ביל גייטס מצטרף למתקפה על הקריפטו: "לא תורם דבר לחברה"

בסוף השבוע, אוטריטה בתחום הפיננסים, כריסטין לגארד, נשיאת הבנק האירופי אמרה כי הקריפטו "לא שווה כלום", וכעת מייסד מיקרוסופט, שבא מתחום הטכנולוגיה טוען דברים דומים על רקע המשבר בשוק הקריפטו, שכבר עורר את ביקורתם של וורן באפט וצ'ארלס מאנגר, מנהלי חברת ברקשייר האת'אווי
 | 

ביל גייטס, מייסד ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט MICROSOFT +0.33% MICROSOFT 416.39 +0.33% MICROSOFT סגירה:0 פתיחה:414.5 גבוה:418.4 נמוך:412.1 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , אמר בשיחה עם גולשים ברשת רדיט כי הוא איננו מחזיק במטבעות קריפטוגרפיים וכי אין להם ערך אמיתי. "אני משקיע בדברים שיש להם ערך. השווי של חברות מבוסס על האופן בו הן מיצרות מוצרים. השווי של הקריפטו הוא פשוט מה שאדם אחר מחליט שמישהו ישלם עבורו, כך שזה לא תורם לחברה כמו בהשקעות אחרות". 

הדברים מגיעים על רקע המשבר העמוק של שוק הקריפטו שאיבד בחודשים האחרונים כ-70% מערכו. אין זו הפעם הראשונה שהשוק הזה נחתך בצורה כה חדה, אך נראה שהפעם מדובר בהפסדים כבדים במיוחד, כשסך ערך השוק נחתך בכ-2 טריליון דולר, אולי מחיקת הערך הגדולה בהיסטוריה בטווח זמן של מספר חודשים בודדים. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הביקורת של גייטס מצטרפת לעמיתיו לרשימת עשירי העולם וורן באפט וצא'רלס מאנגר, שבאסיפת המשקיעים האחרונה של חברת ברקשייר האת'אווי BERKSHIRE HATHAWAY A +0.3% BERKSHIRE... 708,106.3 +0.3% BERKSHIRE HATHAWAY A סגירה:0 פתיחה:705,422.5 גבוה:708,868.4 נמוך:702,700 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שבניהולם תקפו בחריפות את מטבעות הקריפטו, גם כן על רקע העובדה שהם לא מייצגים ערך אמיתי כלשהו. "הוא מטופש, מרושע וגורם לנו להראות רע ביחס לסינים" אמר מאנגר. באפט השווה את הקריפטו לנכסים אחרים כמו בשוק הנדל"ן: "זה ההבדל בין נכסים פרודוקטיביים לבין משהו שתלוי בזה שמישהו ישלם לך יותר ממה שקיבל הבחור שמכר לך". 

בסוף השבוע הצטרפה כריסטין לגארד, נשיאת הבנק האירופי למתקפה על הקריפטו. "הקריפטו לא שווה כלום ומבוסס על כלום", לדבריה. "אני אומרת כבר הרבה זמן שלנכסי הקריפטו אין שום ערך. במשך תקופה ממושכת אמרתי שנכסי קריפטו הם ספקולטיביים ביותר, ובעלי רמות סיכון גבוהות. אני מעריכה שהמטבעות לא שווים כלום. לא כמו מטבע שמתבסס על נכס שמשמש כעוגן להענקת בטוחה וביטחון". 

בעבר כבר הזהיר גייטס מהשקעה במטבעות קריפטו אלא אם כן אתם "עשירים כמו אלון מאסק", לדבריו. גייטס מוסיף גם טענות אקולוגיות להתנגדות שלו, שכן כריית המטבעות צורכת הרבה ארגיה. 

יש לציין שהשוק הדובי הנוכחי הוא הפעם ה-7 ב-12 השנים האחרונות שנרשמות ירידות של מעל 70% בביטקוין, המטבע הקריפטוגרפי המוביל. בפעמים הקודמות הוא התאושש לאחר תקופת זמן של בין 40 יום  לכ-3 שנים ויתכן שגם כעת ההספדים מוקדמים. יחד עם זאת אין עוד נכס שהשמיד ערך כה רב בזמן כה קצר, ועושה זאת פעם אחר פעם בתנודתיות שלא מוכרת בשום תחום השקעה אחר.

תגובות לכתבה(20):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    ביל גייטס זה הנוכל והמרעיל הגדול בעולם (ל"ת)
    ארכי טרוריסט מלא דם 16/06/2022 12:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    הוא לא יעלם!!, יש מספיק מטומטמים שיקנו ונוכלים שימכרו (ל"ת)
    אק 27/05/2022 19:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    ביטקוין זה שיטקוין חייב להמחק (ל"ת)
    גיא 25/05/2022 11:12
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 8.
    כל הנאלחים האלה שרק מחפשים איך
    איש 23/05/2022 19:50
    הגב לתגובה זו
    5 3
    לעשוק את העולם ולהכנס לכולם לכיס ולחיים למען רווח אישי לא מרוצים מטכנולוגיה שלא בשליטתם.. מפתיע מאוד. זה בדיוק אבל בדיוק התרומה להוריד ערפדים מהצוואר שלנו
    סגור
  • 7.
    באותה המידה גם הדולר הוא פיסת נייר שלא שווה כלום. (ל"ת)
    רונן 23/05/2022 10:19
    הגב לתגובה זו
    8 3
    סגור
  • טען עוד
  • מאחורי הדולר
    עגל 23/05/2022 15:35
    הגב לתגובה זו
    7 6
    עומדת הכלכלה האמריקנית, שמעת על כך ?
    סגור
  • מאחורי הדולר עומד חוב של 28 טריליון דולר, שמעת על כך?? (ל"ת)
    LN 30/05/2022 21:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כלכלה לא יצרנית עם חובות עתק.
    רבקה 26/05/2022 17:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הם היו במצב מצויין בזכות הפטרודולר. גם זה הולך ונעלם.
    סגור
  • 6.
    הלוואי שיגיע ל 0 (ל"ת)
    תוכי כחול רוסי 23/05/2022 09:39
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • תוכל את הלב, ותמשיך לשמור דולרים מתחת לבלטות (ל"ת)
    LN 30/05/2022 21:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    אוי, כמה בורות. הקריפטו כמו האינטרנט בדיוק. וירטואלי.
    ישראל שפי 23/05/2022 07:16
    הגב לתגובה זו
    1 6
    אין לו ערך בדיוק כמו שלרשת אין שום ערך פרט לערך שבני האדם מעניקים לו . וכך גם הזהב, ובטח ובטח שכך גם כסף מנייר.
    סגור
  • כנראה אתה חי בפלנטה אחרת.
    יוסי. 27/05/2022 12:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברשת עוברת כ10% מכלכלת העולם. רשת החליפה את הדואר(זוכר שמיכתב עם בול מגיע אחרי חודש). ברשת עובדים/מתפרנסים כ10% מאנושות. וכו'. הקריפטו הוא רק אויר חם. אין אחריו נכס בסיס.
    סגור
  • 4.
    באפט ומונגר
    לרון 23/05/2022 06:56
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אינם משקיעים בזהב אזב א מ ת ישקיעו בקריפטו....למרות שבגילם ובעשרם יכלו לעשות זאת
    סגור
  • 3.
    יפה
    לרון 23/05/2022 06:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שגיא טל מביא דעות שאינו מצדד בהן כמומחה ר צ י נ י של שוק הקריפטו,והוא א כ ן מומחה
    סגור
  • 2.
    משחק פירמידה, ראשונים שברחו הרוויחו, אחרונים אכלו אותה (ל"ת)
    Sassi6 23/05/2022 06:00
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • לידיעתך - ממציא הביטקוין מחזיק מיליון ביטקויינים ועדיין
    LN 30/05/2022 21:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועדיין לא מכר אפילו אחד מהם !!! כך שמה שכתבת זה לא יותר מקשקוש סתמי..
    סגור
  • כמה שאתה טועה
    אלון 24/05/2022 01:56
    הגב לתגובה זו
    0 1
    טכנולוגיית בלוקצ'יין תנהל את צי הרכבים החשמליים של העולם יותר טוב מכל טכנולוגיה קיימת. אנחנו עדיין בהתחלה. יש המון פיתוחים מדהימים בעולם הקריפטו, זה ממש לא רק מטבעות.
    סגור
  • כמה אתה טועה.
    יוסי. 27/05/2022 12:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשביל להשתמש בטכנולוגיה, אז הוא מוכרחה להיות קריפטו/כסף? אם טכנולוגיה מצוינת תשתמש בה לייצור פרודוקטיבי ולא לספקולציה/שוק שחור/אויר חם וכו'. ישנן עשרות אלפי תוכנות מצוינות/טכנולוגיות מצוינות, אז הן חייבות להיות מטבע מיותר ולא יעיל?
    סגור
  • הבעיה היחידה
    לרון 24/05/2022 20:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשלב זה היא שבתנאי סטגפלציה אנשים ישמחו לקנות אוכל ולא חשמליות,התקופה ההיא נ ג מ ר ה
    סגור
  • 1.
    גייטס בעצמו אדם קצת מיושן (ל"ת)
    יואב 23/05/2022 00:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות