אלדד תמיר: "החלטת הממונה זה חלם", ולא תאמינו מה דעתו כעת על מניות הגז

ההערכות: תשובה יציע לממונה למכור את אחזקותיו במאגר 'תמר' ולהישאר עם האחזקות ב'לוויתן'. המסחר במניות חודש
 | 

הכרזת הממונה על ההגבלים עסקיים, דיויד גילה, הבוקר לפיה הוא מתכוון להכריז על כך שכניסת דלק ונובל ל'לויתן' הינה בגדר הסדר שלא קיבל את אישור בית הדין, עוררה לחץ מכירות עצום במניות הגז בת"א . לדבריו של הממונה - "דרוש טיפול שורש למונופול הגז". לנוסח המלא של דברי הממונה - לחץ כאן

לאחר חידוש המסחר (קצת אחרי 13:20) המפולת נבלמת. {אבנר יהש} שצללה הבוקר עד 20%, נסחרת כעת בירידה של 11%. רציו יהש -0.32% רציו יהש 347.9 -0.32% רציו יהש בסיס:349 פתיחה:349 גבוה:353 נמוך:345.2 תמורה:3,507,167 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שצללה עד 24% הבוקר, נסחר כעת בירידות של 15% "בלבד".

בשיחה עם Bizportal אומר אלדד תמיר, מנכ"ל תמיר פישמן כי "זה חלם שכך מנהלים את הדברים, הממשלה הזאת מראה כל הזמן איך לא מתנהלים כמו שצריך. מדובר בעונש עצמי שמסב הפסדים אדירים – הממונה ידע על הבעלויות, הממשלה עשתה הסכם וכעת היא מבטלת אותו, זה דבר דיי הזוי במדינה דמוקרטית".

עוד אומר תמיר כי "יש בעיה בטיפול במונופולים במדינה, אי אפשר לחתום על הסכם ואז לחזור ממנו, אנשים שוכחים שרוב הכסף לפיתוח המאגרים מגיע מהציבור, הוא סופג את ההפסדים העצומים, זה דיי הזוי. אני מאמין שבסוף הצדדים יגיעו להסכמה, אין ברירה אחרת". לגבי המפולת היום מניות בגז, אומר תמיר כי "השוק מגיב בהיסטריה מיותרת. מבנה הבעלויות לא רלבנטי לשווי המשק, זו הזדמנות קנייה כרגע, בסיכון, אך בהחלט הזדמנות".

"לא יהיה איחור בהזרמת הגז"
בעניין הכותרות לפיהן שוק הגז יכנס לקיפאון של שנים, אומר תמיד "לא יהיה איחור בהזרמת הגז המתוכננת, לאף אחד אין אינטרס לדחות את מועד ההפקה. יכול להיות שיצחק תשובה יימכור כעת את תמר, יש המון פתרונות".

איש העסקים יצחק תשובה הגיב הבוקר להחלטת הממונה בגלי צה"ל, ואמר: האם אני צריך להיות קורבן אחרי שסיכנתי כל כך הרבה כסף? חמש שנים בוזבזו ולא צריך לשכוח את ההכנסה הגבוהה הצפויה לישראל ולחברת החשמל. אם תתקבל ההחלטה למכור את מאגר לוויתן - הדבר יוביל להורדת דירוג האשראי של ישראל ולבעיה עם הסכמים בינלאומיים שנחתמו עם מדינות אחרות".

רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של IBI: "המשק בתהליך של טיפול בענפים אשר המבנה שלהם לא נמצא במקום הכי נכון, זה לא חדש – ראינו את זה בסלולר וגם במזון, משקיעים זרים בהחלט מודעים לזה – בטווח הקצר הם לא יגיעו לכאן, אין ספק שההחלטה תרתיע אותם, אבל בסופו של דבר הם יחזרו".

ממחלקת המחקר של IBI נמסר כי "עוד מוקדם לדעת מהי ההשפעה של המהלך של הממונה על ההיגבלים, בכל מקרה רמת הסיכון בחברות עלתה באופן מהותי, מדיבורים על פיקוח ועד הכרזה על הסדר כובל ופירוק השותפים בלוויתן, הלחץ על מניות הסקטור צפוי להימשך וקשה לראות איך בתקופה הקרובה הם יתפקדו, כשברקע מחירי הנפט ממשיכים לקרטע והבחירות הקרובות מובילות את הפוליטיקאים להצהרות פופליסטיות לוחמניות".

"עד שלא תובהר הסוגיה לא ניתן יהיה להתקדם בפיתוח המאגר"
נעם פינקו, פסגות ברוקראז': "אנו סבורים שעד שלא תובהר הסוגיה לגבי אישור האחזקה של דלק ונובל במאגר לווייתן לא ניתן יהיה להתקדם בפיתוח ובתכנון המאגר, ובוודאי בחתימת חוזים מול הלקוחות. הואיל ואנו לא יודעים מתי המאגר יפותח ועל ידי מי אנו שמים את כל המלצותינו למניות לווייתן (דלק קידוחים, אבנר, דלק קבוצה ורציו) בעדכון עד להבהרת הסוגיה. נציין כי בתרחיש הבסיסי שלנו אנחנו עדיין מניחים כי תושג דרך שתאפשר לשותפים הנוכחיים להחזיק ב-2 המאגרים, בין ישירות מול הממונה על ההגבלים (אולי באמצעות פשרה אחרת מול השותפות שתוכל להגדיל בצורה כזו או אחרת את יכולת התחרות) ובין במעורבות של גופים ממשלתיים ומדיניים או משפטיים. לאחר התבררות העניין נוכל להביע שוב את דעתנו לגבי שווי השותפות במאגר."

תגובות לכתבה(66):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 42.
    הגז
    הבל 24/12/2014 01:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ושקר הנפט BB = טייקון .....
    סגור
  • 41.
    אשם
    שובה 24/12/2014 00:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בכל הבעיות של לויתן , חסר תועלת.....
    סגור
  • 40.
    למה לא מוזילים דרסטי את הגז?! זה שייך לכולם.! (ל"ת)
    איציק 23/12/2014 23:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 39.
    אני הולך להגיש תביעה ייצוגית כנגד המדינה יאלה להתארגן (ל"ת)
    יעקב 23/12/2014 23:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 38.
    אני הולך להגיש תביעה ייצוגית כנגד המדינה (ל"ת)
    יעקב 23/12/2014 22:39
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • טען עוד
  • אי אפשר להגיש תביעה ייצוגית נגד המדינה
    עשיו 23/12/2014 23:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה החוק עובד. בטח שאי אפשר להגיש תביעה נגד ממונה שתפקידו למנוע מונופולים שרק עושה את עבודתו - מונע מונופלים.
    סגור
  • 37.
    הירידות בשווקים - משקפים את ההבדל בין רווח מונופליסטי
    אלי 23/12/2014 22:00
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לבי רווח מתחרות. מי שתומך במונופול אומר בעצם שהוא בעד ש-7 מיליון ישראלים יסבסדו את המשקיעים בגז - במקום שהמשקיעים ירוויחו רווח הוגן, ניתן להם גם רווח מונופוליסטי. אולי עוד חברות ירצו לקבל סידור כזה? למה רק תשובה?
    סגור
  • 36.
    יש להגיש תביעה יצוגית נגד הרגולטור
    חזי 23/12/2014 20:26
    הגב לתגובה זו
    6 2
    ותביעה אישית נגד דויד גילה
    סגור
  • על מה בדיוק? על זה שהוא עושה את עבדותו?
    אלכס 23/12/2014 23:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומונע קיום של מונופול גס בלי פיקוח? התביעה הבאה היא נגד המשטרה שלא נותנת לגנבים לפעול בשקט? הרצון של בעלי המניות להרוויח לא גובר על החוק שקובע שמונופול בלי פיקוח זה דבר לא חוקי.
    סגור
  • על מה ? על זה שהוא עושה את עבודתו נאמנה?
    חזי 23/12/2014 23:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומונע ממונופול לפעול בלי פיקוח? אולי תגיש תביעה נגד רונית קן, שאפשרה את המצב הזה והלכה להיות דירקטורית בחברת גז.
    סגור
  • 35.
    הפסדים של מיליארדים שנגרמו למשקיעים, יש לפצות בתביעות י
    pan 23/12/2014 19:40
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יצוגיות נגד מדינה ובמוסדות בינלאומיות
    סגור
  • 34.
    כולכם תומכים ב"שוק החופשי" עד שזה מגיע לכיס שלכם נכון?
    חבורה של צבועים 23/12/2014 16:59
    הגב לתגובה זו
    7 2
    תשובה הוא מונופול שיוכל להכתיב מחירים למדינה , מבלי שיש לו תחרות . אז לכל אבירי השוק החופשי והתחרות שהשקיעו עצמם לדעת במניות הגז , המונופול של תשובה זה פתאום בסדר הא? חבורה של צבועים.
    סגור
  • 33.
    מי ירצה לעשות איתנו עסקים ?
    נורא . איפה הייתם ? 23/12/2014 16:54
    הגב לתגובה זו
    6 3
    עסק זה לא עסק , מילה זה לא מילה . נותנים לאנשים לנהל , נותנים להם סמכיות ואחרי שנים , אופס טעינו ,הולכים אחורה ?!
    סגור
  • 32.
    חימןביץ ברורמן גילה
    אלי 23/12/2014 16:21
    הגב לתגובה זו
    9 1
    זן הנבחרת הבולשביקית שתביא אותנן למצב שרוסיה נמצאת היום
    סגור
  • 31.
    אין כסףףףףףף....לא יכול לקנות כלום.... (ל"ת)
    יופיטר שוקי הון 23/12/2014 15:12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 30.
    רציו תסיים בעלייות היום
    אחד שיודע 23/12/2014 15:06
    הגב לתגובה זו
    0 4
    ככה זה תמיד
    סגור
  • 29.
    הכותב מטעם תשובה!!במקום שאין אנשים השתדל להיות איש!
    אמיתי 23/12/2014 14:57
    הגב לתגובה זו
    4 3
    יישר כח לגילה איש אמיץ נטול פניות, ולא פוחד לא מההון ולא מהשלטון....קם באומץ מול הטייקון המדושן ועוצר את החמדנות האדירה שלו.(זוכרים התספורת בדלק נדלן? תשובה חייב לנו הרבה כסף שלא שילם והפיל לנו את קופות הגמל). אם לא היינו ערב בחירות קרוב לוודאי שפוליטיקאים רבים כמו מירי רגב ועוד...היו מתערבים לטובת תשובה בשיטת שלח לחמך...
    סגור
  • יתכן שצודק אבל התעורר מאוחר מדי.
    ק 26/12/2014 02:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מונופולים בארץ הם בעיה גדולה. בחיפושי נפט וגז תמיד היה נדמה לכולנו שאין סיכוי שיתממשו. סביר שמדינת ישראל כרגיל נותנת שינצלו אותה ולא גבתה את האחוז המגיע לה מהתמלוגים. אבל אחרי ועדות שישינסקי ובג"ץ ולחץ אמריקאי לטובת אנרג'י לקום ולשנות את כללי המשחק מעורר בעיות לא קלות. בחיי היום יום שלי לא הייתי רוצה לשחק עם מי שבאמצע המשחק הופך את הלוח.
    סגור
  • 28.
    זה עלול לקחת שנים על גבי שנים עד שמשהו יזוז שוב (ל"ת)
    מנד 23/12/2014 14:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    ומאז יצא מתוק הערכות שווי של תמר ומכירת יקפיצו את לויתן
    שישקו 23/12/2014 14:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמחזיק בלויתן תוך מספר ימים הירידה תהיה סבילה וכאשר תמר ימכר השווי של לויתן יהיה ראלי .לא אתפלא עם וודסייד יקנו את החלק של נובל ודלק בלויתן כ70% יתאים להם לסנרגיה עם קפריסין.
    סגור
  • 26.
    תשובה - הקוזק הנגזל
    אנונימי 23/12/2014 14:22
    הגב לתגובה זו
    5 3
    אם בכלל ילך כסף לאיבוד, הרי אלו הם כספי הציבור שתשובה ברוב פקחותו, ובחר מרעיו, פועל כך. הרווחים אליו, ההפסדים על הציבור.
    סגור
  • 25.
    בטווח הקצר משקיעים לא יגיעו לכאן בטווח הארוך כולנו נמות (ל"ת)
    גוזלן 23/12/2014 14:13
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 24.
    כל הבלגן הזה נובע מעסקנים שמנהלים כלכלה. הבעיה היא -
    פלורליסט 23/12/2014 14:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבעיה אינה בהתנהלות של גילה היום. הצורך האקוטי הינו ניקוי אורוות העסקנים בכל משרדי הממשלה והרשויות, הנהגת שקיפות מלאה, מכרזים פתוחים מקצועיים לבעלי תפקיד ושימועים פומביים. ביבי ועסקניו העלו לרמת אבסורד את פרשנות המושג משילות ואת המינויים של אנשי אמון ודלתות מסתובבות. התוצאה כשלונות מהדהדים בכל תחום. מענין לבצע מחקר על כל הועדות שהוקמו ב-6 השנים האחרונות ומה היו תוצאות ההשקעה בהן. המדינה אינה עסק פרטי של ביבי, כץ או כל שר אופורטוניסטי. הגיע הזמן שתהיה שקיפות מלאה של הדיונים בועדות הכנסת וועדות יעודיות ושהציבור יוכל לשפוט את ההחלטות ואיכות השלטון במהלכו, לא בדיעבד, כדי שלא נגיע למשבר בכל ענין השכם והערב.
    סגור
  • 23.
    להגיש תביעה יצוגית נגד דיויד גילה על הפסדי המשקיעים
    אנונימי 23/12/2014 14:00
    הגב לתגובה זו
    13 3
    צריך להתאגד כל המשקיעים הקטנים והפרטיים ולהגיש טביעת ענק ייצוגית נגד דויד גילה...
    סגור
  • ?????? תביעה נגד נפרץ החוזים האיןמה של המדינה
    שי 23/12/2014 16:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החל מהמיסוי!
    סגור
  • נכון, הפרת הסכם של מדינה מחייב פיצוי. (ל"ת)
    איתי 23/12/2014 14:54
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • משקיע שהפסיד
    יוסי 23/12/2014 14:42
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מעוניין להצטרף
    סגור
  • 22.
    המפקח ששינה את דעתו גרם לנזק רב,ויש לפטרו בהקדם. (ל"ת)
    אחד 23/12/2014 13:52
    הגב לתגובה זו
    8 3
    סגור
  • 21.
    הדג מסריח מהראש
    יגאל 23/12/2014 13:42
    הגב לתגובה זו
    10 3
    כמו שראש הממשלה מתנהל כך מתנהלים שאר הדברים במדינה אין דרך ,חתמתם על הסכם וכל הצדדים חתמו כמדומני אתה לא יכול לפתוח אחריי כמה חודשים מדינת עולם שלישי אבל מה לעשות הדג מסריח מהראש!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • ברור - ביבי תמיד אשם גם שפקידי ממשלה סתומים
    משה ראשל"צ 23/12/2014 22:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחליטים החלטות שהם נגד"קפיטליזם חזירי " אבל אם תשובה לא היה מוצא גז כולם היו לועגים לו ושמחים לאיד עכשין אף אחד לא ישקיע בתחום חיפשי גז וכולם ילכו ללבנון וקפריסין - ואנחנו נפסיד
    סגור
  • ביבי הביתה
    ארתור 23/12/2014 18:25
    הגב לתגובה זו
    2 1
    עד כמה אתה צודק!
    סגור
  • צודק בהחלט. זמנו של ביבי קצר (ל"ת)
    אזרח 23/12/2014 16:07
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • ביבי לעולם ועד ואתם המטומטמים תצביעו יהיר לפיד (ל"ת)
    משה ראשל"צ 23/12/2014 22:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    תקנו תקנו מטומטמים (ל"ת)
    עילאי 23/12/2014 13:37
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 19.
    הגז בישראל
    קובי 23/12/2014 13:27
    הגב לתגובה זו
    6 2
    עצוב לראות איך המדינה מנוהלת כל הזמן מבטלים הסכמים בלי לחשוב על כל האזרחים שהשקיעו במניות את החסכונות שלהם , ופוגעים בשם המדינה שלו יודעת לכבד הסכמים.
    סגור
  • 18.
    מר אלדד בטח מדבר מהפוזיציה (ל"ת)
    ג 23/12/2014 13:24
    הגב לתגובה זו
    8 3
    סגור
  • 17.
    שלטון הפקידים
    יאיר 23/12/2014 13:24
    הגב לתגובה זו
    7 1
    הסכם הוא לא הסכם, פקידים מחליטים, משנים את דעתם, הכל נזיל. לא אקלים להשקעות. פחות שלטון של פקידים - יותר כלכלה מתפתחת.
    סגור
  • 16.
    הן בתמר והן בליוויתן יש נפט סדר גודל עצום...חבל להרוס.. (ל"ת)
    יופיטר שוקי הון 23/12/2014 13:16
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 15.
    מסכן תשובה
    נפגע אגחי תשובה 23/12/2014 13:14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בטח שלא אתה צריך להיות קורבן אתה רגיל להקריב את הציבור על חשבונך
    סגור
  • גם אני הפסדתי 44000 שח בדלק נדלן...גם אני כועס..
    יופיטר שוקי הון 23/12/2014 13:34
    הגב לתגובה זו
    5 0
    44000 שח שלי בדלק נדלן הלכו....ואינם....
    סגור
  • גם תשובה הפסיד-יותר ממך,למה לזרות לו מלח על הפצעים? (ל"ת)
    אחד 23/12/2014 13:53
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 14.
    אין הנהגה בישראל - שוחטים את הכלכלה ומנועי הצמיחה
    מבין 100 23/12/2014 13:11
    הגב לתגובה זו
    7 0
    חלם ,טפשות, הפקרות. רשלנות. פשע!!! איזה חברה תרצה להשקיע בענף חיפושי הגז ונפט בארץ. לא מאמין. למה להשקיע בכלל בבורסה בארץ. כשיש אלטרנטיבה טובה פי 100 בארה"ב.
    סגור
  • 13.
    תשובה
    רונית 23/12/2014 13:06
    הגב לתגובה זו
    4 5
    סוף סוף נעשה צדק עם עם ישראל וזה לא מוצא חן בעיני חברות ההשקעה והטיקונים שרגילים להרוויח מליארדים לעשוק את עם ישראל ולבצע תספורות באגחים מאגרי הגז הם של עם ישראל ולא של חבורת מליארדרים על חשבוננו
    סגור
  • ומה עם הכסף של האנשים הקונים?! די עם הסיסמאות!
    מרלו 23/12/2014 16:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כני גם נגד פגיעה בעשירים, אני נגד רובין הוד,נחתם חוזה תכבדו!אבל לא לשכוח אותנו, צחהור המשקיעים הפרטיים שבזכותם עכשיו יש לך גז במעמקי הים,אסל מה אכפת לך שכנבו מאיתנו, כנראה את אוהב גז גנוב כי מןפ כנובים ימתקו, גנב!
    סגור
  • מה לא הבנת? הוא השקיע מכספו בחיפושי הגז.
    ל 13 23/12/2014 13:39
    הגב לתגובה זו
    1 2
    המדינה גם לוקחת 50% מהרווח . כשהוא מרויח המדינה מרויחה המאגרים של עם ישראל אז למה ממשלת ישראל לא מצאה בעצמה גז?
    סגור
  • כשהשקיע בחיפושים בטוח שלא ישן בלילה
    אורי 23/12/2014 13:30
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הוא לקח סיכון שיכול להפסיד,היום המדינה בועטת בו, הטייקונים דבילים שמשקיעים פה, כשיעזבו יהיו כאן מלא מובטלים, מי יעסיק אותם ביבי ,או אולי הרצוג וציפי
    סגור
  • רונית למה המדינה לא עומדת בהסכמים
    עדי 23/12/2014 13:25
    הגב לתגובה זו
    8 1
    זה לא פייר כלפי מי שהשקיע ומצא,המדינה שלחה אותו לסכן את כספו, אם לא היה מוצא גז המדינה לא היתה משתתפת איתו בהפסדים
    סגור
  • רק רוצים לקחת ולחלק ביניהם
    הפקידים החזירים 23/12/2014 18:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משכורות ופנסיות תקציביות על חשבוננו גם תמלוגי הגז יגיעו בסןף לכיס עובדי המגזר הציבורי החלמאי והמטומטם
    סגור
  • עדי למה תשובה לא שילם את חובותיו?
    pini_z 23/12/2014 14:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יצחק תשובה המדושן גזל מיליארדים מהציבור באמצעות תספורות באג"ח דלק נדל"ן בעוד שבמקביל יש לו רווחי עתק במיליארדים מעסקי הגז. זו התנהגות חזירית לשמה והוא הצחיק אותי שעכשיו הוא טוען שהוא קורבן....אחחח איך הגלגל מסתובב.
    סגור
  • 12.
    מה שווה שווי המשק אם הסיפור יגרר שנים על גבי שנים?
    באקס 23/12/2014 12:55
    הגב לתגובה זו
    3 0
    גם ככה שוק האנרגיה העולמי מצמצם הוצאות עכשיו אז מי בדיוק יכנס להשקעה כזו יקרה ומסוכנת ? אתה? גם ככה שום דבר לא זז , וודסייד כבר היו פה וברחו אז עכשיו יבואו שהנפט 60 דולר?
    סגור
  • 11.
    איך הגענו למצב שפקיד אחד מחליט
    הבלתי מאמין 23/12/2014 12:54
    הגב לתגובה זו
    11 3
    בענין שיש לו כ"כ הרבה אספקטים ומעורבים בו עשרות מיליארדי $ ובוחר להכניס את כל המערכת לסחרור ללא יכולת תגובה חופשית של הפוליטיקאים ערב בחירות? מדינת עם תהליכי קבלת החלטות אומללים. בזמנו ועדת טרכטנברג שקלה להטיל מס עזבון - החלטה טפשית אם אינה מלווה בהטלת כנראה בלחץ הבולשביקים.
    סגור
  • 10.
    אפשר גם אפשר ואם ההסכם לא יבוטל אני אגיש תביעה לבגץ (ל"ת)
    עילאי 23/12/2014 12:51
    הגב לתגובה זו
    4 5
    סגור
  • 9.
    יצחק תשובה
    פיני 23/12/2014 12:51
    הגב לתגובה זו
    6 2
    מגיע לו שילמד לשלם אגחים ולא להסתתר מאחורי חברה בעמ ?
    סגור
  • 8.
    שפיות
    מקס הזועם 23/12/2014 12:49
    הגב לתגובה זו
    5 0
    איפו כל האנליסטים המלומדים״ שתמיד יש להם דעה בכל נושא בעיקר אם הדבר מוביל לירידות בניתוח פשוט ניתן להבין שלא גילה יקבע אלה בית המשפט ולמיטב שיפוטי יש כאן אבסורד שמצד אחד מורים לתשובה למכור את החברות שבבעלות צולבת ומצד שני חוזרים בהם מהסכם תוסיפו את נובל וקבלו התקלות של הממונה
    סגור
  • 7.
    אני מניח
    שרוןן ב 23/12/2014 12:47
    הגב לתגובה זו
    11 0
    שיש עיוד כמה צדיקים בסדום ועמורה של מדינת ישראל שנותרה בולשביקית בנשמתה. רק פנייה לבית המשפט על הפרת הסכמים חתומים (מישהו בכלל מבין את המשמעויות שצד אחד מפר חוזה חתום לגבי תוהו ובוהו ואנרכיה), ולחץ של ממשלת ארה"ב על ישראל, יפתרו אחת ולתמיד את שלטון הפקידוקרטיה הבולשביקית בישראל. אנו זוכרים היטב את המסגד שרצו גורמים זדוניים לבנות ליד כנסיית הבשורה בנצרת, וממשלת ישראל הפחדנית לא עשתה דבר לשנות את התופעה הנוראה, עד שהגיע איום מהוותיקן, והכל הסתדר. אין שם מסגד. רק שפה כזאת מבינים הפחדנים.
    סגור
  • USA should dictate to Israel how to behave what is
    So 23/12/2014 22:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Next.
    סגור
  • 6.
    חוסר אחריות ציבורית ולאומית
    זה לא רק חלם זה 23/12/2014 12:46
    הגב לתגובה זו
    11 0
    למה המדינה צריכה להסתבך על ידי הריסת דברים במקום לפתור דברים.הנקמנות שאנשים מביעים מתוך קנאה למי שמפתחים את המשק הוא בלתי נתפס.
    סגור
  • 5.
    ישראמקו מתחרה מול דלק!ורציו מול דלק!מה הבעייה?
    יופיטר שוקי הון 23/12/2014 12:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ישרמקו ודלק שתי שחקניות ורציו תהיה שלישית..ונובל מתחרה בכולם.. מה הבעיה?
    סגור
  • 4.
    דוויד גילה חיי בהזיות!אי אפשר לבטל הסכמים!
    יופיטר שוקי הון 23/12/2014 12:42
    הגב לתגובה זו
    11 3
    מה זאת אומרת לבטל הסכמים?זה לא חוקי...
    סגור
  • עובדה שאפשר (ל"ת)
    גידי 23/12/2014 13:27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    אני לא מסכים עם בתי השקעות אבל הפעם הם צודקים!
    יופיטר שוקי הון 23/12/2014 12:40
    הגב לתגובה זו
    17 4
    אי אפשר לבטל הסכמים חתומים!
    סגור
  • מדוע המדינה מטילה מיסים כמו מס בורסה מעם .זה בסדר
    אבי 23/12/2014 19:30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    המדינה מטילה על האזרחים הפשוטים מיסים כמו מס בורסה מעלה מעם בלי לשאול את האזרחים אז מותר לשנות ולהפר חוזים ומיסים על טיקונים כמו אזרחים רגילים
    סגור
  • 2.
    אז תקנה למה אתה ממליץ לי לקנות ואם אני יפסיד אתה תשלם
    עילאי 23/12/2014 12:40
    הגב לתגובה זו
    13 4
    לי את ההפסד תגיד שאתה עמוק מושקע יחד עם חברייך ומחפש למכור לאזרחים תמימים שיפסידו כמו שעשיתם עם רציו ומניות הגז בשערים בשמיים המלצתם ומאז אנשים מופסדים 70 אחוז
    סגור
  • 1.
    קול שפוי
    אלדד תמיר 23/12/2014 12:38
    הגב לתגובה זו
    20 7
    אלדד תמיר מבין עניין כל הכבוד ! סוף סוף דיעה שקולה ומתונה לגבי הסקטורעם אמפטיה למשקיע הקטן !! שאפו אלדד
    סגור
  • נתקעתם בפנים הא? (ל"ת)
    קול תקוע 23/12/2014 12:58
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • כן אני בפנים
    כן אני בפנים 23/12/2014 13:22
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אני בפנים ומפסיד הרבה כסף זה עושה לך טוב על הנשמה ?
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות