הישראלים אוהבים ארנקים דיגיטליים - מוציאים 100 מיליון שקל ביום
רק לפני שנתיים נכנסו הארנקים הדיגיטליים הבינלאומיים לישראל והשימוש כבר צומח לשיא חדש: ההוצאות בארנקים זינקו פי 25 והגיעו במאי 2023 ל-3.242 מיליארד שקל, לעומת 149.236 מיליון שקל במאי 2021.
סכום ההוצאות הממוצע היומי בארנקים דיגיטליים חצה במאי לראשונה את ה-100 מיליון שקל ועמד על 104.572 מיליון שקל - עליה של 5.2% לעומת אפריל שבו סכום ההוצאות היומי עמד על 99.375 מיליון שקל.
לפי נתוני חברת שבא (שירותי בנק אוטומטיים), המפתחת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, נמשכת מגמת הצמיחה בהוצאות ובשימוש של הציבור בישראל בארנקים הדיגיטליים. הנתונים בחודש מאי מצביעים על עליה של פי 2.7 בהוצאות בארנקים דיגיטליים, לעומת מאי 2022, בו סך ההוצאות עמדו על 1.182 מיליארד שקל.
לפני שנתיים, במהלך מאי 2021, נכנס לראשונה לשימוש בישראל הארנק הדיגיטלי Apple Pay וסכום ההוצאות הכולל בארנקים דיגיטליים באותו החודש הסתכם ב-149.236 מיליון שקל, כך שבפרק זמן של 24 חודשים זינקו ההוצאות באמצעות ארנקים דיגיטליים בישראל פי 25. היקף ההוצאות באמצעות ארנקים דיגיטליים במהלך חודש מאי 2023 היווה 7.92% מסך ההוצאות בכרטיסי אשראי במהלך החודש.
<העלייה בסכום ההוצאות היומי באמצעות ארנקים דיגיטליים במרץ לעומת אפריל 2023 הסתכמה ב-5.2%. במאי הגיעה ההוצאה היומית הממוצעת בארנקים דיגיטליים לסכום של 104.572 מיליון שקל לעומת 99.375 מיליון שקל באפריל השנה. מאז כניסת הארנק של Google לשימוש בישראל, בדצמבר 2021, צמחו ההוצאות באמצעות הארנקים הדיגיטליים פי 5.5, מ-593.69 מיליון שקל ל-3.242 מיליארד שקל בחודש האחרון.
<נתח ההוצאות בארנקים דיגיטליים בעסקאות פיזיות (רכישות בבתי העסק עצמם) עמד בחודש מאי 2022 על שיעור של 19.1%. במהלך מאי 2023 עמדו ההוצאות בעסקאות פיזיות על סכום של 16.997 מיליארד שקל.
בחודש מאי גם נשמר היקף ההוצאות והשימוש של הציבור הישראלי בעסקאות חכמות. סך ההוצאות בעסקאות באמצעות מערכת ה-EMV הגיעו ל-92.5% מההוצאות בכרטיסי אשראי והסתכמו ב-37.874 מיליארד שקל מתוך סך הוצאות של 40.950 מיליארד שקל. 64.2% מההוצאות הפיזיות בכרטיסי אשראי, הרכישות בבתי העסק עצמם, התבצעו במרץ באמצעות עסקאות חכמות (עסקאות קונטקטלס ועסקאות בארנקים דיגיטליים ושעונים חכמים) שסכום ההוצאה בהן עמד בנובמבר על 10.908 מיליארד שקל.
<סמנכ"לית פיתוח עסקי, שיווק ומכירות בשבא, טלי הולנברג: "הצמיחה המהירה בהיקפי השימוש וההוצאות של הציבור הישראלי באמצעות ארנקים דיגיטליים היא חלק מרכזי מההסטה של תשלומים ממזומן וצ'קים לכרטיסי אשראי. נוחות וזמינות השימוש בארנקים הדיגיטליים גורמים לכך שמעגל הישראלים שמבצע רכישות באמצעות הטלפון הנייד או השעון החכם הולך ומתרחב מדי חודש. אנחנו צופים שהיקפי הפעילות בארנקים הדיגיטליים ימשיכו לזנק גם בחודשים הבאים".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה