למה מניות הביטוח יורדות? גם בגלל התחרות הדגיטלית

"נגיע לפרמיות של קרוב ל-500 מיליון שקל ורווח של 50 מיליון שקל" - אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה אחרי רבעון ראשון בו עברה החברה לרווח - "הקורונה עזרה לנו, נמשיך לצמוח, השנה נגיע לפרמיות של קרוב ל-200 מיליון שקל"
 | 
telegram
(9)

חברת הביטוח הדיגיטלית - ליברה, מדווחת על מעבר לרווח של 1.2 מיליון שקל ברבעון הראשון. הרוווח מביטוח כללי הסתכם ב-1.8 מיליון שקל. סך הפרמיות ברוטו של החברה הסתכמו ב-46.4 מיליון שקל, לעומת 22.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד – גידול של 105%. לדברי אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה, זאת רק ההתחלה. "תוך פחות משנתיים מאז השקת החברה, והרבה לפני תכניות העבודה שלנו, עברנו לרווחיות".

איך השפיעה עליכם מגפת הקורונה?
"מבחינת החברה משבר הקורונה היווה הזדמנות וליברה צלחה אותו ואף יצאה ממנו מחוזקת. כולם עבדו מהבית. היו לנו עובדים חולים בקורונה. אבל אנחנו חברה דיגיטלית. 100% מהעובדים בבית ממשיכים לעבוד. חברות אחרות פיטרו עובדים, הוציאו לחל"ת ואנחנו גדלנו – גייסנו עובדים.

"ראיתי במשבר הזדמנות. אנשים חיפשו ביטוחים והגיעו אלינו. אנחנו דיגיטליים ב-100%. משבר הקורונה האיץ את הפעילות בדיגיטל. עבדנו כל יום עד 9 בלילה בשירות בתביעות ובמכירות. הצלחנו לעמוד במדדי יעדים ורווחיות גבוהים מהממוצעים שלנו. הפרמיות ברבעון הראשון הן עונתית גבוהות יותר, אבל זה היה מעבר להערכות שלנו. הפרמיות הסתכמו ב-46.4 מיליון שקל כשבכל שנת 2019 הפרמיות היו 86 מיליון שקל".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

כמה עובדים יש בחברה לעומת תחילת השנה?
"אנחנו 62 איש. בתחילת השנה היו 45 עובדים".

מה היקף הפרמיות החזוי השנה?
"מעל 180 מיליון שקל, קרוב ל-200 מיליון שקל".

בהיקף הזה, הרווח צפוי להיות 7-10 מיליון שקל, החישוב נכון?
"כן, זה אזור התחזית שלנו".

צמיחה נאה במיוחד כשחברות הביטוח המסורתיות בהפסדים כבדים, וגם איידיאיי ביטוח -2.34% איידיאיי בי 13,340 -2.34% איידיאיי ביטוח בסיס:13,660 פתיחה:13,670 גבוה:13,670 נמוך:13,280 תמורה:988,156 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שהיא חברת ביטוח ישיר לא מלקקת דבש. כולן נפגעות מהתחרות הדיגיטלית שליברה הכניסה לשוק. ליברה נהנית מדימוי צעיר, מבדיקה ורכישת ביטוח באופן אינטרנטי פשוט, וממחיר סביר, במקרים רבים זול ביחס למתחרות. "אנחנו היינו זולים מהשוק בביטוח רכב באלף שקלים. זה הרבה כסף, וזה הביא לנו קהל. חוללנו תחרות מטורפת בשוק וחברות הביטוח הורידו את מחרי הביטוח לרכב", אומרת אלישקוב ומפרטת את ה"מודל הדינמי" של החברה.

"אצלנו משלמים לפי כמה שנוסעים. זה לא היה קודם. ותראה כמה זה חשוב בתקופת הקורונה. לא נוסעים לא משלמים. יש לנו מוצרי ביטוח בהתאמה אישית – לפי הצרכים הספציפיים של הלקוחות. זה מאפשר לנו להיות יותר מדויקים ויותר זולים במחיר".

לפני מספר חודשים גייסה ליברה לפי שווי של קרוב ל-200 מיליון שקל מחברת אלטשולר שחם ומיאיר לוינשטיין, מנכ"ל חברת אלטשולר שחם קופות גמל (2.5% ממניות החברה לכל משקיע). אבל בהינתן שליברה מעוררת תחרות מחירים בשוק, נראה די הגיוני שחברות הביטוח ינסו לרכוש אותה.

למה חברות הביטוח לא ניסו לרכוש אתכם?
"ניסו לרכוש אותנו. לא הסכמתי".

בגלל המחיר?
"יש לנו הרבה לאן לגדול. אני חושבת שגם הכניסה של אלטשולר שחם ולוינשטיין היא במחיר טוב, מחיר הזדמנותי".

איפה תהיו עוד שלוש שנים מהיום?
"אני מאמינה שנתקרב לפרמיות של 500 מיליון שקל".

והרווח?
"רווח נקי של קרוב ל-50 מיליון שקל".

אז אתם בדרך לבורסה?
"זה חלק מהתכנון העתידי, אבל אנחנו עובדים כל הזמן על השוטף".

עוד שנתיים-שלוש תהיו חברה נסחרת?
"יכול מאוד להיות שכן".

חברות הביטוח המסורתיות סובלות בשנה האחרונה מהפסדים גדולים בעיקר בשל הורדת הריבית שמשפיעה על ההתחייבויות הפיננסיות שלהן לעמיתים. חוץ מזה, הן לא מלקקות דבש גם בשוק ההון המתעתע, והכי חשוב – הרגולציה מאוד מקשה עליהן לזוז, אם כי, לאחרונה נושבות רוחות אחרות מהפיקוח על הביטוח – המגמה היא להקל לאור המשבר האחרון. ליברה מנגד היא דינאמית, צעירה ומאוד טכנולוגית ונגישה. זה לא טריוויאלי להגיע להיקף של 10% מאיי.די.איי תוך שנתיים. זה לא פשוט בתחום הזה לעבר לרווח אחרי שנתיים.

כדי להגיע ליעד הבא, כדי להמשיך ולצמוח, ליברה צריכה להתמודד מול מתחרות חדשות בדיגיטל כשבמקביל חברות הביטוח המסורתיות מחזקות מאוד את פעילות הדיגטל שלהן. אז אלישקוב אופטימית לגבי ההמשך, אבל זה לא הולך להיות פיקניק.

תגובות לכתבה(9):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    יש קורלציה ישירה למדדי הבורסה
    צארלי 25/06/2020 09:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא לפוזיציה שלך
    סגור
  • 8.
    מכירת מניות ביטוח
    דד 30/05/2020 19:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין אימון בחברות הביטוח, אין אימון בריגולטור שהוא הפיקוח על הביטוח. הציבור צריך להמשיך למכור את מניות חברות הביטוח וזאת על מנת שתוקם ועדת חקירה אשר תבדוק את התנהלות חברות הביטוח.
    סגור
  • 7.
    יותר יקרה מהרוב
    אביחי כהן 27/05/2020 11:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יותר יקרים ב1000 ש"ח מהסוכן שלי- וזה עוד לפני שצייצתי לו מילה על מחירי ביטוחים אחרים, דהיינו ההצעה הראשונית שלו. פער מטורף הין התדמית שהם מנסים להציג, לבין המחיר דה פקטו. אולי היו צריכים הרבה כסף לפרסומות :)
    סגור
  • 6.
    עושים טעות
    עברו לריווחיות 27/05/2020 10:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם הם לא 1000 שקל פחות מהמתחרים אף אחד לא מתקרב אליהם. עדיף סוכן ביטוח כמובן.
    סגור
  • 5.
    זולה בצורה זניחה מאחרות
    יונתן 27/05/2020 09:16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    במקרה הטוב היא זולה יותר ב 300 שקל מחברות אחרות. במקרה הרע היא באותו מחיר. אם יש לך סוכן טוב שיודע להתמקח מול החברות הגדולות, תקבל מחיר טוב יותר מליברה מכל חברה. מניסיון
    סגור
  • טען עוד
  • 4.
    מנהלת ויזמית מוכשרת (ל"ת)
    ציון 26/05/2020 21:42
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 3.
    שטויות
    אלכס 26/05/2020 21:22
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סתם חרטה ליברה הזו לא זולה ולא נעלים, הכל פרסום.
    סגור
  • 2.
    לא נראה כך, אין חברה שלא חטפה (ל"ת)
    ע 26/05/2020 20:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    יותר תחרות יותר טוב, בהצלחה! מול הדינוזאורים (ל"ת)
    איתן 26/05/2020 19:29
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות