נפט-גז

"לדעתי רציו זו אחת המניות המבטיחות בבורסה בת"א - אפסייד של 30%-40%"

מנהל ההשקעות הראשי ב-DBM שורי מאוד על 'לוויתן'. בשיחה עם Bizportal הוא מסביר למה, ומתייחס גם לרגע האמת של גלוב אקספ'
יעל גרונטמן | (72)

יחידות ההשתתפות של רציו יהש גירדו אתמול את קו ה-50 אגורות, זאת לאחר מהלך עליות של 55% מאז יולי האחרון. אישור הייצוא בבג"צ סיפק את הרוח הגבית וכעת העיניים מופנות לכיוון הייצוא - טורקיה או המזרח הרחוק. שלמה מאיר, מנהל ההשקעות הראשי בבית ההשקעות DBM, לא חושש לסמן את רציו כאחד הניירות מבטיחים בשוק: "לדעתנו יש שם אפסייד של עוד 30%-40%".

לדבריו, "האפסייד ברציו יבוא לידי ביטוי במידה ותהיה התקדמות בכל אחד משלושת התרחישים הבאים: במידה וימצא נפט מתחת לשכבת הגז, החיפושים למטרת הנפט צפויים להתחיל בחצי השנה הקרובה. התרחיש החיובי השני קשור להסכמים לגבי הנחת צינור גז לטורקיה, במימון טורקי, מה שיוזיל את העלויות ויקטין את הדחיפות להקמת מתקן יקר להנזלת הגז הטבעי. גם התרחיש שנוגע לכניסה של וודסייד להשקעה ב-30% מרשיון "לוויתן" צפוי להיות חיובי, מאחר והוא כנראה יהיה במחיר יותר גבוה מהמחיר עליו דובר בעת החתימה על מזכר ההבנות לפני קרוב לשנה".

שלמה מאיר מ-DBM התייחס גם למסחר הסוער שמרכזת בימים האחרונים גלוב אקספלוריישן על רקע דוח המשאבים לפיו נמצאו סימנים משמעותיים של פטרוליום בקידוח "אופק 2" ועל רקע הנפקת הבזק של מניות ואופציות שביצעה מיד לאחר ההודעה החיובית שהטיסה את ני"ע ב-48.5%, הנפקה שהובילה אתמול לנפילה חדה של יותר מ-20% ביחידות ההשתתפות ובסדרות האופציות הישנות של השותפות.

לדבריו, "ברור שגלוב אקספלוריישן נפלה אתמול (ב') בגלל הנפקת הבזק שביצעה ביום א'. המשקיעים בהנפקה מעדיפים למכור את המניה ולהישאר עם האופציות החדשות ל-3 חודשים שיחלו להיסחר היום (ג'). גלוב אקספ יהש הוא נייר בינארי - או שיש או שאין שם נפט וגז. אם תהיה אכזבה, המשקיעים מעדיפים למחוק את ההשקעה הצנועה שלהם באופציות ביחס להשקעה במניה. לעומת זאת, אם יסתבר שיש תגלית - האופציות יעלו יותר מהמניה".

האופציות החדשות שהונפקו במסגרת הגיוס יפקעו עד ל-31 בינואר 2014, מועד שיחול על פי התוכניות לאחר שהחברה תבצע את מבחני ההפקה בקידוח "אופק 2", בו דווח אתמול על סימני פטרוליום משמעותיים. הגיוס הסתכם בכ-13.5 מיליון שקל ובמידה והאופציות יכנסו לכסף ויממושו במלואן - צפויה קופת החברה לגדול בסהכ" בכ-30 מיליון של.

תגובות לכתבה(72):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 54.
    אבי. 08/11/2013 14:14
    הגב לתגובה זו
    ברציו. רבותיי. יש. עוד הרבה מקום. לעליות היא. עדיין. זולה. מאוד. לעומת. הפוטנציאל. הגדול שטמון בה !!!!!!!!
  • 53.
    יוסי. כ 08/11/2013 14:11
    הגב לתגובה זו
    רבותיי. רציו. שווה. הרבה. הרבה יותר. ממה. שכתבנו. חושב ברציו. יש. אפסייד של. מאות. אחוזים. עוד. לפני. תגלית. הנפט הענקית בלוויתן. אז. משקיעים. יקרים. שלו. יעבדו. עליכם !!!!!!
  • 52.
    סבסטיין 08/11/2013 06:06
    הגב לתגובה זו
    שבת שלום לכם משקיעי רציו אז שלא יעבדו עליכם שוב פעם שער רציו צריך להיות שער 145 בלי קשר לרשיון גל ובלי קשר למציאת הנפט העתיד בעזרת השם כך שלא יעבדו עליכם כל האינליסטים שנהפחו פיתאום למומחים להערכת כמות הגז שיש בליותן נכון לעכשיו רציו שער 145 נקודה בלי סיפורים וצרות העיין
  • 51.
    סבסטיין 08/11/2013 05:58
    הגב לתגובה זו
    ליעקב אתה אומר 23 אחוזים לדלק קידוחים ו23 אחוזים לאבנר אז אתה לא חישבתה נכון מה אם דלק אנרגיה ומה אם קבוצת דלק איפ ה האחוזים שלהם תיחשב בבקשה שנית
  • 50.
    פעם 06/11/2013 08:49
    הגב לתגובה זו
    מניות כאלה : אבנר ב- 30 , ישראמקו ב- 2 , ביוסל ב- 50 ! איפא הם היום ? מסקנה : "מניות עם פוטנציאל לא מוכרים" ! מי שיקנה ליום יומיים או שבוע שבועיים עלול לפספס ובגדול ! מי היה מאמין שישראמקו ימצאו גז .....ובכמות......?!
  • 49.
    רק 06/11/2013 07:39
    הגב לתגובה זו
    יש פוטנציאל לעליות של אלפים בשנים הקרובות......שורט עליה רק יאיץ את העליות......במיידי נתנו לה המלצות על 58 שזו כנראה בדיחה.....
  • 48.
    סבסטיין 06/11/2013 05:43
    הגב לתגובה זו
    ל44 בקרובבקרוב תגיע ההשחלה אף אחת לא אמר לך להיכנס להשחלות אז בבקשה מימך את הדעות שלך תשאיר בשבילך כל אחת והדעה שלו תודה
  • 47.
    סבסטיין 06/11/2013 05:40
    הגב לתגובה זו
    ל46 ו45 יש לכם טעות בחישוב אבנר ודלק קידוחים מיתחלקים בכל קבוצת דלק כך שלפי הערכתי יש להם כל אחת בערך שמונה וחצי אחוז או תשעה אחוזים זה מה שיש להם רציו יותר חזקה מהם מבחינת האחוזים
  • יעקב 07/11/2013 20:11
    הגב לתגובה זו
    ולא ביחד תבדוק לפני שאתה מגיב!
  • 46.
    דניאל 05/11/2013 21:37
    הגב לתגובה זו
    לעומת זאת למניות אבנר ולדלק קידוחים יש 15% לכל אחת
  • הפימפום נמשך ... (ל"ת)
    רציונל 06/11/2013 00:57
    הגב לתגובה זו
  • 45.
    ראובן 05/11/2013 19:04
    הגב לתגובה זו
    לדלק קידוחים 23 אחוז ואבנר 23 להשאר לנובל אנרגי
  • אתה חושב שמי שקונה לא יודע ? מה קרה פספסת... (ל"ת)
    דנידין 05/11/2013 21:48
    הגב לתגובה זו
  • 44.
    בעל ניסיון 05/11/2013 17:22
    הגב לתגובה זו
    תתפרסם איזו ידיעה "מרעישה" ושלילית ע"מ להפיל המנייה שיוכלו המתוכחמים לקנות בזיל הזול.
  • אז נוכל לחזק ולקנות עודדדדדד (ל"ת)
    משקיע 09/11/2013 13:31
    הגב לתגובה זו
  • 43.
    הכלבים 05/11/2013 13:13
    הגב לתגובה זו
    והשיירה רצה קדימה......כל הספקנים מנסים לעשות דמורליזציה למשקיעים......כדי מה ? אנחנו יודעים בדיוק מה הסיכונים שבהשקעות גז ונפט ......אלא , שנכון לעכשיו ללא גילום של נפט בליותן , רציו מתומחרת נמוך מאד ממה שכבר יודעים שיש דהיינו : גז ! וגם אין תמחור על שדה גל בכלל.....חשבון קטן , יכול להוכיח שרק עפ"י הנתונים דהיום של גז בליותן היא צריכה לעמוד על : 120-145.לכן בבקשה לא להסיט את הנתונים לכוון הנפט כי,במקרה כזה (שעוד ימים רבים לפנינו !) אז התמחור הוא בכלל לא מצוי בסקלה הנוכחית !
  • 42.
    צפנת פענח 05/11/2013 12:53
    הגב לתגובה זו
    DW- קיצור של דאווין.......או- drink wiski = שותה ויסקי....או DOG"S W= שירותים של כלבים SA- שם עליכם......או-שלום עליכם או סוחט ענבים
  • 41.
    SA 05/11/2013 12:22
    הגב לתגובה זו
    למה אתה כותב דברים שאתה לא מבין בהם? קודם כל המניה לא מתומחרת כיום עם האפשרות של מציאת נפט כי אי אפשרבהצגת דוחות לדווח על משהו שעדיין לא נמצא..שנית- אתה ב עצמך אומר שהסיכויים למציאת נפט מתחת לגז הם 30 אחוז......אתה יודע מה זה 30 אחוז??? ושלישית- אתה מבין יותר מהמומחים של נובל אנרג"י ומהאוסטרלים? אולי שישכרו אותך כיועץ??? ולמי ששואל מה זה SA........מה זה DW????? מוזמנים לחבר תרגום בעברית לניקים הלועזיים
  • DW 05/11/2013 12:53
    הגב לתגובה זו
    אני לא מסכים עם דעתך, ולא לכתוב שאני לא מבין הבאתי עובדות ומספרים. שיהיה לך יום טוב. יתר על כן כותב בכותרת של הכתבה למעלה: "לדעתי רציו זו אחת המניות המבטיחות בבורסה בת"א - אפסייד של 30%-40%" לדעתי אומר הכותב הוא מביע דעה לא עובדה! כן אני יודע מה זה 30% זה אומר שיש סיכוי של 70% שלא ימצאו נפט מעל פי 2 ..... יום טוב.
  • 40.
    והמניה בקושי זזה איך זה?????????? (ל"ת)
    אפסייד 30-40%%% 05/11/2013 12:01
    הגב לתגובה זו
  • 39.
    DW 05/11/2013 12:00
    הגב לתגובה זו
    במהלך השנה האחרונה היה 23.2 אז רבותי שום דבר לא בטוח יש התפתחויות אבל תזכרו את התנודה הענקית הזו בתהליך קבלת ההחללטות שלכם. עד כמה שזכור לי הסיכוי למציאת נפט מתחת לגז הינו בסביבות 30% במידה ולא ימצאו נפט האנליסטים יגידו שהמחיר של רציו היום גילם מציאת נפט ואז המניה בהחלט יכולה לחזור ולבקר בשערים של 20 ומשהו. היום האנליסטים אומרים שהמחיר לא מגלם מציאת נפט .... אז תעשו לעצמכם טובה תזכרו את הסיכון ולא רק את הסיכוי אחרת שוב נשמע את אלה האומרים גנבו לי, לקחו לי, אמרו ש ...., שני כללי ברזל 1) לא לקחת הלוואות להשקעה בבורסה הלואות תמיד צריך להחזיר לא משנה מה מצב השוק 2) אל תשקיעו כסף שאין באפשרוכם להפסיד. אז רבותי כתבתי את האזהרה על הקיר יום טוב לכולנו.
  • יעקב 07/11/2013 20:26
    הגב לתגובה זו
    אני חש באכזבה עמוקה בדבריך, לדעתי נכנסת בשיא יצאת בתחתית ואתה רואה מה קורה היום ומה הציפיות לעליה, אתה כותב מתוך כאב בציפייה שהכל ירד ואז תוכל להגיד לעצמך "ידעתי אני לא טיפש גמור" בכל מקרה תודה על עצתך ואולי אתה צודק, אתה יודע זו בורסה הכל יכול להיות!
  • תיקון ניסוח קטן 23.2 היה הנמוך השנתי בשנה האחרונה (ל"ת) (ל"ת)
    DW 05/11/2013 14:06
    הגב לתגובה זו
  • 38.
    זהבי עצבני 05/11/2013 11:55
    הגב לתגובה זו
    חיכיתי לשטיפש התורן והוא לא אחר....הוא אפילו לא מזדהה אלא מסתתר מאחורי מספר..37....טוקבקיסטים בתשלום???? מוכן להצביע על אחד ולהוכיח את דבריך? זה שאתה מתוסכל וטיפש לא מקנה לך זכות להטיל בוץ או לתת נפיחה וןלברוח......תזכור מה אמר איינשטיין שהגאונות בנבדל מהטיפשות היא מוגבלת
  • אני מ 37 05/11/2013 13:21
    הגב לתגובה זו
    זה עדיין לא סותר את העובדה שכל המגיבים פה הם מריצים של המניה ,חלקם מתוך פוזיציה וחלקם טוקבקיסטים קטנים בתשלום. קח כדור, תרגע, אולי כוס מים, צא החוצה לשאוף קצת אוויר יש יופי של שמש בחוץ
  • 37.
    כמה טוקבקיסטים בתשלום מריצי מניה יש לרציו הזו (ל"ת)
    זוחלים החוצה בכל טור 05/11/2013 11:19
    הגב לתגובה זו
  • 36.
    המאמינה 05/11/2013 10:54
    הגב לתגובה זו
    חברים שוב ושוב אני אומרת וברוך השם מתגשם. רציו המלכה ומחזרים רבים לה.. ולכל המשקיעים תחזיקו חזק ואל תתפתו לרשעים כי מרציו תצא הברכה בעזרת השם. ומי שמחזיק ונאמן יצליח בעזרת השם יתברך........
  • 35.
    רציו-נל 05/11/2013 10:49
    הגב לתגובה זו
    רציו ההשקעה הטובה בשוק
  • 34.
    רציו-נל 05/11/2013 10:48
    הגב לתגובה זו
    המחזורים בא ( אתמול מחזור יומי של 45 מליון ) מצבעים על כך שגם המוסדיים כבר נכנסים אליה וזו רק ההתחלה.
  • 33.
    סוחר חתיך 05/11/2013 10:45
    הגב לתגובה זו
    רציו שווה 120 ותוך שנתיים תעמוד כבר על 300 פי 6 מהיום
  • 32.
    אנונימי 05/11/2013 10:36
    הגב לתגובה זו
    כול זה ליפני קידוח הנפט ושטח גל. פשוט מאוד ההשוואה לישראמקו מתבקשת אותה כמות והמחיר מעוות כלפי מטה...תמר ביגלל ההפקה בפועל שווה רק 20-30 אחוז יותר.
  • 31.
    הם....... 05/11/2013 10:34
    הגב לתגובה זו
    מתעוררים , חיכו לבגץ חיכו לשלי , ופתאום הם מתעוררים.....אבל, לדעתי זה לא מאוחר מידיי.....הם בדיוק בדק ה - 90 ......
  • 30.
    לברוח, דעתי השחלה מתוחננת (ל"ת)
    דעתי 05/11/2013 10:33
    הגב לתגובה זו
  • 29.
    עוזי 05/11/2013 10:27
    הגב לתגובה זו
    נניח שיש גז ואפילו נפט..בטוח שלא יודיעו על כך.נקודה. העליות הם לרווח של שחקנים כאילו ואחרים. שלעיתים מכניסים ואח"כ מוציאים את כספם. נדרשת זהירות.
  • 28.
    רואה חשבון 05/11/2013 10:24
    הגב לתגובה זו
    חמש סיבות- א-מתומחרת נמוך ב-כל התמחור מבוסס רק על גז..כל תגלית של נפט היא בונוס נטו ג-לא רק ליויתן -אלא גם בלוק 12 בקפריסין ד-האוסטרלים שהתעניינו בשנת 2009 יודעים מצוין שהמחיר שיידרשו לשלם היום להיכנס יהיה גבוה יוצתר ד-האוסטרלים לא ייכנסו תהיה האופציה הטורקית שתוזיל עלויות ה- לנדאו הגדיל אחזקותיו אתמול ב-12 וחצי מיליון שח..הוא כנראה יודע למה את המסקנות שכל אחד יעשה לבד
  • אנונימי 05/11/2013 12:19
    הגב לתגובה זו
    לאבנר ודלק קידוחים יש את בלוק 12 בקפריסין. האוסטרלים לא התענינו ב-2009.אז רק גילו את תמר. לויתן התגלה ב-2010.
  • 27.
    אחד העם 05/11/2013 10:13
    הגב לתגובה זו
    המודעה הכי מצחיקה היתה של זה שקרא לעצמו בשם המפוקפק cvc......... מעניין את הסבתא שלי מה שקישקש....מרגישים שזו נפיחה לא מוצלחת..
  • 26.
    חדשות מעניינות לרציו. ברכות לסבלניים (ל"ת)
    אוהד 05/11/2013 10:06
    הגב לתגובה זו
  • 25.
    תמים 05/11/2013 09:58
    הגב לתגובה זו
    הכל כבר ידוע מזמן. אגב לא מסכים אתת לגביי שער המנייה לדעתי נכון לעכשיו המחיר ההגון של המנייה 80 . אם יהיה מהלך לכיון טורקי המנייה אמורה להיות 120 אג. וכמובן כל תרחיש חיובי בנפט יקפיץ את המנייה לשערים דימיוניים!! אגב עם בשטח גל ימצא גז או נפט זו תהייה המנייה עם העליות החדות ביותר בבורסה!!!!!! בהצלחה לכולם.
  • 24.
    נו באמת.. תתעוררו ! (ל"ת)
    לקוראים 05/11/2013 09:50
    הגב לתגובה זו
  • 23.
    אבי 05/11/2013 09:46
    הגב לתגובה זו
    דלק קבוצה עדיפה ! כבר יש לה חוזים והכנסות במיליארדים
  • 22.
    שלמה על אלווריון 05/11/2013 09:46
    הגב לתגובה זו
    תחילת דרך חדשה לכיוון הצפוני
  • 21.
    הרגתם אותי 05/11/2013 09:42
    הגב לתגובה זו
    איך לא עוצרים דבר כזה ולא תובעים אותם על הרצת מניות בריש גלי
  • למה הרצה 05/11/2013 09:55
    הגב לתגובה זו
    עןד גז בגל ונפט כמה תיהיה שווה רציו אז?
  • שרון 06/11/2013 20:25
    משהו שם כבר מגולם במחיר....
  • 20.
    לכל המגיבים שכנעתם אותי לברוח היום מהמניה. תודה (ל"ת)
    cvc 05/11/2013 09:37
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    אני מעדיף את אבנר (ל"ת)
    מוטי 05/11/2013 09:35
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    נותן בראש 05/11/2013 09:27
    הגב לתגובה זו
    תמיד היו ותמיד יהיו בכיינים מתוסכלים שפשוט צורם להם לשמוע דברים טובות..הם התרגלו לחושך..אז מה פתאום שיבוא מישהו ויאיר להם את האפילה באיזה פנס?ברור שיתחילו למצמץ בעיניים ולהזיל דמעות ולאמר את הנפיחות הרגילות שיש מי שמריץ...ובית השקעות כושל.. ומתפללים ששום דבר טוב לא יקרה..כי הם פשוט לא בנויים לזה..זה לא בתסריט שלהם..ובכלל- למה שאחרים ישמחו והם לא?
  • 17.
    מכרתי קצת ב 50 קניתי ב 4 אגורות בזמן שגיל בשן ישן שומר (ל"ת)
    תודה חברים 05/11/2013 09:24
    הגב לתגובה זו
  • אני לעומת זו קניתי ב-4 ולא מוכר ע.נ 1 (והסכומים נכבדים) (ל"ת)
    אנונימי 05/11/2013 12:16
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    ל14 ו13 05/11/2013 09:20
    הגב לתגובה זו
    כן יש נפט בליויתן ומה אם יהיה גז בגל מה תגידו אז אני שואל אתכם ברצינות אני ברציו אני לא מריץ שום מנייה אבל שואל אתכם ברצינות אם יקרה הנס וימצא עוד גז ונפט כמה שווה רציו
  • 15.
    גד 05/11/2013 09:16
    הגב לתגובה זו
    hasolidit.com התמונה הגדולה the lazy portfolio מדדים של vanguard vt; vti, vwo, vgk לא לתזמן לעולם. re-balancing once a year
  • 14.
    כל המגיבים כאן הם המריצים הרגילים של המנייה (ל"ת)
    אחד 05/11/2013 09:04
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    מני 05/11/2013 09:01
    הגב לתגובה זו
    ומחקו למשקיעים מיליונים.
  • משקיע 05/11/2013 09:48
    הגב לתגובה זו
    אם אתם לא יודעים לפזר תשקיעו בקרן
  • צודק.המליצו גם על שמן (ל"ת)
    גבי אשכנזי 05/11/2013 09:21
    הגב לתגובה זו
  • ליאו 05/11/2013 09:47
    אל תהיו בכיינים מי שמשקיע במניות נפט צריך להבין את הסיכון
  • 12.
    רציו. מלכת מניות הגז 05/11/2013 08:56
    הגב לתגובה זו
    רציו המניה. החמה. ביותר. בבורסה. כיום. עליות. של. מאות. אחוזים בדרך. החלום. הופך למציאות ,,,,,,,
  • 11.
    רציו היהלום שבכתר 05/11/2013 08:52
    הגב לתגובה זו
    רבותיי אני. מתכוון לקנות רציו בכל. הכח רציו. היא. פנסיה. מובטחת לכל החיים. וכמובן שאר מניות. הלוויתן !!!!!!!!!
  • 10.
    רציו שווה 100 (ל"ת)
    רציו שווה מאה 05/11/2013 08:51
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    jimjim 05/11/2013 08:49
    הגב לתגובה זו
    עליות חדות ברציו אופ. כרגע מחיר רציפה ששווה זהב.
  • מדוע האופציה מפגרת מאד אחרי ביצועי המניה??? (ל"ת)
    משה 05/11/2013 09:44
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    להיזהר מכירים את השיטות האלו. (ל"ת)
    עדי 05/11/2013 08:42
    הגב לתגובה זו
  • זה נכון לא במקרה של רציו אפסייד ענקקק בהצלחה (ל"ת)
    מאוכזב לפיד 05/11/2013 09:39
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    רציו המלכה ב ה - הידיעה (ל"ת)
    רציו-נל 05/11/2013 08:41
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    יודע דבר 05/11/2013 08:41
    הגב לתגובה זו
    כבר כמה חודשים אני חוזר ואומר שרציו דישדשה יותר מדי זמן בשערים לא ריאליים והיא באפסייד ומתומחרת נמוך....כל מה שנאמר כאן לי לא חידש דבר כי זה בדיוק מה שטענתי כל הזמן ולשים לב גם לאופציה של המניה
  • 5.
    רציו ההשקעה הטובה בשוק . יש ברור מזה? (ל"ת)
    רציו-נל 05/11/2013 08:41
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    לא כולל הנפט (ל"ת)
    ןאלי 05/11/2013 08:41
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    רציו-נל 05/11/2013 08:40
    הגב לתגובה זו
    תהיה בשער בין 3 ספרות עוד הרבה לפני שימצאו נפט, עוד בתהליך החיפוש . ואם ימצאו נפט בכמות משמעותית . אז מה שיקרה עם המניה ישמע לכם כרגע דמיוני.
  • יאיר 05/11/2013 09:08
    הגב לתגובה זו
    התפתחות בשווי שוק של ישראמקו בשנים האחרונות). אז מספיק עם ההתלהבות שאין לה כיסוי.
  • 2.
    אלי 05/11/2013 08:36
    הגב לתגובה זו
    שימו לב האופציה יכולה לעלות מעל 200% היום
  • 1.
    רציוווווווווווווווווווווווווווווווווווווווו (ל"ת)
    מלכה יש רק אחת 05/11/2013 08:33
    הגב לתגובה זו