוגל, לפיו החברה הורידה מעל 3.2 מיליארד מודעות שחרגו מהכללים אותם הכתיבה ב-2017, נתון כמעט כפול לעומת 1.7 מיליארד מודעות שהוסרו ב-2016.