לפני רכישת פוליסת ביטוח - איפה מקבלים את השירות הטוב ביותר?
רשות שוק ההון פרסמה את מדד השירות לשנת 2019 בתחומי הביטוח והחיסכון הפנסיוני אשר מטרתו הגברת השקיפות לציבור החוסכים והמבוטחים לצד הגברת התחרות בתחום השירות. על פי הדירוג, החברות המובילות בשנת 2019 בשירות הן: אלטשולר שחם בענף פנסיה, ילין לפידות בענף קופות גמל והפניקס והראל בענף ביטוח חיים משולב חיסכון. לפני שאתם רוכשים פוליסת ביטוח, כדאי שתדעו שבכל ענף חברה אחרת מובילה מבחינת השירות. הדירוג המלא לפניכם.
מדד השירות בחברות הביטוח
ברשות שוק ההון מציינים כי השנה ניתן לראות שיפור משמעותי בשלל מוצרי הביטוח המוצעים כששיעור השיפור הממוצע בשוק כפול מהשיפור מאשתקד ועומד על כ-4 נקודות. מהנתונים עולה כי החברות שהציגו את הביצועים הטובים ביותר ברמת החברה הן: ביטוח ישיר, ביטוח חקלאי, שומרה ושירביט.
עוד עולה כי חברת הביטוח מגדל מראה ירידה משמעותית באיכות השירות שמעניקה למבוטחיה ומדורגת בתחתית המדד במרבית הקטגוריות הנמדדות.
מדד השירות בחברות הביטוח מורכב מחמישה נדבכים:
1. תשלום תביעות – אחוז התביעות שאושרו ושולמו, ומהירות הטיפול בהן.
2. שביעות רצון לקוחות – מידת שביעות הרצון מהשירות והמלצה של לקוחות על חברות הביטוח.
3. תלונות הציבור – מספר התלונות שהוגשו כנגד חברות הביטוח לבירור ברשות.
4. זמני מענה – מהירות מתן המענה הטלפוני במוקדי השירות של החברות.
5. כלים דיגיטליים – האפשרות לבצע פעולות בצורה דיגיטלית.
עיקר השיפור בציוני השוק במוצרים מתחומי בריאות וחיים נובע מעליה בציוני הרכיבים הבאים: זמני מענה ומדד דיגיטלי.
מדד השירות בחיסכון הפנסיוני
במדד השירות לשנת 2019, ניתן לזהות את השיפור באיכות השירות של הגופים המוסדיים נוכח העלייה הניכרת בציוני השירות בענפי החיסכון הפנסיוני (בקרנות הפנסיה עלייה לציון 75 לעומת ציון 70 אשתקד, בענף קופות הגמל לציון 79 לעומת 75 אשתקד, ובענף ביטוח חיים משולב חיסכון, עלייה לציון 73 לעומת 68 אשתקד).
מדד השירות בחיסכון הפנסיוני מורכב משלושה נדבכים:
1. שביעות רצון והמלצת לקוחות
2. תלונות ציבור
3. זמני מענה טלפוני
שירביט וכלל מובילות בביטוחי החובה לרכב
הפניקס וביטוח ישיר מובילות בביטוחי הבריאות
איילון ומנורה מובילות בביטוחי הסיעוד
הפניקס ו-AIG מובילות בביטוחי הנסיעות לחו"ל
הפניקס וכלל מובילות בביטוח אובדן כושר עבודה
ד"ר משה ברקת הממונה על רשות שוק ההון: "מדד השירות המתפרסם היום מהווה המשך ישיר לפעילות הרשות השמה את החוסכים והמבוטחים במרכז. המדד יסייע לציבור המבוטחים והחוסכים בישראל לבצע בחירות מושכלות ומותאמות עבורם בעת רכישת פוליסות ומוצרי חיסכון וביטוח. הרשות תמשיך לעודד תחרות בתחומי השירות השונים בגופים המפוקחים ותעמוד לצד המבוטחים גם בתקופה מאתגרת זו".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.איפה הציונים?מילי 10/04/2021 14:29הגב לתגובה זו0 0איך קוראים את הדירוג הזה? מה פירוש המספרים והצבעים? האם אלה אחוזים? ציונים? מספרי ארועים?סגור
-
2.טעויות ענקיתמיכאל 17/09/2020 15:43הגב לתגובה זו0 0אם כתבתם ששירביט היא חברה מובילה בביטוח. אז כאחד שהיה מבוטח אצלהם לתקופה קצרה הם החברה הכי גרועה שקיימת...סגור
-
1.הסטוריהשאול 15/09/2020 19:28הגב לתגובה זו0 0העילה לכותרת ? הצמצומים המשמעותיים שביצעו חברות הביטוח בגלל הקורונה , שפגעו בעיקר בשירות לקוחות ולא בפעילות השוטפת או ההשקעתית של המבטחים.סגור