סוד הנפט ב'לוויתן': האם האוזר יוותר על חשיפת דו"ח נידרלנד? הלחץ בשיאו

האסדה כבר בדרך והמשקיעים כוססים ציפורניים - קידוח הנפט ב'לוויתן' יתחיל בקרוב. ובכל זאת, הדרמה האמיתית לא מתרחשת כרגע בלב ים, אלא בין הרצליה לת"א. Bizportal מביא את כל הפרטים...
 | 

בשבועות הקרובים יתבצע אל מול חופי ישראל הקידוח הגורלי ביותר מאז בוצע קידוח אקספלורציה ב'תמר'. השותפים ב'לוויתן' יחזרו לבחון האם מתחת למצבור העצום של הגז הטבעי הנמצא במבנה, נמצאות בעומק 6-7 קילומטרים גם עתודות נפט משמעותיות ברות הפקה. תגלית שבמידה ותתרחש תשנה שוב את הביטחון האנרגטי של ישראל ותשפיע על החברות הפועלות בתחום.

מעט מאוד מידע פורסם עד כה אודות השכבות התחתונות ב'לוויתן' וזאת מאחר והקידוח התבצע טרם נכנסו לתוקף הנחיות גילוי בנוגע לפעילות חיפוש והפקת גז ונפט של רשות ניירות ערך. כעת, ל-Bizportal נודע, כי לקראת הקידוח השותפות בקידוח בדקו אפשרות להימנע מפרסום דוח משאבים פרוספקטיביים לשכבות הנפט.

קידוח 'לוויתן 1' לשכבות העמוקות, אלו שתוארו על-ידי השותפות כמטרות משניות בקידוח, התבצע בתחילת 2011 והופסק עקב תקלות חוזרות ונשנות. בחודש מארס 2011 הכריז זוהר גושן, יו"ר רשות ניירות ערך דאז, על כניסתן לתוקף של הנחיות גילוי בנוגע לפעילות חיפוש והפקת גז ונפט שבאו לעשות סדר בדיווחי החברות ושותפויות הנסחרות בבורסה העוסקות בתחום. אחת ההנחיות שנכנסה לתוקף הייתה הדרישה לפרסום דו"ח מפורט בטרם ביצוע קידוח - דיווח שיכלול נימוקים, פרטים מלאים, לוחות זמנים מפורטים, תקציב משוער וכן פירוט על פי סבירויות וסיכויים סטטיסטיים של הכמות אותה צופה השותפות למצוא בקידוח. כל הנתונים צריכים להיות בהתאם לכללי המערכת לניהול משאבי פטרוליום (PRMS).

טרם ביצוע קידוח האקספלורציה למטרת הגז ב'לוויתן 1' באוגוסט 2010 פרסמו השותפות הישראליות, {אבנר יהש}, ניו-מד אנרג יהש -1.11% ניו-מד אנרג 1,155 -1.11% ניו-מד אנרג יהש בסיס:1,168 פתיחה:1,148 גבוה:1,169 נמוך:1,148 תמורה:8,974,941 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ו רציו יהש -0.32% רציו יהש 347.9 -0.32% רציו יהש בסיס:349 פתיחה:349 גבוה:353 נמוך:345.2 תמורה:3,507,167 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , דו"ח מיידי ובו סיפקו מידע על שכבה NG10, בה נמצאו בהמשך 16 טריליון רגל מעוקב (TCF) של גז טבעי. בנוסף נמסר כי קיימות מטרות משניות - אוליגוקן תחתון וקרטיקון תחתון - שהמידע הקיים לגביהן הינו "מועט משמעותית ביחס למידע הקיים לפרוספקט NG10 ולפיכך קשה מאוד להעריך האם מדובר במטרות נפט ו/או גז".

מבלי להיכנס ליותר מידי מספרים השותפות מסרו כי בפרוספקט אוליגוקן תחתון, המצוי בעומק של כ-6 ק"מ ממוצע הפוטנציאל הכלכלי של עתודות הנפט והגז הטבעי הניתנות להפקה שווה ערך לכ-3 מיליארד חביות נפט ושההסתברות הגיאולוגית להימצאות הידרוקרבונים עומדת על 17%. בנוסף, בפרוספקט קרטיקון תחתון נמסר כי הפוטנציאל שווה ערך לכ-1.2 מיליארד חביות נפט ושהסתברות הגיאולוגית להימצאות הידרוקרבונים עומדת על 8%.

יפורסמו נתונים חדשים לגבי פוטנציאל הנפט ב'לוויתן'

כאמור, בקרוב מאוד יחל מחדש הקידוח שהופסק באפריל 2011. הפעם תהיה זו אסדת ה'הומר פרינגטון' שתחזור מקפריסין ותתמקם כ-135 קילומטר מערבית לחיפה. כיוון שהקידוח לשכבת NG10 כבר הושלם, הפעם מדובר בקידוח שבו המטרות העיקריות הן לשכבות העמוקות. בתוך כך, נשאלת השאלה האם השותפות מחויבות בדיווח חדש שיעמוד בהנחיות הגילוי של הרשות בו יספקו בנוסף לפרטים כגון מועדי הקידוח הצפויים, שכבות מטרה בקידוח, תקציב הקידוח וגם אומדן משאבים פרוספקטיביים שהוכן על-ידי צד ג'.

הנחיות הרשות קובעות כי טרם ביצוע קידוח אקספלורציה יש לספק נתוני משאבים פרוספקטיביים של מעריך רזרבות מומחה ובלתי תלוי אשר תכלול את חוות דעתו. הפרטים הנדרשים לעניין משאבים פרוספקטיביים והמתייחסים לנכס הנפט צריכים להיות נכונים למועד סמוך למועד הדיווח להיות בפורמט של Low estimate ו- Best estimate עם אפשרות לתוספת High estimate.

הרשות מסייגת את הדרישה וקובעת כי ניתן להימנע מפרסום דו"ח משאבים "אם לא ארע שינוי או התפתחות שיש בהם כדי להשפיע באופן מהותי על הכמות או ההסתברות של המשאבים האמורים כפי שפורטו בדיווח קודם שהוגש בידי התאגיד המדווח". אך כאמור, הדיווח צריך להיות ע"פ הכללים החדשים בכדי שהחברות ימנעו מדיווח נוסף וזה לא המקרה.

קידוח 'לוויתן 1' מתוכנן להיות הקידוח העמוק ביותר שנקדח אי פעם באזור זה בים מול חופי ישראל ובעבר השותפות מסרו כי חסרים נתונים אודות הלחצים והתנאים האחרים, שישררו בעומק המטרות. כמו כן, מפעילת הקידוח והשותפה הגדולה בו נובל אנרג'י מסרה בכל הזדמנות שהתייחסה לשכבות אלו כי ההסתברות למציאת נפט נמוכה מאוד.

יהיה הבדל בין נתון הממוצע (Mean) לבין החציון (P50)?

עד היום פרסמה נובל אנרג'י עבור השכבות העמוקות את נתון ה"ממוצע" (Mean) המקובל לשימוש בתעשיית חיפושי הנפט והגז בישראל ובעולם ולא את החציון שהינו ה"הערכה הטובה ביותר" (P50) כפי שנדרש על-ידי הרשות.

במידה והרשות תקבע כי השותפות בלוויתן צריכות לספק דו"ח משאבים פרוספקטיביים של מעריך רזרבות מומחה ובלתי תלוי, סביר שיהיה מדובר בחברת Netherland and Sewell & Associates (ר"ת NSAI) איתה עובדות השותפות הישראליות. ב-NSAI צפויים לנהוג בצורה דומה לדרך בה סיפקו נתונים אודות רשיונות אחרים ולהפריד בין כמויות הנפט והגז הטבעי. יתרה מכך, המשקיעים עשויים להיתקל בשונות גבוהה בין נתון ה"ממוצע" לבין החציון בדומה למה שקרה בעת פרסום הסקרים ב'מירה' ו'שרה' של הכשרה התחדשות +0.14% הכשרה התחדשות 783.6 +0.14% הכשרה התחדשות בסיס:782.5 פתיחה:797 גבוה:797.5 נמוך:780 תמורה:24,394 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ו מודיעין יהש -3.41% מודיעין יהש 147.3 -3.41% מודיעין יהש בסיס:152.5 פתיחה:146.4 גבוה:150 נמוך:140 תמורה:172,016 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: .

מבחינת השותפות ב'לוויתן' כרגע המספר הידוע עומד על 4.2 מיליארד חביות ופרסום נתונים נוספים בדמות דו"ח 'צד ג' שיבהיר בצורה מסודרת מה פוטנציאל הנפט ב'לוויתן' (בשלב זה של התהליך טרם ביצוע קידוח אקספלורציה) סביר שרק יכניס רעש מיותר למערכת שגם ככה רגישה לזעזועים. השאלה היא האם גם רשות ניירות ערך שותפה לדעה שמיותר לעדכן את הציבור בדבר הפוטנציאל ולמעשה לסטות מאותם נהלים שנקבעו רק לאחרונה ובאו לעשות סדר בתחום שהיה פרוץ לחלוטין. תשובה - בקרוב...

מרשות ניירות ערך לא נמסרה תגובה לידיעה.

תגובות לכתבה(72):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 44.
    צורת הצגת הנתונים חשובה רק למהמרים לטווח קצר.
    atuk 09/01/2012 10:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שחשוב למשקיעים זה מה גודל מאגר הנפט בפועל וכמה חביות ישאבו. אם המשקיעים רצינאלים אז צורת הדיווח על הסיכויים לא אמורה להשפיע. אבל רוב המשקיעים לא רציונאלים ולא לטווח ארוך. מנסים לגזור קופון מהיר והם חסרי סבלנות. לכן צורת הדיווח משפיעה עליהם.
    סגור
  • 43.
    אסור לשחרר סחורה, אנו לקראת אם כל הקידוחים !! (ל"ת)
    רציו בורחת להם, חחחח 08/01/2012 23:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • משקיעים. יקרים. תיזהרו. כי. ינסו.לנער אתכם.
    יוסי. י 09/01/2012 01:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משקיעים. יקרים. תיהיו. חזקים. כי. ינסו. לנער. ידיים. חלשות. בכל. מיני. שמועות. מפחידות. ולא. נכונות. בכדי. שתיזרקו. סחורה. והם. יקנו. בזול. רציו. רק. בתחילת. הדרך. שער. 100. קרוב. מתמיד.
    סגור
  • זה ניראה לך הגיוני?
    יוסף 09/01/2012 14:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שער 100??????? לא הגזמת? אני מוכן למכור בפחות. 2600000 יחידות לפי 77 אם כן? תן סימן.
    סגור
  • 42.
    לא נמאס לכם לנסות ולהוריד את המניה. סיכויים נ
    יגאל 08/01/2012 22:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נמוכים אבל עדיין סיכוי
    סגור
  • טען עוד
  • 41.
    אלימלך - 185K זה נחשב בעניך כמות עצומה???!!!! (ל"ת)
    המשקיע 08/01/2012 21:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 40.
    כנסו לפרופורציה והפנימו
    אלימלך 08/01/2012 21:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קודם-כל מודה שמחזיק כמות עצומה של רציו בשווי 185.000 אלש ,עצה לי אליכם תפסיקו לזרוק פה מספרים ענקיים על כמויות נפט וכל מיניי אשליות , כי מתוך הסהכ 4.2 מליארד שהוזכרו יהיה ניתן לשאוב רק חלק יחסי ,השאלה היא איזה כמות אכן תהיה בר-הפקה. [ראו מקרה גבעות שבמאגר שלה הודיעו שיש 1.5 מליארד חביו ולאחר זמן- מה החישובים הכיחו שרק הכמות שניתן לשאוב הינה כ-100 מליון ואז גבעות התרסקה] אל תיצרו מצב כזה שבונים אשליות שעדיין לא ידוע את כמויות ברות-ההפקה. בהצלחה לכולם.
    סגור
  • למס' 40 - אלימלך
    מאור 08/01/2012 22:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טעות בידך! כשנובל פירסמה את הסיכוי להימצאות נפט היא הודיעה בפירוש שישנו סיכוי של 17% למציאת 3 מליארד חביות נפט ברות הפקה (!!!) בעומק של 7,200 מטר, ועוד 1.2 מליארד חביות ברות הפקה בעומק של 8,000 מטר. משמעות ההודעה היא שיש יותר מ-4.2 מליארד חביות אבל רק 4.2 מליארד ברות הפקה.
    סגור
  • 39.
    אם יהיה נפט כל מניות הנפט יעלו וגם הקרנות
    אם 08/01/2012 21:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמשקיעות בגז ונפט
    סגור
  • 38.
    בהחלט מיותר ליידע את הציבור לאחר שעשקו אותו
    gg 08/01/2012 21:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובדיעבד הרשות לני" ע שותפה לעושק הציבור כי איפה שהיא צריכה להימצא (בגילוי נאות) היא לא נמצאת
    סגור
  • 37.
    נפט נפט בליויתן
    הפיסגה הגדולה 08/01/2012 21:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התקלה הבאה בעומק הזה שבטוח תיהיה תוכל לכם את הכיס ואת התחת . מרוב זיהום הים
    סגור
  • 36.
    אטם אוחלים לנו את אלב (ל"ת)
    ברקוביץ 08/01/2012 20:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 35.
    הערכה שישכמות נפט הרבה יותר מ 4.2 מיליארד חבי
    יורו 08/01/2012 19:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כך גם היה עם הגז, נובל מאוד נזהרת וכך גם עם כמות הנפט שמדובר על 4.2.מיליארד חביות . עושה רושם שהכמות מטורפת במספרים( רושם אישי)
    סגור
  • אחרי שפינטזת על 24 TCF של גז התחלת לפנטז על
    משקיף 08/01/2012 22:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יותר מ 4.2 מיליארד חביות של נפט האה?? טוב היה לכולנו אם נובל היתה מפרסמת דוח משאבי הנפט.
    סגור
  • 34.
    כל משקיעי הנפט לסוגיו-דפרים ברמה.
    ירון 08/01/2012 19:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החברות מחזיקות ומשחקות עם המידע ואיתכם-כרצונם. לא פלא שאתם לא יודעים כלום-סתם מסתכנים על חרטות.
    סגור
  • יש משקעי נפט שעשו בשנים האחרונות מליונים!
    חולה נפט 08/01/2012 19:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מבחנתי טבע זה החארטה הכי גדולה את שלה היא כבר עשתה סקטור הגז והנפט עוד לא ממש חלק קטן מהפוטנציאל העצום שיש בו
    סגור
  • 33.
    בכל קידוח נפט בים מצאו נפט
    חולה נפט 08/01/2012 19:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והשאלה היא לא אם יש או אין נפט השאלה הגדולה היא כמה חביות ביום ניתו להפיק מכל קידוח נפט מצאו בים האיטלקים ב86 ואחר כך בים 2 של ישראמקו וגם בים יפו ב94 רק שבקידוחים האלו היו כמיות קטנות וזה לא היה מסחרי הלויתן הוא המבנה הכי גדול בים התיכון ואם אין נפט מסחרי בלויתן אין נפט בכלל כי בלויתן יש הכי הרבה סיכוי לנפט מסחרי למרות שההיסתברות היא 17% לדעתי יש הרבה יותר נפט ממה שמערכים היום ובקרוב נדע בודאות אם זה מסחרי או לא ולגבי ההשקעה במניות אם יש נפט כל הסקטור יעוף למעלה חזק יש יותר ויש פחות אבל כל הסקטור יעלה חזק ואם אין נפט מסחרי כל המניות יתרסקו למעט ישראמקו!
    סגור
  • 32.
    יש אין שאלת מליון דולאר יש נפט המניה תעוף (ל"ת)
    נפט 08/01/2012 19:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 31.
    הלויתן נמצא עוד מימי התנך כנסו
    yoyo 08/01/2012 18:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מָה־רַ?? מַעֲשֶׂיךָ ה' כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְ?ה הָ?רֶץ קִנְיָנֶךָ: זֶה הַיָּם גָּד?ל ?רְחַב יָדָ?ם שָׁם רֶמֶ? וְאֵין מִסְפָּר חַ??ת קְטַ??ת עִם־גְּדל?ת: שָׁם אֳנִ??ת יְהַלֵּכ?ן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק־??: כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּר?ן לָתֵת ?כְלָם בְּעִ??: תִּתֵּן לָהֶם ?לְקט?ן תִּפְתַּח יָדְךָ ?שְׂבְּע?ן ט?ב: תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ ?בָּהֵל?ן ?סֵף ר?חָם ?גְוָע?ן וְאֶל־עֲפָרָם יְ??ב?ן: תְּשַׁלַּח ר?חֲךָ ?בָּרֵא?ן ?תְחַדֵּ? פְּנֵי אֲדָמָה:
    סגור
  • 30.
    ביזפורטל גם אם תעמדו על הראש לא אקנה רציו
    לא קונה את ההרצות 08/01/2012 18:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מספיק אתם גורמים נזקים למחזיקים בכל מיני כותרות זדוניות בכדי להפיל אנשים בפח. רק תפנימו כבר, ההפחדות שלכם על גבעות מזיזות לאנשים את השערות בישבן
    סגור
  • כניראה אתה בחוץ חבר-הרכבת דוהרת -לא תעלה תיתח (ל"ת)
    יעל 08/01/2012 19:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 29.
    לא לשכוח- השותפים רציו,ד" ק ואבנר (ל"ת)
    יוסי כהן-ב" ש 08/01/2012 18:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 28.
    ישתבח שמו הגדול של הקב" ה לעולם ועד מחר הכל יר
    יוסי כהן-ב" ש 08/01/2012 18:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ירוק בעיניים לכל אלה שבאמתחתם יש גז מוכח- הנפט הוא בונוס ע נ ק רציו-ירוק דלק קידוחים -ירוק. ישראמקו- ירוק אבנר-ירוק
    סגור
  • 27.
    יש נפט.
    גירולוג בכיר בגזפרום 08/01/2012 18:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא היו חוזרים על הקידוח - לאחר נטישה בעומק כה רב.
    סגור
  • 26.
    נפטטטטטטטטטט מודיעין והכשרה השמיימה (ל"ת)
    שרה ומירה 08/01/2012 18:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    תקשיבו טוב
    אורן 08/01/2012 18:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה הזמן לממש. מחר אני יוצא עם רווח של 22% ונתראה שוב בשער נמוך יותר. אין לה איפה לעלות יותר והנפט הוא לא ענין בטוח כי כולם כאן מפנטזים ואני לא דואג כי קונה פראייר יהיה לי מחר. אכלתי אותה בעבר עם זרח ואחר כך מודיעין אבל עם רציו אני ברווח אז למה לוותר עליו במיוחד שעוד לא ברור מה חובת הדיווח שחלה על השותפויות.
    סגור
  • אמרתי לך כבר שאכלת אותה ויקטור מי שקנה ממך
    אורן החמוד 09/01/2012 16:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קנה בזילה זול ויקטור לא נורא תלמד לפעם הבאה בתור אחד שמטייל עם רציו כבר 3 שנים!!
    סגור
  • תודה שמעתי לעצה שלך והרווחתי (ל"ת)
    אילן 09/01/2012 13:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • יפה אז תן גז....... (ל"ת)
    יורו 08/01/2012 19:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תברח יא סרדין הפראייר היחידי זה אתה!
    מגדת עתידות 08/01/2012 19:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני קונה אותך מחר בזול!
    סגור
  • 24.
    מעולם לא התגלה שדה גז ללא נפט!
    גיאלוג 08/01/2012 17:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תחשבו על זה
    סגור
  • זה בדוק, ניתן להכנס לאתרים ולבדוק את זה (ל"ת)
    יורו 08/01/2012 19:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אז למה לא מדברים על נפט מתחת לתמר ?
    מתמטיקאי-1 08/01/2012 18:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדעתי אין נפט והכל במטרה למכור סחורה וזאת מכוון שנניח שהם היו יודעים שנמצא נפט (ואפילו באחוז גבוה) אז למה דחו את הקידוחים כל כך הרבה זמן שהרי יכלו לקדוח לכבר למכור לפני מספר חודשים במקום לבזבז זמן וכסף על פיתוח תמר. הלוא כן ? ולכן כדאי מאד היזהר. מצידי שימצאו מכוון שאני מושקע הרבה בישראמקו ובדלק קידוחים אבל בעיקרון אני מניח שאין נפט מכוון שאני, במקומם, הייתי פועל אחרת בהתאם למה שכתבתי קודם. בכל מקרה שיהיה בהצלחה. אבל אשמח לקבל תגובה להנחתי.
    סגור
  • מי אמר שלא?
    מי אמר שלא? 09/01/2012 00:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי אמר שלא?
    סגור
  • 23.
    המאגר הכי גדול בעשור האחרון בעולם
    מורן 08/01/2012 17:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה אתם חושבים שלא יהיה גם נפט תחשבו לבד
    סגור
  • 22.
    נפט מצורף לינק
    גילי 08/01/2012 17:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    http://www.bizportal.co.il/shukhahon/biznews02.shtml?mid=267148 כבר לקחו דגימות יהיה דיווח על השכבה הראשונה וחוזרים לקדוח לשכבה השניה בעומק 7200 לגביי השכבה הראשונה כבר יש תוצאות פשוט אסור היה לספר אז אמרו שיש תקלה לקחו דגימות בדקו כמויות בר הפקה תוצאות בעוד כמה ימים לגזור ולשמור בהצלחה לכולם
    סגור
  • אם לא היה ודאי היו ניכנסים לקידוח נוסף בחינם
    ימנה 08/01/2012 18:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תחשבו על זה כל קידוח עולה הון תועפות
    סגור
  • 21.
    זהירות!!!!! הכסף שלכם
    יסיני 08/01/2012 17:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עומד להעלם!!! יש שם רק מ י ם !! מאכילים אותכם לוקשיייים חבל על הכסף!!
    סגור
  • צודק הוא עומד להמריא.......בה" ה!!! (ל"ת)
    יורו 08/01/2012 19:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    נפט בלוויתן
    רמי 08/01/2012 17:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה תפנימו זה מתקרב לא רק רציו תתפוצץ למעלה גם דלק" א,דלק" ק,כהן פיתוח,אבנר,
    סגור
  • 19.
    הזדמנות ישראלית זו הזדמנות השנה
    ברוך 08/01/2012 17:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נסחרת בהון העצמי שיש לה בקופה 160 מיליון גובלת בבלוק 12 ובלויתן שמשניהם תקבל תמלוגים בגין זליגה כסף על הריצפה חברים
    סגור
  • אמת
    אקי 08/01/2012 19:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נסחר מתחת למזומן בקופה. אופציה מצוינת על פלג' יק...
    סגור
  • 18.
    לא נראה לי שאתם מבינים מה המשמעות...
    אבירם 08/01/2012 17:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לבעלי העניין אסור בעיקרון לקנות הרבה מרציו כי זה שימוש במידע פנים. מותר להם רק אחרי שכל הציבור יודע. הם רוצים למנוע את שחרור המידע לציבור כדי שלא יצטרכו לקנות ביוקר כאשר יגיעו לשכבת הנפט... רציו הולכת לתת בראשששששששששששששששששששששששששששששש
    סגור
  • מסכים איתך לגמרי
    יורו 08/01/2012 19:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסכים עם כל מילה!!!!
    סגור
  • 17.
    לנפט בלוויתן תהיה השפעה עיקרית על גל
    ששון גז 08/01/2012 17:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ופלאג' יק ובלוק 12 שיהפכו לפתע להזדמנות אמיתית להתעשר ממש כמו שתגלית תמר הפכה את כל הקידוחים בשכבת " חולות תמר" לכמעט בטוחים ב100%.
    סגור
  • נפט בליוויתן אומר השפעה גדולה מאוד על אבנר
    הרואה את הנולד 08/01/2012 17:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ןדלק קידוחים שלהם אחזקות בליוויתן בתמר בבלוק 12 במרי B בדלית בנועה בדולפין בתנין בכריש ועוד כמה רשיונות שעדין לא קדחו בהם נפט בליוויתן אומר נפט בכל הרשיונות של תשובה
    סגור
  • אתה צודק בהחלט רק שאבנר מתומחרת במיליארדים
    ששון גז 08/01/2012 18:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והזדמנות מתומחרת ב150 מיליון שקלים שזה פחות מהכסף בקופתה. אבנר תקפוץ אבל הזדמנות תעוף.
    סגור
  • שכחתה היא ודלק קידוחים היחידים עם
    ימנה 08/01/2012 19:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מזומנים בכיס מדלית- שלא ידללו לנו את המניות דהיינו לא יהיו גיוסים. עם המון רישיונות מוכחים (בלק 12,ליויתן,תמר,דלית,גל, וכל הדבש. המניות הכי רציניות וללא סיכון כלל
    סגור
  • 16.
    כל הרמזים מכוונים למודיעין לשרה ומירה
    שלמה בן דוד 08/01/2012 17:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקור פנימי
    סגור
  • 15.
    הקפיץ הולך להשתחרר
    gm 08/01/2012 16:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחזורים ענקיים בתחום הגז לראשונה זה חדשים.מכאן צפיפות האירועים בתחום יתנו את הטון.שותפות לוויתן בין אם בנוגע ללוויתן או בלוק 12 או גל או שלושתם יחד,אם בנוגע למירה ואחכ שרה,גבריאלה וחדרה,אם ישראמקו שמשון ודניאל ,כולם פחות או יותר ייתנו בחדשים הקרובים את התוצאות להן כולם מחכים כבר שנתיים שלוש,והתוצאות יהיו מצוינות!!!!סוף החגיגה לשורטיסטים וחגיגה למשקיעים.
    סגור
  • חברה. מי. שלו. מי. שלו. יצתרף. עכשיו. לרכבת.
    אבי כ 08/01/2012 17:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה. הזדמנות. אחרונה. להצתרף. לרכבת. של. רציו. לפני. שהיא. דוהרת. רציו. עדיין. במחיר. נמוך. מאוד. לעומת. הפוטנציאל. האדיר. שנמצא. בא.  
    סגור
  • 14.
    נאמר " ארץ אשר אבניה ברזל ומהרריה תחצוב נחושת"
    מאמין בגאולה 08/01/2012 16:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתורה הקדושה מוזכרת ההבטחה השם נותן לנו! פשוט שחור על גבי לבן!!!
    סגור
  • עוד פנאט מטורף...
    ערן 09/01/2012 01:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי אני לא דובר עברית, אבל כמדומני בציטוט הטפשי שלך מופיעים מחצבי מתכת (ברזל ונחושת), דבר שהיה קל לזהות כבר בתקופת כתיבת התנ" ך (בלי קשר לשם שלך) ובכל מקרה, לא מדובר בציטוט על נפט ו/או גז או משאב אנרגיה כלשהוא. אז די לפנאטיות המפגרת הזאת, אנשים כמוך גורמים לי לרצות למכור את כל ההשקעות שלי בתחום האנרגיה המקומית. נ.ב. אני מחזיק במניות/יה" ש של דלק קבוה, דלק אנרגיה ורציו ועוד משערים נמוכים כך שיש לי סיבה לרצות במציאת תגליות ענק. אבל תאמין לי של" שם" שלך אין שום קשר לזה...
    סגור
  • 13.
    רציו רציו רציו כל מילה מיותרת (ל"ת)
    רון 08/01/2012 16:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    נפט מצורף לינק
    גילי 08/01/2012 16:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המקדח בחודש מרץ היה בעומק 6450 מטר מה שזה אומר לקחו דגימות של הנפט יהיה דווח מסודר כמה בר הפקה בעוד חודש מהיום ואת הדיווח עצרה הראשות http://www.bizportal.co.il/shukhahon/biznews02.shtml?mid=267148
    סגור
  • 11.
    ברקליס לא סתם קנו ב25 מיליון:)
    דודו 08/01/2012 16:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן יש 17TCF וכן יש 4.2 מיליארד נפט ומבחינתי שימשכו את ההודעה לעוד חודשייםן
    סגור
  • 10.
    זה אמיתי - זה ריאלי - לאוהבי סיכון
    10 מיליארד חביות 08/01/2012 16:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתרחיש סופר אופטימי - רציו קופצת ל- 600 אג' .
    סגור
  • 9.
    ישתבח שמו של הקב" ה לעולם ועד!
    רק רציו 08/01/2012 16:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שאמין לא מפחד!
    סגור
  • ספר את זה לששת המיליונים (ל"ת)
    זיו 08/01/2012 17:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • רציו. גם. בלי. הנפט. שווה. לפחות. שמונים.
    יוסי ע 08/01/2012 16:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רציו. שווה. לפחות. שמונים. גם. אם. אין. נפט. בכלל. שלא. נדבר. על. מאגר. גל. שלא. מתומכר. בכלל. ברציו. אז. חברה. תהיו. חזקים. שלא. יעבדו. עליכם. ואל. תמכרו. את רציו. במחיר. זול. כל כך.
    סגור
  • ומי שלא מסתכן - לא מרוויח - אל פחד - זה לא
    נכון מאד 08/01/2012 16:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קזינו - מדובר על תרחיש עם סיכויים סבירים!!!
    סגור
  • 8.
    רציו .ברכת הקב" ה על עם ישראל
    המאמין 08/01/2012 16:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעז" ה ימצא נפט ובכמות גדולה .כמו כן אריך לזכור את כל " גל" שהוא ענק ויש לרציו כ 60 אחוז ממנה .רווח והצלה ליהודים .הזינוק ברור ויגדל עוד .אין המלצה לפעולה כלשהי במניות .בהצלחה
    סגור
  • 7.
    שימו לב לבלוק שמחכה בשער 217 (ל"ת)
    תמיר נדלן 08/01/2012 16:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    רציו הלואי כבר אחלנו את האצבעות מאחל ליום החג (ל"ת)
    שמש 08/01/2012 16:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    חברה. יש. מיליירדים. חביות. נפט. בלוויתן.
    אלי. י 08/01/2012 16:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש. בעלי. אינטרסים. שמנסים. כל. הזמן. להצניע. את. כמות. הנפט. העצומה. בלוויתן. אבל. בקרוב. זה. יתגלה. כי. כמה. אפשר. להסתיר. ולדחות. פרסומים. שימו. לב. כמה. פעמים. דחו. את. פרסום. הסקרים. של. מאגר. ״גל" . של. רציו. אז. תבינו. לבד. עם. מי. יש. לנו. עסק.
    סגור
  • הסתברות נמוכה לנפט ,עד שלא ימצאו בכמויות
    בא 08/01/2012 16:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נורמליות זאת ספקולציה פרועה ,די מסוכן ,גז זה סיפור אחר ,
    סגור
  • למה חוזרים? למה להשקיע 200,000,000 שקל סתם. (ל"ת)
    צורכע 08/01/2012 18:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    בלוק 12 בק פריסין
    גו 08/01/2012 16:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האסדה בדרך ברוך השם עבל מה קורא עם בלוק 12 תגלית בגודל בערך כמו תמר ורבנר לא מגיבים בעליות כמה ימים מאז התגלית כאילו שאבנר לא שותפה בבלוק 12 מה קורא פה תשובה אתה רוצה לאכול את כל בלוק 12 לבדך תשובה תיתחשב באחים שלך בויה על תיהיה תמה תשאיר לאחים שלך שהשקיעו בך בויה
    סגור
  • רק רציו חברים כל יום 2000 ש" ח רווח (ל"ת)
    בויה? 08/01/2012 16:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    רבותיי. הנפט. בלוויתן. זו. עובדה. מוגמרת.
    יוסי. כ 08/01/2012 16:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רבותיי יש. כמות. עצומה. של. נפט. בלוויתן. אפילו. יותר. ממה. שהעריכו. בהתחלה. רק. מה. קורה. מנסים. להסתיר. את. הנתונים. האמיתיים. מהמשקיעים. כדי. שהלוויתנים. הגדולים. יאספו. כמה. שיותר. מניות. וכמה. שיותר. בזול. אז. שלא. יעבדו. עליכם. תיזהרו.
    סגור
  • 2.
    כנראה שלשותפויות הנפט
    רציו 08/01/2012 15:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש מידע נוסף בדבר המצאות נפט והסיכויים להפקתו...
    סגור
  • 1.
    כנראה שגברו הסיכויים למציאת נפט
    גאולוג 08/01/2012 15:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תחשבו לבד מדוע חוזרים לקידוח שנית שהיו בו במרחק נגיעה?!
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות