ליברמן החליט להוריד את הדלק בחצי שקל לליטר לשלושה חודשים
הזינוק במחירי הדלק (הגיעו רמה יחסית גבוהה היסטורית, אך לא שיא כל הזמנים, ועומדים כבר ל-7.44 שקלים לליטר) גורם לשר האוצר אביגדור ליברמן לשנות גישה ולחלק כסף לציבור: על פי ההחלטה, מס הבלו יופחת כך שהמחיר הסופי לצרכן יירד בחצי שקל לליטר, ההחלטה היא מיידית ותלויה באישור של ועדת הכספים. שר האוצר הסביר כי הפחתת מס הבלו על הדלק והסולר תוביל להפחתת התשומות לתעשייה ובכך להורדת יוקר המחיה, וזאת מתוך תקווה שמחירי הנפט בעולם יירדו בחודשים הבאים וממילא המחיר לציבור הישראלי יירד גם הוא. כזכור, בשנת 2021 המדינה הכניסה 21 מיליארד שקל ממס הבלו.
לדברי ליברמן: "אנחנו מחזירים את הכסף לאזרח ומפחיתים את מחיר הדלק בחצי שקל לליטר. נמשיך להתנהל באחריות, לעודד תחרות, ולהוביל מהלכים שיובילו להפחתת יוקר המחיה בישראל". על פי ליברמן החלטת שר האוצר התאפשרה בעקבות הגידול בהכנסות המדינה ברבעון האחרון ובזכות נתוני הצמיחה הגבוהים של הכלכלה הישראלית.
הפחתה של מס הבלו - הלוואה על חשבון העתיד, שמעודדת נסיעה ברכב פרטי
אבל כשאומרים לכם 'מחזירים את הכסף לציבור, אתם כבר יודעים שמדובר בפופוליזם כדי להשתיק ביקורת ציבורית ותו לא. במקרה הנוכחי, מדובר בעלות של כ-800 מיליון שקל למשק, אבל למרות התנגדות אנשי המקצוע ליברמן נכנע ללחץ הציבורי. נכון אמנם שהגירעון נמצא בירידה משמעותית (לדברי ליברמן הוא יירד בחודש מרץ ל-1.5-1.6% בלבד) אבל האם חכם לחלק מתנות בגלל הכנסות חד פעמיות? לא בטוח בכלל.
למדינת ישראל אין 'תקציב רזרבה' שניתן לחלק אותו מתי שרוצים. אבל משרדי הממשלה והשרים חושבים כנראה בטעות שיש כזה ומחלקים כספים שאין להם. כך קורה כל שנה בחודש דצמבר כאשר משרדי הממשלה מבזבזים כספים פשוט כי הם יכולים. גם שאר חברי הממשלה, בהובלת שר הביטחון בני גנץ, נהגו לאחרונה כזכור בחוסר אחריות כשאישרו את החגיגה של מערכת הביטחון ואישרו בדיעבד חריגות לא חוקיות של עשרות ואפילו מאות מיליארדים בפנסיות התקציביות ו'הגדלות הרמטכ"ל'.
הבעיה היא שאת החשבון משלמים אזרחי ישראל (דרך תשלומי ריבית גבוהים יותר של המדינה. החוב של ישראל כבר עומד על טריליון שקל - בסוף מישהו, כלומר הציבור, יצטרך לשלם את המחיר של מישכון העתיד לטובת ההווה).
נקודה נוספת שחשוב לזכור - המטרה של מס הדלק, הבלו, היא לגרום שהשימוש ברכב פרטי יהיה פחות כדאי ולנסות לעודד אנשים (בצורה של ענישה) להשתמש יותר בתחבורה ציבורית. המשמעות של הורדת המחירים בכח, היא בין השאר גם תדלוק הנסיעות ברכב פרטי - וכידוע, הכבישים בישראל פקוקים מאוד.
על פי ליברמן: "בכל רבעון מבצעים הערכה על ביצועי המשק ובהתאם לכך מקבלים החלטות. גם ברבעון הבא נביא עוד החלטות. על פי בלומברג מחיר הדלק מתייצב סביב ה-105 דולר לחבית. המחיר יכול לרדת ל-99 או לעלות ל-112 דולר, זה מה שקורה כעת בשוק. עכשיו אנחנו כרגע במצב טוב ולכן מחזירים את הכסף לציבור. אם קיימת אפשרות להטיב עם העם, ואפשר להחזיר כסף לציבור, צריך לעשות את זה. כרגע אפשר להחזיר חצי שקל מהבלו גם על ליטר דלק וגם על ליטר סולר. מחיר הדלק יעמוד על 6.94 שקלים. הסולר יירד בהתאם. נחליט הלאה בהתאם להתפתחויות".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
14.סולר לא ירד!סטס 18/04/2022 23:17הגב לתגובה זו0 0להפך, עלה ב1 ש"ח ממרץ. אז מישהו משקר !סגור
-
13.כלכלת בחירותאנונימי 08/04/2022 10:05הגב לתגובה זו0 0דוברמן דפק את העם בכל הכחסגור
-
12.הוא לא מחלק כסף לציבור, פשוט שודדים אותנו קצת פחות! (ל"ת)אלמוג 07/04/2022 09:52הגב לתגובה זו0 0סגור
-
11.צריך לבטל את הבלו לגמריאופיר 05/04/2022 17:57הגב לתגובה זו0 0מס מיותר וחסר תכלית! אני לא מאמין שיש אדם אחד בישראל שאומר לעצמו "המס על הדלק יקר. עדיף שאסע באוטובוס"... במיוחד בישראל שאין בה תחב"צ ראויהסגור
-
10.תודהבן 05/04/2022 17:17הגב לתגובה זו1 0שר אוצר מעולה.סגור
- טען עוד
-
9.ממשיך לעבוד על כולם.השר הכי בטלן בממשלה לא נוכח בדיונים (ל"ת)שלמה 05/04/2022 15:40הגב לתגובה זו1 1סגור
-
8.פופוליזם ותו לא , בסוף אנחנו נשלם כדי לכסות על הגרעון (ל"ת)AR36GOOG@GMAIL.COM 05/04/2022 15:30הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.להגדיל את תדירות התחבורה הציבוריתלילי 05/04/2022 14:55הגב לתגובה זו1 0כל שקל שמשקיעים בהגדלת תדירות התחבורה הציבורית יוריד את העומס ויניע את המשק . הגדלת התדירות אפשרית ע"י הגדלת הסבסוד . הורדת מחירים ללא הגדלת התדירות ( הגדלת הצפיפות ) לא תגדיל את מספר הנוסעים .סגור
-
להוזיל ולהוסיף אוטובוסים ורכבותברכה 05/04/2022 17:11הגב לתגובה זו0 0ייסעו פחות ברכב פרטי . משכורות גבוהות יותר לנהגי רכב ציבורי ובעיית המחסור תעלם .סגור
-
6.ההנמקה בכתבה אינה ברורהירון 05/04/2022 14:46הגב לתגובה זו0 0מחיר הדלק, גם לאחר ההוזלה, מספיק גבוה על מנת שלא לעודד נסיעות מיותרות. מדובר בהחלטה שהיתה צריכה להתקבל מזמן וזו גם עמדת בנק ישראל.סגור
-
5.כתבה מגמתית ולא מדויקתברק 05/04/2022 13:56הגב לתגובה זו0 0לכותב כנראה ישנה אג'נדה נגד נסיעה ברכב פרטי ולכן התכבה לא מדייקת בפרטיםמחיר הדלק עלה בצורה משמעותית בחודשים האחרונים על הדלק והבלו מוסיפים 17% מע"מ ולכן לנוכך העליה הגדולה גם רכיב המע"מ עלה משמעותיתהדבר מביא לכך שלמרות הקטנת רכיב הבלו הגידול במע"מ מצמצם כמעט לחלוטין את הפסד המס למדינה לפי מחירי הדלק לפני חודשיים/שלושהמחיר הליטר עלה בכ-2 ₪ 17% מע"מ מ-2 ₪ הם 36 אגורות והינה המדינה מפסידה רק כ-14 א"ג לליטר מס לעומת הרווח לפני 3 חודשיםסגור
-
4.למה עכשיו ????עופר 05/04/2022 13:55הגב לתגובה זו0 0לא יכולת להוריד אתמול בבוקר ??? בערב מילאתי מיכל מלא !!!!סגור
-
כי הוא ידע על אידית סילמןאנונימי 08/04/2022 10:07הגב לתגובה זו0 0וכן זו החלטה עלובה שנעשתה ע"י אדם עלוב.סגור
-
3.הזויהזוי 05/04/2022 13:49הגב לתגובה זו1 0אין פה שום חלוקת מתנות , מחיר הדלק יקר (מאוד ) ואני בטוח שגם הכותב לא יכול להסתדר בלי מכונית פרטית לפעמים צריך לדעת לתת גם קרדיט זה לא מזיקסגור
-
2.שאלה לליברמןעמרם 05/04/2022 13:45הגב לתגובה זו0 0אם אתה יכול להודיע לי מתי תסיים את העלאת המחירים של הדירות כי אני רוצה למכור דירה וממתין לסיומתסגור
-
1.לא חייבים תמיד להיות שלילייםעזי 05/04/2022 13:33הגב לתגובה זו1 2הורדת מחיר הדלק הזמנית לא תמוטט אף משק בית בעתיד, ויש מקומות אחרים בהם ניתן לקצץ כדי להחזיר את ההטבה הזו. זו לא בושה להיות קשוב לרחשי הציבור וזה עדיף בהרבה לדאוג לציבור מאשר לסקטורים ספציפיים או למקורבים לשלטון.סגור