
הפיקוח על הבנקים קונס את כאל ב-650 אלף שקל
הפיקוח על הבנקים מודיע על הטלת עיצום כספי בהיקף של 650 אלף שקל על חברת כרטיסי האשראי כאל. זאת לאחר שמבדיקה שביצע בנושא חיוב כרטיס מבוטל עלה, כי חברת כרטיסי האשראי כיבדה, במקרים מסוימים, חיובים שהתקבלו בכרטיס אשראי שבוטל.
הבדיקה של הפיקוח העלתה, כי כאשר לקוח מבטל את כרטיס האשראי, עסקאות שמתקבלות בכרטיס זה, לאחר מועד הביטול, נחסמות כנדרש. יחד עם זאת, ישנן נסיבות מסוימות בהן כרטיס האשראי המשיך להיות מחויב, חרף ביטולו על ידי הלקוח. לפיכך, הפיקוח דרש מחברת כאל לתקן את הליקוי שנמצא ולמנוע הישנות מקרים מסוג זה.
עמדת הפיקוח על הבנקים, היא כי בנסיבות החברה לא הייתה רשאית לאפשר קליטת עסקאות בחשבון לקוחותיה. פעולת החברה עומדת בניגוד להוראת ניהול בנקאי תקין הקובעת, כי "מנפיק לא יחייב חשבון לקוח בגין עסקאות שבוצעו לאחר סיום חוזה כרטיס חיוב".
כמו כן, נכתב כי בנסיבות בהן בוטל הכרטיס, החברה אינה צריכה להניח מיוזמתה מהם רצונותיו של הלקוח בקשר לחיוב כרטיסו המבוטל. ככל שהחברה מעוניינת לתת שירות ללקוח לאחר שהסתיים החוזה בין הצדדים, ראוי כי החברה תחדש את החוזה בצורה פורמלית לאחר שביררה את זהותו של מחזיק הכרטיס וקיבלה את הסכמתו לכך, לרבות לעניין גביית עמלות. חיוב הלקוחות בנסיבות אלה עומד בבחינת הפרת הוראות הפיקוח על הבנקים. המפקח על הבנקים, מר יאיר אבידן: "הפיקוח על הבנקים פועל להגברת האכיפה בתחום הצרכני, כחלק מן היעד של הטמעת הוגנות והגינות כלפי לקוחות המערכת הבנקאית. מנקודת מבטו של הלקוח קיימת חשיבות לוודאות באשר לתחילת ההתקשרות החוזית וסיומה, כפי שנקבע במפורש בהוראות הפיקוח על הבנקים. על כן, חיוב לקוח לאחר ביטול כרטיס החיוב וסיום ההתקשרות החוזית אינו תקין ועלול לפגוע ביכולת ההסתמכות ובזכויות הלקוח. הפיקוח על הבנקים ימשיך לאכוף את קיומן של ההוראות, על מנת לוודא שלקוחות הבנקים וחברות כרטיסי האשראי מקבלים שירות ראוי והוגן".
- 1.לבדוק אותם 08/05/2022 21:36הגב לתגובה זוהבנקים לא מפסיקים לתאם מחירים במיוחד במשכנתאות ומוצצים את דמם של כלל הציבור אין ממש תחרות הכל מתואם שם
- תודה מראש 11/05/2022 07:26הגב לתגובה זותוכל לומר לי האם חשבת שההתבכיינות שלך על הבנקים קשורה באיזושהי צורה לנושא הכתבה, או שהיית מודע לכך שאין שום קשר וסתם חיפשת טישיו?