ד"ר עדית סולברג: "ההחלטה של סילבן שלום בעניין ייצוא הגז התקבלה כנראה על סמך רגשות הציבור בלבד - זו טעות"

בצל הסערה סביב ייצוא הגז, Bizportal שוחח עם ד"ר סולברג, שטוענת בתוקף - "מוותרים פה על הזדמנות שיכול ותהיה חד פעמית"
 | 

הויכוח הציבורי באשר לסוגיית ייצוא הגז הטבעי עומד במוקד עניין המשקיעים בתקופה האחרונה, ומשקיעי שותפויות {אבנר יהש}, ניו-מד אנרג יהש 0% ניו-מד אנרג 1,155 0% ניו-מד אנרג יהש בסיס:1,155 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ו רציו יהש 0% רציו יהש 347.9 0% רציו יהש בסיס:347.9 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מייחלים מזה זמן רב להכרעת הממשלה בנושא.

כזכור, בחודש ספטמבר האחרון החליטה ועדת צמח, בראשות מנכ"ל משרד האנרגיה שאול צמח ובהשתתפות בכירים בתחומי המשפט, הכלכלה והאנרגיה, לאפשר ייצוא של 53% ממאגרי הגז הטבעי שנמצאו בישראל. אולם השבוע דווח כי שר האנרגיה סילבן שלום החליט להמליץ לממשלה לייצא 40% בלבד ממאגרי הגז הטבעי. לידיעה המלאה

ניכר כי המתנגדים להמלצות הוועדה טענו במשך הזמן כי אלה התבססו על הערכה מופרזת של הוועדה לגבי עתודות הגז בישראל וכן על רקע הערכת חסר של הביקוש לגז טבעי של המשק הישראלי בעתיד. אותם מתנגדים, בראשות השר להגנת הסביבה גלעד ארדן וחה"כ סתיו שפיר ומיקי רוזנטל, טענו כי הגז יספק את צרכיה של מדינת ישראל לזמן מוגבל, וכי לאחר תקופה זו מדינת ישראל תצטרך לייבא גז טבעי במחיר יקר בהרבה. נציין בהקשר זה כי שר האנרגיה שלום החליט ביום חמישי האחרון לפרסם את פרוטוקולי וועדת צמח לציבור בתקופה הקרובה.

Bizportal שוחח עם ד"ר עדית סולברג, מרצה בכירה בחוג לכלכלה ומינהל באוניברסיטת אריאל וראש המכון למחקרי מדיניות באוניברסיטה. לדבריה, "העליהום התקשורתי על בעלי התפקידים בחברות ושותפויות האנרגיה בנושא סוגיית יצוא הגז לא מובן. במסגרת ועדת צמח התכנסו מומחים שקבעו כי צריך לייצא 53% מסך משאבי הגז הטבעי. במידה והוועדה אכן שקלה שיקולים מקצועיים, הן כלכליים והן גיאולוגיים, הרי שיש לקבל את המלצתה כפי שהיא או לחלופין ששר האנרגיה סילבן שלום יסביר מדוע בכוונתנו להמליץ לממשלה להפחית את שיעור הייצוא ל-40%, מעבר לחשש כי הגז הטבעי בישראל צפוי להיגמר בעתיד".

השר סילבן שלום באסדת תמר. קרדיט: משה בנימין
השר סילבן שלום באסדת תמר. קרדיט: משה בנימין

לדבריה של ד"ר סולברג, "ישראל בעצם מוותרת פה על הזדמנות שיכול ותהיה חד פעמית ולא תחזור. הממשלה חוששת לייצא כמות גדולה של גז טבעי בשל פחד לא ממשי מהעתיד. אף אחד לא יודע מה יהיה עוד 25 שנים, והטיעונים הללו הם מבחינתי לא רציניים. אולי במהלך התקופה הנדונה ישתנו טכניקות הוצאת הגז? ואולי מחיר הגז הטבעי יירד בעתיד על רקע גילוי משאבי נפט וגז טבעי חדשים בעולם?".

"ישראל תוכל לייבא גז טבעי ממדינות אחרות במידת הצורך"

ד"ר סולברג סבורה כי יש לקבל את ההחלטות באשר לייצוא הגז לאחר עריכת ניתוח מעמיק שיתייחס גם לתרחישים עתידיים. לדבריה, "יש לערוך ניתוח כלכלי מקצועי שכולל מומחים מתחום האנרגיה שמתמצאים בטכנולגיות מתקדמות. כיום השימוש העיקרי בגז טבעי נועד לייצור חשמל. אין לדעת מה תהיה התקווה החדשה של האנושות בשנים הבאות, והאם מקורות אנרגיה חלופיים יתפסו את מקומו של הגז הטבעי, כך שאולי כדאי לייצא את הגז הטבעי במחירים הנוכחיים. במידה ואכן יהיה מחסור מסוים, הרי שישראל תוכל לייבא גז טבעי ממדינות אחרות".
השר סילבן שלום ויצחק תשובה באסדת תמר. קרדיט: משה בנימין
השר סילבן שלום ויצחק תשובה באסדת תמר. קרדיט: משה בנימין

ד"ר סולברג מציינת בהקשר זה את המקרה של בריטניה, שהחלה לפני כ-15 שנים בייצוא של הגז הטבעי שמצאה במאגרי הים הצפוני בשיתוף עם נורבגיה בשנות ה-60 של המאה הקודמת. בשנת 1998 נחנך מוליך הגז לבלגיה שאיפשר הזרמה דו כיוונית של הגז הטבעי, כך שבשנת 2002 החלה בריטניה לייבא גז באמצעות הצינור. לדבריה, "במקרים בהם לבריטניה היו עודפי גז היא ייצאה אותו ליבשת אירופה ולא השאירה אותו בשטחה, ובמקרה בו היה מחסור היא ייבאה גז ממדינות אירופה".

"הסבירות כי יהיה מחסור חמור בגז טבעי בעתיד נמוך מאוד"

סולברג מותחת ביקורת על תפקוד הממשלה בעניין סוגיית ייצוא הגז הטבעי. לדבריה, "הממשלה לוקחת בחשבון מקרי קיצון, מקרים שמתארים קטסטרופה לפיה יהיה מחסור חמור בגז טבעי שהסבירות להתממשותה נמוכה מאוד. אם ישראל תחליט לשמור את מאגר 'לוויתן' לתקופה של כ-40 שנים למקרה שייחסר היא תפסיד תקבולי מיסים אדירים מהיצוא. כלל לא בטוח אם ישראל תעשה שימוש בכל היקף הגז הטבעי בעתיד. נראה לכאורה כי החלטת שר האנרגיה שלום התקבלה על סמך רגשות הציבור בלבד, ואם יש טיעונים מקצועיים שוועדת צמח לא שקלה או לקחה אותם בחשבון הרי שמן הראוי לדון בהם".

ד"ר סולברג סבורה כי "קרן העושר" הממשלתית, שצפויה להיות מוקמת בשנת 2018 ולקלוט את רווחי המדינה מתגליות הגז הוא צעד נכון. לדבריה, ישראל צריכה ליישם את המודל הנורבגי, לפיו ההכנסות ממשאבי הגז והנפט מנורבגיה מועברים לקרן השקעות שמשקיעה בנכסים ברחבי העולם לרווחת הדורות הבאים שם. נציין כי קרן הנפט של נורבגיה החלה לנהל נכסים בשנת 1996 שהיקפם כיום מוערך ביותר מ-713 מיליארד דולר - כ-1% משווי השוק של כל ניירות הערך (מניות ואג"ח) הנסחרים בעולם. בהקשר זה, סולברג מציינת כי "היא בטוחה שישראל תוכל לנהל את הקרן משיקולי יושר והשקעות נכונים".

לסיכום, כאשר אני שואל את ד"ר סולברג האם החלטת שר האנרגיה סילבן שלום להקטין את שיעור ייצוא הגז תדיר חברות אנרגיה מלהשקיע בישראל, היא סבורה שאכן כן. לדבריה, "אמנם גם בשיעור הייצוא הנוכחי הפקת הגז עדיין רווחית מאוד לחברות ושותפות הגז הטבעי. אולם, החלטתו הנוכחית של שר האנרגיה, זאת מבלי לפרט ולהסביר את מכלול השיקולים שתרמו לכך, מהווה פגיעה בעיקרון הוודאות, שהינו הבסיס והיסוד האינטגרלי בהשקעות".

תגובות לכתבה(169):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 143.
    כל השאר בקושי מטומטמים
    החכם היחידי 09/06/2013 10:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השאלה לא צריכה להיות כמה גז יש להזרים לחו"ל שהרי ברור שיש להזרים כמה שיותר בלי להוביל לשינוי במחיר, השאלה היחידה היא לאן יזרום הכסף? אלינו או אל הטייקונים?
    סגור
  • 142.
    עכשיו נתחיל לייצא גם את המים שלנו!? (ל"ת)
    עידו 07/06/2013 01:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 141.
    בא לי לפוצץ למפגרים האלו את המאגר הזה
    אושרי 06/06/2013 23:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שימשיכו לריב אם לגמור עכשיו או אח'כ.
    סגור
  • 140.
    החלטות ניתנות לשינוי בעתיד
    דורון 06/06/2013 22:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החלטתו של השר שלום מקובלת עלי. ישראל עומדת בפני מהפכה של מעבר גודל והולך לשימוש בגז טבעי. יש אינטרס עליון לכך על מנת להוזיל את הוצאות האנרגיה של ישראל, לשפר את איכות האויר וגם להקטין את התלות בדלקים ממקורות זרים. יתכן וכלכלית עדיף ליצא יותר גז. זה בבירור האינטרס של מי שמשקיע בחיפושי גז ובהפקתו. הוא רוצה החזר מהיר ככל האפשר להשקעתו. מצד שני, לאזרחי המדינה, שהם הבעלים של הגז, יש אינטרס אחר. ההחלטה כמובן ניתנת לשינוי. אם יתגלו מאגרי גז נוספים, אחוז הגז המיוצא יוכל לגדול.
    סגור
  • 139.
    פופוליזם הוא יועץ גרוע לניהול מדינה (ל"ת)
    אבל מביא קולות בקלפי 06/06/2013 05:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 138.
    לאמץ את המודל הנורבגי
    שמוליק 05/06/2013 08:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לארה"ב עתודות גז עצומות. קצב גידול המעבר לחשמל סולרי אקספוננציאלי. זה כמעט מבטיח שינוי דרסטי בביקושים תוך 10 שנים. את המודל הנורבגי כדאי להפעיל מוקדם למען הדורות הבאים. הוא משקיע ההכנסות במקום לבזבז אותן.
    סגור
  • 137.
    She is right. New energy sources will lower the cost
    Baruch 05/06/2013 04:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    Look at US as an example. Chinese thurst for energy is reaching the high point right now. Also it is hard to defend gas. Better to use it up
    סגור
  • 136.
    סילבן היה ונשאר פופוליסט קטן הוא בטח לא (ל"ת)
    מנהיג סתם פקיד קטן 04/06/2013 22:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 135.
    יצוא גז
    אורי 04/06/2013 17:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ברור למה YNET שפוטה של תשובה והכתבה נשארת כל כך הרבה ימים באתר
    סגור
  • 134.
    כדאי לייצא רק אם משתמשים בכסף לפיתוח אנרגיה ירוקה
    ענבל 04/06/2013 00:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המטרה של היצוא צריכה להיות כמו בסקנדינביה - פיתוח אנרגיות ירוקות מסוגים שונים. צריך לחשוב על הרבה יותר רחוק מ 25 שנה. הכתבה לא מציגה תמונה מאוזנת של בעד ונגד, כלומר, מעוררת חשד שאולי היא מוזמנת על ידי הטייקונים שעתידים להרוויח מסחר במשאבי הציבור. כן, הגז שייך לציבור , לאלו ששכחו את הפרט הקטן הזה. לכן לציבור יש קול שצריך להיות קשובים לו ולפעול לפיו.
    סגור
  • 133.
    ומה עם דור הילדים והנכדים ?
    לימור 04/06/2013 00:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העולם לא נגמר ב40 שנה . אין סיבה לרוקן את המאגרים .
    סגור
  • 132.
    חצופה שכנראה מקבלת שוחד טוב. (ל"ת)
    שי 03/06/2013 18:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 131.
    קשקשנית אקדמאית
    יהודה 03/06/2013 16:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מקשקשת בזנב ללא שום נימוק הגיוני..
    סגור
  • 130.
    זה כמו להגיד, למה לחסוך כסף כשניתן לבזבז כאוות נפשנו...
    @@%@^$#@#$@$%@# 03/06/2013 08:33
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לרכוש מכל הבא ליד כי מי יודע, אולי עוד 25 שנה אולי נזכה בלוטו ואולי נקבל ירושה ואולי יחלקו בתים בחינם. נו באמת? את בטוחה שאת דוקטור?
    סגור
  • 129.
    אמת
    רומי 03/06/2013 08:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סוף סוף מישהו שמפעיל שיקול דעת אמתי ומקצועי וללא שום שיקולים אמוציונליים שלא יקדמו את המדינה הזו לשום מקום. לפני שמדברים על הרווחים של המדינה שמהם ירוויח בעיקר הציבור, איך בכלל אפשר יהיה להפיק את הכמויות האלה אם חברות הגז לא ירוויחו. והרי העלויות הן אסטרונומיות. במידה והן לא ירוויחו כמויות הגז יישארו טמונות באדמה ואף אחד לא יוכל לממן את הוצאתן, אז מספיק אם ההתייפייפות הזו של הירוקים וכל הארגונים החברתיים אולי הם רוצים ליצור קאופרטיב לקידוחי נפט?
    סגור
  • 128.
    גברת סולברג. האם את קשורה בצורה כלשהי לחברות המפיקות גז
    אבנר סזיר 02/06/2013 23:36
    הגב לתגובה זו
    4 3
    אין להסתכל על סוגיה זו מהזווית הכלכלית נטו. ישראל איננה בריטניה ואין להקיש מהחלטות בבריטניה על החלטות בישראל. יש לשמר את הגז לדורות הבאים בישראל. התאבון של החברות מפיקות הגז למקסם רווחיהן, מבחינתם לגיטימי.אבל, אין זה האינטרס של מדינת ישראל.
    סגור
  • 127.
    לא נורא
    לא ד"ר 02/06/2013 21:46
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אם השר שלום טועה - תמיד אפשר לתקן ולהחליט לייצא. אם ד"ר סולברג טועה - אין תיקון, ותהיה בכיה לדורות. ובכלל, החלטות היום משולות לחלוקת עור הדב לפני שניצוד. לאף אחד אין מושג כמה גז יש באמת, והתחייבות יצוא עלולה להשאיר אותנו בלי רזרבות.
    סגור
  • 126.
    הדברים שלה הם כלכלה כמו שה"אוניברסיטה" שלה אוניברסיטה (ל"ת)
    יעקב 02/06/2013 20:35
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 125.
    איזה רגשות הציבור, הרוב בעד יצוא הגז
    וואשו 02/06/2013 12:02
    הגב לתגובה זו
    4 1
    רק סילבן גודי מוזס שלום וברכה, מחליט שהוא יותר חכם מהועדה המיקצועית. הוא ניבהל מצעקני יחימוביץ האדומים וההומואים משיינקין
    סגור
  • 124.
    מי זו בכלל?
    oneinten 02/06/2013 00:36
    הגב לתגובה זו
    1 2
    חצופה! מי את בכלל? למה את יודעת טוב יותר? תחזרי לחור ממנו זחלת, ושלא אשמע עלייך יותר! עוד קשקשנית
    סגור
  • 123.
    מקור אינרגיה יחידי שלנו - ואוצר טבע של כל אזרחי ישראל
    זליגמן 01/06/2013 11:28
    הגב לתגובה זו
    2 4
    צריך להלאים את אוצרות הטבע. ולהבטיח לכלל אזרחי ישראל את הרווחים מהם.
    סגור
  • האזרחים רק יפסידו אם ילאימו את הגז. הפוליטיקאים ירויחו (ל"ת)
    אזרח ישראלי 02/06/2013 22:51
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 122.
    ממי נייבא? ממצרים?מסוריה?מלבנון? חיה בסרט.. (ל"ת)
    צפוני 01/06/2013 08:09
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 121.
    כפר הנגיד
    משה 01/06/2013 06:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולם מומחים גדולים המגמה היא פשוטה כמה כסף בעלי השליטה מרווחים .המדינה לא תקבל אגורה שחוקה מדברים על נורוגיה והיים בישראל
    סגור
  • 120.
    כפרה, נעשה לך חיים קלים!
    בלי התחכמויות. 01/06/2013 02:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תנו לנו חשמל ב25 אג' לקוט"ש ל30 שנה ואת כל השאר תייצאו.. פשוט וקל!!
    סגור
  • 119.
    פעם כשהיית רואה ד"ר סולברג .. היית עומד דום
    קלמן 01/06/2013 01:53
    הגב לתגובה זו
    2 2
    והיום אתה מבין שטיב ההנחות שלה הוא בדיוק כמו של כל אחד אחר , רק עם מרקם אינטרסים שונה. השר שלום מקשיב לרחשי לב הציבור ועושה בשכל , כי אם שוקלים חלופות בתנאי אי ודאות ( והסבירות של ד"ר סולברג מעניינת כקליפת השום ) הרי שזו האופציה הפחות גרועה.
    סגור
  • 118.
    ישורון הבועט
    לילך 31/05/2013 21:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מענין תמיד מי שמתנגד לבניה באצטלה ירוקה זה אותם אנשים שהם נגד יצוא גז ואף אחד מהם לא גר בדירת שיכון ואין לו בעיה לגמור את החודש ואדון סילבן החיטה בשדה מתכופפת פחות ממך עם הרוח דרק
    סגור
  • 117.
    באה הגברת מהאקדמיה שבחיים שלא לא מכרה כוס לימונדה
    שי 31/05/2013 12:59
    הגב לתגובה זו
    4 4
    ומלמדת אותנו כלכלה.הכלכלנים עולים לנו יותר מידי כסף ובמקרה הטוב אומרים לנו את מה שאנחנו כבר יודעים ובמקרה הרע מייעצים עצות גרועות כמו שהגברת עידית סולברג מייעצת. שיטת השקשוקה כבר אמרנו?
    סגור
  • 116.
    ככה זה כשאתה רכיכה שמחפש אהדה.כלכך אופייני-לחסרי חוליות
    לא מנהיג 30/05/2013 23:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תבדקו את ההתנהגות שלו בעבר מחפש אהדה של וועדים וקבוצות לחץ. לא מנהיג - מונהג
    סגור
  • 115.
    אולי תספרי לנו מה הנתח שלך מהמכירה בחול ואז אולי נבין ? (ל"ת)
    אלי 30/05/2013 22:04
    הגב לתגובה זו
    13 2
    סגור
  • 114.
    תמיד אפשר להגדיל את הייצוא
    י 30/05/2013 16:04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    להגדיל את ייצוא הגז תמיד אפשר אולם יש בעיה להקטין ייצוא לאחר שמתחייבים לספק גז. חברות הגז ימשיכו לחפש גז בכל מקרה כפי שחיפשו עד עכשיו. אף אחד לא הבטיח לחברות תגליות כמו "לוויתן" ו"תמר" אולם המשיכו לחפש שנים רבות. בכל מקרה אין שום חשש שיפסיקו לחפש גז והנימוק שחברות הגז יפסיקו לחפש גז במקרה ומדינת ישראל תקטין את מכסת הגז לייצוא הפך ללא יותר מבדיחה ואת אומרו מושא ללעג. אנחנו לא חיים באירופה ואי אפשר לסמוך על צינור גז דו כיווני. ההחלטה על הקטנת ייצוא הגז נכונה אף על פי שהיא מתחשבת בהמלצות ועדת צמח שניתן להשליכן לפח הזבל בשל השחיתות שליוותה את תהליך קבלת ההחלטות.
    סגור
  • 113.
    הביקוש לגז בעליה ויש לשמור רזרבות גדולות
    אל תתן פול גז 30/05/2013 15:21
    הגב לתגובה זו
    3 3
    הביקוש לגז רק בעליה - בעיקר לייצור חשמל אך גם להנעת מפעלים עתירי אנרגיה כמו פניציה, מפעלי נייר, מפעלי ים המלח ואחרים. בנוסף גם חלק מכלי הרכב יונע בעתיד בגז או בחשמל המיוצר מגז; וגם המגמה למעבר לכלכלה ירוקה תגרום לגידול בביקוש לגז. בשלושים השנים הבאות האוכלוסיה בישראל תוכפל והביקושים לגז ימריאו. לכן צריך להשאיר ברשותנו כמה שיותר גז ולא להתפתות לתקבולי יצוא מהירים
    סגור
  • 112.
    אוניברסטית אריאל תמיד היתה האורים והתומים
    שימי גז 30/05/2013 13:31
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לא צריך להיות דר' כדי לזהות איפה מרוחה החמאה והיכן ללקק.
    סגור
  • 111.
    למה נותנים לה במה באתר הזה ?!
    קיקי 30/05/2013 10:56
    הגב לתגובה זו
    4 7
    כי היא וחבריה העשירים (כולל בעלי האתר) רוצים עוד כמה מיליארדים בכיס, במקום להיות צנועים ולהתחשב בחברה ובסביבה. ואם הגברת הנכבדה באמת לא מבינה על מה ה-"עליהום" היא כנראה חיה בעולם אחר או במדינה אחרת.
    סגור
  • היא אכן מרצה במדינה אחרת (ל"ת)
    הצדק אתך 31/05/2013 07:15
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 110.
    השאלה מה יהיה בעוד 25 שנה
    איל 30/05/2013 03:01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    היום אף מדינה באיזור לא מוכנה לימכור לנו גז, ליבא גז באוניות יקר וגם מזוט ופחם יקרים ומזהמים היום הכי כלכלי להשתמש בגז שנימצא בים ואף אחד לא יכול לומר שבעוד 25 שנה לא ניצטרך גז ליצור חשמל מה שבטוח צריכת החשמל תיגדל מיכון שהאוכלוסיה גדלה, יותר מים להטפלה התעשיה המקומית גדלה ואולי מכניות ינעו על חשמל. להמר שבעוד 25 שנה יהיה מקור אנרגיה אחר זול יותר זה חוסר אחריות ולכן המסכנה הברורה שאסור ליצא את הגז ולהמר עתיד המדינה.
    סגור
  • 109.
    עובדות יבשות
    גל ב. 29/05/2013 23:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בהתחשב בכך שמחירי האנרגיה מאז 1973 רק עולים ועולים עם תנודות קלות. הרי בצפי לעוד כ20-40 שנה המחירים יעלו וההכנסות ממיסוי הנגזרות ממחיר המכירה יעלו גם. כך שאין לתרץ את הגבלת המכירה כפגיעה בהכנסות ממיסוי. מעבר לכך-כל המדענים האקולוגים צופים התמעטות של מקורות אנרגיה כגון נפט וגז. הצריכה העולמית גודלת והסוף כבר נראה לעין. מאגר גז גדול מהווה נכס אסטרטגי קיומי בזמן כזה אפילו במחיר פגיעה ברווחיות של כמה טיקונים.
    סגור
  • 108.
    מי את בכלל שתגידי שההחלטה התקבלה על סמך רגשות הציבור?
    אנטיטייקון 29/05/2013 21:30
    הגב לתגובה זו
    10 3
    מעניין בשביל מי היא עובדת. תחפשו תמצאו
    סגור
  • הנה עוד אחד שיושב מאחורי מקלדת ויודע יותר טוב מהפרופסור (ל"ת)
    אני שונא ישראלים!!! 30/05/2013 08:34
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 107.
    צודקת צריך להתחשב רק בתשובה הטייקון (ל"ת)
    שחר 29/05/2013 20:27
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 106.
    אין דבר כזה
    moshmoshe 29/05/2013 15:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין דבר כזה: למכור מה ששלך ואח"כ לקנות אותו בזול יותר....
    סגור
  • 105.
    המשקיעים רוצים לייצא והציבור רוצה חשמל יותר בזול
    יוסי 29/05/2013 14:51
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בניגודי האינטרסים הללו עומדת הממשלה ובסוף 40% נראה סביר - משמן את האוצר ולא מאפשר ירידה משמעותית במחירי החשמל לצרכן (לאור הגרעון של חברת החשמל). לא מדובר בשינוי כל-כך דרמטי כפי שהד"ר לאינטרסים מצהירה...
    סגור
  • 104.
    כמה קיבלה הדוקטור מנובל אנרג'י ? (ל"ת)
    דוקטור גז 29/05/2013 14:21
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 103.
    אין שום הגיון בלא לייצא גז, רוזנטל צריך להתבייש
    רועי 29/05/2013 12:45
    הגב לתגובה זו
    6 3
    במקום שנקבל אשרות מיליארדי שקלים במיסים הגז ישאר בקרקע ויחימוביץ וחבריה יוכלו להמשיך לבכות על מיסים גבוהים ושירותי ממשלה נמוכים
    סגור
  • 102.
    תסבירו לי בבקשה ?
    חמור גרם 29/05/2013 03:17
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ההכנסות מייצוא גז בהווה יתחלקו בין המשקיעים ובין הממשלה (~הציבור) העלות של ייבוא גז בעתיד יהיו על הממשלה (==הציבור) בלבד. איך הפרופסורית מאריאל מאזנת בין שני הדברים ??
    סגור
  • 101.
    כל מי שרוצה ליצא גז הוא פשוט מייצג בעל אינטרס. (ל"ת)
    אחד העם 29/05/2013 00:22
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 100.
    יותר חשוב יהיה לקבוע שלכל דוד שמש בישראל
    א.ק. 28/05/2013 19:42
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יוצמד פאנל סולרי. וככה, 5 מיליון פאנלים ייצרו מספיק חשמל בשעות היום, והגז ישאר ללילה. מכוניות יסעו או על גז או על חשמל...אוניות, רכבות ומטוסים ישארו לפעול על דלק נוזלי...
    סגור
  • 99.
    זוהי כתבה מוזמנת מטעם ברוני הגז (ל"ת)
    יוסי בן דהן 28/05/2013 17:42
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 98.
    דר׳ את יותר חכמה מכל המומחים האמריקאים לדורי דורות??
    ירון 28/05/2013 16:55
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כולם מתנגדים באופן גורף לייצא אפילו טיפה מהנפט האמריקאי. אז למה שאנחנו נייצא את המשעבדים שלנו?! למה לא לקחת דוגמה מהם? לא 40% ולא 1%!!!! כלום!! הגז הזה שייך לעם הזה! לאלו שנלחמו על העדמה הזאת במשך דורות והקריבו חיים כאן. הגז לשייך לתשובה ולא לך דר׳!!! מבינה עברית!?
    סגור
  • 97.
    ד׳ר עדית סולברג קבלי תשובה חד משמעית:
    ירון פסקל 28/05/2013 16:47
    הגב לתגובה זו
    5 3
    אולי תלכי ותשאלו את כל הכלכלנים הגדולים בהיסטוריה (בהרבה יותר גדולים ממך גבירתי), מדוע כבר דורות ארצות הברית, באופן גורף, מסרבת לייצא אפילו טיפה מהנפט שנמצא בשטחה. יותר מכך, ממשלי ארצות הברית עושים הכל כדי להשתמש באותן רזרבות כמה שפחות על מנת לשמר אותן לימים קשים שעתידים לבוא. אחרי שתביני את האמריקאים הגאונים לכי ותשאלי את השאלה האמיתית: מדוע אובמה דוחף אותנו לייצא את המשעבדים שלנו?? ומדוע אנחנו לא מסרבים כליל לייצא את הגז שלנו?! התשובה פשוטה: גז מיוצא מכניס יותר רווחים לכיסם של תשובה וחבריו הנוכלים. מדינת ישראל ועתידה לא מעניינים את אותם זבלים אגואיסטים.
    סגור
  • נו, ואולי היא מעדיפה את המודל המצרי על האמריקאי ? (ל"ת)
    זה לא שחיתות זה .. 30/05/2013 08:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 96.
    לא מוותרים על מקורות הגז
    גל 28/05/2013 16:31
    הגב לתגובה זו
    3 2
    לא מוותרים על מקורות הגז כמו שלא מוותרים על מקורות המים. ניהול משק האנרגיה והמשאבים מטעם המדינה שערוריה.
    סגור
  • 95.
    כלכלנית או .....יחצנית.....של תשובה הצדיק
    YL 28/05/2013 00:35
    הגב לתגובה זו
    7 1
    למה אף אחד לא מאמין לה???????????
    סגור
  • 94.
    דר לכלכלה
    אהרון 27/05/2013 18:13
    הגב לתגובה זו
    5 1
    שאלה לגברת המרצה לכלכלה : האם היא קראה את דוח ועדת צמח . אם כן האפ לדעתה הדוח מקצועי ומסתמך על מחקרים האם בועדה השתתפו מומחים בעלי שם עולמי בנושא גז וייצוא גז . על פי המידע שלי הועדה לא עשתה עבודה מקצועית והגברת היא יחצנית של תשובה שתרם לאוניברסיטה באריאל כסף . והתגובה שלה נובעת מתוך אינרס ולא מתוך שיקולים לאומיים .תשאלו את שישנצקי ותבינו .
    סגור
  • 93.
    אין לנו אפשרות להעביר את הגז בצינורות לשום מקום שהוא
    אבל אנחנו לא באירופה 26/05/2013 12:42
    הגב לתגובה זו
    8 4
    עדיף שנבסס את כל כלכלת ישראל על הגז הטבעי, נתנתק מהנפט כמעט לחלוטין ולא נייצא כלום לאף מאנייק. זה הפתרון הטוב ביותר
    סגור
  • ומי יוציא את הגז מהאדמה? ממשלת ישראל? פחחחחחחחחחחחח
    חמוריקו 26/05/2013 14:22
    הגב לתגובה זו
    9 5
    מדינת ישראל עסקה בחיפושי גז/נפט עשרות שנים ומצאו... יוק! מלבד משכורות העסק היה כישלון חרוץ גם הטכנולוגיה המיושנת וגם שגוף ממשלתי לא יודע לנהל מה המדינה עשתה. מכרה רשיונות (בשונה מהפרטה שם קיים מוצר בחיפושי גז נפט יש פוטנציאל אך אין עדיין מוצר). לאחר השקעות של מיליארדים בידי טייקונים ואזרחים המהווים את עיקר ההשקעה התגלה גז מסחרי. מה עשתה מדינת ישראל? קבעה וועדה להעלאת תמלוגים תוך הפרת הסכמים למול היזמים. אך העסק המשיך לעבוד והמדינה חוותה הצלחות גדולות וכשלונות (כמו בכל עסק). מה עשה העם? התחיל לצעוק "זה שלי, זה שלי". מה עשתה ההנהגה? השתינה במכנסיים, כך נשארנו עמוק בשתן ובחרה שאנו יצרנו לעצמנו גם מי שרוצה לנצל את המאגרים וגם מי שרוצה להשאירם עמוק באדמה. דבר אחד בטוח - העסק גדול על נבחרי הציבור שלנו. גם כך הם עלובים וחסרי מעוף ורוב התחומים בחיינו נראים כך "בזכותם" (דיור, ביטחון, ביטחןון תעסוקתי, חינוך, כלכלה ועוד). עלובים היינו ועלובים נהיה. גירשו אותנו פעמיים מארץ ישראל ויגרשו אותנו גם בפעם השלישית והכל בגלל קנאה, טיפשות וצרת עין של העם נבחר.
    סגור
  • 92.
    יצוא הגז חיוני וקריטי לכלכלת מדינת ישראל
    כלכלן 26/05/2013 10:59
    הגב לתגובה זו
    15 6
    כל מי שטוען אחרת לא מבין כלום בכלכלה , ברווחה . או שמונע משיקולי הרס פוליטייים
    סגור
  • 91.
    אם לא יהי יצוא של לפחות 50 אחוז זו יהיה בכי לדורות (ל"ת)
    מוזי 26/05/2013 03:02
    הגב לתגובה זו
    11 7
    סגור
  • למה? (ל"ת)
    דורי 30/05/2013 22:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לכבוד השר סילבן שלום
    איתי 26/05/2013 08:44
    הגב לתגובה זו
    6 6
    חכם עיניו בראשו, אסור לכל אדם לפעול לפי לחץ כזה או אחר, צריך אך ורק להקשיב לאנשי מקצוע כמו ד"ר סולברג מרצה בכירה באריאל, והג"ב גינה כהן יועצת לחברות אנרגיה ומרצה בטכניון, בעיני היא מאוד מוערכת מרצה מדהימה,רוב העם איתך בהצלחה
    סגור
  • 90.
    חשוב להבין חייבים יצוא
    מוזי 26/05/2013 03:00
    הגב לתגובה זו
    7 7
    לידיעת איראן: ב-2030 נוכל להסתדר בלי נפט חוקרים אמריקאים הוכיחו: שילוב בין מקורות אנרגיה מתחדשת כמו רוח ושמש לבין איחסון אנרגיה, יוכל לספק כמעט 100% מהצרכים של רשתות חשמל גדולות עד 2030. ומה עם המחיר? זה יעלה לנו בדיוק אותו דבר סוכנויות הידיעות פורסם: 13.12.12, 16:31 במקום פחם, נפט או אפילו גז טבעי - שילוב בין מקורות אנרגיה מתחדשת כמו רוח ושמש, לבין איחסון אנרגיה, יוכלו לספק 99.9% מהצרכים של רשתות חשמל גדולות עד שנת 2030, בעלויות זהות לאלה של הפקת חשמל כיום. כך עולה ממחקר חדש של אוניברסיטת דלוואר, כפי שדווח באתר החדשות של yahoo.
    סגור
  • 89.
    אסור ליצא גז.להשוות לאנגליה ולנורווגיה זו בדיחה גרועה
    משקיף 25/05/2013 23:18
    הגב לתגובה זו
    7 5
    עתודות הגז והנפט שלהן גדולות לאין שיעור משלנו.מצבינו הגיאופוליטי בעייתי ויכול להקשות על יבוא גז עתידי ולהוסיף פרמית סיכון למחירו.אם בעתיד יגדלו הרזרבות משמעותית ניתן יהיה לשקול הנושא מחדש.
    סגור
  • קצת הבנה לא תזיק
    מוזי 26/05/2013 09:16
    הגב לתגובה זו
    13 6
    בעזרת היצוא יהיה אפשר לבנות תשתית דו כיוונית ליצוא ויבוא בבוא העת של גז תשתית כזו עולה מיליארדים של דולרים על חשבון היזמים כיום וזה דבר שייתן עצמאות אנרגטית למדינת ישראל בנוסף לכך רק יצוא ייתן דחיפה להמשך החיפושים בים ולמציאת עוד מאגרים וזאת בשיתוף עם חברות בינלאומיות
    סגור
  • הכן דרושה הבנה ומוז הלמוזי
    alon 01/06/2013 21:32
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אין קשר בין היבוא ליצוא. לייבוא ישראל צריכה להקים מתקן אדיר של קליטת גז מונזל ולייצוא בכמויות שהחונטה רוצה צריך להקים מתקן הנזלה ואין היניהם קשר. שניהם בעלויות אדירות של מיליארדים ומיותרים לחלוטין. בבריטניה היצוא והיבוא היה בצינורות עם השכנים ולא בהנזלה. וגם שם זה הוחטלט 30 שנה אחרי מציאת הגז. אז מוזי, אכן, קצת הבנה לא תזיק לך.
    סגור
  • החוצפה של בעלי מקצוע
    נחי 26/05/2013 09:51
    הגב לתגובה זו
    4 2
    קודם כל, בלי שהכתב הרגיש, היא מגנה על עצמה "במידה והוועדה אכן שקלה שיקולים מקצועיים". דה-מרקר הראו שלא. דבר שני, עם הצינור הדו כיווני - יבוא במידת הצורך - לא מוזי, לא יוסי שחר ולא סולברג מציינים שהיבוא הוא במחירים גבוהים פי 4 לפחות מהמחיר של מכירה מקומית. שקרנים טיפשים ובורים שמאשימים את היחידים שנותנים מספרים הגיוניים ומבוססים בבורות. אבסורד
    סגור
  • ההבנה של בעלי מקצוע
    מוזי 26/05/2013 10:12
    הגב לתגובה זו
    10 3
    השינוע של הגז הוא המרכיב החשוב במחירי הגז ולכן כשיש ברשות המדינה צינור להולכה זה מוריד את עלות ומחיר הגז בחצי לפחות וכשאומרים שמחירי הגז ליבוא גבוהים פי ארבע כדבריך זאת כאשר משנעים גז בספינות לאחר הנזלה רוצה לומר שבעזרת צינורות הולכה המחיר של היבוא יהיה הרבה יותר נמוך (בחצי )מהערכות שלך וגם ישים את מדינת ישראל על המפה מבחינת אנרגיה ובנוסף מבחינה גיאופוליטית כלומר הסכמים מול מדינות
    סגור
  • צר לי לקלקל לך את החגיגה
    עומר 01/06/2013 02:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צר לי לקלקל לך את החגיגה אבל: (1) מחיר ההנזלה והשינוע איננו 50% ממחיר הגז כיום (2) גם חצי זה רק מחצית הדרך לרבע, יחס המחירים כיום (3) צינור הולכת גז, חד כיווני או דו כיווני, בין ישראל לאירופה \ רוסיה איננו מעשי מבחינה כלכלית ועוד הרבה פחות מזה מבחינה ביטחונית. זה לא יקרה לעולם. עיין ערך צינור הגז מסיני, פעילי חיזבללה בקפריסין-יוון-תורכיה-בולגריה וכו', שלא לדבר על התורכים הארורים עצמם. חלומות זה דבר יפה, עכשיו עת שתיתעורר ידידי למציאות הלא נעימה של המזרח התיכון.
    סגור
  • 88.
    הגזירות בדרך תרגישו את זה אחר כך תבינו למה היוצא טוב 50 (ל"ת)
    ניסם 25/05/2013 15:45
    הגב לתגובה זו
    13 2
    סגור
  • 87.
    יש כמה אנשים היו בהפגנה לא ידעו על מה אני מצטער שהלכתי (ל"ת)
    מאנשי ההפגנה 25/05/2013 15:42
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • 86.
    יוצא הגז צריך לעמוד מעל 50 זו דעת הציבור הלא מושחט (ל"ת)
    אבנר 25/05/2013 15:40
    הגב לתגובה זו
    9 5
    סגור
  • 85.
    מה זה החלטת סילבן רגישות -בממשלה והחלטות אין רגישות (ל"ת)
    משה 25/05/2013 15:37
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 84.
    יש סיבה למסיבה היוצא 60 ומעל הגזיאות בדרך (ל"ת)
    כהן 25/05/2013 15:16
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 83.
    סילבן לא מחליט לבד יש עוד שרים ונובל (ל"ת)
    שלומה 25/05/2013 15:15
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 82.
    יוצא גז צריך לעמוד מעל 60 כי הגז משביע על הכלכלה (ל"ת)
    נועם 25/05/2013 15:14
    הגב לתגובה זו
    8 4
    סגור
  • 81.
    כדאי ליצא הגז ולא להשאירו באדמה. בעוד 25 שנה ישתמשו
    אריה 25/05/2013 14:32
    הגב לתגובה זו
    9 5
    באנרגיה חלופית בגלל בעיות אקלוגיות שכבר היום מאימות על העולם.
    סגור
  • ואני קראתי בבזוקה שבעוד 26 שנה נטוס כולנו לירח
    זה לא שחיתות זה לובי 30/05/2013 08:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בינתיים המגמות בעולפ הפוכות. מדינות זהירות חוסכות במשאב היקר (ארה"ב) ומדינות פרועות נתנו לשלטון ולהון לחגוג וכבר היוםהן בבעיה(מצריים)
    סגור
  • 80.
    איפו שרי הממשלה למה סילבן מחליט לבד (ל"ת)
    עמי 25/05/2013 14:13
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 79.
    למה סילבן מתערב זו השאלה ידיעות אחרנות וועת חקירה דחוף (ל"ת)
    מנחם 25/05/2013 13:57
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 78.
    צריך להחליט לא לפי רגישות מה שטוב למדינה הכלכלה נהרסה
    נתן 25/05/2013 13:55
    הגב לתגובה זו
    4 1
    והגזריות בפתח וכולם מסתכליים והעוני מתפשט וכל יום עוסר חבל 60 אחוז ליוצא מהר
    סגור
  • 77.
    דרור רשף אידיוט שימושי מושלם
    אזרח מודאג 25/05/2013 13:55
    הגב לתגובה זו
    7 2
    משמש כבובה היורה סיסמאות של יחימוביץ הבולשביקית שמנסה בכל הזדמנות לחבל בהצלחתה של המדינה וכמובן יחד עם המפלגות הערביות שמטרה זו משותפת להם
    סגור
  • 76.
    צריך לכבד החלטה של הוועדה צמח כמו וועדת ששינסקי נכון (ל"ת)
    רון 25/05/2013 13:44
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 75.
    לא צריך לעשות טעות 60 ליוצא כי זה משביע (ל"ת)
    אמציה 25/05/2013 13:42
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 74.
    התעוררת היום וקראתי את הכתבה חייב ביבי להתערב למה סילבן
    עמוס 25/05/2013 13:41
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מתערב ממתי שר מחליט
    סגור
  • 73.
    באמת כתבה מעניית היוצא דחוף 60 לטובת המדינה
    יובל 25/05/2013 13:39
    הגב לתגובה זו
    3 3
    למי מחכה ביבי בלבנון מחר תתחיל למכור גז
    סגור
  • 72.
    סילבן תתעורר יוצא הגז לטובת העם
    מנשה 25/05/2013 13:21
    הגב לתגובה זו
    4 3
    כי היוצא ישביע לכלכלה ולשם המדינה
    סגור
  • 71.
    יוצא דחוף 60 אחוז בלוס
    יואב 25/05/2013 13:19
    הגב לתגובה זו
    3 2
    זה לטובת העם ולמדינה במקום הגזירות
    סגור
  • 70.
    שר האנרכיה
    אביש 25/05/2013 12:01
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סילבן שלום , שר אנרגיה (שר אנרכיה) יותר גרוע מלנדאו, זורק מספרים בלוטו ללא בדיקה. מה זה מפעל הפיס . יקביל מחיאות כפיים מעדר המחאה. פופוליזם , שר ללא עמוד שידרה.
    סגור
  • 69.
    ליצא עוד גז = הכנסות יותר גדולות למדינה = פחות מיסים
    רפי 25/05/2013 11:57
    הגב לתגובה זו
    8 4
    שיוצאים מכיס האזרח סילבן ויחימוביץ לא מבינים כלום!
    סגור
  • לא נכון. תתחיל ללמוד לפני שאתה כותב שטויות (ל"ת)
    נחי 26/05/2013 09:53
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 68.
    יש להגדיל את כמות היצוא מלווייתן ל 75% (ל"ת)
    צמח 25/05/2013 11:03
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • 67.
    יש לאשר את מסקנות ועדת צמח כמו שהן.
    פטריוט 25/05/2013 11:00
    הגב לתגובה זו
    3 7
    החלטה להקטין כמות היא החלטה טיפשית ורעה למדינה ולתושביה.
    סגור
  • 66.
    משאב טבעי לא יורד עם השנים תסתכלו לאורך כל ההיסטוריה. (ל"ת)
    יוסי 25/05/2013 09:56
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 65.
    מעניין מי שילם לו? (ל"ת)
    א 25/05/2013 09:54
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 64.
    אני חייב לדאוג ליוצא הגז טוב למדינה ולעם
    סבא 24/05/2013 21:50
    הגב לתגובה זו
    9 2
    למה כל כך הרבה זמן לוקח לחשוב
    סגור
  • 63.
    עיתונאי חייב לכתוב את האמת
    רן 24/05/2013 21:46
    הגב לתגובה זו
    6 1
    לא סתם צריך לבדוק לעומק מה עם ידיעות אחרונות
    סגור
  • 62.
    מה עם הגז בגלוב אק
    אורי 24/05/2013 19:48
    הגב לתגובה זו
    4 1
    חבל ביבי תחליט כבר מעל 50 אחוז לטובת המדינה
    סגור
  • 61.
    למה ביבי לא מתערב
    לוטבת המדינה 24/05/2013 19:46
    הגב לתגובה זו
    14 0
    היוצא נקבע 53 הסכם עם נובל
    סגור
  • 60.
    אנחנו כעם מבוטח היוצא דבר משביע
    אורן 24/05/2013 19:43
    הגב לתגובה זו
    13 1
    צריך ליוצא מהר 60 אחוז מהר חבל על הזמן דחוף
    סגור
  • 59.
    ביבי צריך להחליט תוך ימים
    גלעד 24/05/2013 19:41
    הגב לתגובה זו
    11 3
    כי ישאר הגז במדינה ואף אחד לא יקנה אותו חבל סילבן תחשוב לטובת העם והמדינה
    סגור
  • 58.
    הגז היחיד שהמרצה עסקה בו זה הגז שהיא מייצרת (ל"ת)
    מנהיג המהפכה 24/05/2013 18:56
    הגב לתגובה זו
    4 11
    סגור
  • 57.
    הכסף קונה הכל - מרצים ,עיתונאים , פוליטיקאים - תג מחיר
    מנהיג המהפכה 24/05/2013 18:55
    הגב לתגובה זו
    11 9
    תג המחיר של המרצה ? - מחייב גילוי נאות המרצה לא ראתה גז ולא הריחה גז בחייה . הגז היחיד שהמרצה הריחה זה הגזים שהיא מייצרת .
    סגור
  • מנהיג המהפכה שבקרוב יהיה בכלא
    ab2a85 24/05/2013 21:48
    הגב לתגובה זו
    7 3
    אתם ארכיסטים שונאי ישראל . בקרוב השלטון יתחיל להבין את זה וגם הציבור . מקומכם בכלא וזה מה שיהיה . הסבלנות כליפכם עומדת לפקוע .
    סגור
  • מנהיג המהפכה שבקרוב יהיה בכלא
    ab2a85 24/05/2013 21:45
    הגב לתגובה זו
    6 3
    אתם ארכיסטים שונאי ישראל . בקרוב השלטון יתחיל להבין את זה וגם הציבור . מקומכם בכלא וזה מה שיהיה . הסבלנות כליפכם עומדת לפקוע .
    סגור
  • 56.
    דרור רשף אנרכיסט עלוב נפש מגמות מחירי הגז
    ab2a85 24/05/2013 18:52
    הגב לתגובה זו
    20 5
    הן לרדת . בארצות הברית מצאו גז ל 250 שנה . בסין יש גם עתודות עצומות של פצלי גז והם יפתחו אותם עוד 10 שנים . חוץ מזה יש אפשרות למצוא עוד 600 BCM גז בישראל . בתור אנרכיסט אני מבין שאתה רוצה שיהיה בלאגן והמדינה תקרוס אבל זה לא יקרה . ימצאו עוד הרבה גז ב 5 השנים הקרובות ובסוף יהיה יצוא של 60 אחוז גז .
    סגור
  • וואללה אז למה הסינים מוכנים לשלם פי 5 על הגז שלנו? (ל"ת)
    נחי 26/05/2013 09:55
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 55.
    שבוע הבא הכל נדע אבל לא בידעות אחרונות
    דליה 24/05/2013 18:44
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מה קרה השבוע
    סגור
  • 54.
    תנו לליברמן יחליט 60 יוצא
    אלקס 24/05/2013 18:42
    הגב לתגובה זו
    6 2
    ממתי סילבן מחליט-שלי החליטה
    סגור
  • 53.
    ממתי שר מחליט לבד
    נועם 24/05/2013 18:41
    הגב לתגובה זו
    22 2
    ביבי תתעורר סילבן מחליט לבד
    סגור
  • 52.
    ביבי תראה מנהיגות ותן אישור לצמח למען העם
    ביבי 24/05/2013 18:40
    הגב לתגובה זו
    15 35
    מספיק לפחד מה יגידו תחשוב טוב , את הכסף סופרים בחדר מדרגות אז יאלה תן בעיטה לסילבן הפחדן ושחרר כסף למעמד הביינים
    סגור
  • 51.
    סילבן איש חלש אין לו יכולת להיתמודד מול אנרכיסטים
    וגם ביבי 24/05/2013 16:41
    הגב לתגובה זו
    33 87
    צריך להיתפלל ששילטון הרפיסות של ביבי יעבור ואז בנט לפיד יחליטו ללא הפחדנים מהליכוד .
    סגור
  • בינוני מאוד
    ילד פלא 25/05/2013 07:36
    הגב לתגובה זו
    3 2
    שהתחתן "טוב" ואף אחד לא מעריך או מייחס לו חשיבות.אבל כמו שאומרים גם חתול מסוגל לקלקל.
    סגור
  • 50.
    למכור כמה שניתן עכשיו
    רוני 24/05/2013 16:21
    הגב לתגובה זו
    29 6
    אומרים שאין כסף, מטילים מיסים, מעבירים דור שלם לעוני, אנשים לא יכולים לקנות דירה, לא גומרים את החודש. אלוהים שולח מתנה בדמות מאגר גז. אבל החכמים מעדיפים לשמור לדורות הבאים...איזה באים? אנשים היום מיואשים!! לדעתי צריך למקסם את המתנה שקיבלנו כבר עכשיו על מנת להפוך את ישראל למקום שטוב לחיות בו וזה לטובת הדורות הבאים. אחרת הייאוש ימשיך, צעירים יעזבו ומהגז יהנו אוייבנו חס ושלום.
    סגור
  • 49.
    הכל נובע מצרות עין ומוחין...אנשים כאן שונאים מצליחנים (ל"ת)
    יעקב 24/05/2013 16:14
    הגב לתגובה זו
    20 4
    סגור
  • 48.
    רוב בני האדם ידועים כהדיוטות...גם הישראלים מסתבר (ל"ת)
    יעקב 24/05/2013 16:13
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 47.
    ככה זה כשאידיוט ממונה לשר אנרגיה.... (ל"ת)
    יעקב 24/05/2013 16:13
    הגב לתגובה זו
    16 0
    סגור
  • 46.
    עוד כמה שניים לא צריך גז
    יואל 24/05/2013 16:05
    הגב לתגובה זו
    16 3
    דחוף ליוצא הגז דחוף להתפטר ממנו מצאים בעולם מתקדמים
    סגור
  • 45.
    המישפט מה שרואים מיכאן לא רואים מישם נכון למצב הנוכחי
    אזרח 24/05/2013 16:03
    הגב לתגובה זו
    3 4
    והעתיד רק יוכיח אים היה נכון לינהוג כך או לא לעת עתה הרזרבות רק יכולות להועיל לעתיד ביפרט אחרי המשבר שהיה בעיקבות הפסקת הספקת הגז עייד מיצריים ואנחנו צריכים להודות לבורא על עיתוי מציאת הגז והספקתו ולא למהר להיתפטר מהמאגר
    סגור
  • זקן נוטיע עץ פרי שאלו עובר אורח למה תיתאמץ הרי לא תיזכה
    אזרח 25/05/2013 21:08
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לאכול פירות מעץ זה שאתה נוטיע ענה לא הזקן כשבאתי לעולם מצאתי עצי פרי מוכנים ופירות למאכל ואני נוטיע עץ זה לבאים אחריי
    סגור
  • 44.
    המציאות האמיתית
    אנונימי 24/05/2013 14:41
    הגב לתגובה זו
    12 9
    עידן גילאוי הגז בעולם רק החל - הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת למצוא את הנסתר שפעם לא מצאו. בעוד מס שנים אף מדינה לא תצטרך לרכוש מישראל בגלל שלכל מדינה יהיה ממצאים משלה. עכשיו זו הזדמנות לסגור חוזים לייצוא. אגב הכמויות שישראל מצאה יכולים להספיק למדינתנו 500 שנה, אז תחשבו לבד מה עדיף.... ... ...
    סגור
  • אם אתה לא טועה בהשערה שימצא גז בקלות אז באמת
    מיליונים 24/05/2013 15:43
    הגב לתגובה זו
    12 1
    עוד אחת מההחלטות האומללות שיש במדינה הזאת בין היתר האיסור למכירת כיל שזה טמטום ויביא למצב שכיל תהיה חברה קטנה וזניחה ומכאן הדרך להידרדרות גדולה ראש הממשלה שלנו אדיש או לא מודע לכלום לא יתכן שהוא רואה ושותק כנראה המטרה שלו זה לשרוד בשלטון וזהו עובדה כשראה את בועת הנדלן נגד עיניו שתק . כנראה שרה מנהלת אותו ואומרת לו לשתוק כדי להשאר בשלטון
    סגור
  • 43.
    צודקת ב- %100 יאללה ליצא כמה שיותר מהר! (ל"ת)
    הסולטן עבדול 24/05/2013 14:36
    הגב לתגובה זו
    11 2
    סגור
  • 42.
    אנחנו עם נבחר? אנחנו קנאים וטמבלים! אני מתביש. תמיד. (ל"ת)
    יחימוביץ - דמגוגית! 24/05/2013 14:32
    הגב לתגובה זו
    18 1
    סגור
  • 41.
    סוגיות בהקשר לגז
    ישראלי 24/05/2013 14:05
    הגב לתגובה זו
    5 1
    קשה לי להבין את חברי הכבסת החדשים מאיפוהם שואבים את נחצוצפנ להבין מכל דבר כאשר עד לפני מספר חודשים הם ניו קטנים ואפסים לגבי מהלכים ענקים לאחר הברכות לעיקר השאלה היחידה שצריכה לעלות היא מה עושים עם הכסף שלך מכירת הגז הטענה כי מחיר הגז יעלה ואנחנו נרה יותר יקר ממה שנמכור גם היא בסוגיה הזאת לדוגמה אפשר בכסף של הגז לבנות את תעלת הימים ולקבל את הכסף ברבית ברבית ואז מי צריך גז בכלל בעודף של המכירות אפשר לפתח ענף של חברות סטרט אפ לפיתןח אנרגיות חלופיותאני אפילו לא חושב על המשך החיפושים של הגז שכנראה האגן הים התיכון מלא בגז הנל למי ימכרו לבנון וקפרסין את הגז שלהם כצאת פתיחןת אפשר לעשות במילארדים המון למען המדינה ובחזרה לפתיחה שלי מה לעשות בכסף של הגז עם הוא יגיע לפולטיקאים ולדתיים אז מוטב לשרוף אותו כי הוא ישחית את הטובים ביותר בקיצור חברי כנסת חדשים תדאגו למה עושים עם המיארדים
    סגור
  • אמרת נכון - אבל ככה זה שיש פה פופוליזים בהנהלת עקרת בית
    אנונימית 24/05/2013 15:46
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כמו שלי יחימוביץ יש לה חשיבה של פולנייה . (הפולניות לא זורקות כלום שיהיה) אוגרות הכל ככה היא רוצה הכל קרוב אצלה הכל בשליטתה ובפיקוחה של עקרת הבית אשה גדולה היא לא! עושה לי חשק לרוץ לכנסת אצלי זה לא היה קורה!
    סגור
  • 40.
    יום ראשון תתבהר התמונה
    איקי 24/05/2013 14:04
    הגב לתגובה זו
    8 3
    מבקר המדינה חייב להתערב
    סגור
  • 39.
    מי ממן את הפגנה
    יודיע דבר 24/05/2013 14:02
    הגב לתגובה זו
    5 2
    אולי שלי יחימבוץ. צריך לחקור. את הפגנה ואת ההדלפה ליעות אחרנות
    סגור
  • 38.
    מאיפו המדע דלפ לידיעות אחרנות
    יובל 24/05/2013 14:00
    הגב לתגובה זו
    5 0
    יש משהו חשוד אדון סילבן. נקבר הליכוד
    סגור
  • 37.
    מכיר אותה
    סטודנט שלה 24/05/2013 13:57
    הגב לתגובה זו
    8 2
    אני מכיר אותה. בחורה רצינית מאוד. אומרת את האמת שלה. שמעתי הרצאה שלה נגד תאוות הביצע של הטייקונים .
    סגור
  • 36.
    הטימטום בממשלה ובציבור גדל מיום ליום.הירוקים עושים רעש
    טלטל 24/05/2013 13:49
    הגב לתגובה זו
    10 4
    ומהומה על לא מאומה.מי שעיניים בראשו ויבדוק נושא האנרגיה לעומקו יראה ויבין שכנראה בעוד 15-20 שנה אף אחד לא יצרוך עוד נפט \גז.האנרגיה תעבור לתאי דלק.כבר היום נוסעות בכבישי אירופה מכוניות ממפעל מרצדס וביפן נוסעות מכוניות מתוצרתטויוטה+מיצובישי+מזדה כל אחת עם הטכנולוגיה שלה להמרת מים לחמצן ומימן.הטכנולוגיה הזו בשלבי פיתוח סופיים ואפילו בטכניון שלנו כבר פועל מנוע בטכנולוגיה הזו.עכשיו תחשבו לאן הולך משק האנרגיה העולמי.
    סגור
  • 35.
    כבר את הליכוד סילבן
    זאב 24/05/2013 13:33
    הגב לתגובה זו
    6 0
    נמחק הליקוד כמו מה שעשה יובל שטיניץ אז בוועדת ששינסקקי אז החליטו והציבור שתק למה אז נמחקו כל המנדטים
    סגור
  • 34.
    לפתוח בחקירה נגד ההדלפה
    איגל 24/05/2013 13:31
    הגב לתגובה זו
    9 0
    ידיעות אחרונות מאיפו המידע ממתי הציבור מכריע יש משהו חשוד בקשר להדלפה
    סגור
  • 33.
    סוף סוף דברי חוכמה! (ל"ת)
    יעקב 24/05/2013 13:25
    הגב לתגובה זו
    8 3
    סגור
  • 32.
    סילבן סופית קבר את הליכוד !
    רני 24/05/2013 12:55
    הגב לתגובה זו
    10 0
    חסר חשיבה. בעת הזו אנו זקוקים לכסף לבניין הארץ
    סגור
  • 31.
    גב' סולברג לא כל מה שנראה לך חד פעמי ניתן למיחזור אם נא
    gg 24/05/2013 12:41
    הגב לתגובה זו
    4 6
    אם נאבד מקור אנרגיה בטח שלא יבוא חלופי בעוד 20 שנה כמעט ואין נפט בעולם ו- 100 מילייארד $ שנמצאים בכיס של תשובה יעזרו בדיוק כמו המילייארים בככיס של משפחת עופר-בלונדון לדורותיה
    סגור
  • 30.
    לחקור את ידיעות אחרונות !
    דני 24/05/2013 12:37
    הגב לתגובה זו
    9 0
    נזק למשקיעים סתם !
    סגור
  • 29.
    איש קטן המפריח בלוני ניסוי... אייכס (ל"ת)
    אלוני 24/05/2013 12:36
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 28.
    רואים את מי הוא בחר לאישה (ל"ת)
    אנחנו יודעים מאיפה ס 24/05/2013 12:35
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 27.
    ההדלפה של סילבן לעיתון של אשתו ! כמה מגעיל
    סילבן תגיד שלום 24/05/2013 12:26
    הגב לתגובה זו
    12 1
    לפטר את השר הזה ! ניירות ערך של תגליות הגז נסחרות בבורסה ! השפעה שלילית במתכוון !!!
    סגור
  • 26.
    העניין הוא שלייבא עולה הרבה יותר מאשר להשתמש בקיים. (ל"ת)
    יאיר ח. 24/05/2013 12:21
    הגב לתגובה זו
    6 10
    סגור
  • 25.
    את צודקת נערת שליחויות .איך לא ליצא ,אים לא ניצא גם לא
    בא 24/05/2013 12:20
    הגב לתגובה זו
    14 12
    ימשיכו לחפס וכמובן לא ימצאו גז נוסף ,החברות הזרות יעזבו ,והאזרחים ימשיכו לשלם מס על מס על מס ,יצוא נותן סיכוי לשינוי ,ואולי האוצר יכנס לתוכנית גמילה ממיסים סוף סוף .
    סגור
  • 24.
    מדהים כמה כח יש לטייקונים! (ל"ת)
    יאיר 24/05/2013 12:11
    הגב לתגובה זו
    3 12
    סגור
  • 23.
    עוד פחדן שחושב שיזכרו אותו לא מבין שישתינו עליו
    סטיבי 24/05/2013 11:57
    הגב לתגובה זו
    21 1
    בסוף הוא יצטער אבל יהיה מאוחר מידי
    סגור
  • 22.
    שלי
    דני 24/05/2013 11:56
    הגב לתגובה זו
    10 0
    שלי צריכה להיות ראש הקרן (זאת לא בדיחה), "הספר מנתניה" יביא את הקרן ושלי תחלק אותה לאזרחים . לכל המפגינים : תנו לתשובה לחפור ואתם תדאגו שהכסף יחולק נכון
    סגור
  • 21.
    אצלנו זה יהיה קרן העושק. אף אחד לא יהנה מהכספים חוץ
    קרן העושר 24/05/2013 11:48
    הגב לתגובה זו
    10 2
    ממנהלי הקרן היועצים והמזכירות. כבר עכשיו אמרו של 3.5% מהכסף ילך לחינוך ותרבות. חינוך למי? רק החרדים יקבלו כספי תמיכה משם כי מה שהיה הוא שיהיה. בנוסף מורות כל שנה מקבלות מכתבי פיטורין כדי לא לתת להם קביעות אז יעלו להם את המשכורות? לאן ילך הכסף הזה? כבר עכשיו מפחדים שיהיה עודף דולרים "המחלה ההולנדית" והוחלט לקנות דולרים בכסף איזה שוק חופשי זה? מתערבים רק במה שטוב להם. הכסף לא ילך לציבור.
    סגור
  • 20.
    כל ההחלטות זה על סמך הצבור גם לא מוכרים את כיל בגלל שלי
    מה חדש? 24/05/2013 11:40
    הגב לתגובה זו
    8 2
    יחמוביץ ויהיר לפיד שפוחד שמא שלי יחימוביץ ורוזנטל יכתבו עליו פוסט בפייסבוק. גם כיל בעתיד תהיה חברה קטנה וזניחה פוטאש תמכר בעתיד את כל המניות שלה בכיל לנוכח המיזוגים בענף כיל פשוט תתחיל להרויח מעט או להפסיד מי שיפסיד בעתיד זה הצבור כי יתחילו לפטר אנשים ולא יעזור להם כלום קרנות הפנסיה יפסידו כי כולם בכיל בעלי המניות יפסידו וגם לא יקבלו דיבידנדים. אז מי ירויח? הממשלה ההזויה הזאת . הצבור לא ירויח וגם עידן עופר ירויח ויברח מפה לנצח ויעשה בשכל. יש גם ציבור אחר שלא יוצא לרחובות וחושב אחרת למה מי שצועק מקבל? ממשלה של אנשים שדבקים בכסאות נמא סתם!
    סגור
  • 19.
    עוד מומחית מטעם הטייקנים? (ל"ת)
    נמכרנו אני ועמי 24/05/2013 11:39
    הגב לתגובה זו
    7 16
    סגור
  • 18.
    חלם זה כאן
    ניני 24/05/2013 11:36
    הגב לתגובה זו
    22 0
    לפי נתוני נובל יש גז שכבר ודאי נמצא לפי צריכת ישראל בשנת 2013 לעוד 126 שנה אם יקבלו את צמח ללא שינוי 53 אחוז יצוא עדיין יש בטחון אנרגטי ליותר מ50 שנה מי יודע מה יהיה עד אז לפני 10 שנים היה מישהו שחלם על הייפון קחו את הכסף מהמיסים ותורידו את המיסים מהאזרח הקטן
    סגור
  • 17.
    מילא הגז-מה עם שאר משאבי הטבע (פוספט,ים המלח,ועוד) (ל"ת)
    יעלי 24/05/2013 11:33
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 16.
    יצוא כמה שיותר לפני גז הפצלים הזול שיציף העולם
    ד"ר בוזאגלו 24/05/2013 11:33
    הגב לתגובה זו
    16 2
    http://www1.bizportal.co.il/article/360339
    סגור
  • 15.
    3 הערות
    אזרח 24/05/2013 11:30
    הגב לתגובה זו
    7 8
    1. ואולי לא יהיו תחליפים זמינים לשימוש בגז ומה אז? 2. המוכרים רוצים לייצא במחירי גבוה (נוכחי). האם הקונים לא יודעים להעריך שמחיר הגז יוזל בהמשך ולכן לא יתפתו על כלל הכמות הנרכשת? מה חושבים בישראל שהצד הקונה הוא מטומטם? 3. זה רציני ? או שטיעוניה הם גמישים עד ספקולטיביים?
    סגור
  • תגיד מר. אזרח והגז שאנו משתמשים היום מאיפו זה מגיע?? (ל"ת)
    שטול לא המלך 24/05/2013 12:28
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 14.
    סוף מעשה במחשבה תחילה
    משה 24/05/2013 11:19
    הגב לתגובה זו
    20 6
    סוף-סוף מישהו מדבר בהיגיון . אני מסכים עם כל מילה שלה. טוב ציפור ביד מ 2 ציפורים על העץ
    סגור
  • 13.
    לעניין
    סם 24/05/2013 11:16
    הגב לתגובה זו
    15 3
    טענותיה עניניות וצודקות יישר כח בעניין השר הכל ברור
    סגור
  • 12.
    אתה צודק במאה אחוז
    יוסי 24/05/2013 11:12
    הגב לתגובה זו
    10 1
    אתה צודק כולם אומרים את זה
    סגור
  • 11.
    קורא ולא מאמין לסילבן
    קורא 24/05/2013 11:08
    הגב לתגובה זו
    11 1
    קשה לו ,הוא צריך לתמרן בין הפופוליזם של המתנגדים בין המעשיות שדורש תפקידו ובין רצונו של ראש הממשלה המתוחכם שלו . ככה מגיעים ל 40% או אולי 38.5% .
    סגור
  • 10.
    שר אויל . מזכיר את שטייניץ .אולי יותר אויל ממנו (ל"ת)
    שרה 24/05/2013 11:02
    הגב לתגובה זו
    25 1
    סגור
  • שר האנרגיה
    יוסי 24/05/2013 12:56
    הגב לתגובה זו
    8 0
    זה שר ברמה נמוכה מאוד המחליט בעניין חשוב מבלי שיש לו מושג קלוש בנושא. כל עניינו למצוא חן בעיני הציבור ולהתאים עצמו לאשתו שכבר הפכה מזמן לבדיחה.
    סגור
  • כל הכבוד שיש אנשים שדואגים מה יהייה במדינה בעוד 25 שנה
    איל 30/05/2013 03:09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ולא מסכמים להמר על עתיד המדינה בשביל לעלות את רמת החיים היום על חשבון המחר, בעתיד ניצרוך יותר חשמל ולכן המסכנה הברורה שאסור ליצא את הגז.
    סגור
  • 9.
    סוף סוף מישהו מדבר לעניין (ל"ת)
    שרון 24/05/2013 11:00
    הגב לתגובה זו
    17 3
    סגור
  • 8.
    ואף על פי נוע תנוע
    חוגג 24/05/2013 10:57
    הגב לתגובה זו
    25 4
    לא יעזור לכל הפלצנים קצרי הרואי...הרכבת יצאה לדרך... ועל אפכם וחמתכם היא נוע תנוע.......כי אין ברירה אחרת
    סגור
  • 7.
    תתעוררו
    מתוסכל 24/05/2013 10:55
    הגב לתגובה זו
    12 1
    מוקדש לקברניטים שלנו:"דוגי נוסעת מפרשיה שניים ומלחיה נרדמו כולם....אם לא יעורו כל מלחיה איכה תגיע הדוגית לחוף"???????
    סגור
  • 6.
    חכמי חלם...שכל קומץ מפגינים משמאל מצליחים להפחיד אותם
    גיא פאר 24/05/2013 10:53
    הגב לתגובה זו
    15 2
    http://www1.bizportal.co.il/article/360339
    סגור
  • 5.
    קטלק??עוד מומחה???
    זהבי עצבני 24/05/2013 10:50
    הגב לתגובה זו
    5 14
    על הבוקר מעצבן אותי הטיפש התורן שקורא לעצמו או שהכותרת שלו-קטלק נורבגיה......עוד ליצן או פלצן עוד לא החלטתי שכנראה הדבר היחידי שמחזיק אותו בחיים זה השינאה לחברות הגז או התסכול הנורא שאחרים בפנים והוא לא..קטלק טיפש
    סגור
  • 4.
    צודקת לחלוטין
    גיאולוג 24/05/2013 10:48
    הגב לתגובה זו
    19 6
    סוף סוף מישהו מקצועי מתבטא ולא כל מיני קשקשנים שלא מבינים דבר ורק צועקים אש אש כשבעצם יש להם בקנה כדורי סרק.......סילבן-אתה מתיימר להיות מקצוען ולא סתם פקיד ועסקן פוליטי-איפה האסטרטגיה שלך??איך הפכת לאחד מהעדר? תקרא בכובד ראש מה שנאמר כאן ואל תהיה אותו טיפש שזרק אבן לבאר שאלף חכמים לא יכלו להוציא אחר כך
    סגור
  • 3.
    STEVE
    benini 24/05/2013 10:39
    הגב לתגובה זו
    21 4
    the only thing that interests him is to gain more votes in elections .There is a very professional comitee that decided on 53% export . .Does he know more than them ????In one word :POPULISM
    סגור
  • 2.
    ואת תתמני ליו"ר הקרן? (ל"ת)
    קטלק נורבגיה 24/05/2013 10:37
    הגב לתגובה זו
    9 9
    סגור
  • 1.
    מה חוות דעת מומחי הטכניון בנושא ? (ל"ת)
    מבקר פנים 24/05/2013 10:36
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • למה טכניון? האמריקאים שומרים כל טיפה של נפט וגז באדמה!!
    ירון 28/05/2013 19:10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כבר שישים שנה שכל הממשלים האמריקאים מסכימים על דבר אחד, את משאבי הנפט והגז לשמור לתקופה שלרוסים ולערבים יגמר המלאי. אז מה...כל המומחים שלהם טועים והדוקטור שלנו צודקת??? הצחקת אותי! והכי מצחיק שאוב מה דוחף אותנו לייצא כי טוב שישראל תישאר טלויה לדורי דורות באמריקאים
    סגור
  • האמריקאים התחילו ליצא גז בברכת אובמה
    צביקה החשמלי 31/05/2013 08:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המציאות בדיוק הפוכה- האמריקאים התחילו ליצא את כל העודפים שלהם בברכת הנשאי אובמה. אז מה הם לא מבינים שאתה ירון כן מבין.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות