סמוטריץ' מקפיא את התייקרות מחירי הדלק - יירדו בחזרה בעוד יומיים
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מקפיא את עליית מחירי הדלק. השר מפרסם צו להפחתת הבלו על הדלק באופן שיבטל את עליית מחירי הדלק, הוא ייכנס לתוקפו בתוך כ-48 שעות ומחיר הדלק "יוזל באופן מיידי למחירו לאחר ההוזלה הקודמת". המשמעות - המחיר אמנם יעלה הלילה ב-33 אגורות אבל יחזור ביום שישי ל-6.84 שקלים.
במשרד האנרגיה הסבירו כי "עליית המחירים החודש הינה חלק מעליית מחירים בינ"ל הן במחירי הנפט ויתרה מכך במחירי הבנזין. הסיבות לעלייה הן המשך הסנקציות על מטעני נפט רוסיים והחמרתן ובנוסף מזג האוויר. הסופה החמורה שפקדה את מרכז ארה"ב בתחילת החודש הובילה להשבתה של בתי זיקוק ולצמצום ההיצע בארה"ב ולהגברת ביקושים לבנזין ודלק למטוסים. אלו הסתכמו בעליית המחירים אותה נחווה בתחנה".
הנוסחה של משרד האנרגיה היא כזו: המחיר מתבסס על ממוצע מחירי הדלק באגן הים התיכון בחמישה ימי המסחר שקדמו לשני ימי העבודה האחרונים בכל חודש. בנוסף כולל המחיר סל הוצאות שיווק, מס הבלו ומס ערך מוסף. התרגום לשקלים מתבצע לפי שער החליפין היציג האחרון שפרסם בנק ישראל לפני שני ימי העבודה האחרונים בכל חודש.
חשוב לומר - עצירת עליית מחירי הדלק לא באמת פותרת את יוקר המחיה
נחזור ונדגיש: הממשלה הקודמת, וגם הנוכחית, מנסות להראות לציבור שהן עושות משהו כדי להקל על מחירי הדלק הגבוהים. אבל האמת היא שהסיבה העיקרית לגובה מחירי הדלק היא מס הבלו והמע"מ. אבל למה המדינה בכלל לוקחת כל כך הרבה מס? כי יש יותר מדי מכוניות על הכבישים בישראל, התוצאה היא עומסים ופקקי תנועה בלתי נסבלים.
במקום לשחק במחירי הדלק - המדינה צריכה לבוא ולומר 'ציבור יקר, צריך לעבור לתחבורה ציבורית, צריך שתסעו יחד במכוניות, אם אתם רוצים לעמוד פחות בפקקים אתם גם צריכים לעשות משהו'. כלומר המדינה צריכה לרתום את האזרחים כדי להפחית את העומסים בכבישים, ולא לתדלק את העומסים באמצעות הורדת מסים. אבל במקום זה שרת התחבורה מעדיפה לבטל נת"צים או לבטל אכיפה ובכך היא פוגעת באוטובוסים וגורמת לכך שגם הם יעמדו בפקקים.
ממוצע הנוסעים ברכב בישראל הוא 1.2 אנשים לרכב בלבד. כשכל אחד נוסע לבד במכונית - ברור שיהיו פקקים. אפשר לייצר חלופות. צריך רק לרצות (הנה אחת מהן, וכנראה הטובה ביותר. זה אשכרה פתר את הפקקים במקומות הבודדים בעולם שניסו את זה). ומי שמתעקש לנסוע לבד? זה ממש בסדר שיעמוד בפקקים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
14.אמר שיוריד ולא יקפיאדרור 02/02/2023 16:23הגב לתגובה זו2 0עוד שקר לשקרן .סגור
-
13.מחיר חבית הדלק crude נע בין 75-85 דולר כבר חצי שנה אזדן 31/01/2023 15:11הגב לתגובה זו1 1בבקשה לא לבלבל את הציבורסגור
-
נכון, ומחירי הדלק עלו לאט לאט. רצית קפיצה אחת לפני שנה?אתה זה שמבלבל 31/01/2023 15:56הגב לתגובה זו1 0זה אומר שכבר אז המחיר היה קופץ ל-8 שקלים ונשאר שם בלי שינויסגור
-
12.משחקים אותה היטק נישן. אבל הברוקרטיה כמו באפריקהאינטרסים 31/01/2023 14:39הגב לתגובה זו2 0למה אין בארץ הובר? למה לא מתמרצים עובדים לקחת ולאסוף תמורת תשלום עוד אנשים בדרך לעבודה או/ו הביתה בדרך שהם במילא נוסעים בה? אז יש את אירגון נהגי המוניות, את הבירוקרטים של משרד התחבורה וחברות הביטוח, שעדין תקועים עם מנטליות בולשביקית משנות השישים של המאה שעברה.סגור
-
11.הכתבה שקרית ולא נכונהמישהו 31/01/2023 13:58הגב לתגובה זו3 4בכל המקומות בעולם שבהם יש אגרות גודש הפקקים לא נפסקו. הדבר היחיד שאגרות הגודש עושות ביעילות זה לקחת עוד מיסים ועוד כספים מאזרחי המדינה.סגור
- טען עוד
-
הכתבה מדויקת. תבדוק מה קורה בשבדיהעוד מישהו 31/01/2023 14:25הגב לתגובה זו4 0מה אתה מבלבל את המוח בתגובה? הכתבה נכונה. תראה איך אגרות הגודש שיפרו את המצב בשבדיה. יש על זה סרטון מצוין ביוטיוב שהשבדים עצמם מעידים כמה זה טוב. אבל העיקר לחשוב שאתה מבין. דווקא הכתב מבין יפה מאודסגור
-
10.חבורת רמאים וטירוניםסוסו 31/01/2023 13:57הגב לתגובה זו4 0די לשחק אותה אשפים בנושא הכלכלי ! צאו מזה זה גדול עליכם . תנו למבינים לעשות את העבודה.סגור
-
9.מר נתנאל אתה לא מבין כלום בכלכלה בארה"ב אין מס בלו וזה לא בגלל שיש להם פחות מכוניות! בארץ יש הכי פחות לנפש במערב.אמנון 31/01/2023 13:44הגב לתגובה זו1 4המס גבוה כי באוצר רוצים לשים מקלות בגלגלים של הכלכלה.המס הזה מייקר כל דבר שקיים החל מתחבורה ציבורית וכלה בעגבניות.וזה מס שרק גדל כי הוא צמוד למדד זאצ היתה התוכנית של האוצר לעצור את הכלכלה הישראלית אבל אז באו השרים וקילקלו להם את התוכניות.סגור
-
אתה מודע לכך שנתנאל כתב אתמול שיש בארץ פחות מכוניות?שמעון לביא 31/01/2023 16:27הגב לתגובה זו1 0הוא יודע את זה. זה לא קשור בכלל. אתה גם מודע לכך שארצות הברית הרבה יותר גדולה בשטח מאשר ישראל נכון? ובלי קשר אם אתה רוצה להיפטר מפקקים הוא כותב לך שזה לא משנה כמה תבנה כבישים. צריך פחות מכוניותסגור
-
שטויות. תפסיק לחשוב שהאוצר רק רוצה לדפוק אותךאבי כהן 31/01/2023 14:25הגב לתגובה זו3 0אתה רוצה סתם להיות בפקקים כל החיים? אם לא - הנה הפתרון. תוכל לנסוע הרבה יותר טוב. אבל אל תתן לעובדות להרוס לך את המרירות...סגור
-
8.בכל הרשתות מדברים רק על ***המתדלק השקרן***YL 31/01/2023 13:35הגב לתגובה זו3 0שהולך 30 שנה בלי כרטיס אשראי לסמוטריץ לא היתה בררה אלא לבטל את עלית המחירסגור
-
7.עדיף מאוחר מאשר לעולם לאאורן 31/01/2023 13:32הגב לתגובה זו1 0אולי ילמד לפעם הבאה לא לחכות לביקורת ולתכנן מראשסגור
-
6.כרגיל בימין, קודם עושים, אח"כ חושבים... (ל"ת)מרקו 31/01/2023 13:29הגב לתגובה זו3 0סגור
-
גם הרוסים קודם חותכים ואחר כך בודקים (ל"ת)לוקו 31/01/2023 14:58הגב לתגובה זו2 0סגור
-
5.קרקס....מלא ליצנים בממשלת מדינת ההלכה (ל"ת)יוסי מעטוף 31/01/2023 13:15הגב לתגובה זו6 0סגור
-
4.שקרנים ופניקריסטיםהדג מסריח מהראש 31/01/2023 12:48הגב לתגובה זו7 0ניהול בשליפות זה לא ניהול . שקרים והבטחות שווא זה לא תוכנית עבודה . . העם יבין שחייבים לסלק אותם .סגור
-
3.מספיק עם המשחקיםגולדפינגר 31/01/2023 12:43הגב לתגובה זו6 0כל רחש בחש בזה עם הקפאת מחיר הדלק, ביטול העלאת הארנונה זה שטויות. סך הכל זה להוציא האת הכסף מכיס אחד במקום מכיס אחר. האזרחים לא זוכים לשום ההנחה. המקום שבעלי הרכבים ישלמו את העלות של הדלק, העלות תושת על כלל משלמי המיסים. בארנונה זה עוד יותר גרוע כי בעלי דירות היוקרה רחבות המימדים זוכים להנחה משמעותית על חשבון על כלל משלמי המיסים.סגור
-
2.יותר טוב לנו להוריד את החלב הגבינה והביצים (ל"ת)מסעודה 31/01/2023 12:37הגב לתגובה זו4 0סגור
-
1.דחקותהאינפלציה תעלה בכל מקרה והמדד גם 31/01/2023 12:32הגב לתגובה זו3 0האינפלציה תעלה בכל מקרה והמדד גםסגור