המנהלים אופטימיים: 56% סבורים שמצב העסקים ישתפר בשנה הקרובה

רק 24% חוזים ירידה במכירות; מנהלי הקמעונאות הכי פחות אופטימיים: 44% מהם סבורים שמצבם יורע ומתכוונים לעשות רה-ארגון כדי לחסוך בעלויות
 | 
telegram

מנהלי החברות אופטימיים באשר למצב הכלכלי של החברות שלהן, כך עולה מסקר שערכה פירמת רואי החשבון BDO הבינלאומית בקרב 600 מנהלי כספים בענפים שונים.

תמונת המצב האופטימית חוצה את ענפי כשאחוז המנהלים האופטימיים הגבוה ביותר נרשם בתחומי הבריאות ובחברות הביוטכנולוגיה ש-70% מהם צופים גידול במכירות. זאת באופן לא מפתיע לאור משבר הקורונה שהזניק את המירוץ אחר תרופה וכלל התחומים המשיקים התחזקו גם הם. גם מנהלי הכספים ב-64% מחברות אנרגיה צופים שיפור בשנה הקרובה.

מקרב כלל משתתפי הסקר, 56% צופים עליה במכירות במהלך 2021 ואילו רק 24% חוזים ירידה. ביצור התעשייתי שיעורם של המנהלים החיוביים, 45%, גבוה רק במקצת מאלו שחוזים ירידה במכירות – 37% מכלל הנשאלים בענף. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מנגד, מנהלי הכספים בחברות הקמעונאות הם הפסימיים ביותר מבין החברות. וגם זה - באופן לא מפתיע. 44% מתוכם מאמינים שמצב החברות שלהם יורע בשנה הקרובה ואילו רק 37% אופטימיים. חברות קמעונאות המזון נהנו מאוד מהעובדה שהציבור נמצא בבית ואחת אחרי השנייה הן ראו את המכירות שלהן צומחות. זה קרה בישראל וגם בעולם. לאחר הזינוק ברור שתגיע הירידה במכירות וזאת מכיוון שברור לכולם ששנת הקורונה הייתה בלתי מייצגת. במקביל, קמעונאיות אחרות שחוו ירידות קשות בהכנסותיהן וטרם התאוששו - חוששות מהמשך המשבר. אך ייתכן שבדומה לשוק המניות המכירות שלהן יחזרו לצמוח מהר מהצפוי.

ומה בכוונת החברות לעשות? הסקר בחן את האסטרטגיות שהחברות מתכוונות לנקוט בהן על רקע המצב והציפיות. ב-42% מחברות הקמעונאות יתבצע ארגון מחדש ו-40% יבחנו את שטחי הנדל"ן שהם צורכים כיום כדי לייעל את השימושים. מתוך כלל החברות, 38% יפעלו לשילוב אוטומציה כתחליף לעבודה ידנית ואילו 21% יפנו עבודות למיקור חוץ לחיסכון בעלויות.

יעל קנדר, מנהלת BDO Digital: הפסימיות של המנהלים בריטייל מעוגנת למרבה הצער בתמונת המציאות. גם אם לא יהיו סגרים נוספים, מגבלות הריחוק, הצורך בלבישת מסיכה והחשש הטבעי להימצא במקום ציבורים יגרמו לכך שיקח לענף הקמעונאות עוד זמן רב לחזור להיקפי הפעילות של טרום הקורונה. הפתרון לכך הוא בהעמקת הפעילות באינטרנט ולהפוך את חווית המפגש עם הפלטפורמות של החנויות ברשת לנעימה ומוחשית כמו ביקור בחנות על ידי חיבור בין העולם הפיזי והדיגיטלי. חלק מההשקעה בהבאת הקונים לחנויות ובמשיכת תשומת לב העוברים והשבים יש להמיר בכלים מתקדמים של ניהול מועדוני לקוחות ברשת, ריכוז דאטה על קונים ושימוש נכון בו ופניה ממוקדת לפי תחומי העניין".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות