קדחת ה-NFT: מדוע האסימון הדיגיטלי הפך לפופולרי?

השקעה באסימוני NFT היא לאמיצים בלבד, אבל את המשפט הזה ניתן להגיד על כלל משקיעי הקריפטו; אסימוני NFT הם נכסים דיגיטליים חד פעמיים, שחלקם שווים הרבה יותר ממכונית פרארי חדשה - אז האם האסימון כאן כדי להישאר?
 | 
telegram

רובנו מחזיקים בתיקים של מניות ואג"ח, אך המשקיעים הנועזים החלו להשקיע לאחרונה גם באסימוני NFT (אסימון חסר תחליף). בשונה מהשקעה בחברות ציבוריות, מטבעות NFT לא מעניקים דיבידנדים או תשואה ואינן מספקות דיווחים לגבי תזרימי מזומנים עתידיים. אך הם הפכו למכשירי השקעה פופולריים מאוד. תוכלו למצוא אסימוניNFT במחיר גבוה יותר מפרארי חדשה.

אז מה בכלל NFT?
NFT או בשמו המלא Non fungible token הוא אסימון דיגיטלי, שהופך אירועים מקוריים, או יצירות דיגיטליות לנכסים ששווים כסף, ולעיתים הרבה כסף. אחת הדוגמאות הטובות לנכס NFT ששווה מיליונים, הוא הציוץ הראשון שפורסם ברשת החברתית "טוויטר", שנמכר בפורמט NFT עבור לא פחות מ-2.9 מיליארד דולר.

האנשים שיוצרים את אסימוני ה-NFT, הם אמנים, יוצרי תוכן, ספורטאים, אושיות רשת ועוד, שמשתמשים בפלטפורמת ה-NFT כדי להפוך את היצירות שלהם לנכס אמיתי.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

"כל דור חדש של עושר זוכה להגדיר את הדברים שהוא מחשיב כממצאים חברתיים יפים", אומר מאט הוגן, מנהל השקעות ראשי של Bitwise Asset Management, נותן חסות לקרן NFT בהנפקה פרטית שהושקה בדצמבר. משקיעים שאינם נמנים עם עשירי הקריפטו, עדיין רוצים שהתיק שלהם יהיה חשוף במידה מסוימת לקריפטו".

השווי הכולל של המטבעות הדיגיטליים הגיע ל-44 מיליארד דולר בשנת 2021. המחירים צנחו מאז, אך השוק עדיין שווה כ-30 מיליארד דולר, לפי בנק ההשקעות ג'פריס. חברות הון סיכון מעלות את הערכות השווי ליותר מ-13 מיליארד דולר עבור בורסת ה-NFT הגדולה בעולם "OpenSea". חברות ענק רבות השיקו לאחרונה פרויקט NFT, ביניהן גוצ'י, אדידס, יוניברסל מיוזיק ועוד.

אסימוני ה-NFT מציבים אתגרי השקעה טכניים. המסחר מתרחש בפלטפורמות לא מוסדרות כמו OpenSea ו-Nifty Gateway - זירות מסחר שאינן מורשות על ידי אף רשות ממשלתית. ובדומה לשאר מטבעות הקריפטו, ציוץ של מפורסמים יכול לגרום למחירים לעלות או להתרסק - אך כאשר כל ההייפ סביב האסימונים יירגע, סביר להניח שהם לא יהיו שווים כלום.

למה אנשים רוכשים NFT? 
ה-NFT מושך אליו משקיעים רבים, חלק מהמשקיעים מהמרים בגדול על שוק ה-NFT ועל אמנות ה-NFT, בתקווה שערכם יעלה. אחרים קונים NFT אך ורק לצורך פרסום, התרברבות, או סתם כדי להצטרף לקהילה חדשה. 

גם ליגת ה-NBA לקחה חלק בטירוף ה-NFT, היא השיקה את פלטפורמת "TOP SHOT", שוק מקוון שמוכר קטעי וידיאו של נקודות השיא של המשחקים. ניתן לרכוש את הקליפים במחירים משתנים בהתאם לנדירות שלהם, וכולם מגיעים בפורמט ה-NFT. מעריצים או משקיעים אוספים אותם, ולעיתים מוכרים אותם מחדש בעשרות אלפי דולרים, בדומה לכרטיסי מסחר דיגיטליים. חלק מהתומכים ב- "Top Shot מודים כי ניתן לצפות בסרטונים של המשחקים בכל עת ביוטיוב. אבל הם רוצים להשתייך לקהילת Top Shot ברשת, או שהם מחכים להזדמנות השקעה שיכולה להזניק את ערך המוצר שלהם.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות