המהלך הצבוע של אלטשולר שחם, והאם גוף מוסדי צריך להתייחס לערכים בהשקעות

ההחלטה של אלטשולר לא להשקיע במניות גז ונפט היא פגיעה במנוע צמיחה של המשק הישראלי. מדוע זו סכנה, וכיצד נכון להשקיע בחברות שמזהמות את הסביבה?
 | 

אחת השאלות העקרוניות והקשות שעלתה בוועידת ביזפורטל ואיגוד הדירקטורים בנושא ESG שנערכה אתמול, היא - האם הגופים המוסדיים צריכים להיות "השוטר" ולהגדיר אם חברה עומדת או לא עומדת בתקני-נהלי ESG? כלומר האם הם צריכים לקבוע עד כמה חברה טובה או לא טובה לסביבה ולקהילה.

האם הגוף הגדול ביותר יכול להחרים מנוע צמיחה של המשק הישראלי?
נהפוך את זה לפרקטי: האם אלטשולר שחם, הגוף הגדול בתחום קופות הגמל וקרנות ההשתלמות, שגדל עוד יותר בזכות רכישת פסגות, יכול לקבוע שהוא לא משקיע יותר בחברות שרוב "עיסוקם כולל חיפוש, הפקה וייצור דלקים פוסיליים". כן, זו מדיניות ההשקעות של אלטשולר שחם החל מהימים האחרונים, וזה עבר בשקט, למרות שזו – חוצפה גדולה. 

המדינה מעודדת חיפושי נפט וגז. הגילויים של מאגרי תמר ולוויתן הם חשובים מאוד לכלכלה הישראלית. מדובר באחד הנכסים הגדולים של המשק. אז נכון, אפשר להתווכח על הדרך, על החלק של היזמים, על כך שזה לא חלחל לציבור (דרך הפחתת מחיר החשמל). אבל אי אפשר להתווכח על כך שמדובר באירוע מכונן.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

דמיינו לעצמכם שבהמשך למציאת הגז והנפט, החברות והשותפויות האלו – דלק, ישראמקו, רציו היו מגיעות לבורסה, ובבורסה היו אומרים להן – "STOP, אתן לא מקבלות מימון" - לא הגיוני. לא נכון כלכלית. זה בעצם מה שאומרים כעת באלטשולר שחם – לא נשקיע יותר במניות כאלו. 

אלטשולר שחם בחרו בתדמית ירוקה - אבל הדרך עקומה
אלטשולר שחם בחרו בדרך הקלה והפשוטה, ואולי בדרך שתייצר להם יחסי ציבור טובים - אבל זו דרך עקומה. הם שופכים את התינוק יחד עם המים. זה כמו שאמרה יו"ר רשות ניירות ערך ענת גואטה, אתמול בכנס – "הגופים המוסדיים יצטרכו ללמוד וזה תהליך. יש לתמחר את הסיכונים שבפעילויות מסוג זה ובהתאמה להגדיר את התשואה שהם מבקשים. אבל בסוף ניתן להשקיע בהכל' זו רק שאלה של מה הסיכון שהגוף מייחס לנכס ועל פיו הוא קובע את החלטות ההשקעה". 

גואטה אומרת שהשוק ילמד ויתאזן בסופו של דבר, והגופים המוסדיים ילמדו לכמת את הסיכונים. במילים אחרות, אלטשולר שחם צריך לרכוש מניות גז אבל תחת הסיכון שהוא מתייחס לניירות ערך בתחום. אם לגישתו התחום של שותפויות הגז הוא מסוכן לטווח ארוך, אז פשוט שידרוש תשואה גבוהה יותר על ההשקעה – הן בהון והן בחוב (אגרות חוב). אבל לא להשקיע בכלל? זה גול עצמי, גם לעמיתים באלטשולר שחם וגם למדינה שהאינטרס שלה לעודד חיפושי נפט וגז. ואגב, מה לעשות – הנפט והגז ימשיכו להיות כאן עוד עשרות שנים, אם כי המרכיב שלהם הולך ופוחת לאורך השנים. 

הגז הוא בכלל הפחות מזהם - זו צביעות לא להשקיע בשותפויות הגז. אבל כן ביבואניות רכבים וחברות אחרות 
חוץ מזה, הרי הגז הוא הפחות מזהם מבין הדלקים הפוסיליים והוא נחשב כשלב ביניים עד למעבר מלא לאנרגיה ירוקה שייקח לה עוד שנים רבות. אז להתעלם ממרבצי הגז הגדולים שלנו? וזה לא רק זה - זו צביעות גדולה לא להשקיע בשותפויות גז, אבל כן להשקיע בחברות שמייבאות רכבים, כשלמעשה אלה חברות שמזהמות פי כמה יותר מהמפיקות עצמן. הפקת הגז עצמה, אגב היא לא באמת מזהמת. נסיעה ברכב לא חשמלי מזהמת. האם המנהלים של אלטשולר שחם נוסעים ברכבים חשמליים? אם כן - זו צביעות כפולה. 

אלטשולר הלכו לקצה. מגדל, שהיא מנהלת הכספים לטווח ארוך הגדולה במשק, קבעה במדיניות שלה שהיא תפחית מדי שנה 10% מההשקעות שלא עומדות בנהלי-תקני ESG. זה מדורג, זה לא בבת אחת, אבל זה גם לא טריוויאלי: מה אומרים לנו בעצם? שהשקעות שלא יענו להגדרה - במניות של חברות שיזהמו, שימכרו נשק, לא יהיו בתיקי ההשקעות. כן, בעתיד גם אלביט מערכות תיפלט החוצה. החברה החשובה, הביטחונית הזו, החברה שמייצרת מוצרים-מערכות ששומרים על חיי אדם וגורמים לנו להיות חזקים מול האויבים, לא תזכה לכספים שלנו שמושקעים בפנסיה ובגמל, כי מנהלי השקעות החליטו ויחליטו שהם לא משקיעים בחברות נשק.  

הסכנה שזה ייהפך לכדור שלג - כמו בעולם
וזה כדור שלג שמניע את עצמו כי אם המוסדיים האלו קובעים כך, יהיו מוסדיים נוספים והמסר שעובר לשוק הוא פשוט – המניות האלו הן OUT. ואז בהגדרה הן יסחרו בדיסקאונט. זה קורה כבר עכשיו. בעולם כבר כמה שנים טובות שחברת ניהול הנכסים הגדולה בלקרוק מובילה את המהפכה ומצטרפות אליה ענקיות השקעה גדולות - ורואים את זה בתשואות. התחום הפוסילי איבד ערך בשנים האחרונות, בעוד שתחום האנרגיה המתחדשת פורח (למרות מימושים בחצי השנה האחרונה). האם זה יימשך? האם העליות לא מוגזמות? לא ברור, רק ברור שהמגמה ארוכת הטווח היא גידול בהיקפי הפעילות של האנרגיה המתחדשת. 

כלומר, גם אם אתם לא מאמינים ודבקים בנושאי ה-ESG, אתם לא יכולים להתעלם, זה משפיע על תיק ההשקעות שלכם ועל התשואות בו. 

האם הגישה הקוטבית גם נכונה - לא
הגישה הקוטבית לאלטשולר שחם היא הגישה שאומרת – "מה שחשוב זה תשואות, כל השאר לא מעניין". דר' משה ברקת יו"ר רשות שוק ההון והביטוח אמר לפני מספר ימים – "גופים מוסדיים צריכים להתרכז בתשואות, לא בערכים". גם אם הוא טועה, חייבים להודות שיש הרבה שעדיין חושבים כך, אבל הרוב עכשיו מבין שאי אפשר להתעלם מסיכוני ה-ESG, אם החברה לא משתדלת, מכוונת ESG, היא תיקנס. 

והאמת נמצאת באמצע – האמצע הוא שהכל נכון להשקעה, אבל בתמחור המתאים. חברות שמסכנות את הסביבה, שמזהמות את הסביבה, צריכות להיסחר בהתאם לסיכון הזה. הסיכונים בסוף צצים.

תגובות לכתבה(56):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 52.
    מעניין מאוד מי כתב את הכתבה
    אחת שיודעת 05/10/2021 15:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אינטרסים - הכל אינטרסים כל הכבוד לאלטשולאר שמבינים לאן העתיד הולך - כלכלה נקייה עם אוויר נקי וטיפול במשבר האקלים
    סגור
  • 51.
    בנתיים ע"פ תשואות היה"ש עדיף שלא השקיע
    כפיר 31/07/2021 22:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנתיים ע"פ תשואות היה"ש עדיף שלא השקיע בגז כי הכל יורד וחבל על הפנסיות שלנו...אבל כן... הכתבה והכותב נראים מגמתיים
    סגור
  • 50.
    חוגגים על אלטשולר. בושה
    אליהו ענבים 31/07/2021 22:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אחרי ששנים האכיל את המתחרים מרורים עם מקום ראשון בתשואות, הגיעה שנה לא טובה, וכל העכברים יצאו מהחורים. הכתבות בביזפורטל נראות מגמתיות ולא ענייניות, רק כי יש להם כנראה איזו שינאה לאלטשולר. לא מכובד, שקוף, עלוב.
    סגור
  • 49.
    כתבה שכולה צביעות
    ישראבלוף 31/07/2021 18:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני שכיר מעמד ביניים, קורע את התחת מרוויח 22 שאחרי מסים נשאר עם 14,000 - 15,000 וזה לפני מסים עקיפים מטורפים ( דלק, מעמ.. ). הגוף שיתן לי תשואה הכי גבוהה שם אני נמצא וככה כל אחד אחר ומי שאומר אחרת שקרן. לא איכות סביבה ולא נעליים
    סגור
  • 48.
    אלטשולר שחם בתשואה עודפת לאורך שנים
    אוהב ישראל 31/07/2021 17:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ומה שחשוב זו התשואה הרבה קומבינות בשוק הישראלי ואלטשולר מחוץ לזה, לכן אני שם
    סגור
  • טען עוד
  • 47.
    מידוף (ל"ת)
    פלטיאל 16/07/2021 18:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 46.
    מה קורה לך אלטשולר
    פלטיאל 16/07/2021 18:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם אתה עשית סיבוב ועשיו מתחיל למכור את המשקיעים שלך תתביש אתה ערמומי ומתחיל למכור את המשקיעים תתביש לך
    סגור
  • 45.
    סתם בא לי לעשות לכם סדר
    משקיע תוךיומי בנפט 15/07/2021 14:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האמת היא, שמפלצת כמו אלטשולר לא הייתה צריכה להתקיים. לאשר לה לרכוש עוד תיקים ועוד לקוחות זה למעשה לשתק את שוק ההון המקומי שגם ככה לא באמת רלוונטי. והאמת היא, מנגד, שטוב יעשו גופים ש"יחנכו" חברות לסטנדרט אחר, ואפילו טוב יעשו אלה החזקים שיובילו את השינוי ראשונים, כי המשוואה פשוטה: אדישות לשינויים = מחשבה לטווח הקצר, ומנגד - הצטרפות לגל כזה או אחר או הובלה של אחד כזה = מחשבה לטווח הארוך. כמדומני, גופי השקעות כאלה משקיעים גם לטווחים ארוכים. לסיכום, אם חברת המפלצת בגודלה אלטשולר הייתה בגודל ראוי, והיו פה באמת איזונים ובלמים בכל הקשור לאי תחרות ואף חלילה יצירת תחרות מיטבית יותר, זה היה הדבר הנכון, הראוי והמתבקש לטובת המשק כולו.
    סגור
  • 44.
    אלטשולר
    איכה 15/07/2021 09:41
    הגב לתגובה זו
    3 0
    במקום לבוא בטענות לאלטשולר תבואו בטענות למדינה. זה יפה לומר שניצול מאגרי גז ונפט טובים למדינה על חשבון קופות הפנסיה והגמל שתדאג גם להגן עליהם ולא שבעלי דלק יתעשרו והאגח"ים שמימנו את הפעילות לא יכובדו. "תספורת"
    סגור
  • 43.
    מה זה הקשקוש הזה ?
    עובדיה שב בשקט 15/07/2021 09:39
    הגב לתגובה זו
    3 2
    זבותה של כל חברת השקעות להשקיע במה שתרצה, אתה בתור הלקוח יכול לבחור לעבור לחברה אחרת שמשקיעה בתחום אחר, הפנסיה שלך וקרן ההשתלמות יכולים לעבור לגוף השקעות אחר לפי בחירתך
    סגור
  • 42.
    אנרגיה
    יו טי 15/07/2021 09:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום אלטשולר קבע לפני כמה חודשיים האנרגיה הסולרית לא כדאית להשקעה וקומם עליו את י.לפידות האמירה על הסולרית הורידה את מניות החברות הסולריות המהלכים שלו הם מהלכים של משקיע שלפעמים גורם באמירותיו לירידה במניות לגופו של עניין מבורך שחברות השקעות שמות עניין לסביבה אם הדבר לא נגוע במניעים זרים
    סגור
  • 41.
    כל הכבוד לאלטשולר-העתיד האנרגטי שלנו יבוא מהשמש
    ת"א תוצף בים 15/07/2021 09:03
    הגב לתגובה זו
    1 4
    הנזקים שיגרום אפקט החממה עולים על התועלת הזמנית של הגז.
    סגור
  • כל הכבוד
    מאיר 15/07/2021 16:59
    הגב לתגובה זו
    0 1
    צודק לגמרי
    סגור
  • 40.
    אבישי - תנסה להיות אובייקטיבי ולא סתם לתקוף. (ל"ת)
    ריצרד 15/07/2021 08:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 39.
    כתבה יפה ונכונה. ההחלטה לא להשקיע בגז זה סתם ספין (ל"ת)
    טלי 15/07/2021 08:44
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 38.
    אתה ממש אנטי
    לא הבנתי 15/07/2021 08:44
    הגב לתגובה זו
    1 3
    לא הבנתי אותך כותב הכתבה, מדוע אתה כל כך אנטי לאלטשולר שחם? עשו לך משהו רע? נכנסים לך לכיס לאיך אתה מנהל את ביתך? הם עושים מה שהם חושבים לנכון וזו זכותם, מי שלא מסכים עם זה שפשוט יעבור לגוף מתחרה כל שני וחמישי אתה משחיר פה גוף אחר בעיקר את פסגות ועכשיו את אלטשולר, ממש אפשר לחשוב שמישהו מתגמל אותך יפה לרשום כתבות כאלה, עיתונות ישראלית במיטבה הלוואי כולם היו משקיעים ביושרה כמו אלטשולר בהצלחה עם המרירות
    סגור
  • 37.
    קשקשן
    מיכה 15/07/2021 08:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תוציאו את ההשקעות מאלטשולר הקשקשן. שיחזור לגודל האמיתי שלו
    סגור
  • 36.
    אז כל הלקוחות יכולים להעביר את תיקי העובדים מאלטשולר למתחרים(ולא חסר) והיה ואם...כמו כן זכותה של אלטשולר לחשוב על העתיד ולעבוד עם חברות של אנרגייה ירוקה. (ל"ת)
    יוסף 15/07/2021 08:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 35.
    צביעות בצבע
    אנונימי 15/07/2021 07:57
    הגב לתגובה זו
    3 0
    משחקים אותה יפי נפש.כל מתקן אפשרי במדינה הזו עושה מאמצים לעשות הסבה לגז טבעי והדביל הזה החליט להחרים.כנראה שהוא יאסוף בזול את המניות אחרי שנשחטו בגללו.סליחה...כנראה שבטוח.
    סגור
  • 34.
    אין בעיה, אני אקנה עוד ואקבל את הדיבידנד שלהם
    תום 15/07/2021 07:31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מזל שהפנסיה שלי לא באלטשולר, הבן אדם איבד את זה בסגנון קטי ווד. שנה אחת טובה למניות חלום ושכחו איפה הם חיים.
    סגור
  • 33.
    ביזנס עושים בהסכמה הדדית
    נתי 15/07/2021 07:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם רואה לנכון מציע שירותים כזה או אחר לשנות את האופי של השירות שהוא מציע עקרונית זה לא בהרכח לטובה אבל השוק יתמחר הכל.
    סגור
  • 32.
    צביעות
    גבריאל 15/07/2021 06:32
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חברה של טהרנים וצבועיםגם אני לא משקיע באלטשולר שחם
    סגור
  • 31.
    כשהתשואות ברצפה ממציאים גימיקים
    אנונימי 15/07/2021 05:57
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בשנה האחרונה אלטש במקומות האחרונים בתשואות קרנות ההשתלמות .
    סגור
  • 30.
    ופנלים סולאריים שמכילים ארסן?
    דני 15/07/2021 00:14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    וחברות שמייצרות מוצרי פלסטיק, חברות מתכת, חברות שבונות למגורים לא ירוקות בקיצור ….
    סגור
  • 29.
    אבישי היקר
    ממני 15/07/2021 00:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלטשולר מחוייב ללקוחותיו ואין איש שיקרא לו חוצפן אם החליט לא להשקיע במוצרי תשובה לא הייתי השקיע באיש המוסרי הזה ולו שקל שחוק
    סגור
  • 28.
    תודה על כנס מושקע, היה מעניין מאוד (ל"ת)
    מיקי 14/07/2021 22:27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 27.
    עוד על צביעות - צריך להחרים גם את יצרני הנשק שהורג... (ל"ת)
    אגם בלעים. 14/07/2021 18:27
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • אלטשולר צבועים. כמעט בכל דבר ניתן מצוא את הטוב ואת הרע.
    אמת יציב 15/07/2021 09:10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    השאלה איך להתנהג, ומה התועלת לעומת ההפסד בכלכלה הלאומית. הנפט והגז עוד ידברו הרבה ויביאו לגידול בתל"ג של המדינה ויחזקו אותה. במקביל האנרגיה הנקיה תתחזק ותדחק לאט לאט את הנפט, המאזוט והגז. זה צריך להיות בהדרגה, ולא באיבחה אחת. אני מתפלא שהרשות לני"ע התירו לאלטשולר להתחזק עוד יותר (ברכישת פסגות), ולהגיע לעמדה העלולה לגרום נזק למדינת ישראל.
    סגור
  • 26.
    עוד בקשר לצביעות - גז טבעי מחליף בארץ את הפחם ואת....
    אגם בלעים. 14/07/2021 18:22
    הגב לתגובה זו
    8 1
    המזוט המזהמים - ונמכר לחברת החשמל במחיר שהוא שליש מהמחיר באירופה.
    סגור
  • 25.
    החלטות אומללות של בתי ההשקעות כי.......
    אגם בלעים. 14/07/2021 18:16
    הגב לתגובה זו
    7 0
    צריך להחרים דחוף את יצרני המזון שדוחפים לנו שומן טרנס למזון,ובמקום לציין שזה מרגרינה הם כותבים לנו שזה שומן צמחי,שמן צמחי מוקשה וכל מיני תחליבים שאסורים לשימוש בחלק מהמדינות המערביות ( השומן הצמחי שוקע בעורקים וותם אותם) - לעומתם הגז הטבעי מחליף ויחליף אצלנו את הפחם המזהם.
    סגור
  • תעשה כמוני תקנה רק מזון טרי ותבשל את האוכל שאתה אוכל
    למה אתה קונה ? 15/07/2021 09:41
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הבעיה שאנשים עצלנים, אם לא תקנה הם ישנו את הייצור וישתמשו בחומרים בריאים יותר, ככה זה, יש לך כוח
    סגור
  • 24.
    בלי גז טין מים..הטיפש ..האמיתי מחבל במדינה (ל"ת)
    טליק88 14/07/2021 17:49
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 23.
    אלטשולר אוהב מכפילים 789 או 998 אבל לא ישרמקו מכפיל 2 (ל"ת)
    14/07/2021 17:47
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 22.
    האג'נדות הפרוגרסיביות החריבו את המשפחה ועכשיו...
    חזרה להיגיון הבריא 14/07/2021 17:10
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הם עוברים להחריב את הכלכלה
    סגור
  • 21.
    חברות שומרות שבת
    אלי סודרי 14/07/2021 16:40
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אותו הדבר...כלכלי קונים...לא כלכלי...לא קונים. יש לך אג'נגה... לך לפוליטיקה! התבלבלתם קצת וחבל
    סגור
  • הגזים ממש
    מסכים עם כל מילה 15/07/2021 08:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    משעמם להם שם
    סגור
  • 20.
    דלק מטוסים אחד המזהמים הגדולים-אלטשולר שחם נגד טיסות? (ל"ת)
    מוסריות מעוותת 14/07/2021 16:30
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 19.
    במדינת ישראל בלי גז לא יהיה חשמל בשנים הקרובות
    ישי 14/07/2021 16:29
    הגב לתגובה זו
    10 0
    אז לקרוא לזה השקעה לא מוסרית זו צביעות. כל עוד מוכרחים לצרוך כאן חשמל אין שום סיבה לא להשקיע בהם. גם חברת החשמל פסול להשקעה?
    סגור
  • 18.
    קונים מניות חלום ואנרגיה ירוקה במחירים מנופחים (ל"ת)
    המוסדיים עדר טיפשים! 14/07/2021 15:52
    הגב לתגובה זו
    19 0
    סגור
  • 17.
    עדיף שיילך לתשובה ותספורת
    איגור 14/07/2021 15:38
    הגב לתגובה זו
    1 4
    כל הכבוד אלטשולר, ממלא זה לא מגיע לעם אלא לאוליגרכים, על איזה מנוע צמיחה אתה כותב כאן?למה בכלל צריך לתת להם כסף שלנו
    סגור
  • 16.
    הוא משקיע בפוקס...חחחחח מכפיל 36...חח (ל"ת)
    K 14/07/2021 15:36
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 15.
    אלטשולר עשו בדיוק מה שצריך לעשות
    יוסי 14/07/2021 15:35
    הגב לתגובה זו
    2 11
    מה שהכתב מתאר בכתבה כתהליך של עשרות שנים שייקח לעבור לאנרגיה ירוקה יהיה מכורח הנסיבות תהליך קצר הרבה יותר, ממשלות מתחילות חקיקה בקצב מסחרר בנושא (ובצדק רב לדעתי). אלטשולר פשוט מזהים את המגמה הזו בזמן הנכון ולא באיחור. זו החלטה נכונה גם לכסף של העמיתים ובטח לעולם ולכולנו, אם ההחלטה הזו תיצור כדור שלג של מוסדיים נוספים כולנו נרוויח בסופו של דבר.
    סגור
  • 14.
    תרגיל זול בשיווק
    שמעון 14/07/2021 15:34
    הגב לתגובה זו
    11 1
    לא לשם כך כספי הפנסיה וקרנות ההשתלמות שלי אצלכם. השיקולים שלכם צריכים להיות תשואות, תשואות ותשואות. בלאו הכי התשואות שלכם ירדו פלאים בשנה האחרונה. זה הזמן לעזוב.
    סגור
  • 13.
    אלטשולר הינה גוף המייצג משקיעם רבים
    זאב 14/07/2021 15:34
    הגב לתגובה זו
    7 0
    לכן, עליו להיות זהיר ולא להכנס להרפתקאות שלא עולות בקנה אחד עם חובת הזהירות והמחוייבויות שלו למשקיעים דרכו. כך שכל ההתייחסות כאן מוטעיית ביסודה.
    סגור
  • 12.
    מי שמשקיע אצל אלטשולר יפסידו המון כסף
    אבי 14/07/2021 15:32
    הגב לתגובה זו
    13 1
    כי הוא משקיע בביטקוין. מי שיש לו שכל שיברח ממנו מהר.
    סגור
  • 11.
    אלטשולר שחם
    צקר 14/07/2021 15:10
    הגב לתגובה זו
    8 0
    אלטשולר אוהב מכפילים 789 או 998 אבל ישרמקו מכפיל 2..הוא מעדיף משאיות בנזיו..מוזר בעיני ולא מובן
    סגור
  • 10.
    הרבה יפרשו משונאי גז כי הגז נקי ומנוע צמיחה לישראל
    צקרל 14/07/2021 15:05
    הגב לתגובה זו
    7 1
    הוא משקיע בבזן בסונול...בדלק רכב...צדיק..חחחח
    סגור
  • 9.
    ובדיוק בגלל זה אני מרגיש יותר בנוח
    רייז 14/07/2021 14:41
    הגב לתגובה זו
    3 12
    לשים את כספי הפנסיה וההשתלמות בניהול של אלטשולר
    סגור
  • 8.
    כל הכבוד על הכתבה
    ירון 14/07/2021 14:33
    הגב לתגובה זו
    18 0
    כל הכבוד על הכתבה
    סגור
  • 7.
    נתן להדליק את האור בחורף רק ע"י גז
    לילי 14/07/2021 14:28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הגז והנפט לא יעלמו עוד תקופה ארוכה
    סגור
  • 6.
    ניכר שאתה אוהב אותם הרבה. תמיד מפרגן להם (ל"ת)
    רועי 14/07/2021 14:23
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • 5.
    ארטשולר כבר שנים לא היה בגז ..הוא ברכבים ומשאיות בנזין?
    שקל 14/07/2021 13:59
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סתם תרגיל לאסוף המכפילים 2-4 במקום מכפילים 902..שיתביישו
    סגור
  • 4.
    הזכירו בכנס גם את אלביט מערכות
    dw 14/07/2021 13:42
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שזה יצרן נשק, ועוד כזה הנסחר במכפיל רווח דו ספרתי ולא חד ספרתי נמוך כמו סקטור הגז. גם התעשיה האוירית מבקשת להנפיק כאן. הם לא מייצרים פרחים.
    סגור
  • 3.
    על מה מדובר? את הכסף שלנו לא צריך להשקיע בדברים מסוכנים
    אסף 14/07/2021 13:25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שלא על דעת הקרן, שיעשו מה שהם מבינים.
    סגור
  • 2.
    מה עם להשקיע בביטוקאין מזהם? (ל"ת)
    חמיד החמוד 14/07/2021 13:24
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 1.
    מי שהחליט זה חן אלטשולר
    לא גלעד 14/07/2021 13:24
    הגב לתגובה זו
    4 1
    היא הצד הירוק :-)
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות