למה מניות הביטוח יורדות? גם בגלל התחרות הדגיטלית
חברת הביטוח הדיגיטלית - ליברה, מדווחת על מעבר לרווח של 1.2 מיליון שקל ברבעון הראשון. הרוווח מביטוח כללי הסתכם ב-1.8 מיליון שקל. סך הפרמיות ברוטו של החברה הסתכמו ב-46.4 מיליון שקל, לעומת 22.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד – גידול של 105%. לדברי אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה, זאת רק ההתחלה. "תוך פחות משנתיים מאז השקת החברה, והרבה לפני תכניות העבודה שלנו, עברנו לרווחיות".
איך השפיעה עליכם מגפת הקורונה?
"מבחינת החברה משבר הקורונה היווה הזדמנות וליברה צלחה אותו ואף יצאה ממנו מחוזקת. כולם עבדו מהבית. היו לנו עובדים חולים בקורונה. אבל אנחנו חברה דיגיטלית. 100% מהעובדים בבית ממשיכים לעבוד. חברות אחרות פיטרו עובדים, הוציאו לחל"ת ואנחנו גדלנו – גייסנו עובדים.
"ראיתי במשבר הזדמנות. אנשים חיפשו ביטוחים והגיעו אלינו. אנחנו דיגיטליים ב-100%. משבר הקורונה האיץ את הפעילות בדיגיטל. עבדנו כל יום עד 9 בלילה בשירות בתביעות ובמכירות. הצלחנו לעמוד במדדי יעדים ורווחיות גבוהים מהממוצעים שלנו. הפרמיות ברבעון הראשון הן עונתית גבוהות יותר, אבל זה היה מעבר להערכות שלנו. הפרמיות הסתכמו ב-46.4 מיליון שקל כשבכל שנת 2019 הפרמיות היו 86 מיליון שקל".
כמה עובדים יש בחברה לעומת תחילת השנה?
"אנחנו 62 איש. בתחילת השנה היו 45 עובדים".
מה היקף הפרמיות החזוי השנה?
"מעל 180 מיליון שקל, קרוב ל-200 מיליון שקל".
בהיקף הזה, הרווח צפוי להיות 7-10 מיליון שקל, החישוב נכון?
"כן, זה אזור התחזית שלנו".
צמיחה נאה במיוחד כשחברות הביטוח המסורתיות בהפסדים כבדים, וגם איידיאיי ביטוח -2.34% איידיאיי בי 13,340 -2.34% בסיס:13,660 פתיחה:13,670 גבוה:13,670 נמוך:13,280 תמורה:988,156 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שהיא חברת ביטוח ישיר לא מלקקת דבש. כולן נפגעות מהתחרות הדיגיטלית שליברה הכניסה לשוק. ליברה נהנית מדימוי צעיר, מבדיקה ורכישת ביטוח באופן אינטרנטי פשוט, וממחיר סביר, במקרים רבים זול ביחס למתחרות. "אנחנו היינו זולים מהשוק בביטוח רכב באלף שקלים. זה הרבה כסף, וזה הביא לנו קהל. חוללנו תחרות מטורפת בשוק וחברות הביטוח הורידו את מחרי הביטוח לרכב", אומרת אלישקוב ומפרטת את ה"מודל הדינמי" של החברה.
"אצלנו משלמים לפי כמה שנוסעים. זה לא היה קודם. ותראה כמה זה חשוב בתקופת הקורונה. לא נוסעים לא משלמים. יש לנו מוצרי ביטוח בהתאמה אישית – לפי הצרכים הספציפיים של הלקוחות. זה מאפשר לנו להיות יותר מדויקים ויותר זולים במחיר".
לפני מספר חודשים גייסה ליברה לפי שווי של קרוב ל-200 מיליון שקל מחברת אלטשולר שחם ומיאיר לוינשטיין, מנכ"ל חברת אלטשולר שחם קופות גמל (2.5% ממניות החברה לכל משקיע). אבל בהינתן שליברה מעוררת תחרות מחירים בשוק, נראה די הגיוני שחברות הביטוח ינסו לרכוש אותה.
למה חברות הביטוח לא ניסו לרכוש אתכם?
"ניסו לרכוש אותנו. לא הסכמתי".
בגלל המחיר?
"יש לנו הרבה לאן לגדול. אני חושבת שגם הכניסה של אלטשולר שחם ולוינשטיין היא במחיר טוב, מחיר הזדמנותי".
איפה תהיו עוד שלוש שנים מהיום?
"אני מאמינה שנתקרב לפרמיות של 500 מיליון שקל".
והרווח?
"רווח נקי של קרוב ל-50 מיליון שקל".
אז אתם בדרך לבורסה?
"זה חלק מהתכנון העתידי, אבל אנחנו עובדים כל הזמן על השוטף".
עוד שנתיים-שלוש תהיו חברה נסחרת?
"יכול מאוד להיות שכן".
חברות הביטוח המסורתיות סובלות בשנה האחרונה מהפסדים גדולים בעיקר בשל הורדת הריבית שמשפיעה על ההתחייבויות הפיננסיות שלהן לעמיתים. חוץ מזה, הן לא מלקקות דבש גם בשוק ההון המתעתע, והכי חשוב – הרגולציה מאוד מקשה עליהן לזוז, אם כי, לאחרונה נושבות רוחות אחרות מהפיקוח על הביטוח – המגמה היא להקל לאור המשבר האחרון. ליברה מנגד היא דינאמית, צעירה ומאוד טכנולוגית ונגישה. זה לא טריוויאלי להגיע להיקף של 10% מאיי.די.איי תוך שנתיים. זה לא פשוט בתחום הזה לעבר לרווח אחרי שנתיים.
כדי להגיע ליעד הבא, כדי להמשיך ולצמוח, ליברה צריכה להתמודד מול מתחרות חדשות בדיגיטל כשבמקביל חברות הביטוח המסורתיות מחזקות מאוד את פעילות הדיגטל שלהן. אז אלישקוב אופטימית לגבי ההמשך, אבל זה לא הולך להיות פיקניק.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
9.יש קורלציה ישירה למדדי הבורסהצארלי 25/06/2020 09:57הגב לתגובה זו0 0ולא לפוזיציה שלךסגור
-
8.מכירת מניות ביטוחדד 30/05/2020 19:32הגב לתגובה זו0 0אין אימון בחברות הביטוח, אין אימון בריגולטור שהוא הפיקוח על הביטוח. הציבור צריך להמשיך למכור את מניות חברות הביטוח וזאת על מנת שתוקם ועדת חקירה אשר תבדוק את התנהלות חברות הביטוח.סגור
-
7.יותר יקרה מהרובאביחי כהן 27/05/2020 11:18הגב לתגובה זו1 0יותר יקרים ב1000 ש"ח מהסוכן שלי- וזה עוד לפני שצייצתי לו מילה על מחירי ביטוחים אחרים, דהיינו ההצעה הראשונית שלו. פער מטורף הין התדמית שהם מנסים להציג, לבין המחיר דה פקטו. אולי היו צריכים הרבה כסף לפרסומות :)סגור
-
6.עושים טעותעברו לריווחיות 27/05/2020 10:45הגב לתגובה זו1 0אם הם לא 1000 שקל פחות מהמתחרים אף אחד לא מתקרב אליהם. עדיף סוכן ביטוח כמובן.סגור
-
5.זולה בצורה זניחה מאחרותיונתן 27/05/2020 09:16הגב לתגובה זו2 1במקרה הטוב היא זולה יותר ב 300 שקל מחברות אחרות. במקרה הרע היא באותו מחיר. אם יש לך סוכן טוב שיודע להתמקח מול החברות הגדולות, תקבל מחיר טוב יותר מליברה מכל חברה. מניסיוןסגור
- טען עוד
-
4.מנהלת ויזמית מוכשרת (ל"ת)ציון 26/05/2020 21:42הגב לתגובה זו5 0סגור
-
3.שטויותאלכס 26/05/2020 21:22הגב לתגובה זו2 1סתם חרטה ליברה הזו לא זולה ולא נעלים, הכל פרסום.סגור
-
2.לא נראה כך, אין חברה שלא חטפה (ל"ת)ע 26/05/2020 20:09הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.יותר תחרות יותר טוב, בהצלחה! מול הדינוזאורים (ל"ת)איתן 26/05/2020 19:29הגב לתגובה זו3 1סגור