מחירי הדלק קופצים ביום רביעי ל-7.17 שקלים

מדובר בעליה של 33 אגורות לעומת המחיר הנוכחי שעומד על 6.84 שקלים, אחרי שהממשלה הוזילה אותו ב-10 אגורות. העדכון הנוכחי 'מוחק' את כל ההוזלה
 | 
telegram
(6)

מחירי הדלק שוב מתייקרים: בלילה שבין שלישי לרביעי (ב-1 בפברואר) מחירי הדלק יעלו ב-33 למחיר של 7.17 שקלים לליטר בנזין. תוספת בעד שירות מלא תמשיך לעמוד על 21 אגורות לליטר, כך מפרסם משרד האנרגיה. 

המחיר באילת יעמוד על 6.13 שקלים, עליה של 28 אגורות לעומת המחיר הנוכחי. תוספת באילת בעד שירות מלא תמשיך לעמוד על 18 אגורות.

חן בר יוסף, מנהל מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה, מסביר כי "עליית המחירים החודש הינה חלק מעליית מחירים בינ"ל הן במחירי הנפט ויתרה מכך במחירי הבנזין. הסיבות לעלייה הן המשך הסנקציות על מטעני נפט רוסיים והחמרתן ובנוסף מזג האוויר. הסופה החמורה שפקדה את מרכז ארה"ב בתחילת החודש הובילה להשבתה של בתי זיקוק ולצמצום ההיצע בארה"ב ולהגברת ביקושים לבנזין ודלק למטוסים. אלו הסתכמו בעליית המחירים אותה נחווה בתחנה".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הנוסחה של משרד האנרגיה היא כזו: המחיר מתבסס על ממוצע מחירי הדלק באגן הים התיכון בחמישה ימי המסחר שקדמו לשני ימי העבודה האחרונים בכל חודש. בנוסף כולל המחיר סל הוצאות שיווק, מס הבלו ומס ערך מוסף. התרגום לשקלים מתבצע לפי שער החליפין היציג האחרון שפרסם בנק ישראל לפני שני ימי העבודה האחרונים בכל חודש.

כזכור, לאחרונה הממשלה החדשה החליטה לסבסד את מחירי הדלק מעט ואלה ירדו ב-10 אגורות, אבל כעת כל ההוזלה בעצם נמחקת. אילולא ההוזלה המחיר היה מתקרב ל-7.3 שקלים לליטר. 

נחזור ונדגיש: הממשלה הקודמת, וגם הנוכחית, מנסות להראות לציבור שהן עושות משהו כדי להקל על מחירי הדלק הגבוהים. אבל האמת היא שהסיבה העיקרית לגובה מחירי הדלק היא מס הבלו והמע"מ. אבל למה המדינה בכלל לוקחת כל כך הרבה מס? כי יש יותר מדי מכוניות על הכבישים בישראל, התוצאה היא עומסים ופקקי תנועה בלתי נסבלים.

אז האמת היא שבמקום לשחק במחירי הדלק - המדינה צריכה לבוא ולומר 'ציבור יקר, צריך לעבור לתחבורה ציבורית, צריך שתסעו יחד במכוניות, אם אתם רוצים לעמוד פחות בפקקים אתם גם צריכים לעשות משהו'. כלומר המדינה צריכה לרתום את האזרחים כדי להפחית את העומסים בכבישים, ולא לתדלק את העומסים באמצעות הורדת מסים. אבל במקום זה שרת התחבורה מעדיפה לבטל נת"צים או לבטל אכיפה ובכך היא פוגעת באוטובוסים וגורמת לכך שגם הם יעמדו בפקקים.

ממוצע הנוסעים ברכב בישראל הוא 1.2 אנשים לרכב בלבד. כשכל אחד נוסע לבד במכונית - ברור שיהיו פקקים. אפשר לייצר חלופות. צריך רק לרצות (הנה אחת מהן, וכנראה הטובה ביותר. זה אשכרה פתר את הפקקים במקומות הבודדים בעולם שניסו את זה). ומי שמתעקש לנסוע לבד? זה ממש בסדר שיעמוד בפקקים.

תגובות לכתבה(6):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הממשלה הקודמת הורידה שקל בבלו, ביבי/סמוטריץ הורידו 10אג
    אורן 29/01/2023 20:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אבל דיברו הרבה
    סגור
  • 4.
    אם רק הייתה תחבורה ציבורית נורמלית...
    עמי 29/01/2023 18:33
    הגב לתגובה זו
    5 0
    נהגי אוטובוס שנמדדים בזמנים מדלגים על תחנות והאזרח הקטן שצריך להגיע בזמן לעבודה סובל
    סגור
  • 3.
    ביבי המלך (ל"ת)
    ישראלי 29/01/2023 17:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    חח איך ביבי וסמוטריץ חירבשו במסיבת העיתונאים על הפחתת י
    אפק 29/01/2023 16:58
    הגב לתגובה זו
    4 0
    יוקר המחיה על "רפורמות" והעם המטומטם היושב בציון מאמין להם
    סגור
  • 1.
    רק ביבי
    שוקי 29/01/2023 16:38
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אני פשוט רוצה להודות לחצי עם מטומטם היושב בציון שבחר לנו ממשלה נהדרת ..האסונות יבואו בבומים
    סגור
  • טען עוד
  • עוד שוקי שבממשלה הקודמת תירץ עליות כי זה המצב בעולם.
    הפרקליטות 29/01/2023 17:14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עכשיו מסביר שזה בגלל חצי עם מטומטם. שוקי הדיביל
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות