"מקומו הטבעי של השקל הוא 3.40 שקלים לדולר"

מה הפך את השקל ל"מטבע החזק בעולם". מדוע כשהנאסד"ק יורד השקל מתחזק ולהיפך, ואיך בנק ישראל יכול לפתור את הבעיה? יוסי פרנק, מנכ"ל אנרג'י פייננס מנתח את המצב - צפו בראיון TV
 | 

הדולר ירד בימים האחרונים לשפל של עשרות שנים, השער היציג עומד על 3.1060 שקלים נכון לעכשיו, וכלכלנים רבים מסבירים כי הדולר רק ימשיך להיחלש. יוסי פרנק, מנכ"ל אנרג'י פייננס לניהול סיכונים, מסביר למה המצב עכשיו יותר בעייתי מאשר בינואר, הפעם הקודמת שבה הדולר הידרדר לאזורי הרמה הנוכחית: "בינתיים השנה, הדולר התחזק מול כל מטבע בעולם. זאת אומרת השקל הוא המטבע הכי חזק בעולם. הדולר התחזק מול האירו ב-6-7 אחוז. ולעומת זאת מול השקל נחלש. כך שהעניין פה הוא השקל".

דולר שקל רציף -0.34% דולר שקל רציף 3.72 -0.34% דולר שקל רציף בסיס:3.73 פתיחה:0 גבוה:3.73 נמוך:3.7 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:
דולר ארה"ב -0.13% דולר ארה"ב 3.73 -0.13% דולר ארה"ב בסיס:3.73 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  > לשער הדולר היציג לחצו כאן

פרנק לא מסכים שהגורם המרכזי להתחזקות השקל היא זרימת הכסף מההייטק שכן לטענתו, הרבה מהכסף הזה נשאר בדולרים. הסיבה העיקרית לשיטתו היא הגופים המוסדיים שמוכרים דולרים כשהשווקים עולים "הגופים המוסדיים הפכו להיות השחקן הכי גדול בשוק המט"ח הישראלי. כשהנאסד"ק יורד השקל מתחזק, כשהנאסד"ק עולה השקל נחלש" - ומה הפתרון שצריך בנק ישראל לאמץ? צפו בראיון המלא:

תגובות לכתבה(67):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 62.
    תועמלן
    מיזס 07/03/2022 21:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה אני לא מופתע שיש לו קשר עם יצואניות.בכל מקום שחיתות ותעמולה זה פשוט מדהים לראות
    סגור
  • 61.
    תגובות של יבואנים
    תומר ביזאווי 20/01/2022 13:25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כל התגובות פה הם של יבואנים שרועדים שמא יוסי צודק. חברים המדינה הזאת באבדון וכולנו יודעים ומתחבאים מזה. מטאטאים מתחת למוח את האמת. דירה של 100 מטר במרכז עולה $1,100,000 זה לא שפוי בכלל? שכירות בקניון עולה $18,000 לחנות של 40 מטר. כולם פה מסתובבים סביב הזנב שלהם מראשון לחודש עד ראשון לחודש הבא. דולר לא הגיוני ואני מאמין שבקרוב הוא גם יהיה 5 שח ככה לפחות דירה תהיה $750,000 וזה כבר יותר הגיוני למדינה שנמצאת עם רמת בטחון נמוכה שבמלחמה עם טרור פנימי וחיצוני.
    סגור
  • 60.
    יוסי מת עליך, אתה. קורע אותי מצחוק (ל"ת)
    חחחח 16/11/2021 14:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 59.
    אבא של ז"ל היה נוהג לומר:
    ריאלי 15/11/2021 06:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סוחר גבינות לעולם לא ישמיץ את הגבינות שלו..
    סגור
  • 58.
    שקל חזק טוב לאזרחים אם
    לא אופטימי 14/11/2021 15:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יוקר המחיה יותר ומחיר היבוא יורד ומחיר הדלק יורד בפועל הדולר נחלש והיבואנים מנצלים את המצב להרוויח יותר .המצב בישראל יכול להיות אינפלציה סביב האפס .שקל חזק מחירים נמוכים .
    סגור
  • טען עוד
  • 57.
    אם הוא חושב כך אז השער עכשיו הוא מציאה והזדמנות
    אופטימי לגבי הדולר 14/11/2021 13:53
    הגב לתגובה זו
    5 0
    של אחת למליון .
    סגור
  • 56.
    מה איכפת לו לטעות כבר שנים
    מיקי 14/11/2021 06:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעולם לא נתן המלצה שהצליחה, לגבי הדולר ובנק ישראל, אין הגיון לקנות מטבע שיורד וידוע שיירד ורכישתו היא רק כדי למנוע תנועות חדות יותר כלפי מטה, יתרות דולר בגובה תקציב מדינה של שנה וחצי זה הזוי ורק מפסידים כסף של הציבור לטובת היצוא שגם כך רובו הייטק, יותר נכון שיתחילו לשלם שם משכורות בדולרים ויפסיקו לבכות לנו
    סגור
  • 55.
    אין שום דבר "טבעי" ב 3.40
    שחר 11/11/2021 16:36
    הגב לתגובה זו
    3 4
    זה אולי ה"טבע" של שנות ה 90. אדוני ב delay של 25 שנה, הגיע הזמן להתחבר למציאות ולהבין שלפני הקורונה הדולר היה באיזור ה 3.40, ומאז העולם מוצף בדולרים ולכן 3.40 בעולם כזה הוא מחיר לא סביר, ולדעתי גם 3.10 לא.
    סגור
  • 54.
    הפיתרון פשוט ביותר: לאסור על המוסדיים לבצע הגנות מטח. מי שמשקיע בחול שיקח את סיכון המטח על עצמו, במקום שכל המשק ייחשף לכך. (ל"ת)
    יואב 11/11/2021 15:54
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 53.
    The marker:
    חח 11/11/2021 13:53
    הגב לתגובה זו
    0 1
    2 שקלים דולר? .נו באמת
    סגור
  • 52.
    שיר על יוסי פרנק
    ברונכזאורוס 11/11/2021 13:49
    הגב לתגובה זו
    3 2
    יוסי יוסי יוסי יוסי פרנק אני קורא אותך ומרגיש מחנק אתה מזמן כבר לא במשחק והדולר הכה אותך ממש חזק לכן יוסי יוסי יוסי פרנק תפרוש ופסיק לעשות ברדק כי בענייני הדולר אתה ממש דרדק
    סגור
  • 51.
    חרטא, שקל חזק טוב לאזרחים. יצואני ההייטק הרוויחו מספיק.
    יהוקמץ 11/11/2021 09:36
    הגב לתגובה זו
    2 2
    עכשיו תור האזרחים, להגדיל את כוח הקנייה שלהם. לולא התערבות בנק ישראל לאורך השנים, הדולר היה 2.5 ₪
    סגור
  • 50.
    לאחר עשור של עליות תם עידן העליות במניות ובמחירי הדירות צפי לירידות אפילו משמעותיות במחירי הדירות ובמניות. (ל"ת)
    נגמר עידן העליות במניות ובמחירי הדירות 11/11/2021 09:04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 49.
    איזו יהירות! שחצנות! התנשאות! (ל"ת)
    עיגו 11/11/2021 08:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 48.
    נו באמת , פעם אמרת שהדולר מתחת ל3.5 זה אסון
    מוטי 10/11/2021 22:34
    הגב לתגובה זו
    0 1
    היום אתה מבין שזה פנטזיה אז אתה מנסה לדחוף את הדולר ל3.4
    סגור
  • 47.
    הנאסדק בשיא והדולר בשפל מודל שגוי
    מה נסגר 10/11/2021 21:19
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הנאסדק בשיא והדולר בשפל מודל שגוי
    סגור
  • 46.
    מחשבה שניה
    לוגיקה 10/11/2021 20:16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    האם מישהו שם לב שאחרי שאירן חוטפת מכה יד נעלמה גורמת לנפוח השקל? תקיפת הסייבר על תחנות הדלק כנראה כאבה להם מאוד וזאת כנראה התגובה.
    סגור
  • 45.
    האיש תמיד טועה ומומחה לחיזוי העבר (ל"ת)
    אייל 10/11/2021 20:04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 44.
    יוסי פרנק
    בן 10/11/2021 17:32
    הגב לתגובה זו
    10 0
    יוסי היקר. אני עוקב אחרי המלצות על ודברים שנים רבות. אתה תמיד אבל תמיד בעד הדולר. מי ששמע לדברים הפסיד את התחתונים. למה שלא תגיד פשוט שיש שוק והוא קובע את המחיר האחרון. מה יש לפרשן מה? לכולם אומר.. אל תגעו בדולר. תשמעו רק לשוק.
    סגור
  • 43.
    מדבר מפוזיציה.מדבר מפוזיציה (ל"ת)
    אורי 10/11/2021 14:52
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 42.
    לוביסט של היצואנים
    דרור 10/11/2021 14:32
    הגב לתגובה זו
    10 0
    לא יעזור כלום לאף אחד כוחות השוק הן לייסוף תמשיך לקשקש
    סגור
  • 41.
    דולאר
    בני 10/11/2021 14:31
    הגב לתגובה זו
    4 3
    הכי פשוט להטיל מס של 5 אחוז על רכישת דולארים והבעית תוך 24 שעות נפתרת
    סגור
  • 40.
    לוביסט של היצואנים
    דרור 10/11/2021 14:31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא יעזור לך כלום הכוחות הן לייסוף ואף אחד לא יעצור את זה
    סגור
  • 39.
    ומה הוא מקומו הטיבעי של יוסי פרנק ???
    משה 10/11/2021 14:27
    הגב לתגובה זו
    10 0
    בטח שלא באתרים כלכליים. מעניין ששכחו לו את ההמלצה לברוח מהביטקוין כשהיה ב-30K.
    סגור
  • 38.
    למה השקל מתחזק כמו לשאול למה הביטקויין מתחזק
    חשבון קשה 10/11/2021 14:10
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הכל פירמידות ותנועה של משקיעים לכיוון שהם מזהים כמוצלח כרגע. כשישתנו התנאים (ריביות, מצב ביטחוני) התנועה תהיה אחרת, אין ממש הגיון כלכלי חוץ מתנועת עדר.
    סגור
  • 37.
    לקבוע מקום טבעי למטבע ? מגוחך. יש תהליכים. (ל"ת)
    משקיע 10/11/2021 13:36
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 36.
    יש מחסור חמור בדוג'קוין. המחיר צפוי רק לעלות (ל"ת)
    יש ריבוי טבעי גבוה 10/11/2021 13:21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 35.
    אני זוכר כשהיה הדולר שווה 3.5 שקלים,
    פרנק טועה כבר 10 שני 10/11/2021 13:20
    הגב לתגובה זו
    12 0
    הוא טען שהמחיר האמיתי של הדולר צריך להיות למעלה מ-4 שקלים לדולר. וזה היה לפני כ-10 שנים. פרק זמן ארוך מאד שבו התחלפו נגידים ושרי אוצר. אז כולם טועים ופרנק צודק? לא נראה לי. הדולר יעלה כשיהיו גרעונות אמיתיים ורציניים בתקציב, היבוא יעלה לשמים, והייצוא ירד בחזקה. בזמן הנראה לעין , זה לא יקרה. אולם אם תקום ממשלה חסרת אחריות נוסח הליכוד בשנות ה-80 ותדפיס שקלים ללא הכרה, הדולר יעלה מיידית ובחזקה.
    סגור
  • התכוונת מפלגת העבודה (ל"ת)
    מוטי 10/11/2021 23:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 34.
    מה זה יגאל שילון פתח פינת פיספוסים?
    תומר 10/11/2021 12:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חחחח יוסי את הכי מצחיק בארץ חחחח כואבת לי הבטן מרוב צחוק חחחח לא יכול להפסיק לצחוקחחחח תודה רבה לך יוסי חחחאתה פשוט גדול חחחח
    סגור
  • 33.
    יוסי הוא אחד החרטטנים הגדולים בהסטוריה (ל"ת)
    חרטטן 10/11/2021 12:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 32.
    איך הדולר אמור להתחזק, כשמדפיסים אותו בלי הכרה ומחלקים
    דולר = 30 אג' 10/11/2021 11:59
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אותו כמו זבל.
    סגור
  • תעקוב
    המתקן 10/11/2021 20:04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    במהלך השנה האחרונה הדולר התחזק מול רוב המטבעות בעולם. בישראל הדולר וכל המטבעות בעולם נחלשו ביחס לשקל. המגמה נובעת עקב ניהול ספקולטבי של החברות המנהלות את קופות הגמל, קרנות הפנסיה וקרנות ההשתלמות. הם המירו השקעות במט"ח לטובת השקעות במניות ,חברות נדל"ן וחברות היי טק.
    סגור
  • 31.
    כשהזרים ימשכו את הכסף - כל יתרות בנק ישראל לא יספיקו.
    לילי 10/11/2021 11:48
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הר השקלים בגובה 1.5 טרליון ש"ח שייך ברובו לזרים . לבנק ישראל יש רק $ 200 מיליארד $.
    סגור
  • זה כבר קרה לפני כמעט 20 שנה
    שחר 13/11/2021 07:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הזרים ברחו מכאן בכל הכח, הדולר עלה כמו משוגע והנגיד העלה את הריבית כמה פעמים כדי לעצור את ההשתוללות. הדולר נעצר רק ב 5 שקלים...
    סגור
  • תרענן את הזיכרון
    דמיקולו פיזדמטה 15/11/2021 10:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שקרה זה שהנגיד "עשה דווקא" ללחצים עליו להוריד ריבית, והוריד במכה אחת את הריבית ב-2 אחוז (מרמה של 9% בערך ל-7%). זה העיף את הדולר לשחקים בליווי הסלמה באיתניפאדה השנייה (חומת מגן וכו') ואז הנגיד עשה סדרה של העלאות שלא הביאו את הריבית לרמה המקורית.
    סגור
  • 30.
    מקומך הטבעי הוא לחפש עבודה אחרת בלשכת העבודה (ל"ת)
    יוסי פרנק 10/11/2021 11:32
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 29.
    למנוע התמוטטות הכלכלה יש לבצע פיחות חד עד 3.5 שקל לדולר (ל"ת)
    עוזיאל 10/11/2021 11:23
    הגב לתגובה זו
    4 6
    סגור
  • 28.
    שהיה 3.4 אמר שהשקל חזק (ל"ת)
    שגב 10/11/2021 11:17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 27.
    עוד קשקשן
    למדן 10/11/2021 11:16
    הגב לתגובה זו
    8 0
    ברשת החברתית יש כל כך הרבה כתבות של מפנטזים למינהם רק אל תיקחו את זה ברצינות כי תפסידו וחבל
    סגור
  • 26.
    אין שום מקום טבעי
    דני 10/11/2021 11:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש ביקוש והיצע
    סגור
  • 25.
    לא הבנתי מאיפה יש כל כך הרבה דולרים למוסדיים
    8 10/11/2021 11:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם הם מוכרים זה אומר שיש להם מה למכור. ואם יש להם, אז זה נכנס אליהם מתישהו. אז אולי הזרימה של הדולרים אל המוסדיים, שאתה חייב להודות לשיטתך שהיא קיימת, היא זו שגורמת לירידת הדולר?
    סגור
  • 24.
    פרנק תמיד טועה
    פרנק תמיד שורי על הדולר מהימים שהיה 4.5 ועד היום ש 10/11/2021 11:06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    פרנק תמיד שורי על הדולר מהימים שהיה 4.5 ועד היום שזה 3…
    סגור
  • 23.
    מקומו
    יוסף 10/11/2021 11:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מקומו הטבעי של הדולר הוא מה שקורה בכל רגע נתון זה כמו לשאול כמה שווה מוצר מסוים והתשובה היא כמה שמוכנים לשלם עבורו
    סגור
  • 22.
    יוסי צודק ב 100 אחוז. (ל"ת)
    ישראל 10/11/2021 10:48
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 21.
    עוד אחד שמדבר מהפוזיציה
    כלכלן 10/11/2021 10:47
    הגב לתגובה זו
    4 0
    והפסיד הרבה מאד כסף על נפילת הדולר
    סגור
  • 20.
    הדולר יעלה ל 3.25- 3.30 שקל
    סם 10/11/2021 10:40
    הגב לתגובה זו
    4 4
    ייקח קצת זמן עד שאיזון הגיוני בשער יתבצע. סבלנות.
    סגור
  • 19.
    תקרא את דוח מבקר המדינה על בנק ישראל
    דרור 10/11/2021 10:39
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לפי מבקר המדינה בנק ישראל הפסיד 30 מיליארד שקלים על רכישות דולרים. כלומר משלם המיסים הפסיד זאת. לטובת היצואנים. יוצא שבאמצעות בנק ישראל היצואנים הם משתפים אותנו בהפסדים שלהם. שנממן להם את ההפסדים. למה לא? שיהיה להם כסף לדמי כיס.
    סגור
  • 18.
    יוסי פרנק ממשיך לטעות ובגדול
    אחד 10/11/2021 10:35
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שהדולר היה 3.6 האיש אמר שהדולר יעלה ל 4.... עכשיו הוא ממשיך לקשקש. אחרי 5 שנים שהוא טועה בגדול ,אולי בסוף הניחוש שלו יצליח.
    סגור
  • 17.
    מי זה יוסי פרנק
    חיים 10/11/2021 10:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יוסי פרנק צריך לזחול מתחת לאבן ולקוות שיכחו אותו. הבנאדם חי במציאות אלטרנטיבית כבר עשור. מעניין מי הם הלקוחות שלו, ולמי הוא מיעץ. או אולי הלקוחות מבקשים יעוץ ופועלים בדיוק הפוך.
    סגור
  • 16.
    יוסי פרנק לוביסט של היצואנים
    דרור 10/11/2021 10:23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כשנק ישראל קונה דולרים והדולר יורד מול השקל בנק ישראל מפסיד. את הפסדים הללו משלמים אזרחי ישראל. משלמי המיסים. זה כל הסוד. לכן יוסי פרנק רוצה שבנק ישראל יקנה דולרים ישמור על השער בשביל היצואנים ואנו משלמי המיסים נממן את ההפסדים של היצואנים. יש לי רק שאלה אחת לפרנק. כאשר היצואנים מרוויחים הם משתפים אותי ברווחים? אם כך למה הם רוצים לשתף אותי בהפסדים שלהם. משלם המיסים המסכן מממן את ההפסדים של בנק ישראל שנובעים מרכישות דולרים. את זה יוסי פרנק לא מספר לנו. למה?
    סגור
  • 15.
    אוי יוסי יוסי אני פשוט
    ירוב 10/11/2021 10:08
    הגב לתגובה זו
    14 0
    אוהב אותך, מקומו הטבעי של הדולר נקבע ע״י היצע ביקוש. פשוט תענוג לראות אותך
    סגור
  • 14.
    שוק המטח סחיר ומשוכלל והשער 3.10 הינו הנכון
    הפוך גוטה הפוך 10/11/2021 10:08
    הגב לתגובה זו
    6 5
    כל הסיפורים על ספקולנטים אינם רציניים, השקל חזק מזה שנים רבות לאור עוצמת הכלכלה הישראלית
    סגור
  • 13.
    היה פעם שהקשקשן לא תמך בהתחזקות הדולר ?
    קשקשן 10/11/2021 10:07
    הגב לתגובה זו
    14 1
    כבר שלושים שנה הוא מספר לנו שהשקל חזק מידי ועוד מעט אנכנו קורסים.... הוא לעולם לא מתייאש וגם השקל שממשיך בכוון הפוך מתחזיותיו ההזיות ממשיך להתחזק
    סגור
  • 12.
    לפגוע במוסדיים...
    ביאליק 10/11/2021 10:06
    הגב לתגובה זו
    0 5
    1. מי הם המוסדיים? 2.האם המוסדיים משלמים מס רווחי הון כמו אזרח רגיל? 25%?? 3. אם כך יש לעלות את המיסוי על המוסדיים, ובמקביך להעלות את הריבית במשק. ריבית גבוהה יותר כמו 1% מכניסה 15% מיסים ממנה, תהיה תנודה של כספים להשקעה באג"ח, במקביל להוריד מיסים או להכיר בתשלום הריבית וההצמדה על משכנתאות (לפי מדרוג הכנסה).
    סגור
  • 11.
    מקומו הטבעי הוא 2 שקלים לדולר
    רועה חשבון 10/11/2021 10:05
    הגב לתגובה זו
    6 9
    וזה יקרה בתוך שלוש שנים
    סגור
  • למה לא 1-1 שקל לדולר, די משטויות
    סם 10/11/2021 10:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל תגזים ואל תהיה נביא שקר..חבל.
    סגור
  • 10.
    מקומו הטבעי הוא 2 שקלים לדולר
    רועה חשבון 10/11/2021 10:05
    הגב לתגובה זו
    5 5
    וזה יקרה בתוך שלוש שנים
    סגור
  • 9.
    תודה ליוסי ששוב עושה צחוק מעצמו. רוצו לקנות דולרים (ל"ת)
    הפסיכיאטר 10/11/2021 10:05
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 8.
    15 שנים אתה טועה. אפילו תרנגול עיוור…
    אמרת ב4 שח שהדולר יעלה, אמרת גם ב3.8 ו3.4. השקל מת 10/11/2021 10:02
    הגב לתגובה זו
    27 0
    אמרת ב4 שח שהדולר יעלה, אמרת גם ב3.8 ו3.4. השקל מתחזק 5 אחוז בשנה ברציפות ועקביות החל משנת 2006 אחרי שהגדירו בישראל את יעד האינפלציה בשנת 2003. אז איפה זה יהיה בעוד שנה? לפחות עוד 5 אחוז. למה לפחות? כי בנק ישראל סיים את התחמושת. ומה יגיד יוסי פרנק בעוד 5 אחוז (דולר בקידומת 2)? הוא יגיד הזדמנות לקנות דולר. תזכרו המגמה עקבית 5 אחוז בשנה כל שנה לשקל
    סגור
  • 7.
    נורבגיה שבדיה שוייץ יותר מושקעים בנאסדק
    והמטבעות שלהם יותר חלשים מהשקל.ואלו מדינות עם יצוא 10/11/2021 09:59
    הגב לתגובה זו
    8 0
    והמטבעות שלהם יותר חלשים מהשקל.ואלו מדינות עם יצוא יותר גדול מישראל.המוסדיים בארצות אלו ועוד ארצות לא עושים גידורים למטבע.הבעיה היא בארץ שכול המוסדיים כקרטל עושים כולם אותו דבר ועד שלא יחקרו אותם זה בעיה
    סגור
  • 6.
    שובו של תוכי יוסי
    כלכלן 10/11/2021 09:59
    הגב לתגובה זו
    15 0
    מתי יוסי יבין שיש עודף במאזן התשלומים בישראל לפחות ב 15 השנים האחרונות. ה"פתרון" היחידי לייסוף מתמשך הוא הגדלה דרסטית ביבוא. כל הקשקושים על ספקולנטים עלומים שפועלים במוצאי שבתות וערבי חגים הם הבל ורעות רוח.
    סגור
  • 5.
    לצערי גיבוב של שטויותגיבוב של שטויות
    רמי 10/11/2021 09:58
    הגב לתגובה זו
    4 0
    השקל מתחזק בחודשים האחרונים למרות עליות בנסדאק ובכל השנים האחרונות אין קורולציה בין הנסדאק לשקל, ויוסי לא הוצאת כתבה לפני כמה חודשים שהדולר הולך להדרדר מתחת ל3?
    סגור
  • 4.
    שאלה
    יואב 10/11/2021 09:56
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם הגידורים של ההשקעות בחול מורידים את הדולר, למה מתי שאנשים מפקידים כל חודש בקרנות והכסף בחלקו מומר לדולר ומושקע בחול זה לא מחזק את הדולר ?
    סגור
  • 3.
    מקומו הטבעי של השקל הוא 2.65 שקל (ל"ת)
    sason 10/11/2021 09:51
    הגב לתגובה זו
    7 5
    סגור
  • 2.
    עוד פעם יוסי פרנק ההזוי (ל"ת)
    רמי 10/11/2021 09:50
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 1.
    או יוסי יוסי
    15 שנה אתה רץ עם דולר לונג מקומו הטבעי ביטוי יפה ה 10/11/2021 09:50
    הגב לתגובה זו
    11 0
    15 שנה אתה רץ עם דולר לונג מקומו הטבעי ביטוי יפה הגיע הזמן שתפרוש
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות