'לוויתן' אפריקני: ענקית הגז ההולנדית רכשה 8.5% מתגלית בהיקף של 17 TCF במוזמביק - תמורת 1.8 מיליארד דולר

רויאל דאץ' של רוכשת את קוב אנרג'י לפי שווי של יותר מ-705 מיליון דולר ל-1 TCF גז טבעי. בכמה מתומחר הגז ב'לוויתן'?
 | 

חברת רויאל דאץ' של קבעה היום תג מחיר רשמי למצבורי הגז הטבעי במזרח אפריקה. ענקית האנרגיה ההולנדית הסכימה לרכוש את חברת קוב אנרג'י הבריטית המחזיקה אחוזים בודדים בתגלית גז במוזמביק לסך של 1.12 מיליארד פאונד (1.8 מיליארד דולר).

של העלתה את הצעת הרכש הקודמת שלה למחיר של 220 פני למניה מ-195 פני ובכך השוותה להצעתה של היריבה חברת PTT אקספלוריישן התאילנדית. החברה מסרה היום כי קוב אנרג'י הסכים לקבל את הצעתה.

חברת קוב מחזיקה ב-8.5% אזור Rovuma Basin הידוע גם כ'בלוק 1' במוזמביק. חודשים בלבד לפני ההכרזה על תגלית 'לוויתן' ע"י נובל אנרג'י בשנת 2010, חברת אנדארקו פטרוליום (סימול: APC) מיוסטון טקסס, ארה"ב השותפה הגדולה רשיון (36.5%) ומפעילת הקידוח הודיעה על תגלית ראשונה באזור ברשיון הידוע כ-Windjammer. פחות משנתיים עברו והחברה הצליחה לאתר עוד שלוש תגליות המכילות יחדיו בין 17 ל-30 טריליון רגל מעוקב (TCF) של גז טבעי.

לפני כחודש חשף Bizportal שהתגליות במדינה האפריקאית שלחו מספר חברות ענק להתחרות במרוץ על חלק מהזכויות ברשיונות. רויאל דאץ' של, אחת מחברות האנרגיה הגדולות ביותר המתמחה בחיפוש והפקת נפט וגז ברחבי העולם, הגישה ב-22 בפברואר ראשונה לקוב אנרג'י בסך 1.57 מיליארד דולר. ההצעה המעודכנת שלה היום משקפת שווי של 705 מיליון דולר ל-TCF במידה וברשיון ימצאו 30 TCF ו-1.245 מיליארד דולר ל-TCF במידה וברשיון יהיו "רק" 17 TCF. לסיפור המלא: מוזמביק - הדבר הכי גדול בתעשיית חיפושי הגז והנפט בעולם

בדומה לקוב אנרג'י, חברות נובל אנרג'י ודלק קבוצה השותפות במאגר 'לוויתן' הישראלי שכרו לאחרונה את שירותי סיטיגרופ בלונדון על מנת שיעזרו להם למצוא שותף אסטרטגי שירכוש חלק מאחזקותיהן במאגר. הכסף שיתקבל במסגרת המכירה אמור לשמש את החברות לפיתוח המאגר ולביצוע פעולות אקספלורציה נוספות בים התיכון. ע"פ דיווחים, בין החברות שכבר הביעו התעניינות ב'לוויתן' ניתן למצוא את גזפרום הרוסית, Gas Natural הספרדית ו-גאז דה פראנס סואז הצרפתית. לסיפור המלא: נובל ודלק מחפשים שותף ל'לוויתן'; אלו חברות מתעניינות?

עוד נציין, כי התמחור של הגז ב'לוויתן' כפי שנגזר משוויה של שותפות רציו יהש -0.26% רציו יהש 347 -0.26% רציו יהש בסיס:347.9 פתיחה:347.9 גבוה:349.4 נמוך:346.2 תמורה:959,562 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: המחזיקה ב-15% מהזכויות ברשיון בו יש כ-17 TCF עומד כיום על 1 מיליארד שקל (266 מיליון דולר) ל-1 TCF.

תגובות לכתבה(31):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 23.
    שווי רציו
    דוקטור 26/04/2012 12:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעולם מחיר 1TCF נע בין 750 מליון דולר ל- 1.3 מיליארד דולר, בישראל רק 300M$, אבל אין ספק שזה יעלה, במיוחד לאחר הבעייה עם מצריים, לכן רציו, שכל מה שנמכר במחיר נמוך כבר נקנה ע" י המבינים, ערכה העכשווי הוא סביב 100-120, ומכיוון שאני מעריך שיש לפחות 500 מליון חביות נפט (ולדעתי יש 800 מליון עד מיליארד) היא צריכה להגיע פוטנציאלית להיות סביב 200-250, אבל היא תקפוץ קודם לסביב 100, תנוח ואז תמשיך לטפס
    סגור
  • 22.
    4 כנראה צודק, בטח חלקית, מה גם שהאיזור שלנו
    בעייתי וגם אנחנו.יחד 25/04/2012 00:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם זה, אין ספק שהמחירים פה בארץ לא משקפים את השוק והרעיון למכור נתחים לחברות הענק יוכיח את עצמו ואת ההנחה שיש פה דיסקאונט משמעותי. חברות כמו הכשרה הזדמנות רציו ומודיעין פשוט ינסקו במאות אחוזים לדעתי (בטח פי שניים או שלושה) בשנה הקרובה אם הרגולטורים לא יהרגו את השוק לפני שנולד (עם איסורי יצוא ושאר ירקות הזויים).
    סגור
  • 21.
    רק שהחתול שטישניץ לא יאכל את כל השמנת (ל"ת)
    אורן 24/04/2012 16:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    ל 19 ישר כח כתבה משכנעת מחכים למאיוש (ל"ת)
    אורן 24/04/2012 16:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    בלוייתן 4 TCF גאז קונדנסט (נוזלי) יקר מאוד
    דור 24/04/2012 15:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וזה רק בשכבה השניה, לוייתן ימכור גז עוד הרבה לפני 2016 ב 19 בינואר 7.56 בבוקר כתבתי על דו" ח נידרלנד שנובל לא טעתה לגבי השכבה השניה כאשר הסיקה מהססמיקה שהשכבה מכילה נפט ובכן עפ" י המוצג בכתבה זו כנראה שנמצא נפט והכמות עפ" י הערכת התוספת של כ 4 TCF היא כ720 מליון חביות וזאת לגבי השכבה השניה בלבד. אני אומר נפט מכוון שנפט וגאז קונדנסט אחד הם המקור ההירוקרבוני זהה רק ההבדל שגז קונדנסט הוא נפט בעל איכות מזוקקת API 80 ובעל אוקטן מעט נמוך יותר מבנזין. נובל המשיכה להעמיק את הקידוח עד לעומק 7200 מ` ע" מ ללמוד את השכבה העמוקה יותר שיתכן ומכילה נפט או גז קונדנסט באיכות גבוהה מאד. גז קונדנסט הוא יקר ביותר ומחירו נקבע עפ" י איזור ההפקה ישנם כמה כאלה במזרח התיכון באיזורים המוגדרים מזרחית לסואץ שאיכותם פנטסטית. כנראה שבכל המאגרים האחרים שבחולות תמר ימצא גז קונדנסט כלומר יש סיכוי לתמר לדלית ולרשיונות אחרים בלוונט רבותי נגמר יתכן שלויתן יספק גז קונדנסט כבר לאחר הפיתוח הראשוני. הצפת הערך קרובה. להלן הכתבה ותגובתי למען היושר וההגינות אני מחזיק בכל מניות חיפושי הנפט. http://www.bizportal.co.il/shukhahon/biznews02.shtml?mid=300929
    סגור
  • טען עוד
  • חובה קריאה של תגובה מספר 19 . (ל"ת)
    משקיע 24/04/2012 16:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    התבלבלתם המחיר לtcf צל מעל 7 מיליארד דולר
    משה 24/04/2012 15:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התבלבלתם המחיר לtcf צל מעל 7 מיליארד דולר. הרי שווי מכירות לויתן אמור להיות כ 125 מיליארד דולר. מכירות ברוטו כמובן
    סגור
  • 17.
    רציו
    משה 24/04/2012 15:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באמת מוזר רק רציו יורדת בלי שום סיבה מעניין למי יש אינטרס
    סגור
  • 16.
    וכרגיל
    וכרגיל 24/04/2012 14:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רציו יורדת מנוולים
    סגור
  • ומה קרה?
    בלולו 24/04/2012 15:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כלום. מחיר המניה אוטוטו פורץ ויתבסס בשערים 88-88 איך יאספו סחורה מבלי לצייר אווירת שעמום במחיר? יחשבו שאין כלום ואז תבוא ההודעה. אתה הבנת זאת?
    סגור
  • הלואי שאתה צודק (ל"ת)
    וכרגיל 24/04/2012 15:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בסקטור הזה מה שחשוב זה
    ישראל ישראלי 24/04/2012 15:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עצבים חזקים וסבלנות תהא רגוע ..
    סגור
  • 15.
    שאלה
    החושב 24/04/2012 14:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך מוכרים 30 BCM לחברת חשמל ל15 שנה 5 מילארד דולר והשווי של לויתן כזה נמוך?
    סגור
  • 14.
    שכחתם לחשב את הכסף שכבר הושקע ע" י רציו בלויתן (ל"ת)
    אבירם 24/04/2012 13:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    כמדומני שהכתב התבלבל בחשבון המחיר הוא למעלהממ
    הגולש 24/04/2012 13:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממיליארד ל 1TCF 700 מיליון זה מעט מאד ונמוך בהרבה מהתמחור לתמר בעוד העסקא משקפת מחיר גבוה יותר
    סגור
  • 12.
    תמחור ליוויתן-השדה ללא נפט שווה פי שלוש לפחות
    יעקב 24/04/2012 12:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא לחינם מבקשים השותפים בליוויתן להכניס שותף אסטרטגי גדול לליוויתן,ידוע לכל שהתגלית הינה בעלת ערך כלכלי ענק שלא בא לידי ביטוי במחיר של תעודות ההשתתפות,עם כניסת השותף תקבל התגלית סוף סוף את הערך הריאלי העצום שלה,הפחד הוא מאי הוודאות הרגולתורית של ממשלת ישראל המונעת משיקולי פופוליזם ומהבירוקרטיה והעין הצרה המאפיינת את היהודים.נקווה שמנהיגינו הקלוקלים יתגברו על יצריהם ויפעלו עפ" י שיקולים עינניים לטיבת המשק ואזרחי ישראל.
    סגור
  • 11.
    חברת של יודעת להעריך את שווי תגליות הגז
    יונה 24/04/2012 12:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נקווה שישקיעו גם בליוויתן שלנו במחירים כאלה
    סגור
  • וזה המחיר כניראה !!! פשוט אנו הישראלים
    זוהי חברת ענק 24/04/2012 13:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יודעים להעריך את מה שיש לנו ביד .
    סגור
  • 10.
    מלויתן לא קונים אחוזים כי ממתינים לגבי נפט. (ל"ת)
    הלואי ויהיה מסחרי שם 24/04/2012 12:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    מה קרה? יש לכם אחוזים במוזמביק? מה נסגר? (ל"ת)
    מוזמביק מוזמביק 24/04/2012 12:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    חחחח שם אין שישנסקי וסיכון בטחוני כמו פה!!! (ל"ת)
    ייי 24/04/2012 12:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    שבוע הבא FDA
    פרוטליקס 24/04/2012 12:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנסה לפשט לכם את העניין באם יתקבל האישור המיוחל בשבוע הבא בסיכוי גבוה שכן FDA כבר אישר מכירה חלקית לפני כחצי שנה של המוצר( כי לא הייתה ברירה) , מדובר על פלטפורמה ייחודית פטנטית שמבטלת כל צורך בהעתקת תרופה ( גנריות ) וכל מה שקשור בזה אי לכך לאחר האישור צפויה פרוטליקס לקבל הצעות רכש לפחות מפייזר והשערים של היום פשוט יהיו מצחיקים אז לאור הנכתב תבינו לא מדובר על המחלה הספציפית הזאת ( גושה) אלא על הפלטפורמה והעתיד ורוד . שלא תגידו לא ידענו עוד שבוע זה מתחיל
    סגור
  • מחזיק לכם אצבעות! (ל"ת)
    ג 24/04/2012 12:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    תג מחיר - שווי העיסקה יכול להוות אינדיקטור
    רונןב 24/04/2012 12:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אך לא די בכך. ההשוואה צריכה להעשות למול הרווח הנקי מהפרוייקט. באם שיעורי המס בישראל גבוהים יותר, אזי הרווח נמוך יותר כמו כן יש את העלות של הפתוח. בכל מקרה התשתית להערכת הפרוייטים הונחה וזה הדבר החשוב.
    סגור
  • 5.
    איזה הבדל בשווי והכל
    מוטי 24/04/2012 12:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בגלל המיסוי שעובר כל היגיון של שיטה קפיטליסטית.
    סגור
  • טעות בידך. במוזמביק המס יותר גבוה מבישראל. (ל"ת)
    זיו 24/04/2012 12:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    כולכם חובבנים איך אפשר להשוות אם אין נתונים
    יצחק תשובה 24/04/2012 12:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש כל כך הרבה פרמטרים שקובעים את השווי של הגז ולא רק הכמות שלו הפרמטר העיקרי זה עלות השאיבה וההולכה שלו ליעדי השיווק. יכולה להיות כמות כפולה מלוויתן אך קבורה כ" כ עמוק במים שלא שווה לחפור ויכולה להיות כמות קטנה בחצי מלוויתן אבל קלה לשאיבה והולכה. לכן להשוות בין מוזמביק ללוויתן זה כמו להשוות בין עלות בית באזור יוקרתי במוזמביק לעלות בית באזור יוקרתי בפריז. חוץ מחומרי הבניה (מלט,ברזל, כו' ) שום דבר איננו ניתן להשוואה
    סגור
  • 3.
    לפי החישוב הזה רציו ללא תגליות נוספות שיש לה (ל"ת)
    שווה פי 3-5 24/04/2012 12:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אחי
    יניב 25/04/2012 07:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה צודק אבל רציו היחידה שיורדת
    סגור
  • 2.
    זה בדיוק הדיסקאונט של ביבי ושטייניץ (ל"ת)
    אבו סובחי המקורי 24/04/2012 12:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מה החכמה?אין להם את הנבל שישינסקי (ל"ת)
    משה 24/04/2012 12:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות