אדם טבע ודין: "ההחלטה בעניין ייצוא הגז - הימור על עתיד ילדנו ונכדנו"

ריאיון לוחמני עם עו"ד דנה טבצ'ניק, רגע לפני אישור המלצות הייצוא בממשלה: "זאת כניעה ללחץ, למה לתת לתשובה 40%?"
 | 

אחרי שראש הממשלה ושרי האנרגיה והאוצר, החליטו לאשר יצוא של 40% מעתודות הגז של ישראל, חלק מהציבור החליט לצאת למאבק נגד מה שיו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' כינתה "שוד הציבור בישראל". עו"ד דנה טבצ'ניק, ראש תחום כלכלה ומשאבי טבע ב אדם טבע ודין , מסבירה בריאיון ל-Bizportal איך אפשר לתת ליזמים להתעשר, אבל גם לשמור על האינטרסים של הציבור.

עו"ד דנה טבצ'ניק: "זאת היכנעות ללחץ אדיר - לאיומים של יזמי הגז כאילו בלי יצוא לא יהיה גז בכלל. ההחלטה פוגעת באינטרס הציבורי והיא המשך לקו הרגיל של מדינת ישראל בטיפול במשאבי הטבע שלה (פוספטים, אשלג וכולי) כך שלמעשה אין ניהול. האם יצחק תשובה יוותר על לוויתן? למה לתת לתשובה 40%? זאת ראיה קצרת טווח של רווחים מיידים שתגרום לנזק עצום לציבור בעתיד הקרוב".

למה המפסיד הגדול הוא הציבור?
"כי הוא ימצא את עצמו בעוד מספר שנים ללא גז ויצטרך להתמודד עם ייבוא דלקים יקרים יותר ומזהמים יותר. היזמים אומרים כ-25 שנה, אך אנחנו לא יודעים כי זה לא מבוסס על עובדות בשטח, אלא על ביקוש שנמצא במחלוקת אדירה. יהיה נזק לבריאות כי זיהום האוויר בישראל קשה ומאות אנשים מתים כאן בשנה. לכן יש חשיבות האם יהיה שימוש בגז או בחומרים אחרים. אני רואה בהחלטה זאת הימור על עתיד ילדנו ונכדנו, החלטה מאוד מסוכנת כי היא לא מתבססת על מידע וודאי ואמיתי".

אז מה אתם מציעים?
"ההחלטה על ייצוא הגז צריכה להתקבל בהליך של חקיקה ראשית בכנסת וכך יהיה דיון ציבורי נרחב ושקוף. התנהלות מדינת ישראל עד היום מושחתת ומעוררת זעם. הציבור חייב להיות מעורב מהיום והלאה כי האמון שלנו בממשלה בנושא זה אבד. יש צורך בחקיקה שתסדיר את המנגנונים לייצוא (איך יבוצע? מי יאכוף זאת? מה הסנקציות במידה ולא יעמדו בהגבלות שלהם? וכמובן מה הכמות המותרת לייצוא אם בכלל ומאלו מאגרים?)".

ארגון אדם טבע ודין פועל לשינוי סביבתי וחברתי. הארגון טוען כי "הגז הטבעי הישראלי נושא בחובו יתרונות רבים והינו בעל פוטנציאל לצמצום התלות הישראלית במקורות אנרגיה זרים, להקטנת עלויות האנרגיה במשק, להורדת יוקר המחיה, לפיתוח שימושים בגז בתחבורה ובתעשייה ולצמצום זיהום האוויר".

עו"ד דנה טבצ'ניק לא מבקשת להלאים את משאבי הטבע של מדינת ישראל וגם לא ברצונם של בעלי ההון להתעשר בזכות משאבי הטבע. "יצחק תשובה
עושה את העבודה שלו ומגיע לו להרוויח, הוא מצא לנו גז. מגיע לו להתעשר, אבל המדינה צריכה להפגין משילות ולבטא את האינטרס הציבורי - הגז הוא של הציבור בבעלותו לנצח. צריך למצוא את הדרך שניתן יהיה להשתמש בגז ושבמקביל היזמים ירוויחו. הם רוצים לייצא כמה שיותר כי זה יזרז את הרווחים שלהם - ייתן להם ב-5 שנים שהיו משיגים רק ב-50 שנה".

מה אחוז הגז שניתן לייצא?
"צריך לשמר את הגז במשק לתקופה של 50 שנה לפחות. זאת התקופה הסבירה לבנות תכנית למשק האנרגיה, אך אין תכנית אב וזה ביזיון גדול לקבל החלטה גורלית כל כך ללא תכנון. האנרגיה תסתמך באחוז גבוה על גז לייצור אנרגיה לתעשייה ולתחבורה. צריך לתת אופק תכנון אמיתי על מנת שישקיעו בשינויים שיצטרכו כדי לעבור לשימוש בגז. הגז הוא חלון הזדמנויות לפתח משק בר קיימא עם אנרגיות מתחדשות (שמש מים ורוח) ולפתח טכנולוגיות להתייעלות אנרגטית".

את לא חוששת שמגבלות על ייצוא הגז ייפגעו במוטיבציה להשקיע בחיפושי גז?
"איומים נחרצים ולחצים אדירים הופעלו על מקבלי החלטות, אך האם הם באמת נטשו את הקידוחים? מה פתאום. נראה לך שעל מאגר כמו לוויתן ששווה 100 מיליארד דולר לפחות ועלות פיתוחו כ-4.5 מיליארד דולר יוותרו? אם יוותרו זה יחזור למדינת ישראל ונמצא משקיע אחר. בכל מקרה צריך להפריד בין התמריצים לפיתוח מאגרים קיימים כמו לוויתן לבין פיתוח מאגרים חדשים שטרם יודעים על קיומם".

קרדיט:אלבטרוס צילומי אוויר
קרדיט:אלבטרוס צילומי אוויר

מה יש לעשות עם תקבולי הגז
"אנו בעד הקמת קרן מיוחדת על מנת למנוע את ה'מחלה ההולנדית' (פגיעה בייצוא כתוצאה מכניסת מט"ח), אך אחת המטרות של הקרן צריכה להיות שהפירות יגיעו חזרה לפיתוח משק האנרגיה – כי מה שבא מהסביבה צריך לחזור לסביבה. זה גם צדק בין-דורי אנו גומרים לדורות הבאים את הגז כי הוא מתכלה. הם יצטרכו להתמודד עם מחסור באנרגיה, זיהום אוויר והתחממות גלובאלית כתוצאה משימוש במשאבים האלו. לכן זה נכון לקחת חלק מהכספים ולהשתמש בהם כדי לתת פתרונות אמיתיים למשק האנרגיה".

בתקופה האחרונה הציבור החל להיות מעורב יותר בדיונים לגבי השימוש שחברות שונות עושות במשאבי הטבע של המדינה השייכים לכאורה לכלל הציבור, את הארגונים הסביבתיים הצטרפו ארגונים חברתיים ופוליטיקאים רבים. הציבור מבין היום שלהחלטות הממשלה בנושאים חשובים אילו יש בשורה התחתונה השפעה גדולה על יוקר המחייה ואם נוותר זה יגיע ישירות או בעקיפין לכיס של כל אחד ואחת מאתנו.

לצד המאבק על גובה הייצוא שיש להתיר ליזמים, מנהלים הארגונים הסביבתיים מספר מאבקים הקשורים להולכת הגז והנזלתו. האם יש חשש מדליפה של גז או נפט?
"על נזקים סביבתיים בסוף הציבור משלם. במתקן ההנזלה המתוכנן (בטכנולגיית LNG) ידוע שלפחות 15% מתנדף בתהליך זה. מדובר בגז מתאן שהוא אחד המסוכנים ושגורם להתחממות גלובלית. מדינת ישראל כל כך קטנה אז איפה ישימו את כל המתקנים האלה? לא חישבו זאת כמו שלא התייחסו לצנרת ולפגיעה האקולוגית".

הכתבה עניינה אתכם? לחצו 'המלץ' בחלק העליון של העמוד

תגובות לכתבה(188):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 149.
    כל שמוק יכול להיות היום עורך דין-אז מה אם היא עוכרת דין
    בב 23/06/2013 13:49
    הגב לתגובה זו
    20 0
    באוניברסיטה שלמדתי כל סטודנט במשפטים הוציא בקושי 50 בחוג השני. אלה אנשים מאוד מאוד טיפשים.
    סגור
  • 148.
    אתם חבורה של מוצצי דם...
    שפוי 23/06/2013 13:45
    הגב לתגובה זו
    13 0
    את וכל החבורה של שלי.מתנהגים כמו תינוקות בכייניות...
    סגור
  • 147.
    מדינה של שיכורים אנרכיסטים מעל80% מס ,,,,
    רון 23/06/2013 11:16
    הגב לתגובה זו
    6 0
    יגיע לאוכלי חינם כמוכם !!!!!!
    סגור
  • 146.
    מפחידים את הציבור בדמגוגיה.צריך ליצא,נקודה.
    מוסדי 23/06/2013 10:25
    הגב לתגובה זו
    5 0
    על יצוא הגז יש למדינה 60 אחוזים שלאורך עשרות שנים יתנו תשואה נוספת של עשרות אחוזים.כמו כן יש לזכור שלציבור החזקה מעל 40 אחוזים בקבוצת דלק.
    סגור
  • 145.
    שטויות במיץ..
    מוטי 23/06/2013 09:43
    הגב לתגובה זו
    8 0
    לא יכולתי לתמצת את זה טוב יותר. נותנים במה לעו"ד מתחיל שעבודה רבה אין לו ומשתלח פה באנשים שמחזיקים את המדינה.. לפני עשר שנים צחקו על הבנאדם וחשבו שהוא משוגע, עכשיו הוא גנב? אני רוצה לראות את כל ההנחות של המתנגדים באות לידי ביטוי, הסבת הרכב לגז ? אם 5% אחוזים יסבו את הרכב לגז אני צנצנת... הם לקחו בהנחות 100%.. נהינו מדינה ששונאת מצליחנים...
    סגור
  • טען עוד
  • 144.
    לתת לתשובה 40 % כי..חלק ממקבלי ההחלטות יעבדו אצלו בעתיד (ל"ת)
    אמנון 23/06/2013 08:32
    הגב לתגובה זו
    0 7
    סגור
  • 143.
    כל בעלי מניות הגז והנפט
    צביקה 23/06/2013 01:56
    הגב לתגובה זו
    1 5
    לכו תשתו את המים של הים התיכון צודקת עורכת הדין יישר כח דברי טעם יש לדאוג לעתיד ולא לתשובה וחבריו הוא ימכור את הגז אך ורק למדינת ישראל אף אחד לא הבטיח לו שיוכל לייצא פשוט נעשה חמדן הבחור קודם שיחזיר כספים לבעלי החוב ולא יעשה תספורת ויקח את כספי קרנות הפנסיה במדינה אחרת ממזמן היה יושב בכלא............
    סגור
  • 142.
    אוי עמה ....שמאל מתועב גם לגבעות עשו את המוות!
    T 23/06/2013 01:09
    הגב לתגובה זו
    8 0
    יאללה תורכם לאכול גו"רה שמאלנית.
    סגור
  • 141.
    איך הפכנו את מגלי הגז לאויבי העם
    יוסף 23/06/2013 01:05
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בכל מדינה אחרת במצבינו. הם היו מדליקים את המשואות בעצמאות
    סגור
  • 140.
    העם מוזמן לממן לי את ההפסדים !- אני לא מושקע אבל...
    T 23/06/2013 01:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ובעיקר אורכי דין הקשורים למערכת המושחתת שנקראת מערכת משפט! חתמתם על חוזה ראיתם שהמישהו עשוי ללקבל כסף יותר מימה שחשבתם אתם חוזרים בכם עם ליווי וגיבוי יחצני ומלאימים לו את הרווח -כל הכבוד מושחתים!
    סגור
  • 139.
    מי שטוען שבמתקן ההנזלה המתוכנן
    blond101 23/06/2013 00:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יהיה 15% TAIL GAZ של גז מתן לא מעובה אין לו מושג מינימלי במתקני הנזלה בטכנולוגיה הקיימת כיום.
    סגור
  • 138.
    אוקצור, מה יהיה מחר עם מניות אבנר/רציו?! (ל"ת)
    ליאון 22/06/2013 19:21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 137.
    את חוצפנית גדולה, הגז קודם כל של תשובה, הוא מצא.
    משה ג. 22/06/2013 18:46
    הגב לתגובה זו
    4 0
    צריך לזכור שתשובה (ושותפיו) ,הוא היזם והמשקיע ובעל הנכס שנקרא בארות הגז. הוא בא השקיע בתנאים מסויימים שהיו נהוגים בזמנו. באה ועדת ששינסקי והרעה התנאים, עכשו באה הממשלה ואומרת לו מה לעשות עם הנכס שלו. ועכשו באים הטפילים שלא תרמו כלום לעניין ורוצים לדאוג שתשובה והמדינה לא ירוויחו כסף מההשקעה. אין לכם בושה? אולי בעוד חמש שנים כפי שנראית התחזית מחירי הגז ירדו פי שניים, אתם אחראים שזה לא יקרה?
    סגור
  • 136.
    אם זה היה תלוי בכותבת לא היו מחפשים גז."זה גורם נזק "
    אזרח 22/06/2013 17:34
    הגב לתגובה זו
    9 0
    מה את בכלל מבינה. "הציבור ישאר בעוד מס' שנים ללא גז". יש לך מושג מה יהיה עוד 25 שנה??. יש לך מושג מה עוד ימצאו?. איזה חלופות אנרגיה יהיו?. 25 שנה רבק!! מי יחפש גז אם אין לו אפשרות לייצא? מתנקדים קשקשנים שחושבים שהם יודעים יותר טוב מוועדות מומחים.
    סגור
  • 135.
    כולם גיבורים על הגז אפו הדיור גאונית לך לישון (ל"ת)
    יובל 22/06/2013 17:13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 134.
    למכור גז ללא חשבון
    צבריקו 22/06/2013 14:47
    הגב לתגובה זו
    6 0
    למכור ולקבל כסף שהמדינה זקוקה. לשמור באדמה גז שלא יהיה שווה פרוטה בעוד 50 שנה, זה הפקרות
    סגור
  • 133.
    ואם נשאיר את הגז פה לילדנו ונכדינו יהיו דירות? מה שווה
    דנה רק שאלה 22/06/2013 13:59
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כל הגז אם את ושכמותך סותמים את הפה ולא אומרים מילה נגד בועת הנדלן שמתחוללת פה כבר מספר שנים. קחי את הגז שלך תקברי עמוק באדמה. בינתיים רבים וטובים מסתלקים מפה באמת יהיה לך שפע גז באדמה .אבל לא יהיה למי לחלק אותו כולם כבר עפים מפה
    סגור
  • 132.
    אני מבין המגיבים ואף אחד לא שילם לי .
    ל 131י 22/06/2013 13:55
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אולי לך משלמים על תגובה כזאת שטחית וחסרת בסיס מה כל כך קשה לך להבין ? לא כולם חושבים אותו דבר כמו שלי ודנה. יש כאלה שכועסים על התנהלות הממשלה ומי שמך לקבוע מה נכון ומה לא? הממשלה הקימה את ועדת צמח שקבע ה את גובה היצוא הממשלה מפחד המפגינים והרצון להשתיק את הצעקנים הבולשביקים החדשים בחרה להוריד את אחוזי היצוא זה לא אומר שעשתה נכון . הייתה ועדה והיא שתקבע הועדה אמורה להיות מקצועית אם לא עושים מה שהועדה החליטה אז למה מלכתחילה הקימו אותה לא חבל על הזמן ועל הכסף? תגובתך פשוט מעידה על רדידות מחשבתית
    סגור
  • "על ראש הגנב בוער הכובע"
    גיא 22/06/2013 18:17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    טוב, אולי לך לא משלמים על התגובה, אך סביר מאוד להניח שלרוב התגובות כאן כן משלמים. זה פשוט נראה לא הגיוני וקצת מוזר שהכתבה הזאת קיבלה פי 5 ויותר טוקבקים מאשר כתבות אחרות באתר. אני לא רואה את המוני בית ישראל יוצאים להגן על הונו של מר תשובה כאילו הוא אדם נדכא וחלכאי שזקוק לעזרת ההמונים. שים לב, לא קבעתי מה נכון ומה לא. לא נקטתי כלל עמדה! זה פשוט קומם אותי לראות תגובות כל כך בוטות. אפשר לתת ביקורת, אך שתהיה לפחות בצורה ראויה. אני לא סבור שהתגובה שלי שטחית. תגובה שטחית היא למשל תגובה על האף של הדוברת או תגובות דומות כמו שהיו כאן. תגובות שתוקפות באופן אישי, במקום להתייחס ללב העניין. זה בדיוק מה שכל כך מקומם. בד"כ, כמו רוב האנשים אני פשוט מדלג על הטוקבקים, ולא מייחס להם חשיבות. הרי מה שהולך כאן ברור כשמש ביום בהיר לכל מי שעיניו בראשו. אך הפעם, הכמות והארסיות של התגובות קוממו אותי, כך שלא יכולתי לעבור על זה בשתיקה.
    סגור
  • האנשים כן כועסים כי הם כנראה מחזיקים במניות הרבה זמן
    לגיא 22/06/2013 22:19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הם עברו הפסדים ועברו דילולים מי פיצה אותם? עכשיו כשהרגע הגיע קמו כל הצעקנים ורוצים נתח מהעוגה. כל התנהלות המדינה פה מהתחלה מבישה. אף אחד לא משלם על טוקבקים כאלה חבל לך לחשוב שזה כך . המחאה רק עלתה לעם ישראל בכסף איזה דבר טוב יצא לך מהמחאה? 25% מס על הבורסה? הכסף לא יגיע אליך תבדוק מה רוצים לעשות עם הקרן מרווחי הגז פשוט לקנות דולרים ולשמור בחו"ל כדי שזה לא יהיה במאזן של המדינה וכל אחד יבקש חלק. רק 3.5% מהכסף יגיע לחנוך ותרבות . דהיינו לחרדים אתה לא תזכה להצגות בזול ולא חינוך חינם ולא זול . פשוט מאד המטרה היא שהמדינה תהיה הטייקון החדש. לעם ישראל זה לא יתן כלום כי כל הכספים ילכו לשיחוד הבוחרים פעם זה הדתיים ופעם המתנחלים. בינתיים לפיד לא מצליח בכלום גם לא לגייס חרדים. ותוסיף לרשימה את הריסת מניית כיל וח"ל שמי שהתעשר מהפה של לפיד זה אלה שידעו ועשו שורט על חברה לישראל. וגם את כיל יש למכר לא יקרה למדינה כלום יש לה מניית זהב . למה כיל לא וצים כן כי צים מופסדת. למדינה יש מניית זהב גם בצים.בושה
    סגור
  • 131.
    פנייה לאדון תשובה הנכבד
    גיא 22/06/2013 12:53
    הגב לתגובה זו
    2 4
    אני ממליץ לך להחליף בדחיפות את חברת יח"צ ששכרת. ראשית, מעל 100 תגובות מכפישות, לא ענייניות וחד צדדיות לחלוטין, רק מדגישות את העובדה שמדובר בתגובות שאינן אימיתיות. זה כל כך שקוף, פשוט "רואים לך" ככה. אם כבר אני הייתי נוקט בקו פחות חריף, על מנת לשוות אמינות לתגובות. שנית, הירידה לפסים אישיים והטלת הרפש ברבות מהתגובות, לא מוסיפות לך כבוד, והייתי מצפה מאיש עסקים כמוך שלא לקשור את עצמו לתת רמה כזאת של תגובות. אני חושב שכדאי לשלם קצת יותר, ולשכור אנשים יותר מביני עניין שגם יוכלו לכתוב באופן יותר מכובד, ולהסביר מדוע העו"ד טבצ'ניק טועה. "תרבות" הדיון כאן מזכירה יותר את מה שמתחולל בעולם הערבי, ודומני שאף אחד מאתנו אינו רוצה להגיע לשם. מעניין כמה דיסלייקים יהיו על התגובה הזאת? ואולי דווקא בגלל המשפט האחרון לא יהיו דיסלייקים בכלל...
    סגור
  • 130.
    לקחת בחשבון שתוך 25 שנה יהיו תחליפי אנרגיה זולים ??
    ופחות מזהמים?? 22/06/2013 11:49
    הגב לתגובה זו
    7 0
    חשבת על זה אולי??? מאיפה הנחרצות הזאת? איפה האיזון - אפשר וצריך לקבל היום הרבה מאוד כסף כנגד הגז הזה שחלק לא קטן ממנו יגיע למדינה אני לא מבין בכלל את ההיגיון שלך.. פשוט לא מבין. יש מחקר אמריקאי ענק שקבע שיש עוד הרבה מאוד גז באזור הזה למה את לא מתחשבת בו בשיקולים שלך? האם היזמים שהשקיעו הון תועפות בגילוי הגז הזה לא אמורים לקבל תמורה מכך? האם הם אמורים לחכות 50 שנה? מה זה הבולשביזם הזה? האם במשך כל השנים שלא היה פה גז המדינה נעצרה? עמדה מלכת? 25 שנה קדימה יהיו טכנולוגיות אחרות לגמרי להפקת אנרגיה צריך לנצל את המשאב הזה כל עוד ניתן.
    סגור
  • יכול להיות מאוד (ל"ת)
    זאוס הסקסי 22/06/2013 15:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 129.
    גז
    דנה קיטבק 22/06/2013 10:45
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מי זו הילדה הזו שנותנים לה במה ...אין לה שום ידע מקצועי...חברה אל דאגה מישראל לא יצא גז ראו החלטת קפריסין מהיום...הגז יצא מלבנון מקפריסין מאיראן מסוריה מרוסיה ועוד.. מישראל זה לא יקרה עצוב ........
    סגור
  • 128.
    לקחת את חשבונות הבנק הבית וכל הרכוש של הדבילית שכתבה את
    אנונימי 22/06/2013 10:12
    הגב לתגובה זו
    10 0
    הכתבה הזו ולחלק ל"עם". הכל שייך ל"עם".מה פתאום רכוש פרטי ותגמול למי שמצליח.באו נחזור לקומוניזם הישן והטוב. חתיכת מפגרת.
    סגור
  • 127.
    הפלצנים לא נגנמרים אז...גם אני רוצה להביע את דעתי...
    משועשע מתקדם.. 22/06/2013 08:10
    הגב לתגובה זו
    10 1
    אני רואה שצצים כל הזמן עוד ועוד דעות ורעיונות מענינים,,, הנה כמה משלי.. דנה דואגת לנכדים שלנו , 50 שנה לשמור הגז, ומה עם הנינים שלנו? נשאיר אותם בלי גז ? ויאלצו לקנות גז לבנוני באיזה 100$ ליחידת חום? אנחנו מפקירים אותם !! אני מציע לשמור הגז ל 100 שנה לפחות ! ואת תשובה ודומיו , שגוזלים אותנו , להשליך לכלא, ולחלט את כל רכושם, (אני מבקש מעשר לכל נותני הרעיונות. כך נוכל לשבת לבטח ( לפחות 100 שנה ), אם גז מובטח ( באדמה).. המדינה תפתח במהירות וביעילות מעוררת התפעלות את לוויתן, ויתגלו לבטח עוד מאגרים , ע"י עשרות חברות בינלאומיות, שיריבו מי תיקדח כאן קודם. איזה כיףףףףףףף..
    סגור
  • אתה הפלצן הראשי, אם ימצאו עוד יתנו אישור לייצא, כרגע
    יוסי 22/06/2013 10:56
    הגב לתגובה זו
    2 7
    אנחנו צריכים לחשוב על העתיד במיוחד לפי מה שקורה באזורנו, כל יום אנחנו יכולים להשאר בלי אנרגיה, אז כסף זה חשוב אבל צריך לחשוב קדימה ולא רק על יאיר לפיד שחושב שאם יהיה לנו טוב בשנים הקרובות אז הוא יהיה ראש ממשלה. צריך לחשוב כמה שאפשר קדימה, ואם זה אומר הנינים שלך אז למה לא.
    סגור
  • 126.
    להגדיל את ייצוא הגז
    benis 22/06/2013 07:28
    הגב לתגובה זו
    10 0
    חוסר ידע = בורות וזה מאד מסוכן בעיקר שדברייך נשמעים במקומות שדברי לעולם לא יגיעו לשם, תשובה לא מקבל 40% מהגז תבדקי מה חזקתו של תשובה בקבוצת דלק ומה חזקת קבוצת דלק במאגרים וכמובן שכחת את נובל אנרג'י, אותי מעניין מה המדינה מרוויחה, והמדינה מרוויחה בגדול גם כסף, וגם השפעות פוליטיות בעקבות יצוא הגז, היה דיון ציבורי עמוק והוקמו 2 ועדות ששינסקי וצמח, אחד לגבי תמלוגים ואחד לגבי ייצוא, איש לא חשב להקים את הועדות הללו לפני מציאת הגז, כמו כן איש מאיתנו לא יודע מה יילד יום ואלו מקורות אנרגיה חדשים יתגלו שיהפכו את הגז למיותר, את לא מייצגת את העם ותפסיקי להפחיד בנוגע לילדנו ונכדינו, אני ורבים כמוני לא מסכימים עם דעותייך אך כמו שאמרתי בתחילת דברי קולנו לא נשמע, אני בעד ייצוא גז ואף לכמות גדולה יותר.
    סגור
  • להגדיל את יצוא הגז (ל"ת)
    בדיוק !!!!! 22/06/2013 13:57
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 125.
    עוד קשקשנית ליחימוביץ !עוד טיפשה לפנאל המטורף שמנהל עסק (ל"ת)
    עזרא 22/06/2013 06:23
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 124.
    האישה הזאת חוצפנית
    לתת לתשובה!! 21/06/2013 22:42
    הגב לתגובה זו
    11 3
    מי נתן לך את הזכות לומר "לתת לתשובה"!! בינתיים רק המדינה לוקחת מתשובה ונותנת לכל תושבי ישראל מהונו של תשובה. אני לא מבין איך יש לך את הזכות לומר בעזות מצח את האבלים שאת פולטת מהפה. את פשוט חוצפנית יחד עם כל הקבוצה האוכלת חינם שאת משתייכת אליה. חוצפה!!! אתם חיים ונושמים על חשבון האחרים...
    סגור
  • 123.
    שמאלן
    דני 21/06/2013 22:25
    הגב לתגובה זו
    11 1
    בכל מערכות בחירות הצבעתי מרץ, אבל גם החזקתי מניות. זה פעם ראשונה בחיי שאני נמצא בדילמה גדולה בין אמונותיי הפוליטיות (אפיקורס, דמוקרטיה מוחלטת) לבין אמונותיי הכלכליות (שוק חופשי, חברות בע"ם, יצירתיות, יזמי הייטק). ולאט ובטוח אני מתחיל להרגיש שנאה , ממש שינאה כלפי השמאל. פשוט שינאה כלפי גזלנים ודבילים.
    סגור
  • 122.
    בליל של שטויות הכתבה הזאת . ומספיק לתת במה לקומץ זניח
    כלכלן בכיר 21/06/2013 21:39
    הגב לתגובה זו
    12 0
    של שונאי ישראל . שלא מעניין אותם שכל המדינה וכלכלת ישראל תשגשג בזכות יצוא הגז ולא מעניין אותם שזה גם יוביל למציאת נפט. דבר אחד מעניין אותם לא תשובה עשיר והם לא. אז שהגברת תוציא את כל הכסף שלה מהפק"מ ותסכן אותו בחיפושי נפט ואז אולי תתעשר אבל אולי תפסיד את כל כספה.
    סגור
  • 121.
    תספרי את התגובות אולי אחד לטובתך . תראי את הכעס
    דנה 21/06/2013 21:20
    הגב לתגובה זו
    13 0
    זה לא יעבור לנו ונתנקם בבחירות גם על המס 25% זה תוצאה מחברייך והמחאה זה על חשבון העם . נמאסתם
    סגור
  • 120.
    תחשבי שלא מצאנו גז מה היה לך אז להגיד? מי ישלם
    דנה 21/06/2013 21:19
    הגב לתגובה זו
    8 1
    אם תהיה תקלה פתאם בשאיבה? את? מי ישלם אם ישגרו טילים לאסדות ויהרסו ? את? את שלי רוזנטל לא נבחרתם ולא תיבחרו לכלום יהיר לפיד עוד מעט יחפש עבודה חדשה. האיש הוא ארס ומחבל
    סגור
  • 119.
    גדולי הכלכלנים, למשל פישר וששינסקי, קבעו שצריך לייצא (ל"ת)
    למה לקבור את עתידנו? 21/06/2013 21:04
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 118.
    למה להתלהם מותר דעות שונות
    ישראלי 21/06/2013 20:36
    הגב לתגובה זו
    6 0
    דנה יקרה אני מעריך שאת דואגת מעומק הלב לאזרחי ישראל ולעתידה אבל ראשית יש ממשלה נבחרת אז בדמקרוטיה תכבדי את נבחרי העם גם אם ההיית פועלת אחרת כחברת ממשלה טעון שני שתחשבי עליו מדינת ישראל זקוקה לכוח בין לאומי ועתודות אנרגייה ליצוא מעניקה למדינה כוח השפעה באזור טעון שלישי הביקוש בישראל לגז קטן אז אין טעם לחפש שדות נוספים שבהחלט עלות החיפושים והכישלונות נאמדים במליארדי דולרים טעון רביעי אף חברת אנרגיה בין לאומית לא הגיעה לישראל מפאת החרם הערבי סוף סוף ניצנים מגיעים ומוצאים גז וכבר מילה זה אויר וחוזה זה ניתן להפרה ואת עוד מציעה הלאמה של השדות מידי החברות במילים מכובסות לא ירצו ילכו. כצאת צניעות אנו חייבים לייצא והיום והרבה ולהכניס כסף גדול למדינה והרבה אנחנו טובעים היום מחוסר מזומנים בגלל הגרעון ולא נורא אם נזרים כצאת כסף לרווחת הציבור
    סגור
  • 117.
    את יודעת מה זה אומר 50 שנה אז לא צריך יוצא בכלל
    יואל 21/06/2013 20:27
    הגב לתגובה זו
    9 0
    נפלת על הראש
    סגור
  • 116.
    תענה בבקשה למס 22 או נצא להפגנה שבוע הבא (ל"ת)
    עמירם 21/06/2013 20:25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 115.
    קודם כל תבטלי לנו את אגרת רשות השידור נראה אותך!! (ל"ת)
    את דואגת לעם? 21/06/2013 19:56
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 114.
    תפילה
    אנחנו......... 21/06/2013 19:53
    הגב לתגובה זו
    3 1
    שמפלגתה של שלי (עבודה = אבודה !) + יהיר ומפלגתו = מפלצתו + חרדים: ש"ססס ואגודה , יקבלו כולם ביחד בבחירות הבאות : 0 =אפס מנדטים ! על כל אלה כבר נאמר : "מחריבייך ומהרסייך....."
    סגור
  • 113.
    למה כל הזמן הכותרת מה יהיה לילדינו?לעשות לנו ריגשי? (ל"ת)
    עזרא 21/06/2013 19:45
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • לילדינו תהיה משכנתא
    אמיר 21/06/2013 22:56
    הגב לתגובה זו
    2 0
    וגם החשבון שלנו בבית אבות או מוסד סיעודי כי ביטוח לאומי יקרוס עד שיגמר הגז. סביר להניח שראש הממשלה יהיה חרדי והעו"ד הנכבדת תעמוד במטבח ותבשל כי עבר חוק שאוסר על נשים לצאת מהבית...
    סגור
  • 112.
    תשובה גם ירוויח גם מבצע תספורות גם לא יישלם כמעט מסים
    22 21/06/2013 19:29
    הגב לתגובה זו
    3 4
    וגם ההבטחה של אסדות בים תהיה על חשבון משלם המיסים
    סגור
  • 111.
    אדם טבע ודין , אירגון טררור
    אנונימי 21/06/2013 19:26
    הגב לתגובה זו
    6 2
    אדם טבע ודין , אירגון טררור
    סגור
  • 110.
    היהודי פתרו תמיד הערבים אל תדאגי גם פה הם יפתרו לך
    את הבעיות של העם 21/06/2013 19:13
    הגב לתגובה זו
    8 0
    את הבעיה של הגז כל כך כואב לך בטוחני שהערבים כבר קלטו אז 100 טילים כבר מכוונים לים ולאסדות זהו על מה תבכי אח"כ?
    סגור
  • 109.
    מוקמת מפלגה חדשה ושמה בישראל אין עתיד.
    בזה הרגע 21/06/2013 19:11
    הגב לתגובה זו
    5 2
    עם אנשים הזויים כמוכם פשוט אין עתיד
    סגור
  • 108.
    מי נותן כסף לעמותה שלך? גם אני עבדתי בעמותה
    לדנה 21/06/2013 19:11
    הגב לתגובה זו
    5 0
    עבדתי קשה וכשנגמר הכסף שאותו נתנה בחלקו הממשלה שלך בראשות ביבי פיטרו את כוווווולם ונחשי מי נשארה המנהלת המהוללה אז את כל המשכורות שלנו לקחו ולה הגדילו את המשכרת ונתנו לה הוצאות רכב ושילמו לה 800 שח על חניה בחניון היוקרתי בת"א השקיעו לה בקופת גמל והיא בכלל היתה בפנסיה ממקום עבודה אחר ועבדה יומיים בשבוע במקום עבודה אחר לעמותה היא הגיעה מתי שהתחשק לה. וזה מכספי המיסים שאני שילמתי .את רוצה שהכסף ילך לממשלה שיתמוך בפרזיטים כמוך.
    סגור
  • 107.
    יש כשלשה מיליון אנשים בלי הווה את תראי בדוח
    לדנה בישראל היום 21/06/2013 18:51
    הגב לתגובה זו
    8 1
    העוני הקרוב מיליון ילדים רעבים אז על איזה עתיד מזויין את מדברת מצידי שתשובה ירויח מיליארדים ושישלם מיליארדים מס עכשו את מבינה עכשו!
    סגור
  • 106.
    ל מ ה ??????????????
    מירי 21/06/2013 18:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כי הגדולים תמיד אוכלים את החלק שלהם בעוגה ודואגים למרוח את הפוליטיקאים כדי לאכול גם את החלק של הקטנים..... כך זה עבד, כך זה עובד וכך זה יעבוד ולכן תסיקו את המסקנות ותחיו את האמת שלכם ללא ש ו ם פ ח ד !
    סגור
  • 105.
    דנה.איזה" עתיד ילדנו" ? הרי את בעצמך עוד ילדה! (ל"ת)
    ירון זילברשטיין 21/06/2013 18:36
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 104.
    עתיד
    דוד 21/06/2013 18:18
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אם לא היה גז, אז מה עתיד לילדים?
    סגור
  • 103.
    רוסיה התמוטטה אבל חוזרת פה בגדול עם הקומוניזים .
    אנונימי 21/06/2013 18:03
    הגב לתגובה זו
    14 1
    מה השלב הבא? מחנות עבודה למי שלא חושב כמוכם? וגם למכר את כיל אין סיבה שלא. לא יגנבו לך את ים המלח ולא את האשלג לממשלה יש מניית זהב והיא הקובעת לא אנשים הזויים כמוכם. לממשלה יש גם מניית זהב בצים הכושלת והאחים עופר רוצים למכר את העסק הכושל הזה שקנו מהממשלה אז בטוח שאת לא תתנגדי יודעת למה? כי העסק כושל אם זה היה ריווחי היית את ושלי ורוזנטל ויהיר הטיפש קופצים ורוצים אחוזים. ממשלה של מנוולים עם קומץ צעקני אהבל וטיפש כבר כתבו בתנך שונאייך ומחריבייך ממך יצאו. וגם עם נבל ולא חכם לפני 2000 שנה ידעו מי אתם
    סגור
  • 102.
    אתטןעה ומטעה
    ישראלי 21/06/2013 18:02
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אבא ששלי ישב בבית כאשר הדורים שלו מתחת לבלטות היום כבר לא עושעם שטיות שכאלה צריך להפיק כמה שיותר דואלרים ואיתם לעשות השקעות חיוביות שיתנו לך רבית ברבית ולא עלית מחירים שתיהי בעוד 30 שנ כפי שאת רוצנ כל המחירים יעלו גם אלה שתשקעי בהם היום הם גם יתנו לך רבית ברבית
    סגור
  • 101.
    תשובה ל-67
    זהבי עצבני 21/06/2013 17:40
    הגב לתגובה זו
    12 0
    התאפקתי ןחיכיתי בסבלנות עד שיגיע אחד שיוציא אותי מכליי והנה הוא הגיע--זה שקורא לעצמו "בעל ערכים"(67)...קודם כל למד מהנביא מיכה שאמר "הצנע לכת"............שנית- מי שמך?\ מי אתה שתטיף לערכים? האם אלה שמתנגדים ליצוא הם הם "בעלי הערכים"?..ואולי אני שכן תומך ביצוא כי המדינה הנאנקת תחת העול צריכה את זה עכשיו ולא בעוד חמישים שנה? אולי אני שמדבר בשם העניים..בשם החולים..בשם האם החד הורית שאינה מצליחה לתת לילד שלה להיות שבע - היום..!!!!!! היוןם..!! ולא בעוד חמישים שנה???? אז מי בעל הערכים???? ומ היקרה אם כל הגז הזה שאתה רוצה לשמור באדמה יהיה שוה כקליפת השום בעוד 30 או 50 שנה? ואולי ימצאו תחליפים? ואולי באמצעות יצוא הגז שלנו לשכנינו כמו ירדן והפלשתינים נקדם את השלום? ואולי תלמד מבן גוריון שבשאל הפיצוים מגרמניה כשהמדינה בחיתוליה תבע את הפיצויים כאן ועכשיו והציל את המדינה???? כשהוא אמר כן הוא ידע שתותחים וחמאה המדינה זקוקה עכשיו..!!! עכשיו- ואל בעוד 10 או 20 שנה.... אז אל תנפנף לי ב"ערכים"......ועוד משהו: מה המומחיות שלך בנושא? איזה תואר סיימת??בכלכלה?? בגיאולוגיה??במה??
    סגור
  • 67 הצליח לעצבן. אבל מי שאשם זאת ממשלת הפחדנים
    גם אותי 21/06/2013 18:59
    הגב לתגובה זו
    5 0
    עשתה ועדה ובסוף החליטה שהם יותר חכמים מהועדה העיקר ששילמו אלפים לחברי הוועדה לא חבל על הכסף? עדיף היה שהיו פותחים מפעל לשימור הגז בקופסאות לדורות הבאים. הממשלה מצאה פשרה בינונית העיקר להשתיק את זה ואת השני היא משסה אותנו אחד בשנים העיקר שיהיה להם שקט שאצל סילבן ברחוב לא יפגינו וששלי לא תכתוב פוסט על יהיר לפיד. וביבי השורד המקצועי נראה במלוא גבריותו. אין אונות.
    סגור
  • 100.
    האם דנה יודעת על מה היא מדברת?
    ברוך 21/06/2013 17:13
    הגב לתגובה זו
    17 1
    לא כל כך ברור לי אם הגברת יודעת על מה היא מדברת.בכל הכתבה הזו אין מילה אחת קונקרטית, הכל דיבורים בעלמא ומאד כלליים.איזו דרך ניתן למצוא כך שתשובה ירוויח ללא יצוא מתאים? יש למצוא את הפרמטרים הנכונים לדרישות השוק בעתיד וליכולת הייצוא המתאפשרת מכך.כסף שיתקבל היום שווה יותר מזה שיתקבל בעתיד!
    סגור
  • 99.
    העמותה "אדם מריחואנה ודין" הם אסופה של שמאלנים הזויים
    מקס פאואר 21/06/2013 17:11
    הגב לתגובה זו
    22 0
    הם מעולם לא בנו כלום, לא ייצרו כלום, רק ברברת וחבלות , הם מתנגדים לכל דבר, הם בעד מריחואנה וקוקאין, (בגלל אכיבוש, אכיבוש).
    סגור
  • 98.
    אותו תשובה
    נגזל 21/06/2013 16:49
    הגב לתגובה זו
    0 11
    זה אותו תשובה שביצע תספורת בדלק נדל"ן , לתת לו שוב כסף!!!!!
    סגור
  • 97.
    להלאים את בארות הגז - לפיצוי מחזיקי מניות דלק נדל"ן (ל"ת)
    מחזיק מניות דלק נדלן 21/06/2013 16:45
    הגב לתגובה זו
    1 12
    סגור
  • 96.
    זוועה. איך צמחו בארצנו מפלצות בולשביקיות מהסוג הזה!? (ל"ת)
    ברברה 21/06/2013 16:42
    הגב לתגובה זו
    28 0
    סגור
  • 95.
    יש לך גז בבטן תוציאו אותו אני קונה חחחח
    פלד 21/06/2013 16:39
    הגב לתגובה זו
    13 1
    עורכת דין קלק מאיפו את מבינה בגז את מבינה במשהו אחר ח ח ח תשמעי חמודה לכי לשון
    סגור
  • 94.
    אני סיכנתי תכסף שלי יא חצופה מול הבית אני יפגין לך
    אבי 21/06/2013 16:27
    הגב לתגובה זו
    23 1
    הכסף שלנו ! אנחנו לקחנו סיכון איפה הייתם שנפלנו עם נימרודי ?? איפה ?
    סגור
  • צודק
    המהדי 21/06/2013 18:50
    הגב לתגובה זו
    4 0
    צריך להתחיל לייצא במיידי כמה שיותר!! גז האיראנים תוך עשרים וחמש שנים ימציאו גז סינטטי בשיתוף עם ארצות הברית לייצא מעל שישים אחוז ולהוריד מיסים
    סגור
  • 93.
    ולהכניס לארץ אפריקאים ופיליפינים זה לא הימור מבזבזים כא
    אריאל 21/06/2013 16:21
    הגב לתגובה זו
    14 1
    ן את כספי משלם המיסים ובטוח לאומי זה הפסד יותר גדול לאומה ולילדינו
    סגור
  • 92.
    למה לתת לתשובה כנסי
    גז 21/06/2013 16:20
    הגב לתגובה זו
    12 2
    כי תשובה לקח סיכון של מיליארדים אם לא תשובה הגז היה נישאר שם עוד מאה שנה כי מי היה משקיע וכמה השקיעו ולא מצאו מישהו פיצה אותם לכח ללמוד כלכלה אחר כך תדברי דפוקה
    סגור
  • 91.
    מה עם התרחיש האחר?
    שי 21/06/2013 16:20
    הגב לתגובה זו
    13 0
    נניח שמגדלים עוד שנה גז גם בבלוק 12 ואז במצריים, לבנון ובעתיד בעוד 10 רשיונות באיזור זה של הים התיכון - הגז יהפך למוצר זול עם עתודות אדירות לדורות ומי שייצא אחרון ירוויח הכי מעט. בינתיים בעוד 25-30 שנה יהיה שימוש נרחב באנרגיה מתחדשת ותתפתח אנרגיה אחרת לשימוש המוני (יש המון פיתוחים בנושא). יכול להיות בתרחיש האחר שעדיף לשמור גז ל-25 שנה ולמכור היום במחיר גבוה ע"מ להשתמש בכסף לפיתוח הארץ. בעוד 25 שנה הכל יכול להיות ובכלל לא בטוח שנמצרך לקנות דלקים מזהמים. עדיף לקחת סיכון סביר (40%) ולהשתמש בסיכוי ע"מ להקפיץ את המדינה מדרגה.
    סגור
  • 90.
    את דמגוגית, תלכי לעבוד
    דינה 21/06/2013 16:19
    הגב לתגובה זו
    16 1
    מה ההבדל אם דלק תמכור את הגז לחח"י או לסינים? הם ירויחו ביושר את כספם, ממילא מחיר הגז יירד בשנים הבאות בעקבות פיתוח פצלי שמן, שימכרו עכשיו ונקבל את המיסים מייד ולא על העץ, אולי.
    סגור
  • 89.
    זה לא הימור - זה גז שלנו שנלקח מאיתנו בחזירות
    מנהיג המהפכה 21/06/2013 16:12
    הגב לתגובה זו
    4 12
    הגז מוחלק בין מספר מצומצם של טייקונים . מטרת היצוא היינה לגרום למחסור בארץ וכך להעלות את מחירו . האזרח לא יראה אגורה מהיצוא עקב תיכנון מס . מחירי היצוא נמוכים מהמחיר בארץ עקב הוצאות ההנזלה והשינוע . כל לא נהנה מגז מוזל וגם לא ממס על היצוא
    סגור
  • תתהפך בחזרה ,יא מהפכן. (ל"ת)
    קורא 22/06/2013 13:01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 88.
    נו מה ? כל אחד יתחיל לקשקש עכשיו?
    משקיע 21/06/2013 16:09
    הגב לתגובה זו
    11 1
    מה יהיה?
    סגור
  • 87.
    מעולם
    שלי 21/06/2013 16:08
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לא תקעה מסמר בקיר.......משכורות עתק שלה מאיפא? לא ממשלם המיסים ?!
    סגור
  • 86.
    פשוט בושה עו"ד שאינה מבינה שמדינה צריכה לכבד הסכמים
    יגאל 21/06/2013 16:04
    הגב לתגובה זו
    15 1
    את שלמדת משפטים לימדי מעט יותר לעומק . המדינה הגיעה להסכם עם נובל טרם מציאת התגלית , עם מציאת הגז משנים את כללי המשחק אז אולי תסבירי לי עו"ד יקרה איך את מסכימה לזה , הסכם צריך לכבד ולדעתי טוב יעשו נובל עם יפנו לערכאות משפטיות . מה שרה זה שאף אחד לא האמין שימצא כאן גז או נפט באו משקיעים השקיעו כסף חיפשו ומצאו עכשו את אומרת פוס אני לא במשחק באיזו זכות בדיוק , ככה נראית המדינה שלך ככה נראית החברה צרת עין וקנאית ועוד דבר יש סיכוי גדול שאת ודומיך יגרמו שהגז ישאר עמוק באדמה, שנובל תתקפל ושלא יתקרב לכאן אף משקיע זר. אומרים טובת הציבור? שטויות כל הכסף ילך להסכמים קואליציונים החלוואי וילך לזקנים עניים חולים וכו' אבל לא ימים יגידן אני מתבייש שככה נראית מדינה שככה נוהגת מדינה ומציעה לך לבדוק את ההסכמים של נובל לפני גילוי הגז גועל נפש
    סגור
  • 85.
    השקעות
    דוד 21/06/2013 16:00
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אני מחכה ל24 חודש קיצבה רבעונית. חחחחח שבת שלום מבורך.
    סגור
  • 84.
    ביזפורטל לא הוגנים
    קורא 21/06/2013 15:56
    הגב לתגובה זו
    4 2
    הם משאירים רק הודעות נגד הירוק. זה משקיעים כמוני שמשלמים להם וזה לא הוגן.
    סגור
  • 83.
    גז
    דוד 21/06/2013 15:45
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מה היה קורה היום עים לא היה גז. היה חושך בכל בית.
    סגור
  • 82.
    תשובה לא הביא שקל מהבית, הכל מהלוואות ואגח שלא נפרע !!
    דניאל 21/06/2013 15:40
    הגב לתגובה זו
    2 9
    אסור לתת לו כלום עד שלא יחזיר החזיר עד השקל האחרון, רוצה להתנהג כמו פושט רגל , אז כך צריך לנהוג איתו. זה ירדוף אותו ואת ילדיו עד סוף כל הדורות !!!
    סגור
  • 81.
    אם תצליחו
    בו חורג 21/06/2013 15:34
    הגב לתגובה זו
    6 0
    תוכלו לרשום הצלחה . את הנזק לא אתם תשלמו . קדימה לעשיה בשם הירוק הרעיל.
    סגור
  • 80.
    וואוו כל הכבוד לה שהיא נלחמת כך עבור הציבור (ל"ת)
    רמי 21/06/2013 15:30
    הגב לתגובה זו
    5 17
    סגור
  • הסוציאליזם איננו ולכן יש פרנסה לכווולם.
    abbass 21/06/2013 17:30
    הגב לתגובה זו
    12 0
    שהגב' הנכבדה תחפש גז בעצמה וכשתמצא נדבר.כל עוד המדינה חיפשה אז כמו בזק וחח"י שום תגלית גורנישט.אין תחליף ליוזמה פרטית הלוקחת סיכונים ורוצה גם להרויח עם הבולשביזם של שלי ועו"ד ...לא מגיעים לכלום רק יוזמה חופשית רעיונות וסיכונים ,כמובן ה"אדם טבע ודין" תמיד מייללים אחרי שאחרים בונים מזיעים מסכנים סיכונים ורוצים להרוויח .עתיד ילדינו בשלום בסגירת התנחלויות וזריקת החרדים לגטו ליד עזה.
    סגור
  • 79.
    הירוקים זה העם . עם הארץ
    בו חורג 21/06/2013 15:26
    הגב לתגובה זו
    8 7
    בטח בעניני גז אקספלורציה והבאת משקיעים לפרויקטים שהם לא מחאה של העם , השכלתם שווה מעט מאד.
    סגור
  • 78.
    עזבו אותה היא רוצה תשומת לב. טובה דנה טובה (ל"ת)
    יצחק תשובה 21/06/2013 15:18
    הגב לתגובה זו
    18 1
    סגור
  • 77.
    תזכרי מה ביבי אמר שעשה את ועדת בכר והעביר את כל
    לעוכרת הדין דנה 21/06/2013 15:18
    הגב לתגובה זו
    17 2
    חסכונות הציבור לטווח ארוך למניות. האיש אמר שאנחנו נרוויח אנחנו מלווים את כספינו לחברות והחברות מצידם משקיעים ואנחנו נרויח יותר. בגלל אנשים כמוך וכמו שלי אנחנו רק נחלבים. הכסף עובר מהטייקונים לטייקון אחר וזה הממשלה הכסף לא יגיע אלינו . מה זה לדאוג לדורות הבאים עוד 30 שנה ? אולי ימצאו משהו אחר? אולי השכנים שלנו יתקיפו במתקפת טילים את אסדות הגז ולא ישאר להם זכר בעוד כמה שנים. את לא לטובת הציבור את פשוט רוצה שהכסף יהיה בידי הממשלה אבל זה לא יגיע אלייך. מה את לא מבינה. ובגלל אנשים כמוך לא מכרו את כיל למדינה יש מניית זהב והיא יכולה לקבוע תנאים מהמהלך הטיפשי והפופוליסטי הזה כולם הפסידו וגם המדינה נדמה לי שהמדינה בקשיים וצריכה כסף אז במקום זה מעלים לנו מס ? אתם חבורת מנוולים
    סגור
  • 76.
    הישקיע עם נובל ואם זה היה שייך למדינה הם היו קוברים
    לפחות תשובה 21/06/2013 15:14
    הגב לתגובה זו
    15 0
    את הגז באדמה ולא משקיעים שקל כי אין כסף..אז חלאס
    סגור
  • 75.
    היא שליחה של יחימוביץ שמטיפה לשנאה ולבורות (ל"ת)
    הנכד של ששינסקי 21/06/2013 15:14
    הגב לתגובה זו
    20 2
    סגור
  • 74.
    היה לא השקיעה שקל איפו נובל המחזים זה לא שלהם
    רק יצוגית נגד הממשלה 21/06/2013 15:13
    הגב לתגובה זו
    18 0
    אנו המשקיעים השקענו שהממשלה תשלם הוצאות קידוח קדימה שתיקנה כולל סיקון שבזרח הכשרה ומודיעין צנחו וישבנו בכינו המשקיעים זה לא שלהםזה של העם ולפיד הם לקחו סיכון שהבאר יבשה פרירים שדדדו הבאר עצוה מאוד לנטוש את כול הקידוחים שהממשלה תממן יש נפט וגזזזזזזזזזזזזזז
    סגור
  • 73.
    את מפגרת או שאת עושה את עצמך? תשובה לקח סיכון בחיפושים
    cvc 21/06/2013 15:09
    הגב לתגובה זו
    24 1
    תשובה לקח סיכון כספי אדיר בחיפושים שהמדינה פחדה לקחת. אם תשובה והמשקיעים לא היו מסכנים את כספם לא היה לך היום גרם של גז . לבוא לדבר עכשיו בדיעבד? את וכל יפי הנפש איפה הייתם כאשר המאגרים נמצאו ריקים ואנשים הפסידו את כל כספם? מישהו נתן להם שקל? אמרתם אז שזאת בעיה שלהם! אז עכשיו זאת הבעיה שלכם!!! צרות עין זה הדבר הכי מגעיל שיכול להיות! גועללללללללללל בא לי להקיא......
    סגור
  • זה נכון מה שאתה כותב
    זאוס הסקסי 21/06/2013 16:01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    דיי עם המשחקים תאפשרו לייצא מעל 50 % כולם ירוויחו
    סגור
  • 72.
    אירגון אדם טבע ודין הוא מושחת ומעורר זעם
    blond101 21/06/2013 15:07
    הגב לתגובה זו
    45 3
    כל עוד אנחנו האזרחים לא יודעים מי הם התורמים של האיגון הזה והארגון רוצה לנהל את המדינה בלי לקחת שום אחריות , אם אתם חושבים שאתם יכולים לנהל את המדינה יותר טוב ויותר צודק תתמודדו לכנסת כנסו לממשלה ותשפיעו מבפנים אבל עם נטילת אחריות. ולא יושבי גדרות שנותנים עצות חינם למכביר. אנחנו לא ניקרגואה ולא רוסיה הסוביטית ממנה אני בא את השיטה שלהם אני מכיר טוב מאד אולי אפילו טוב יותר מעו"ד דנה..אם ליזמים לא יהיה אופק כלכלי והם מקסימום יוכלו להשיג תשואה של הכסף בברוסה או בבנק לא יהיה לנו שום גז ושום בטיח הכי הרבה יהיה לנו וויכוח פנימי עם כאלה כמו עו"ד דנה.לא יותר.
    סגור
  • 71.
    פתאום כל אחד הפך מומחה גדול לגז
    גרין 21/06/2013 14:58
    הגב לתגובה זו
    20 0
    לכל אחד יש הצהרות בנושא "נותנים לתשובה ארבעים אחוז", "שחיתות", בעצם אין שום דיון הגיוני בנושא. כשאני רואה את זה אני אומר לעצמי, כבר יותר טוב כמו שהיה בעבר: ספיר היה מחליט וזהו. היום צריך נרות כדי לחפש קצת הגיון ויישוב דעת בין כל הצעקות .
    סגור
  • 70.
    לפני חמש דקות עדר של 400 פרות " נפחו גז " פה אצלנו בארץ
    הרפתן בקיבוץ 21/06/2013 14:58
    הגב לתגובה זו
    9 1
    זה נישאר לצריכה בארץ - משהו כמו 2 מילארד חלקיקי bcm אז אפשר להקטין את כמות הגז לצריכה מקומית מ 60% ל % -59.4ז"א אפשר ליצא עוד %.6 0.אתה הבנת את זה תשובה ? ?
    סגור
  • 69.
    בלויתן לתשובה 45% ולאחר 40% יצאו נשאר לו רק 18%!!! (ל"ת)
    אלכס 21/06/2013 14:56
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 68.
    תשובה הישר
    חבר וידיד 21/06/2013 14:51
    הגב לתגובה זו
    5 1
    כי מגיע לתשובה אחרי שלקח לנו מיליארד וחצי שקל בשנה שעברה מגיע לו גם השנה הוא רעב המסכן
    סגור
  • 67.
    טיפשים בלי הפסקה
    בעל ערכים 21/06/2013 14:49
    הגב לתגובה זו
    2 24
    לכל "המלומדים" שלמדו להקיש באינטרנט את הכתובת של אתר ביזפורטל ועכשיו מרגישים שהם איילי הון כי קנו מניות ב 100,000 ש"ח , תרגעו ! זה שבשביל כסף אתם מוכנים להרוג את הילדים שלכם ואת הקרובים שלכם זו בעיה שלכם, תעברו לארה"ב שום קפיטליזם חזירי הוא גאווה , ותשאו גם בנטל וביחס הקר לו זוכים האזרחים מן הממשל האמריקאי, ברגע שאין לך כסף אתה לא שונה מכלב רחוב. יש במדינת ישראל עדיין אנשים בעלי ערכים טהורים , עם חשיבה קדימה, לא רק מה קורה איתי ואיך אני מתעשר מהר ועכשיו, תעצרו לחשוב, מה קורה עם הסביבה , מי יכול להיפגע ומי בטוח יפגע בעתיד . נכון תשובה "השקיע" , אתם רוצים שנחזור שוב לסיפור נוחי?! גם הוא "השקיע", תנו לכל אזרח מן השורה , גם כזה שגר בשיכונים את תנאי ההלוואת שהבנקים העמידו לתשובה ונוחי וגם הוא יהפוך לטייקון . תכנסו לפרופורציות הנכונות , כסף זה רק אמצעי , בבתי הקרבות המון אנשים שהיו מאוד עשירים , שרדפו כל חייהם אחר כסף , תשאלו אותם אם הכסף עוזר להם כעת.
    סגור
  • החזיר האמיתי הוא הסוציאליזם (ל"ת)
    אלי 21/06/2013 20:48
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • לך תלמד מוסר ולך ללמוד חשבון כיתה ג ותחזור
    גיא 21/06/2013 18:19
    הגב לתגובה זו
    4 1
    להטיף
    סגור
  • אין דבר יותר חזירי מקומוניזם
    אלינור 21/06/2013 16:11
    הגב לתגובה זו
    10 1
    המשטר הזוועתי האכזרי ביותר בהיסטוריה הוא המשטר הקומוניסטי הנציזם לפחות התחשב בזכויות הגרמנים הבולשביקים הרגו את כולם
    סגור
  • האנשים השקיעו את כספם ועזרו לחברות לידיעתך .
    חכם בלילה 21/06/2013 16:01
    הגב לתגובה זו
    10 1
    לולא הכסף שלהם לא היה לך גז. למה אתה לא יוצא נגד גיוסי הון בנוסח הנפקת זכויות ? אם אתה כל כך נדיב תהיה נדיב על חשבונך הכסף שלך גם מושקע במניות תסתכל על הפנסיה שלך ביבי מזמן העביר אותך למניות אז אתה מתלונן? אז נראה אותך זקן ועני מרוד בתי הקברות מלאים גם עניים מסכנים שהעוני קיצר להם את החיים. תגובתך מטומטמת וטיפשית . אתה מוזמן להיות נדיב . קח משכנתא של מליון שח ותתמוך בבנקים . אל תתמוך בגז . נראה אותך אחכ שבועת הנדלן תתנפץ לך בפרצוף החכם שלך.
    סגור
  • 66.
    תגובות בתשלום- חסרי עמדה ודעה
    טוקבקים בתשלום 21/06/2013 14:43
    הגב לתגובה זו
    4 15
    שבעבור 20 ש"ח לשעה יושבים ומטקבקים לטובת עושקי ישראל. טמבלים! תתעוררו. אתם היום בני 25. גם לכם יהיו ילדים, ואתם עוזרים לממשלת השודדים לעשוק אותם במו אצבעותיכם.
    סגור
  • עלובי החיים
    בעל ערכים 21/06/2013 23:39
    הגב לתגובה זו
    1 1
    קונים אותם ב -5 ש"ח והם מוכרים את נשמתם לשטן , יותר מעניין אותם איך הם קונים שעון יוקרתי בעוד שעה מאשר החיים העלובים שהם הולכים להעניק לילדיהם בעוד 20 שנה , בסוף השכל הישר והצדק ינצחו את חולי הרוח הקפיטליסטים.
    סגור
  • עשה ש"ח לשעה שתכתוב את זה. אף אחד לא שילם לי על כלום
    בטח שילמו לך 21/06/2013 16:03
    הגב לתגובה זו
    7 1
    אתה פשוט טיפש . מהכסף לא תראה שקל הטייקון הכי גדול זה הממשלה שמספסרת בקרקעות וטיפשים מסוגך קונים. איפה אין פה עמדה ודעה? לכולם יש פה עמדה והם נגד שלי יחימוביץ ודנה מי זאת בכלל?
    סגור
  • אין גבול לטמטום ורוע (ל"ת)
    בו חורג 21/06/2013 15:29
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 65.
    זה הולך ככה : היא מנכ"ל, עמותה שלוקחת משכורת
    זה שלא מבין כלום 21/06/2013 14:41
    הגב לתגובה זו
    23 1
    העמותה זקוקה לתרומות כדי לפרנס בעלי " התפקידים"- אז מצטרפים כטרמפיסטים על כל בלגן טרנדי, התוצאה :" אני עושה רעש - אני קיים ,חי ובועט. תיתרמו להשאיר אותי בחיים. או - "המטרה" המותקפת תורמת כסף כדי " להשתיק" - אתה הבנת את זה ברוך ?
    סגור
  • 64.
    תגידי שאת נגד קפיטליזם ( ולכי לגור בצפון קוריאה ) (ל"ת)
    אזרח 21/06/2013 14:37
    הגב לתגובה זו
    20 1
    סגור
  • 63.
    היתה ועדה רצינית ודיון רציני
    אבי אבן 21/06/2013 14:35
    הגב לתגובה זו
    17 0
    מי היא בכלל לבקר ? לקבל היום עו"ד זה קל.
    סגור
  • 62.
    למה האנרכיסטים מסמול מקבלים כזאת במה ? (ל"ת)
    1% מדברת בשם "העם" 21/06/2013 14:34
    הגב לתגובה זו
    13 0
    סגור
  • 61.
    כל הזמן מפתחים מקורות אנרגיה חדשים ומכונות שזוללות פחות
    יד הנפץ 21/06/2013 14:28
    הגב לתגובה זו
    13 0
    אנרגיה,למשל-מכוניות חסכוניות.
    סגור
  • 60.
    רק מדינות פרמיטיביות מייצאות חומרי גלם. צריך לבנות בארץ
    דודו רבינוביץ 21/06/2013 14:28
    הגב לתגובה זו
    2 7
    מפעלים שישתמשו בגז (חומר גלם) לייצור מוצרים אחרים (מתנול, אמוניה....) ואז לייצא את המוצרים האלה. כך נרוויח יותר.
    סגור
  • אתה כל כך טיפש ורע! במקום לקנא תשקיע בעצמך
    מרקו 21/06/2013 16:13
    הגב לתגובה זו
    8 0
    ותרויח
    סגור
  • 59.
    לתת 40% לתשובה?
    איתי 21/06/2013 14:28
    הגב לתגובה זו
    14 0
    הכל בסדר איתך??? מה הקשר בכלל??? 70 אחוז מס (וממשיך לעלות). הדרך היחידה להביא את התועלת מהגז הזה, לאזרחים ולא לטייקונים שאת מייצגת (משפחת עופר...). בושה וחרפה
    סגור
  • 58.
    יווו איזה אף גדול יש לה.לא מבינה כלום בכלום (ל"ת)
    פינוקיו 21/06/2013 14:27
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 57.
    אלוהים, כמה בורות בבן אחד... (ל"ת)
    איתי 21/06/2013 14:26
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 56.
    אין לה מושג בכלכלה ! זה לא רוסיה פה ! וגם מכוערת
    ירון 21/06/2013 14:26
    הגב לתגובה זו
    17 0
    אינטרס של הציבור ייצוא !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! הגז של המשקיעים ימח שמכם יא גנבים
    סגור
  • 55.
    מזל שבין המוני הבולשביקים יש בארץ אנשים בעלי חזון כמו ת
    יד הנפץ 21/06/2013 14:25
    הגב לתגובה זו
    13 0
    שובה.
    סגור
  • 54.
    מקומם כמה חוצפה יש בעו"ד הזאת
    תל אביבי 21/06/2013 14:22
    הגב לתגובה זו
    14 0
    מזל שאנשים כמוה משולים לפינצ'ר קטן. נובך, עושה הרבה רעש אולם לא נושך.
    סגור
  • 53.
    דנה טבצ'ניק, תעני בבקשה למגיב 22. (ל"ת)
    זיידאן אטאשטוש 21/06/2013 14:21
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 52.
    היא נראית חולה לא איך הפנים שלה כנראה משתמשת לא (ל"ת)
    זאב 21/06/2013 14:18
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 51.
    הגז לא של סבתא שלך איזו יופי תדברי על המשקיע הקטן
    יוסף 21/06/2013 14:17
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מה איתו
    סגור
  • 50.
    עוד גאונית איזה יופי ילדים וילדים תדאגי לאכול היום לא
    אבנר 21/06/2013 14:16
    הגב לתגובה זו
    8 1
    מחר עוד 30 שנה אלוהים גדול
    סגור
  • 49.
    עוד אחד אחד מדברת
    יוסי 21/06/2013 14:15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ביבי טעה בגדול היא צריך להחליט מזמן כל אחד כבר ראש ממשלה מה קרה
    סגור
  • 48.
    חולת נופש משוגעת !!!!!
    זאוס 21/06/2013 14:12
    הגב לתגובה זו
    11 1
    ללא מגזר הפרטי לא היה פה כלום
    סגור
  • 47.
    גם משקיעים במניות הגז אם אזרחים
    mena 21/06/2013 14:11
    הגב לתגובה זו
    17 1
    עשרות אלפי אזרחים משקיעים את חסכונות שלהם במניות הגז את דורסנית רק בשביל קידום האישי שלך ולא מתוך דאגה לעתידנו
    סגור
  • 46.
    ביזיון ירוק
    יוסי 21/06/2013 14:10
    הגב לתגובה זו
    15 1
    צריך לייצא את כל הגז מיד, להשתמש במיסים כדי לפתח רשת של חוות פוטוולטים להחליף את צי המכוניות למכוניות חשמליות את תנור הגז בבית להחליף לחשמלי ואת המים החמים לדודי שמש יעילים יותר. אין כל צורך להשתמש בדלק או בגז אם מנצלים את הטכנולוגיה הקיימת היום! שלא לדבר על זו בעוד 25 או 30 שנה
    סגור
  • אם נעשה כל מה שאמרת הגז יגמר תוך שבועיים (ל"ת)
    יוסי אתה גאון 21/06/2013 14:35
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • וגם זה יותר מידי. תלמד ואז תשוב ותגיב תתחיל להפנים היום
    יוסי 21/06/2013 19:28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אין צורך בגז או בנפט הם מזינים רק טכנולוגיות ישנות שדינן כליה ובדרך עוד נזק אקולוגי
    סגור
  • 45.
    הטיפשות יוצאת מגרונה בחוסר הבנה (ל"ת)
    אלוני 21/06/2013 14:08
    הגב לתגובה זו
    21 1
    סגור
  • 44.
    לדעת המרואיינת 40 אחוז שייך לחברת נובל האמריקאית
    מולי ש 21/06/2013 14:08
    הגב לתגובה זו
    16 1
    בנוסף לתשובה ולעוד 30 אלף משקיעים פרטיים איפה דנה ה"יפה" המרואיינת הייתה כאשר אלה שמו את כספם על קידוח הימי שיכל להסתיים בהפסד מלא של הכסף מאות מליוני דולרים כמו קידוח"שרה ומירה" הקידוח נעשה במימון כסף פרטי או כמו שיחימוביץ בכספם של ה"מהמרים"....הקידוח לא נעשה באישון לילה או בחטף או בגנבה הוא נעשה באישור והסכם מול מדינת ישראל ואזרחיה וגם היא המרואיינת יכלה ל"המר " על כספה ועל כספי ילדיה כדברי שלי יחימוביץ .............הכלבים נובחים והעגלה נתקעת ..מדינה אוכלת יושביה והמשקיעים בה...אני גמרתי עם השקעות בארץ .
    סגור
  • 43.
    אם את כה חוששת לעלית יוקר המחייה בארץ, אז
    טלי דומיד 21/06/2013 14:07
    הגב לתגובה זו
    12 2
    תלחצי על גביית מיסים במגזר הערבי.
    סגור
  • 42.
    אם נשתמש בגז, זה יפגע בפיתוח משק האנרגיה שלנו. כנסו:
    זיו רחמני (האח של) 21/06/2013 14:04
    הגב לתגובה זו
    13 1
    יהיה לנו גז ל- 50 שנה אז לא נפתח אנרגיה מתחדשת ונשאר תקועים עם הגז. לכן, יש לייצא את כל הגז ומהמיסים שנקבל לפתח אנרגיות מתחדשות.
    סגור
  • 41.
    מה עם המשקיעים הקטנים , שנתנו את הכסף לתשובה לקידוח
    נפט שחור 21/06/2013 14:01
    הגב לתגובה זו
    17 1
    מה איתנו ??? אותנו שחכו ... עם לא אנחנו מאיפה היה לו את האמצעים לחפש בכלל ... ועכשיו אנחנו נשארים עם המכנסיים למטה לגמריי ... הוא עוד מקבל מה שמגיע לו , ואנחנו רק חוטפים בשער המניה , מ"חכמים כמוך " איפה הייתה המדינה ? שנתתי את כל ה 20 אלף שקל חסכון של הילדים שלי לטובת החלום הזה ??? איפה ??? ועכשיו בגלל חכמים כמוך אני מקבל ז ... ולא מה שמגיע לי ... למה השכן שלי לא השקיע כסף בחיפוש ? ואת ? ובני משפחתך ? וחברי הכנסת הנכבדים ???? אבל מה המאגר שייך לכל אזרחי ישראל , שאפיל לא שמעו עלוי עד לא מזמן ! למה כי וחברייך החלטתם ???? תתביישו לכם כל מקבלי ההחלטות על גבם של אלה שסיכנו את כל חסכונותם !!! בבנק אין לי מה להשקיע ,אין ריבית אין כלום , אז הלכתי לחפש את המזל שלי קצת בבורסה ... אז אני מהמר בקזינו נכון ?? מדינת חלם אוכלת יושביה איכססס , ודרך אגב את ממש לא מייצגת אותי ולא את מקורביי , אז חזרי למקום שממנו יצאת . שבת שלום
    סגור
  • 40.
    "למה לתת לתשובה 40%?" כי הוא השקיע מכספו. ואם את רוצה
    זיוה רחמני 21/06/2013 13:58
    הגב לתגובה זו
    15 1
    גז, אז או שתוציאי מכיסך מיליארדי שקלים או שתאכלי הרבה שעועית.
    סגור
  • 39.
    כל עורך דין נהפך למומחה בגז....
    צביקה החשמלי 21/06/2013 13:47
    הגב לתגובה זו
    15 1
    את מתעלמת מהרבה עובדות ואמיתות והתזה שלך אינה מכבדת את אדם טבע ודין.
    סגור
  • 38.
    מצחיק או מביך? ירוקה תומכת בלהט על הדרוקרבון המזהם
    פול 21/06/2013 13:46
    הגב לתגובה זו
    8 1
    50% מהפחם
    סגור
  • 37.
    מתי דעת מיעוט קובעת ???
    שרלוק הולמס 21/06/2013 13:44
    הגב לתגובה זו
    13 1
    אדם טבע ודין שם יפה שלא הוסמך לנהל את הממשלה ואת המדינה רוצים לנהל את המדינה תקימו מיפלגה נראה כמה מנדטים תקבלו
    סגור
  • 36.
    תנו להם לייצא .
    שמואל 21/06/2013 13:39
    הגב לתגובה זו
    16 1
    היא לא מבינה כלום בכלכלה. תנו להם לייצא כמה שהם רוצים.ירוויחו? ישלמו מסים !מה הבעייה? מדובר במחיר קומודיטי בינלאומי. שהם ייצאו ושהיבואנים המנוסים ייבאו.די עם ההתלהמות הזאת .שאלה .האם ארה"ב אוסרת על ייצוא דלק? ואולי ונצואלה תפסיק לייצא דלק ותשמור אותו ל-50 השנים הבאות? זה קישקוש. שלי יחימוביץ לא מבינה דבר בעניין זה ועדיף שתתעסק במהפכה החברתית ושזליכה ימשיך לנפח לה את המוח.
    סגור
  • 35.
    עד עכשיו 33 תגובות כולם נגדך אין אף אחד בעד תסיקי את
    לדנה 21/06/2013 13:37
    הגב לתגובה זו
    27 2
    המסקנות בעצמך. את מי את מייצגת?
    סגור
  • נהיה טרנד חדש למחות על כל דבר
    bbb 21/06/2013 13:56
    הגב לתגובה זו
    15 0
    בן אדם לקח סיכון אדיר, שם ממיטב כספו בידיעה שקיימת אפשרות שהכל לחינם אז עכשיו כשהוא הצליח כולם רוצים נתח מזה. מענין אם לא היה נמצא גז הם היו מתחלקים איתו בהפסד של ההוצאות.
    סגור
  • 34.
    האם לויתן ותמר יהיו בלעדיים
    רפי 21/06/2013 13:33
    הגב לתגובה זו
    12 0
    מי אמר שהמגרים שהתגלו יהיו היחידים בעשור הקרוב אולי יתגלו עוד 10 כאלה בינתיים המדינה צריכה להנות ורווחת תושביה
    סגור
  • 33.
    את הרי יודעת מה הוחלט לגבי הקרן .נכון?
    לדנה 21/06/2013 13:31
    הגב לתגובה זו
    14 1
    הוחלט לקנות דולרים ולהשקיע את הכסף בחו"ל כדי שזה לא ירשם במאזן של הממשלה . כדי שאף אחד לא ישתמש בכסף פשוט קרן למקרה חירום. ומהם מיקרי החירום? כשהממשלה תבזבז את התקציב? שיחסר לה? לציבור הכסף הזה לא יגיע הוחלט על 3.5% אחוז לתרבות וחינוך . שלא יעבדו עלינו יודעים שהכסף לא ילך לשחקני הבימה והקמארי לא יוזיל את מחיר ההצגות . המורים ימשיכו לקבל שכר מביש וההורים לשלם על קייטנות כלום לא יהיה חינם . הכסף הזה ילך פשוט מאד לחרדים בוגרי הישיבות. לא תצליחי לעבוד עלינו הבנו . ואת לא מייצגת אותי לא בחרתי בך לפחות 50% בעד יצוא הקימו ועדה שילמו לה הרבה כסף ובסוף לא מקבלים את המסקנות שלה? לזה קוראים לטייח את המציאות יודעים למה 3 הפחדנים ששומרים על הכסא עשו את זה סילבן פוחד מהפגנה ליד הבית שלו יהיר לפיד הוא שמאלן כמו שלי וחבריו מהטלויזיה שמשפיעים עליו וביבי דבוק לכסא יעשה הכל כדי ששרה לא תצעק עליו . הם שורדים על חשבוננו וכספינו. ועוד משהו לכי לעזאזל כבר
    סגור
  • 32.
    זה כל כך ברור שרוב התגובות ממומנות
    גיא 21/06/2013 13:30
    הגב לתגובה זו
    4 26
    מה זה כבר בשביל תשובה 0.000000001 מההון?!
    סגור
  • זה כל כך ברור שאתה קרציה טפילית מוצץ דם! (ל"ת)
    אינור 21/06/2013 14:56
    הגב לתגובה זו
    14 1
    סגור
  • תשובה לא צריך תגובות ממומנות. אלה התגובות של
    אבי מנתניה 21/06/2013 14:13
    הגב לתגובה זו
    21 1
    עמך ישראל שהשקיעו את מיטב כספם בגילוי הגז ונוכחים לדעת שגונבים להם את התגלית. הממשלה צריכה להצטרף לתוכנית גמילה ממיסים!
    סגור
  • אבי. הקטע של תוכנית גמילה חזק! (ל"ת)
    מרקו 21/06/2013 16:14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 31.
    כבר לפי הסדרי התמלוגים עם כיל ניתן להבין שאין עוד מדינה
    עע 21/06/2013 13:29
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מושחתת כמו שלנו ולפי הלך הרוח בעולם אם הוא ימשך תוך כמה שנים גם אנחנו נרדוף את המנהיגים שלנו שמכרו אותנו ואת אוצרות המדינה בנזיד עדשים וככה יאה לעשות כמה שיותר מוקדם
    סגור
  • 30.
    בורות , דמגוגיה ,חוסר הבנה , יהירות ,התנשאות, יש לך הכל (ל"ת)
    אלוהים ישמור מפניך 21/06/2013 13:28
    הגב לתגובה זו
    18 1
    סגור
  • 29.
    אחלה פלצנית
    מומחה לפלוצים 21/06/2013 13:24
    הגב לתגובה זו
    23 1
    אני מוריד בהכנעה את השאפו בפני הפלצנית הנכבדה.. אמליץ בפני מועצת חכמי הפלצנים לתת לה אוסקר לפלצנות ולנוטוע עץ לזיכרה בקק"ל..רק תזכירו לי מה שמה?
    סגור
  • "סידי דה-בוזק" (ל"ת)
    קאטו הזקן 21/06/2013 13:51
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 28.
    צדק סביבתי
    דמגוג 21/06/2013 13:24
    הגב לתגובה זו
    10 0
    "כי מה שבא מהסביבה צריך לחזור לסביבה" נשמע כמו פתגם סיני עתיק, אבל מה הקשר למציאות. מה שבא מהסביבה צריך ללכת לסעיפים שהם בעדיפות עליונה, בין אם מדובר בבריאות, חינוך, או סביבה. זה שממשלות ישראל לא מצליחות לקבוע סדרי עדיפות ומבזבזות את כספנו לא מצדיק אמירות פופוליסטיות חסרות הגיון.
    סגור
  • סדר עדיפות:
    מוטי מנתניה 21/06/2013 14:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    1) קיצבאות ביטוח לאומי לחרדים. 2) קיצבאות ביטוח לאומי למיגזר הערבי.
    סגור
  • 27.
    תשובה יזם והמשקיעים במניות הגז לארגון שלך אין זכות
    איתן 21/06/2013 13:22
    הגב לתגובה זו
    16 2
    השקעתי 500000 שקל במניות הגז מה לך מגיע יותר ממני?
    סגור
  • 26.
    עורך דין היום זה כמו אינסטלטור בחינת רמת הידע
    ככ 21/06/2013 13:22
    הגב לתגובה זו
    15 1
    רק אינסטלטור מרוייח יותר
    סגור
  • דרוש מבוגר אחרי ולא סמרטוטי רצפה- דרוש מנהיג עם ביצים
    לעם הזה 21/06/2013 13:35
    הגב לתגובה זו
    12 0
    לנו אין כאלה. יש לנו אופוזיציה צווחנית וכוחנית האחת צווחת כמו משוגעת לא לא לא והשני מתאגרף 5 פעמים בשבוע וביומיים הנותרים הוא נותן לעם אגרופים בפרצוף די כבר מטומטמים נמאסתם עם השכל הקטן שיש לכם יש פה חצי עם שלא מסכים איתכם.
    סגור
  • גם היא אולי עורכת דין ברמה- אבל לא מבינה במה שהיא אומרת
    יש עורכי דין ברמה 21/06/2013 13:33
    הגב לתגובה זו
    12 1
    עובדה שועדת צמח היא שקבעה כמה ליצא אבל הממשלה הפחדנית עושה הכל כדי להשתיק את הצווחנים
    סגור
  • חסר לה בורג (ל"ת)
    זאוס 21/06/2013 14:15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 25.
    גז
    שלמה .כ 21/06/2013 13:22
    הגב לתגובה זו
    12 1
    מספיק עם הדמגוגיה.גם.אדמות הקיבוצים.מושבים.כפרים.מינהל מקרקעי ישראל .שייכים לעם.שם אין בעיה ואין התלאמות .ובגז אנשים השקיעו מכספם לא רק תשובה ועכשיו כולם רוצים להיות שותפים
    סגור
  • 24.
    יש רק דבר אחד שהבחורה בתמונה טובה בשבילו (ל"ת)
    גג 21/06/2013 13:21
    הגב לתגובה זו
    13 2
    סגור
  • לא! היא מכוערת. (ל"ת)
    אלי מנתניה 21/06/2013 14:18
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 23.
    טהרנים...מוזרה..רוצה להיות ח"כ..שקוף וברור (ל"ת)
    חוק הנפט מתיר יצוא 21/06/2013 13:19
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 22.
    מושחתת את בעצמך.היכן היית כשהרסו את חוף הגולשים בחיפה?
    בת גלים,חיפה 21/06/2013 13:16
    הגב לתגובה זו
    26 2
    לבניית מחלף על חוף הים.איזה קומבינה עשית? ידעת היטב מכל הענין והעדפת לשתוק! תבעי אותי על הוצאת דיבה.מוכן להזדהות בשם מלא,כתובת ות.ז.
    סגור
  • 21.
    ביזוי ודה לגיטימציה של ממשלת ישראל הפכה לאופנה (ל"ת)
    גם לדמוקרטיה יש גבול 21/06/2013 13:16
    הגב לתגובה זו
    14 2
    סגור
  • 20.
    הדין האמיתי הוא חוק הנפט שמתיר יצוא חופשי ולא את
    חוק הנפט מתיר יצוא 21/06/2013 13:16
    הגב לתגובה זו
    13 1
    את רוצה פירסום גרידא
    סגור
  • 19.
    לתת לתשובה פיצוי הולם, לומר סליחה ולהלאים הכל !!! (ל"ת)
    דוד 21/06/2013 13:13
    הגב לתגובה זו
    3 22
    סגור
  • אסור להלאים !!!!לאפשר חופש פעולה לחברות הפרטיות כולננקר
    זאוס הסקסי 21/06/2013 16:03
    הגב לתגובה זו
    5 0
    נרוויח
    סגור
  • תן לשולי לנהל ,יש לה נסיון בחפירה (ל"ת)
    בן חורג 21/06/2013 15:45
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • ואז לך תחפש מי שישקיע בארץ! (ל"ת)
    דוד מנהריה 21/06/2013 14:22
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • מלכיאור (ל"ת)
    בן חורג 21/06/2013 15:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 18.
    להלאים את כל נכסי המדינה ולהחזירם לאזרחי ישראל (ל"ת)
    מהאבות המייסדים 21/06/2013 13:09
    הגב לתגובה זו
    5 6
    סגור
  • ולחזור לג'ונגל. (ל"ת)
    בן חורג 21/06/2013 15:43
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 17.
    התלהמות
    דמגוג 21/06/2013 13:09
    הגב לתגובה זו
    17 2
    מספיק עם ההתלהמות וההגזמות בסגנון "הימור על עתיד ילדנו ונכדנו". אם יש נימוקים רלוונטים צריך לפרט אותם ולא להלך אימים על הציבור. ואם יצוא של 40% יביא כדבריה למצב בו "למה המפסיד הגדול הוא הציבור? כי הוא ימצא את עצמו בעוד מספר שנים ללא גז" אז "במספר שנים" זה לא ישנה אם ישמרו את הכל או לא. נראה שגם המצדדים וגם המתנגדים מונעים בעיקר ממניעים אידיאולוגים ומעקמים את העובדות בהתאם.
    סגור
  • 16.
    מי את בכלל ולמה נותנים לך כותרת, (ל"ת)
    אבי 21/06/2013 13:08
    הגב לתגובה זו
    19 1
    סגור
  • 15.
    קומי וחפשי גז בעצמך ותסכני את עצמך
    את עו"ד לא כלכלנית 21/06/2013 13:04
    הגב לתגובה זו
    23 1
    אף אחד לא יעשה כלום בלי להרויח. עם הטיל הראשון הכל יעלם פה כולל הגז
    סגור
  • 14.
    מה ההשכלה שלך? מה את יותר מבינה משישינשקי ופישר וקנדל?
    ציון 21/06/2013 13:03
    הגב לתגובה זו
    25 1
    תתבייש לך
    סגור
  • 13.
    אני חלק מהציבור ואת לא מיצגת אותי!
    הציבור הישראל 21/06/2013 13:03
    הגב לתגובה זו
    25 1
    מי בחר או נתן לה את הכות לדבר בשם הציבור? אינ חלק מהציור שבחר להשקיע כמה אלפים של שקלים המניות של דלק. אני הציבור ואת פוגעת בי. ועדת שישנסקי שבגללה נדחתה הפקת הגז פגעה בי בציבור ובכל כלכלת ישראל.
    סגור
  • 12.
    המוסר חשוב יותר מכל טבע מזוייף שאת כביכול מייצגת
    זאבי גיא 21/06/2013 13:02
    הגב לתגובה זו
    23 1
    מקומך בצינוק
    סגור
  • 11.
    טפילים ומוצצי דם שהתרגלו לחיות על העזתם יוזמתם ואומץ
    אלינור 21/06/2013 13:00
    הגב לתגובה זו
    26 1
    לבם של אחרים. סטלין שאבז קסטרו ושאר הדיקטטורים רומסי זכויות הפרט ורכושם היו מאמצים אל ליבם בחום, זוחלי גחון רעים וטפיליים כמו הגב'. תעמולני כזב, תשובה בכלל לא שייך לענין. מדובר באלפי אלפי משקיעים משפחות שלמות כולל יתומים ואלמנות, מלח הארץ! שחלמו, העיזו, השקיעו והצליחו עכשיו מגיעים אוכלי הפגרים שעטים על השלל. מרעילי בארות, בולשביקים באופים ובנפשם.
    סגור
  • לקחת לי את המילים מהפה- אכן אוכלי נבלות שרומסים
    לאלינור 21/06/2013 13:24
    הגב לתגובה זו
    10 1
    אלמנות יתומים קופות פנסיה . הכסף לא יגיע לציבור אלא לממשלה שמצידה תיקח את הכסף ותחלק לאלה שבחרו בה פעם זה הדתיים ופעם המתנחלים. לשיטתם זה שהמדינה תהייה טייקון ולא היזמים רק כשהמדינה תעשה לנו תיספורת ותטיל מיסים ותעשה גירעון ותנפח בועת נדלן אף אחד לא יוכל להעמידם לדין. גב' טבע דין לא מתמצאת בדינים
    סגור
  • 10.
    צורת הדיבור שלך מושחתת ופופוליסטית...לא תהיי ח"כ...בושה
    דר כהן 21/06/2013 13:00
    הגב לתגובה זו
    21 1
    קצת מוסר לא יזיק לך לא הכל פירסום
    סגור
  • 9.
    בשביל לקבל צריך לפתוח היד ובשביל לתת צריך לפתוח היד
    אזרח 21/06/2013 12:56
    הגב לתגובה זו
    19 1
    מה לעשות וכך הם חוקי הטבע ואתם פועלים בניגוד לחוקים ותמיד נגד הכל אין לכם מידתיות
    סגור
  • 8.
    כי אם ידע שיקבל רק 20% אם ימצא משהו לא היה שווה
    בן 21/06/2013 12:54
    הגב לתגובה זו
    18 1
    לא להשקיע בהסתברות נמוכה כל כך לתגלית.. מאוד פשוט. את צודקת, אחרי שמוצאים וכל העבודה נעשתה, באמת אין שום סיבה לעמוד בהסכם כלפי המשקיעים.. אה, בעצם יש סיבה אחת, ברגע שאתה לא עומד בהסכמים ומשנה תנאים בדיעבד, קשה למצוא משקיעים שיבואו לשים אצלך כסף.. אבל אולי עו"ד דנה תפתח את המשק.
    סגור
  • 7.
    40% ממה ? שקרנית מקצועית שמטעה ציבור שלם (ל"ת)
    יעקב 21/06/2013 12:49
    הגב לתגובה זו
    21 1
    סגור
  • 6.
    מזמן לא שמענו את המילה משילות והנה זה יוצא מפי הגאונה
    משילות 21/06/2013 12:49
    הגב לתגובה זו
    21 1
    המדינה מפגינה התעללות באזרח ניצול ושקר די למשילות הזאת
    סגור
  • 5.
    צו עיכוב יציאה לכל הישראלים מהארץ? די לטימטום (ל"ת)
    מה השלב הבא? 21/06/2013 12:47
    הגב לתגובה זו
    24 1
    סגור
  • 4.
    אין פה שום שחיתות הכל נעשה במידתיות ואחריות כלפי המדינה
    אזרח 21/06/2013 12:45
    הגב לתגובה זו
    24 2
    וכלפי המשקיעים שביזכותם יש לנו את תגלית הגז יש פה הרבה אנשים שמיתנהגים בכפיות טובה כלפי חברות הגז הם עסק לכל דבר וכל היתערבות נגד רק יכולה להזיק לכלכלה ולרצון המשקיעים להמשיך בחיפוש אחר מאגרים נוספיס ופיתוחם וירחיק משקיעים מישראל די לכל יפי הנפש אתם הורסים הכל
    סגור
  • 3.
    בורות לשמה (ל"ת)
    שג 21/06/2013 12:44
    הגב לתגובה זו
    25 3
    סגור
  • 2.
    די לצדקנים המקצועיים
    צפוני 21/06/2013 12:40
    הגב לתגובה זו
    33 2
    שימו לב, הצדקנים המקצועיים אומרים תמיד מה לא , לעולם לא מה כן לעשות ותמיד מטרתם נמצאת קרוב יותר לצדק האבסולוטי מאשר למעשי ואפשרי. די כבר
    סגור
  • 1.
    צריך לשנות את שם העמותה לאדם חי על חשבון אחרים
    ג'וני 21/06/2013 12:38
    הגב לתגובה זו
    49 2
    קודם תשקיעי בשותפויות הגז והנפט ואחר כך אולי תוכלי להגיד משהו בנושא-אחרי שאנשים השקיעו את הכסף שלהם בשותפויות במשך שנים ועברו דילולים על גבי דילולים הבאתם לנו את ששינסקי 1 ועכשיו גם את מגבלת היצוא-והיא רוצה להחמיר עוד יותר? לכי חפשי מי ינענע אותך
    סגור
  • גדול (ל"ת)
    אלוני 21/06/2013 16:36
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • אדם טבע זדים (ל"ת)
    בן חורג 21/06/2013 15:38
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות