טירוף הקניות מתחיל: זה הסכום שיוציא הצרכן הישראלי בחגי הקניות
הלילה בחצות יחלו המבצעים במסגרת "יום הרווקים הסיני" ובדואר ישראל כבר נערכים למספר שיא של 14.5 מיליון חבילות שיוזמנו לצד עלייה של 18% במשקל הפריטים. מהו החג המועדף ומהן הקטגוריות המובילות?
טירוף הקניות של חודש נובמבר מתחיל. הלילה בחצות יחל מבול המבצעים במסגרת "יום הרווקים הסיני" ובדואר ישראל כבר נערכים למספר שיא של 14.5 מיליון חבילות שיוזמנו במהלך החודשים נובמבר-דצמבר - גידול של כמיליון חבילות לעומת התקופה המקבילה אשתקד ועלייה של 18% במשקל הפריטים שיוזמנו.
הסכום הממוצע לרכישה לצרכן הישראלי בחגי הקניות צפוי להגיע לכ-617 פר קניה בקרב 78% מתוך הקונים - כמעט כפול מחודש רגיל, כך על פי סקר שביצע מכון המחקר 'Shiluv I2R' עבור חברת הדואר. החג הפופולארי ביותר לפי הסקר הוא ה"בלאק פריידי" שיחול ב-29 לחודש ולאחריו חג הרווקים הסיני.
"חגי הקניות הבינלאומיים הפכו לחגיגת קניות גם בישראל - הציבור הישראלי מחכה לתקופה זו", מסר דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל. "הצרכן הישראלי נבון ומתוחכם, הוא משווה מחירים ומחפש את העסקה המשתלמת עבורו. אנו רואים שהצרכן התבגר ומזמין ברשת דברים יותר משמעותיים ויותר כבדים. יש כאן שינוי מגמה של איכות מול כמות".
האתר המועדף להזמנות - עלי אקספרס
מהנתונים עולה כי חמשת האתרים המועדפים לרכישות בחגי הקניות הם עלי אקספרס (80%) איביי (56%), אמזון (41%), אסוס (28%) ונקסט (27%). עיקר הרכישות צפויות להתרכז בבגדים (66%), כאשר קטגוריות פופולאריות נוספות הן נעליים (38%), סמארטפונים ואביזרים לטלפון (36%), גאדג'טים (35%), צעצועים לילדים (31%) ואביזרים וקישוטים לבית (30%).
בפילוח מגדרי, נשים צפויות לרכוש יותר בגדים, אביזרים, תכשיטים, תחפושות, קוסמטיקה בישום ואיפור, בעוד הגברים ירכשו יותר סמארטפונים ואביזרים לטלפון, גאדג'טים, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה לבית ומחשבים ומוצרים משלימים מהתחום.
לפי הסקר, 75% מהציבור היהודי בישראל עורך קניות מוצרים מאתרים בארץ ובחו"ל כאשר מרבית הרוכשים (66%) מעדיפים לקנות באתרי מסחר בחו"ל. עוד עולה כי 49% מהקונים באתרים בחו"ל מבצעים רכישות אחת לשבועיים ועד חודש כאשר 13% מהקונים מזמינים חבילה פעם בשבוע.
קניות אונליין - בעד ונגד
המניע העיקרי של הרוכשים בחגי הקניות, על פי הסקר, הוא כלכלי ורצון לחסוך בעלויות. 82% מהרוכשים באתרים בינלאומיים טענו למחירים זולים יותר, 69% הסבירו שיש יותר מבצעים ברשת, 39% דיברו על מותגים שאין בארץ ו-36% העידו על נוחות קניה ברשת ו-31% על מגוון רחב יותר של מוצרים.
מבחינת חסמי קניות ברשת, עולה כי 69% מאלו שאינם קונים ברשת מעדיפים לראות פיזית את המוצר לפני הקניה, 40% חוששים מאיכות ירודה של המוצר, 21% חוששים מפריצה לכרטיסי האשראי, ו13% חוששים מתהליך קניה מסובך.
הסקר נערך במדגם ארצי ומייצג של 506 גברים ונשים מקרב האוכלוסיה היהודית הבוגרת, באמצעות פאנל גולשי האינטרנט iPanel המקיף 130,000 איש.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה