2020 שוברת את שיא הקניות המקוונות

מתחילת השנה האמריקאים הוציאו מעל 500 מיליארד דולר באינטרנט: הרבה מעל השנים האחרונות. עם זאת, הצמיחה בקניות המקוונות מאט עם קצב פתיחת החנויות
 | 
telegram
(1)

אנליסיטים מעריכים כי הקונים בארה״ב נמצאים בדרך לעקוף את כל ההוצאות המקוונות הכוללות בשנת 2019, כבר בתחילת אוקטובר. אם כי הצמיחה של המסחר האלקטרוני מתחילה להאט ככל שחלקים בארה״ב מנסים לפתוח מחדש. 

נתונים מדו״ח המדד הכלכלי של Adobe Digital , מצביעים על כך שמתחילת השנה האמריקאים הוציאו כ-435 מיליארד דולר באופן מקוון, אנליסיטים מעריכים הוצאות נוספות ברשת של 100 מיליארד דולר. 

ברמות הצמיחה הנוכחיות, האמריקאים הוציאו יותר באינטרנט, ממה שהם רכשו במשך כל שנת 2019 וזאת עד ה-5 באוקטובר, יחד עם התאריכים המבוקשים של אמזון פריים די, בלאק פריידי, סייבר מנדי וחג המולד. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אנליסיטים מחברת הייעוץ הקמעונאי AlixPartners, אמרו ״ אימנו את הצרכן לעשות קניות בדרך אחרת. עכשיו נוח להם בבית, והם מפתחים הרגלים לקנות דברים מבלי שיצטרכו לקום מהספה״ 

עם זאת, הניתוח של אדובי, שנערך באמצעות נתוני עסקאות אנונימיים מ-80 מתוך 100 הקמעונאים המובילים באינטרנט, מצביעים על רמה מסוימת של מוכנות לחזור לחנויות הפיזיות ברגע שיתאפשר. למרות שמדי חודש, מאז חודש מרץ, נשבר שיא מכירות חודש לקניות באינטרנט. ההוצאות בחודש יולי הסתכמו ב-66.3 מיליארד דולר, עליה של 55% משנה לשנה, וזאת לעומת צמיחה של 70% בחודשים הקודמים. 

מדינות שבהם הרפו את כללי הסגר, ראו עלייה קטנה יותר בהוצאות המקוונות בהשוואה לאזורים שבהם עדיין היו צעדים מחמירים. אך הירידה ברמות התעסוקה, והקיצוץ בדמי האבטלה גרמו למשקי הבית להדק את חגורותיהם. 

הרכישות באמצעות ״איסוף עצמי״ עלו ב-23% בין השנים, וכי שליש מהצרכנים שנבדקו אמרו שהם מעדיפים אפשרות זו על פני משלוח. למרות המאבק המתמשך של אמזון, למסירת מוצרים תוך יום או יומיים, יצר פתח למחרים כמו וולמארט וטארגט,  אשר נמצאים בסמוך יותר לקהילות ומציעים משלוח מהיר לצד האפשרות של איסוף עצמי.

״הם הצליחו למנף את הרשת הקמעונאית שלהם, ולהפוך אותה למרכזי הפצה קטנים״ אמרו האנליסיטים. 

זוהי אחת הסיבות שאמזון יצאה למסע של כיבוש שטחים מסחריים פנויים, כפי שדווח לאחרונה על העסקה הנרקמת אל מול חברת סיימון (לכתבה המלאה). אמזון בעצם מגיבה לאובדן נתח השוק באמצעות האצת טקטיקות שונות להתרחבות הרשת, קירבה ללקוחות ומתן אפשרויות נוספות.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ובישראל נדפקים,אמזון נעלמה מהישראלים וכאן ממשיכים לגנוב (ל"ת)
    אבי 08/09/2020 17:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות