תדמור משיב מלחמה: "מתנהל נגדנו מסע הסתה רווי שקרים - ממניעים פוליטיים"

יו"ר דלק קידוחים מגיב לראשונה למתווה הגז והכותרות בעיתונים. "יש פה אובססיביות המנותקת מהעובדות"
 | 

״הדיון הציבורי בנושא הגז מאד חשוב והשקיפות מאד חשובה", כך אמר גדעון תדמור, יו"ר דלק קידוחים באסיפה הכללית השנתית של איגוד החברות הציבוריות. "מעטים המקרים בישראל שנהנו משקיפות כמו שזכה נושא הגז. אבל זו לא הבעיה. הנושא הזה הפך לכלי ניגוח פוליטי. כשאני רואה התבטאויות כמו ׳שוד מאורגן׳ זה טירוף טוטאלי". 

"זו אובססיביות המנותקת לחלוטין מהעובדות. זה כלי ניגוח פוליטי כלפי הממשלה וראינו זאת בהצבעה בכנסת. כולנו נסחפנו לסערת רגשות אמוציונלית. מכריחים אותנו למכור שלושה מתוך ארבעה מאגרים שגילינו, וזה נראה לכולם בסדר. זה הדרך שבה נעודד ונשכנע משקיעים חדשים להגיע לישראל? מה המסר שאנחנו מעבירים? תגיעו, תזיעו, תשקיעו, ואם תמצאו אנו נאלץ אתכם למכור". 

תדמור ממשיך: "מתנהל מסע הסתה והשמצה אלים ורווי שקרים נגד תעשיית הגז והעומדים בראשה. מי שמארגן את ההסתה עושה זאת ממניעים פוליטיים טהורים, מתוך רצון לנגח את הממשלה. מחירי הגז בישראל הם מהנמוכים בעולם המערבי, וזאת עובדה שעליה מסכימים מומחים מהארץ ומחו"ל. המתנגדים עושים שימוש מניפולטיבי במספרים כדי לחזק את הטענות השקריות שלהם. המתווה הוא מתווה קשה שהטיל עלינו גזירות הכי קשות בעולם המערבי. מדובר במכירה כפויה של נכסים בהם השקענו הון עתק. יש פה פיקוח על המחירים, פיקוח קשה".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

"אם יהיה שינוי במתווה - לא יהיה לוויתן"

״ההסכם המתגבש הוא הסכם של 'אין ברירה' עבור השותפויות. הכריחו אותנו להסכים לו. הוא כולל עבורנו גזירות קשות, חסרות תקדים בהיקפן בתחום. המדינה למעשה מאלצת אותנו למכור שלושה מתוך ארבעה מאגרים שגילינו – גם את כריש, גם את תנין וגם את תמר. השקענו בתמר 16 מיליארד שקל, וזה נראה לכולם טבעי והגיוני, ששנתיים אחרי שהגז מתחיל לזרום, המדינה מגרשת אותנו מהשדה היחיד שמפיק גז בישראל. כשאתה רוצה להרוויח הון פוליטי, אתה מתחיל לחזור על סיסמאות קליטות. במקום לנהל שיח מקצועי, לדבר על הנתונים ועל העובדות, משמיעים סיסמאות חסרות בסיס. אני מאמין שהציבור מספיק חכם ויודע להבחין בין פופוליזם זול למנהיגות אמיתית, שרואה קודם כל את האינטרס הציבורי ואת טובת הכלכלה הישראלית.

״כל עולמנו הוא לוויתן״, אמר תדמור בנוגע לטענה כי החברות יעכבו את פיתוח המאגר.

תדמור נשאל: עד כמה אתם ערוכים לשינוי המתווה אם וכאשר יהיה לאחר השימוע הציבורי? 

״נתמודד עם כל מה שיהיה. עשינו צעדים אחורה רבים מדי ולכן לא נעשה שום צעד נוסף משמעותי זה המינימום של המינימום איתו אפשר לצאת לדרך. העובדות בטח שונות מאלו שבדיון פוליטי. ניערו אותנו בלי הרף כמו פחית סודה. לכולם עדיף לצאת מהבוקה והמבולגן שנוצרה. הנאה זו המילה האחרונה שאפשר לקשור למה שעברנו כאן״.

בעוד תדמור ו?מנכ"ל נובל אנרג׳י ישראל ביני זומר הגיבו לראשונה על הבמה של מרכז הכנסים בבורסה, שר הכלכלה אריה דרעי אמר בסיור בעוטף עזה כי יש לשנות את מתווה הגז. "גם אלו המגנים על המתווה אומרים שמה שהושג זה הרע במיעוטו".

מנכל נובל אנרג׳י ישראל, ביני זומר, הוסיף שמן למדורה ואמר: ״אם יהיה שינוי נוסף במתווה פשוט לא יהיה לוויתן. אף אחד לא בודק את העובדות והמספרים עד הסוף אלא ישר מעביר את זה הלאה״.

קודם לכן אמר תדמור בשיחה עם Bizportal: ״בנוגע לקיבוע מחיר הגז ל-10 שנים כפי שמציע מתווה הגז הנוכחי שמובא בימים אלא לבחינת מבקר המדינה. ״אנחנו לא מסתכלים על העבר אלא העתיד. עדיף היה לכל הצדים לחתום עוד מזמן על ההסכם״. 

לפי המתווה מחיר הגז לא ישתנה בעשר השנים הקרובות, מה שעשוי להטיב עם החברות במקרה של ירידת מחירי הגז בעולם. לדברי תדמור ככל שעובר הזמן כל הצדדים מפסידים.

תגובות לכתבה(35):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 24.
    תדחור,בתמונה אתה נראה יותר חזיר מתשובה
    יובל 04/07/2015 22:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להשתלט על החזירים
    סגור
  • 23.
    תשובה הרויח את חוסר האמון
    אלבטרוס 04/07/2015 13:55
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איך ניתן להאמין לתשובה אחרי התנהלותו בנושא האגחים.אגרת חוב היא הלוואה לכל דבר .שיחזיר את ההלוואות שלקח מהציבור ואז נדבר.התנהלותו הציבורית היתה כזו שלא ניתן להאמין לו. לכן אל תתפלאו מדוע הציבור נגדכם. שנית אם הכל כל כך טוב לציבור נא פרסמו את כל הפרוטוקולים של הישיבות ותנו לכנסת להחליט. את האמון בתשובה כבר אבדנו.אם תשובה רוצה שיכבדו אותו שישלם את חובותיו לציבור ואז נדבר.
    סגור
  • 22.
    תדמור זועק על "השקרים הבלתי נתפסים"
    אופיר 04/07/2015 11:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תדמור זועק על "השקרים הבלתי נתפסים" על שיעור הרווחיות שלהם. יש לו, ולתשובה ולנובל בעיה קטנה: המספר 0.5 דולר עלות הפקה ליחידת אנרגיה (כשאנחנו משלמים קרוב ל-6 דולר) פשוט מתנוסס על הדוחות שלהם עצמם. אז מה עושים? ממציאים שקרים ומלעיטים בהם יחצ"נים בשכר ובהתנדבות. כן, הם אומרים, באמת זה עולה חצי דולר, אבל ההשקעה בתמר הייתה ארבעה מיליארד דולר! אז קודם כל, זה שלושה וחצי מיליארד. שנית, תדמור לא מספר שהמאגר כבר הניב לשותפות הכנסות של מיליארד דולר ב-2013, עוד מיליארד וחצי ב-2014, והשנה הן כבר יחזירו את כל ההשקעה. ועוד הוא לא מספר שרק 300 מליון מהסכום היו בסיכון, לפני שנמצא הגז. ועוד הוא לא מספר שהרוב המכריע של הכסף הגיע מהציבור. ועוד הוא לא מספר שאותו ציבור חוסכים לפנסיה מימן לתשובה בספטמבר 2012 תספורת של 1.4 מליארד ש"ח. להמשך קריאה: https://www.facebook.com/ShellyYachimovich/posts/10153551397874218:0
    סגור
  • 21.
    לתבוע את ישראל
    אהרון 02/07/2015 23:36
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כפטריוט ישראלי אני מייעץ לנובל ודלק לשקול וחעשות קולות כתובעים אם יתבעו יקבלו טריליונים ובינתיים שיוציאו צוו מבית הדין הבנלאומי לא לפתח את תמר וליויתן
    סגור
  • 20.
    צודק ב100% (ל"ת)
    ליאת 02/07/2015 17:37
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • טען עוד
  • 19.
    גם אם הייתי מרוויח מיליונים...
    נסראללה 02/07/2015 16:27
    הגב לתגובה זו
    0 2
    תדמור,עבור המיליונים גם אני משתלח כמוך.אל צהיו חזירים.הפקה 0.5 דולר,למכור ב-3 דולר זה די והותר. לחקור מדוע תשובה קיבל 12 זיכיונות וכך הפכו אותו לשליט אוצרות הטבע של המדינה.
    סגור
  • חוסר הבנה בסיסי זה מה שמאפיין את השמאל
    תגובה ל19 03/07/2015 15:41
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לידיעתך המדינה ניסתה את כוחה במספר ניסיונות כושלים והשמאל צעק נגד בזבוז כספי הציבור אז התנו למי שמעונין להפסיד את כספו את הזכות לקידוח ועכשיו לבוא ולהגיד וועדת חקירה זה אינפנטיליות
    סגור
  • 18.
    נובל כבר לא מחפשת גז או נפט בים אלא איך לברוח מכאן (ל"ת)
    פול 02/07/2015 16:13
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 17.
    להלאים ומיד
    שף 02/07/2015 15:23
    הגב לתגובה זו
    1 6
    חברות של מילארדים של דולרים עם חמישה עובדים זה עושק של החברה והמדינה לטובת מיליארדר ומנכלו בושה
    סגור
  • 16.
    הפנים החזיריים שלך אומרים הכל
    אורן 02/07/2015 14:47
    הגב לתגובה זו
    1 6
    אין בושה בישראל תשובה החזיר עשה תספורת של מיליארדים על גב הציבור וראה כי טוב אז עכשיו הוא רוצה לגנוב מאותו ציבור מטומטם עוד כמה מיליארדים
    סגור
  • 15.
    צודק בכל מילה (ל"ת)
    אזרח 02/07/2015 14:07
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 14.
    כנסת ישראל
    avi 02/07/2015 13:47
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אם המתווה כל כך טוב, מדוע לא להציגו בפני הכנסת? אזי לא אתה האחרון שתאשים במסע רווי שקרים. המסע לקבל את המתווה במחשכים הוא הסיבה היחידה לא להסכים לו. הוא חייב להיות שקוף, היום אתה מעז לדבר על הסתה? ראה איזה מתווה גרוע לציבור יצרתם. אתה מונע ממניים כספיים, אתה לא רואה את טובת הציבור אלא טובת הטייקונים.
    סגור
  • 13.
    תשובה הקוזאק הניגזל, אחרי שלר שילם את האגחים והשאיר
    חיים 02/07/2015 13:29
    הגב לתגובה זו
    3 4
    וגנב לעם שלם את כספו דרך קופוג וקרנות פנסיה,הוא נערך לעוקץ הגדול של חייו. האיש שבא מהעם אללק ....זימבר אותו עד העצם. בחילה מהאיש ומהתנהלותו אז והיום.
    סגור
  • תשובה
    אזרח מודאג 02/07/2015 14:25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    צודק ב-100% לדעתי,הוא חייב להחזיר את כל תמורת התספורת שגזל מהחוסכים התמימים,ולהתנות את זה בהסכם המתגבש בנושא מתווה הגז. לא לוותר לו בשום פנים ואופן!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! חייבים להקים צעקה גדולה לממשלה ולשרים ! עד כאן,מספיק להיות פראיירים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • 12.
    "הם" רוצים לגנוב את החברות גז..זה הכל ..ממש לגנוב
    דלצק 02/07/2015 13:14
    הגב לתגובה זו
    8 1
    ובמיוחד שהם לא שולטים בתחום בכלל וגם הגז שייך רק ליזמים לפי החוק.
    סגור
  • 11.
    מדינה אוכלת משקיעה
    חזי 02/07/2015 13:12
    הגב לתגובה זו
    12 4
    במקום שכולם ירוויחו בסוף כולם יפסידו.בנתיים המשקיעים לא רק שהם לא באים אלא אלו שהגיעו רוצים לברוח.אילו נובל הייתה יודעת מה שיעוללו לה היא לא היתה משקיעה פה דולר אחד.
    סגור
  • 10.
    השמאל מחבל במדינה רק כדי להיות בשלטון
    צודק 02/07/2015 13:08
    הגב לתגובה זו
    16 3
    הם השיגו ההפך לא הלכתי להצביע גם עבורם. ולא אצביע כל עוד שלי יחימוביץ סתיו שפיר ושמולי במפלגת המחבל הציוני. ביבי נתן לסרטן הזה להתפשט כי לא עשה כלום כל עוד שלטונו היה מובטח. הוא מתגלה כעת במערומיו לא מסוגל לעשות כלום ולהציל את ענף הגז. ועל כך נאמר משנאיך ומחריבך ממך יצאו ביבי חלשלוש פחד!!!!!!!
    סגור
  • 9.
    רווי שקרים? בוא נדבר על העובדות (משנת 2011) מר תדמור
    אבינועם 02/07/2015 13:06
    הגב לתגובה זו
    7 8
    הרווחת אז 8.3 מיליון שקל (עלות שכר) אז אתה בטח זוכר היטב,העברתם 275 מדלק קבוצה לרכישת כהן פיתוח ופתאום הכרתם ברווח של 3.3 מיליארד שקל מהעסקה!!! כך שלא הייתה בעיה גדולה להסתיר הפחתות של מעל 800 מיליון שקל (בדלק רכב,בגדות ביוכימיה,בהפניקס,בדלק נדל"ן,אפרופו דלק נדלן זוכר שפעם הייתה חברה כזאת? אה וגם שכחתם להחזיר לנו 1.4 מיליארד שקל שנתנו לכם בתור הלוואה? מוזר כי מבין כל הטייקונים דווקא הטייקון שלך לא נראה כל כך חנוק עכשיו ובכל זאת הוא לא מצא לנכון להחזיר לנו את החוב),בכל אופן,לנוכח כל ההפחתות מסתבר שלא הייתה לכם בעיה באותה שנה לחלוב עוד 425 מיליון שקל דיבידנד,הרי זה כסף קטן אחרי שהעברתם מיד ימין לשמאל 275 מיליון ואז פתאום קסם,רווח של 3.3 מיליארד,אז מה היה לנו? הפחתה אמיתית של 800 מיליון,דיבידנד אמיתי של 425 מיליון,עלות שכר אמיתית אישית לך של 8.3 מיליון שקל,ורווח לא אמיתי (מה שקרוי בהגה המקצועית "רווח חשבונאי") של 3.3 מיליארד שקל. ובנוסף תספורת אמיתית של 1.4 מיליארד שקל מבעלי האג"ח. אז עכשיו עזרתי לך אולי להבין יותר למה הכוונה ב-"שוד מאורגן"? ולגבי ה"רווי שקרים",מה שנכתב פה אלה עובדות.
    סגור
  • לאבינועם
    n.y. 02/07/2015 15:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נתת סקירה רחבה לתדמור ולציבור , חבךת נובל והמשקיעים מה חטאו?
    סגור
  • ל -n.y.
    אבינועם 02/07/2015 21:06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ומה הציבור הישראלי חטא שהוא צריך עוד הפעם למכור בנזיד עדשים את משאבי הטבע שלו כמו שכבר קרה בים המלח? ולגבי הטענה שלך על נובל והמשקיעים אז כל מי שמשקיע במניות צריך לדעת לתמחר את הסיכונים,במקרה הזה מדובר בסיכון רגלוטורי בתחום של מניות גז שידועות ברמת הסיכון הגבוהה שטמונה בהם.מעבר לזה,לא נראה לך תמוה ומחשיד שאלמלא אריה דרעי היו סוגרים עסקה במחשכים,ללא שקיפות,ללא התערבות נגידת בנק ישראל (היועצת הכלכלית של הממשלה),ללא הממונה על ההגבלים(שהודיע שהוא מתנגד),ללא שר האוצר,רק ביבי ואנשי הסוד בקבינט? וזה שתשובה חלק מהבעלים בחברת החדשות? בצד של מי אתה באמת n.y. שלנו או של הטייקונים? או שסיימת את המשמרת שלך להיום?
    סגור
  • ברור לחלוטין שיש מגיבים בתשלום מתאם (ל"ת)
    avi 02/07/2015 13:47
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • ברור לחלוטין שאתה חולה נפש (ל"ת)
    אבי 02/07/2015 15:35
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 8.
    אתה צודק תדמור. הכל פוליטי, ושהמדינה תלך לאבדון (ל"ת)
    מינה 02/07/2015 13:05
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 7.
    מילת הקוד, סודטים. חשבתם שתשביעו את התיאבון
    יופיטר 02/07/2015 13:01
    הגב לתגובה זו
    12 1
    של הבולשביקים אם לא תאבקו בששינסקי, מתברר בפעם המי יודע כמה , כי אין סוף לתיאבון של הגנב והגזלן. להיפך היטלר קיבל את הסודטים זה רק הגביר את התיאבון שלו. זה היה ברור אם תכנעו להפרת ההסכמים בצומת של ששינסקי, התיאבון רק יגבר עוד ועוד. מדינת ישראל כבר איבדה את מעמדה ואת רגש הבושה בהפרת ההסכמים הבוטה באמצעות מעתיק המאמרים. כמה אירוני שלתפקיד הפרת ההסכמים בחר שטייניץ במי שנתפס בשנות הששים בהעתקת מאמרים ועבודות של אחרים. מעמדה הבינלאומי של מדינת ישראל עומד במישור אחד עם ונצואלה וארגנטינה, מדינה שבלתי אפשרי לסמוך על הסכם חתום איתה, נחרץ גורלה. היה על החברות להלחם עד הסוף נגד ששינסקי. הכניעה אז שמה את החברות במדרון תלול בדומה למה שהתרחש בסודטים עם צ'כיה
    סגור
  • 6.
    אינך יודע
    תדמור 02/07/2015 12:58
    הגב לתגובה זו
    7 2
    עד כמה אתה צודק. אך זה הרבה יותר. החבורה המתועבת הזאת היא קומוניסטית-בולשביקית; היא עדיין לא השלימה עם פסיקת העם כי אנשיה יהיו באופוזיציה עוד הרבה זמן, ואלוהים ישמור את מדינת ישראל אם הם יעלו לשלטון; ובעיקר הם אינם רומים בשגשוגה של מדינת ישראל. הקנאה וצרות העין נוראיות.
    סגור
  • 5.
    אם לטייקונים מותר לעשות תספורת ולגנוב מהציבוא
    hary 02/07/2015 12:45
    הגב לתגובה זו
    6 7
    שלא יתפלאו מדוע יש כעס והתנגדות רבה.חגגתם בהלוואות מהבנקים על חשבון הפנסיות והחסכונות של הציבור.כמה אפשר לרמוס את הציבור?גם הבנקים וגם הטייק
    סגור
  • 4.
    ראש הממשלה לא מסוגל להעביר כלום. השרים נגדו
    אכן פוליטי 02/07/2015 12:43
    הגב לתגובה זו
    10 3
    עדיף לראש הממשלה לפטר אותם ולפזר את הממשלה. גם כיל נהרסה בגלל הפוליטיקאים. זה לא עזר לפופוליסטים הם באופוזיציה כולל לפיד הכושל ויחימוביץ משקיעי הגז יזכרו לכם את זה והם לא יבחרו שוב ככל שיזיקו לליכוד ובדרך לעם ישראל כך יותר יצביעו לליכוד כל המחאות והשביתות שיש כעת זה השמאל .
    סגור
  • 3.
    אתם לא יותר טובים מכיל ! (ל"ת)
    סוסו 02/07/2015 12:39
    הגב לתגובה זו
    3 6
    סגור
  • הוא אכן
    סוסו 02/07/2015 13:02
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סוס, עם שכל של סוס (רק לידיעתך הביולוגית: לחמור יש מוח גדול פי שלושה מלסוס). ההוא מצפון תל-אביב, "היפה," הרס את כיל, ומשפחת עופר בחוץ; כך יהיה גם עם חברות הנפט. סוס, חברות לא יגיעו לכאן, ולא יהיו השקעות, ואנו נהיה כמו זימבבואה, ויהיה לנו הרבה סוסים כמוך.
    סגור
  • 2.
    מסכנים
    דני 02/07/2015 12:37
    הגב לתגובה זו
    6 9
    בהליך לקויי (לא בגללם) קיבלו זכיונות בלי אבחנה לקחו כסף באגח מהציבור - כסף שניתן למחיקה מצאו טרליון שקל וכעת מיללים שלא ניתן לתקן את העיוות ממש מסכנים
    סגור
  • אמרו חז"ל
    הקנאה 02/07/2015 13:03
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מעוורת עיני חכמים ומסלפת דברי צדיקים. ואתה לא זה ולא זה.
    סגור
  • צדיק גדול אתה
    דני 02/07/2015 13:42
    הגב לתגובה זו
    3 5
    לקחת כסף שיכול ללכת לרווחה חינוך ובריאות ולתת אותו לתשובה, זו חכמה וצדק? 5 דולר ליחידת חום?
    סגור
  • כך גם לצ'כים שלא הסכימו לוותר על הסודטים (ל"ת)
    יופיטר 02/07/2015 13:02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    וזה נראה בסדר שהציבור משקיע דרך המוסדיים
    אנונימי 02/07/2015 12:36
    הגב לתגובה זו
    6 8
    וכאשר יש הפסדים הוא היחיד הסובל מהתספורות. תשובה לעולם לא משלם על ההפסדים הציבור משקיע ותשובה גורף לכיסו. דלק היא רק מתווך מיותר.
    סגור
  • גאון! (ל"ת)
    הלנה 02/07/2015 13:01
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות