לא ממריאה: אל על רושמת הפסד של 44 מיליון דולר ברבעון הראשון
אל על +1.46% אל על 846.5 +1.46% בסיס:834.3 פתיחה:837.8 גבוה:855 נמוך:832 תמורה:43,343,259 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה והציגה עליה של 11% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, חברת התעופה הלאומית רושמת גידול של 47% בהפסד הנקי וירידה של 25% ברווח הגולמי לעומת הרבעון המקביל בשנת 2017.
על פי הדו"חות אותן מפרסמת החברה, הכנסותיה של אל על ברבעון הראשון הסתכמו בכ-464 מיליון דולר, עלייה של 11% לעומת הכנסות של כ-418 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. אך עם זאת, הוצאות החברה גדלו בכ-15%, והסתכמו בכ-433 מיליון דולר, לעומת כ-377 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר בגלל עליית מחירי הנפט, והובילו את החברה להפסד נקי של 44 מיליון דולר, גידול של 47% לעומת הפסד נקי של 30 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת ברבעון הראשון של השנה הסתכם בכ-14 מיליון דולר לעומת כ-77 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הפער בתזרים נובע בעיקר מהגידול בהפסד לפני מס ומתשלום של כ-22 מיליון דולר לשלטונות המס בגין ביקורת שומות, הוצאה אשר נרשמה בשנה קודמת.
במהלך הרבעון הראשון נאלצה אל על להתמודד עם החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאשר את נתיב הטיסה המקוצר של חברת אייר אינדיה מישראל להודו, ודרשה שיוון. כידוע, חברת התעופה הישראלית אינה יכולה לטוס מעל סעודיה, ולכן אינה יכולה להתחרות בטיסה הקצרה אותה מציעה אייר אינדיה. אל על דיווחה כי פעילותה צפויה להפגע עקב כך.
גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על: "החברה הגדילה את היקפי פעילותה, על אף האתגרים הרבים הנובעים מפתיחת השמים והתחרות העזה והמתגברת מצד חברות התעופה הזרות, ובמיוחד חברות ה low cost. יחד עם זאת, החברה רשמה גידול בהוצאות, שנבע בעיקר מהעלייה במחיר הדלק ושינויים בשערי החליפין, כך שבשורה התחתונה סיימה את הרבעון, המתאפיין בחולשה עונתית, עם הפסד בסך 44 מיליון דולר.
לאור המציאות המשתנה והתחרות הגוברת, כמו גם השינוי במחירי הדלק ,שערי החליפין והרגולציה, חברת אל על נמצאת כיום בעיצומו של תהליך התייעלות מואץ הן מבחינת היקפו והן מבחינת מהירות היישום שלו. במסגרת זו הכרזנו על מספר פעולות משמעותיות וצפויות להתקבל החלטות נוספות בתחומים המרכזיים בהם קיים פוטנציאל התייעלות. . התכנית מקיפה והיא בוחנת את כל ערוצי הפעילות ותחומי העיסוק ומטרתה להביא להגדלת הכנסות וצמצום משמעותי בהוצאות על מנת לייצר תוואי ברור של שפור התוצאות, בתהליך רב שנתי".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.אין חדש תחת השמשמפלגת התבונה 01/06/2018 16:22הגב לתגובה זו0 0המנכ"ל החדש מציף את כל ההפסדים ברבעון הראשון שלו. הרבעון הבא יהיה טוב יותר וכל הכסילים יגידו "איזה מנכ"ל גאון , הבריא את החברה"...סגור
-
2.חשוב שתיהיה לישראל חברת תעופה כמו אל על אבל היא חייבתישראלי 29/05/2018 10:32הגב לתגובה זו1 0להשתפר. חייבת להתייעל. חייבת להוזיל מחירים חייבת לתת שירות יותר טוב. נגמרו הימים של השמיים הם שלנו צריכים להתחיל לעבודסגור
-
1.6000 עובדים לכו הבייתהמר שמעוני 29/05/2018 08:26הגב לתגובה זו0 1חברה מגוחכת. 6000 עובדים שמסתובבים כל היום בבוגרשוב. מטיילים בשמש. על צי מטוסים של 30 מטוסים...בושה. תמיד מאחרים, תמיד יקרים, מפלים בין נוסעים, לא שולחים מזוודות בכל פעם שיש הזדמנות להפוך מטוס נוסעים למטוס תובלה. תם זמנכם. תסגרו וזהוסגור