
יו״"ר קצא"א: "בתחילת המלחמה מנענו משבר אנרגיה חמור ומסוכן במדינת ישראל"
יו"ר קצא"א: "מדיניות 'אפס תוספת סיכון' שהתקבלה על ידי השרה לשעבר, תמר זנדברג, סיכנה את ביטחון המדינה וביטחונה האנרגטי של ישראל; אני קורא לגורמי המקצוע במשרדי הממשלה לפעול באופן מידי לביטול מדיניות 'אפס תוספת סיכון'"
"מאז פרוץ המלחמה, מעבר לפעילות השוטפת לצורך אספקת אנרגיה רציפה לאזרחי מדינת ישראל ולשמירה על צרכי המשק בכללותו, תחת מתקפות טילים ותוך סיכון חייהם, התגייסה קצא"א וביצעה את כל דרישות משרדי הממשלה. בין הפעולות שביצעה החברה, התאמת המזח באילת לקליטת תזקיקים לצורך שינועם לבתי הזיקוק השונים והעלאת מלאי החירום לצורכי ביטחון מדינת ישראל באמצעות קנייה ואחסון של סולר לחירום. על כתפי קצא"א וכתפיי כיו"ר החברה, רובצת אחריות גדולה מאוד, גם כלפי המדינה וגם כלפי תושבי מדינת ישראל. קצא"א תמשיך לפעול ולדאוג לאספקת אנרגיה רציפה, בכל ימות השנה, בשגרה ובחירום", כך אומר יו"ר קצא"א ארז כלפון בוועידה הלאומית לאנרגיה של המכון לאנרגיה ולסביבה, שהתקיימה במלון הילטון, שבתל אביב.
באשר לנושא ההגבלות שהוטלו על פעילות חברת קצא"א באילת: "בשנים האחרונות, בכל פגישה עם רגולטורים, עם שרים ופקידות בכירה, וכולל בוועידה הזו, הזהרתי פעם אחר פעם - שאם לא תבוטל מדיניות "תוספת אפס סיכון", שהוטלה ללא כל ביסוס ובחינה מקצועית וכמהלך פופוליסטי על ידי השרה להגנ"ס לשעבר, תמר זנדברג, מדינת ישראל תמצא עצמה בפני משבר אנרגטי חמור ביותר. והנה בשבעה באוקטובר, לצערי, המציאות הכתה בנו ומלחמת "חרבות ברזל" הוכיחה לנו שאין תחליף לפעילות קצא"א ופעילותה חיונית למשק האנרגיה בישראל. הטלת מגבלות חסרות אחריות מהוות סיכון אדיר לביטחון האנרגטי של מדינת ישראל. שכן, נמל אילת היה סגור לקליטת דלקים בשל ההגבלות שהוטלו על קצא"א ובשל מתקפות החות'ים, ונמלי הים התיכון (אשקלון ואשדוד) היו סגורים בשל מתקפות הטילים מעזה. המלחמה רק חידדה את העובדה שמדינת ישראל לא יכולה להישען רק על נמל אחד בים התיכון, וכי מתקן קצא"א באילת הינו נכס אסטרטגי-ביטחוני והוא זה שמאפשר אספקת מקורות אנרגיה רציפה בשגרה וביתר שאת בחירום. בלי הסרת ההגבלות, במצב חירום גם חיל האוויר יצטרך לחשוב מאיפה הוא משיג דלק למטוסים שלו".
באשר להקמת נמל תזקיקים במתקן קצא"א באילת, ציין כלפון: "לאחר מבצע 'שומר חומות" התקבלה ההחלטה במשרד האנרגיה, אליו הצטרפו משרדי ממשלה נוספים, לפיה יש צורך בהקמת נמל תזקיקים באילת. היה נדרש מיד ליישם החלטה זו, ולא להמתין. אני מקווה שלפחות עכשיו השכל הישר ינצח ובחינת גורמי המקצוע ממשרדי הממשלה השונים תסתיים במהרה, ויאפשרו ללקוחות הבינלאומיים לחזור לשגרה כדי להבטיח רציפות אנרגטית למדינת ישראל. כל עוד יש הגבלות על קצא"א יש סכנה לביטחון האנרגטי של מדינת ישראל".
במענה לשאלה בנושא הסכם נורמליזציה עם סעודיה, השיב כלפון: "אם ייחתם הסכם נורמליזציה עם סעודיה, מעבר לשמירה על נתיבי השיט מפני איומי החות׳ים, ייפתחו לישראל אפשרויות חדשות לשיתופי פעולה בינלאומיים בתחום האנרגיה, כפי שהחתימה על הסכמי אברהם סייעה לנו, והחברה ערוכה לכך".
- 4.אלחי 31/05/2024 16:27הגב לתגובה זואת הטבע והתושבים בעתיד.
- 3.YL 20/05/2024 11:16הגב לתגובה זואפילו לרוסים יש עשרות אוניות תזקיקים ללא דורש ו.....מוכנים למכור מתחת למחיר העולמי לכן הרבה רעי רקע ללא ביסוס
- 2.מוטי 15/05/2024 16:45הגב לתגובה זוגרמו נזק סביביתי ושלמו קנס מגוחך.הם גנבים!בשביל 50 מיליון חיסכון הם מוכנים לסכן את אילת. לאן תושבי אילת ילכו אם תהיה דליפת נפט במפרץ? שיעזבו את הארץ?נכון אנשים יכולים לצלול בחו"ל אבל לתושבים אין לאן ללכת.
- 1.טיפ 08/05/2024 18:29הגב לתגובה זותנו למדינה לגסוס עם המדיניות הירוקה. אני מקווה שילמדו את המדינה לרדוף אחרי ארדואן ושאר המדינות בדיוק כמו בחימוש. לא רוצים לא צריך!!!! מבין שמדובר פרנסה, אבל יש בפקידות והשרים בעבר ובהווה הרס עצמי, אז מגיע לנו להכחד בכל תחום בכל דבר. לא תשיבו מלחמה לא תלמדו את הפקידים כלום... אני מדבר לכל השרשרת עד האחרון.
- ברוך 15/05/2024 16:50הגב לתגובה זואז הם חוסכים תשלום למיצרים, לא מדובר בבטחון המדינה.הם פורקים מספיק נפט באילת בשביל מצב חירום.פה מדובר על להרווח יותר, על חמדנות.הם מוכנים לסכן את עתיד העיר אילת בשביל כסף.