מדוע הפך השקל מהמטבע הכי חזק בעולם למטבע קזינו?

מאז הבחירות והרפורמה נוצרה התנפלות מסוכנת של מהמרים נגד השקל - מדובר במחזורים נמוכים וזו בעצם מניפולציה. השאלה המרכזית היא להיכן נעלם בנק ישראל?
 | 

יום חמישי ערב חג השבועות, יצואן גדול מבצע עסקה ושער הדולר נחלש ל-3.70 לאחר התחזקות לאורך מספר ימים שהתירוץ לה היה "תוספת הרמטכ"ל". הבנקים המקומיים כבר סוגרים את המערכות ומתכוננים לחופשת החג. או אז נכנסות לפעולה מערכות המסחר ותוך 24 שעות מטפס הדולר לרמת שיא 3.75. בסך הכול עוד יום עבודה סטנדרטי. דולר ארה"ב -0.13% דולר ארה"ב 3.74 -0.13% דולר ארה"ב בסיס:3.74 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:   דולר שקל רציף -0.3% דולר שקל רציף 3.73 -0.3% דולר שקל רציף בסיס:3.74 פתיחה:0 גבוה:3.74 נמוך:3.73 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:

כך זה קורה כמעט מדי יום במיוחד מאז חופשת הפסח המתאפיינת במחזורים דלילים. מחכים לשעות בהן המסחר דליל ואפשר להשפיע, כמעט שעות קבועות ודואגים להחלשת השקל. כך הגיע הצמד מרמה של 3.55 באמצע אפריל לרמה של 3.75 במהלך החג. אני סוחר בשוק כבר למעלה מ-30 שנה, מחצית מהן בבנק. עבדתי עם כל הבנקים הזרים, עם קרנות גידור. אני חייב לומר גם מהתבוננות במהלך המסחר וגם משיחות עם סוחרים וקולגות בחדרי המסחר הבנקאיים- מעולם לא הייתה כאן תופעה כל כך בוטה של הטיית המסחר באמצעות מכונות המסחר, בניגוד מוחלט למציאות.

לא צריך להיות מומחה גדול על מנת להבחין בשינוי. מערכות מסחר המשמשות בדרך כלל סוחרים פרטיים וקטנים היו מרכזות עד לא מזמן היקפים של 20-40 מיליון דולר ביום בצמד דולר-שקל. היום המחזורים גדלו פי עשרה. זה מתחבר להמלצה החמה של חברי "רדיט" (זוכרים אותם מהרצות המניות?) על הלהיט החדש-למכור שקלים. אלו חברו למספר גופים שכבר מזמן פתחו פוזיציות נגד השקל( עיין ערך " אנליזות" שהבטיחו 3.8 ו 3.9) וכל מה שנותר עכשיו זה "להריץ" את המטבע.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

איפה בנק ישראל תשאלו? גם אני שואל. לכאורה התשובה היבשה שתקבלו היא שחלק נכבד מהמסחר בשקל מתבצע היום בין גורמים זרים וכלל לא מגיע לישראל. עובדתית זה לא נכון, אבל נניח לרגע שכן . האם בנק מרכזי שעומד בפני מתקפת מטבע כה בוטה, שפוגעת בכיסם של כל אחד ואחת מאתנו ( הפיחות מתגלגל לאינפלציה, כמו שראינו במדד אפריל שמחציתו הוא תוצאה של פיחות השקל, היבואנים מעלים מחירים ובנק ישראל נאלץ להעלות ריבית) יכול להרשות לעצמו לשבת מהצד ולאפשר תופעה כזאת ? בוודאי שלא.

יש שיאמרו ביקוש והיצע. אז אם נבחן את המספרים נגלה כי בחודשים האחרונים יש גידול משמעותי בעודף בחשבון השוטף. היצוא הביטחוני בשיא כל הזמנים עקב המלחמה באוקראינה והמתיחות עם סין, חברות היי טק חזרו לגייס ואפילו נרשמו מספר אקזיטים. עודף בחשבון השוטף אמור לגרום לייסוף השקל. זה קורה אמנם כמעט מדי יום במהלך המסחר השוט ף(9:00-15:00) המתאפיין כמובן במחזורים גבוהים, אולם החברים הטובים נכנסים לפעולה בשעות בהן המסחר דליל יותר וניתן להשפיע ודואגים לבטל כל ייסוף ולהפכו לפיחות זוחל וכשמגיע טריגר כמו "תוספת הרמטכ"ל" אפשר לייצר ביקושים גדולים יותר ולייצר פיחות של ממש כפי שקרה בשבוע שעבר.

ומה אומר בנק ישראל? קראתי בעיון את הריאיון עם המשנה לנגיד אנדרו אביר. אני מסכים עמו לחלוטין בנקודה אחת - המוסדיים שהיו דומיננטיים מאד במסחר, שינו את דפוס פעולתם והקטינו את היקף ההגנות שהם עושים על השקעותיהם בחו"ל. כבר הזכרתי כאן יותר מפעם אחת את התנהלותם המוזרה של הגופים המוסדיים. כל אדם בר דעת היה מגן יותר על השקעות בחו"ל ככל שהדולר עולה ופחות ככל שהוא יורד. המוסדיים משום מה עושים הפוך ואת המחיר כולנו משלמים בפנסיה ובגמל שלנו. אבל זו רק אנקדוטה.

בנק ישראל יכול להאשים את הממשלה באינפלציה ואת המוסדיים בפיחות, אבל זו טעות איומה. אתה לא יכול לשבת מהצד ולצפות בתופעות כה חריגות וללכת ולהאשים את כל העולם. תפקידו של הבנק המרכזי על פי מה שהוא עצמו הגדיר, הוא להתערב ולפעול כשהוא מזהה תופעות חריגות ואם מה שמתרחש כאן בחודשים האחרונים אינו תופעה חריגה אז אני צנצנת.

התירוץ הכי נדוש ששמעתי בעניין אי ההתערבות הוא שהבנק לא מעוניין לסמן לשוק רף מסוים בו הוא מתערב. לטעמי שטות מוחלטת.

מה כן ישיג הבנק כתוצאה מהתערבות ? המון. אפרט:
1. האפקט הפסיכולוגי- הרגעת השוק וההכרזה שיש בעל בית בשטח שרואה ופועל בעת הצורך. בנק ישראל אומר בכל הזדמנות שלא זנח את מדיניות ההתערבות. בפועל כבר שנה וחצי לא פעל.

2. התערבות מוצלחת תגרום לתיסוף חד וחזרה לרמות שיווי המשקל 3.4-3.5. ירידה כזאת תביא בהכרח לירידה משמעותית של האינפלציה ותייתר את הצורך בהעלאות ריבית נוספות הפוגעות בכלל המשק.

3. מכירת הדולרים (בניגוד לטעות שנעשתה במרץ 2020 אז בוצעו עסקות SWAP) תביא לירידה ביתרות העצומות בכל קנה מידה עולמי שהבנק צבר. ניהול היתרות גרם לצערנו לבנק על פי דיווחיו לפני חודשיים הפסדי עתק. הירידה ביתרות תיתן לבנק תחמושת נוספת לתקופה בה הכול יחזור על מקומו בשלום והשקל ישוב להתחזק יתר על המידה.

4. מכה למהמרים. מדובר במה שהשוק קורא "ידיים חלשות" מכירה מסיבית שתיצור תיסוף מהיר תגרום למהמרים נזק כבד ובריחה מההימור הכושל. יתרה מכך הם יחשבו היטב בפעם הבאה אם להמר נגד בנק מרכזי. התערבות נבונה ומניעת תופעות כאלה(קל מאד על ידי השארת לימיטים לשעות המסחר הדלילות) תחזיר את הרציונל לשוק המט"ח המקומי.

5. הגדלת הנזילות בשוק- כרגע הבנקים מדווחים על מצוקת נזילות ופותחים מרווחים הפוגעים בלקוחות העסקיים.

6. מימוש רווח נאה על יתרות שנרכשו בשערים הרבה יותר נמוכים והקטנה משמעותית של הפסדי בנק ישראל. 

נשמע לכם הגיוני? גם לי. אני פשוט נדהם מחוסר התגובה בבנק ישראל ומקווה שתגיע מהר. ככל שהוא מתמהמה, יותר ויותר שחקנים מצטרפים למשחק כי הוא נראה כל כך פשוט וקל( המלצה אישית ,אל תתפתו).


אשמח להמשיך את הדיון עמכם במשך כל השבוע. בעמוד שלי במדור הדעות תוכלו בדרך כלל להמשיך לתקשר עמי 

הכותב הוא יועץ פיננסי ומנכ"ל אנרג'י פייננס לניהול סיכונים
yf@energyfinance.co.il


החומר הכלול בסקירה זו ואפשרויות הפעולה המתוארות בה מובאים לצורך מידע כללי בלבד ואין לראות בהם משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה במניות/מט"ח ו/או מכשירים פיננסיים נשוא סקירה זו בפרט או בתחום הנגזרים בכלל. סקירה זו אינה מהווה תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם וכל העושה בה שימוש עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד.

תגובות לכתבה(53):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 35.
    אוסף של פוליטיקאים קטנים במסווה של אנשי מקצוע (ל"ת)
    אלון 29/05/2023 08:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 34.
    מה לך פרנק כי תלין ?
    יוסף אליה 29/05/2023 06:57
    הגב לתגובה זו
    4 0
    פרנק לא ברור לי מה אדוני רוצה : השקל נחלש מהרבה סיבות והעיקרית מבינהם היא תיקון של התחזקות בשנים האחרונות.אתה מאשים את בנק ישראל.בשנים שהשקל התחזק גם האשמה מבחינתך היא בנק ישראל. אין מנוס מהמסקנה שאתה תמיד מנתח מתוך פוזיציה. אתה כתבת בעבר ששער שיווי משקל נכון הוא 3.8 לדולר. אז מה לך כי תלין ? זה הכלכלה חביבי לא בנ"י
    סגור
  • 33.
    לא מדויק בכלל
    אנונימי 29/05/2023 00:30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מה שקובע זו כמות הכסף. בגלל ההפיכה המשפטית נעצרו השקעות ולא נכנסים דולרים. בנק ישראל יטעה בגדול אם ינסה להילחם בשחקנים. הנזק של הממשלה לא יתוקן בשנתיים הקרובות. השקל בדרך ל4.
    סגור
  • חוסר הבנה של עולם ההיטק
    אלון 29/05/2023 08:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חברות תמיד לא ממירות את כספי הגיוס לשקלים, אלא רק כמה חודשים קדימה לצרכי תשלום משכורות. מכיוון שעדיין משלמים משכורות, החברות ממשיכות להמיר
    סגור
  • 32.
    כמה הוא צודק
    העשירון העיליון הכשלון המלא בכסף שולט במדינה,צריך 28/05/2023 22:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העשירון העיליון הכשלון המלא בכסף שולט במדינה,צריך דחוף לסרס אותו
    סגור
  • טען עוד
  • 31.
    לפי עשר שנים
    בטיטו 28/05/2023 21:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פעם לפני עשר שנים יוסי פרנק היה בטוח ששער הדולר יעלה מ-4.0 ל-4.25 מאותה נקודה הדולר רק נפל ונפל עד 3.30. בכל הדרך הארוכה למטה ידידינו פרנק היה בטוח שאוטוטו הדולר חוזר לעלות. יוסי הגיע הזמן להודות שאין לך כדור בדולח ואתה מהמר כמו כולם.
    סגור
  • 30.
    שעון מקולקל
    גולדפינגר 28/05/2023 21:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם תרנגול עיוור מוצא לפעמים גרגר
    סגור
  • 29.
    יוסי פרנק תפסיק לקשקש. מטבעות נשחקים בהליך איטי. שנה שנתיים ונהיה בארבע וחצי חמש (ל"ת)
    אנונימי 28/05/2023 21:24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 28.
    תגיד אתה כרגע עם פוטים?
    שולתתתת1 28/05/2023 21:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש גם יתרון ליצוא בשקל עולה. אפשרות לבנק ישראל להרוויח לפחות על הנייר יותר בעתיד אם הוא לא יתערב עכשיו. כל עוד אין מדינה שעומדת מאחורי הניסיונות לענד לא כדאי לבנק ישראל להתערב.
    סגור
  • 27.
    הנגיד צריך להלחם באינפלציה וכחלק מזאת למנוע פיחות בשקל
    אוהד 28/05/2023 20:23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שתי המשימות שלו הן למנוע אינפלציה ולדאוג שהאבטלה לא תיהיה גבוה מידי. שקל חלש מאוד מועיל לתעשיה המקומית אבל כל עוד האבטלה לא עולה לא ברור לי למה הוא לא מווסת את הפיחות בשקל כשיש רזרבות מטח כה גדולות בדיוק לתקופות כאלה.
    סגור
  • 26.
    ליוסי
    מיכאל 28/05/2023 19:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השקל מזמן הוא מטבע חלש וזה שאתה מנפח אותו לא משכנע בכלל , כי כולנו יודעים שזה מעל ל3 שנים כל אזרח נידרש למשוך מהבקאט פי שניים כסף כדי לקנות אותו סל מוצרים באותה כמות שהיתה וזו האמת שמראה שהשקל פוחת ב 50% מערכו וזה לא כולל את מחירי הדיור שבהם השקל פוחת פי 5 וזו האמת וכל היתר הם סיפורים פיקטיבים
    סגור
  • 25.
    אנשים פשוט אוגרים דולרים , מאוד פשוט (ל"ת)
    קלקלן 28/05/2023 19:13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 24.
    ברדוגו צדק מתברר. הנגיד פועל מתוך פוליטיקה.
    נחום 28/05/2023 18:31
    הגב לתגובה זו
    3 3
    וטובת הכלכלה והציבור אינם לנגד עיניו.
    סגור
  • 23.
    אשר
    השקל חטף סנוקרת 28/05/2023 17:36
    הגב לתגובה זו
    4 4
    כל הזכויות של ביבי , השותף הבכיר לוין וזבי החוטם . ישראל הפכה למצורעת . ההייטק שהכניס מיליארדים של דולרים חטף נוקאאוט . התקציב מוקדש לפרזיטים הבטלנים ולא לעבודה למדע וליצירה . הסיבות לשקיעה רשומות על הקיר המזרחי של הגועליציה . שקרים ושוחד זה לא תוכנית עבודה .
    סגור
  • 22.
    ניתוח חשוב
    דב בירן 28/05/2023 16:33
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מקצועיות יוסי כל הכבוד.
    סגור
  • 21.
    שקל חלש
    שקל/דולר 28/05/2023 16:21
    הגב לתגובה זו
    0 4
    זה מגמה שתימשך לאורך שנים - מישהו דואג לפמפם חזק את הדולר ולא אתפלא אם יעבור את ה-5 שקל לדולר בטווח הארוך
    סגור
  • 20.
    הכל פוליטי , מה לא מובן.
    רוני 28/05/2023 14:40
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מקווה מאוד שבסופו של דבר זה גם ירושש אותם פוליטים.
    סגור
  • 19.
    נזרק מהבינלאומי, נזרק מהמרקע נזרק מהאתר האדום
    העורב 28/05/2023 14:27
    הגב לתגובה זו
    2 1
    תודה לביזפורטל על מאמר מרתק !!! נא לחפש בגוגל "ביזיון ושמו יועץ פיננסי" ו"ייעצתי בנושא מט"ח והלקוח נתן לי טלפון וקנה ג'יפ לאשתי".
    סגור
  • 18.
    מניפולציות
    נאור 28/05/2023 14:23
    הגב לתגובה זו
    8 0
    אתה רושם שאתה לא זוכר מניפולציות כאלו. חח. כבר שנים רבות (ואפילו כתבת על זה מלא פעמים) היו מניפולציות כאלו. רק בכיוון ההפוך. שגרמו להחלשות הדולר. חוץ מזה הוצאת מלא כתבות שכל פעם שהדולר היה מתחת ל 4 שח, קראת לבנק ישראל להתערב ולחזק את הדולר. פתאום עכשיו אתה קורא לבנק ישראל להתערב להחליש את הדולר כשהדולר רחוק משער 4. מה השתנה? לדעתי רק הפוזיציה שלך השתנתה. אז היית בצד הלא נכון של הפוזיציה ועכשיו אתה בצד הלא נכון של הפוזיציה. לפחות תן גילוי נאות..
    סגור
  • נאור
    יוסי פרנק 28/05/2023 16:27
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אתה צודק לגמרי לגבי מניפולציות באופן כללי .זה לא השתנה. כניסת הגורמים החדשים והתגברות המסחר במכונות להיקפים מדאיגים היא החידוש כאן. אתה טועה לגבי פוזיציות ואתה נזכר בהיסטוריה שאין לה מקום כאן. אני מנתח את השערים ואת השווי ההוגן כל הזמן ובשנים האחרונות קורא למכור דולרים( תבדוק) כשהדולר חוצה 3.6 ולקנות כאשר חוצה 3.4 בכיוון השני. כמו שאמרתי לגולש אחר אני מייצג יצואנים ויבואנים וכל אחד רוצה פוזיציה אחרת כך שדעתך נחמדה אבל לא עומדת במבחן המציאות
    סגור
  • "מייצג יצואנים ויבואנים"
    מני 29/05/2023 15:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין בפני מי הוא "מייצג" אותם.
    סגור
  • 17.
    שער הדולר
    ke 28/05/2023 13:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    השער טרום קורונה עמד על טווח של 3.6 עד 3.7 חזרנו לאחרי הקורונה ובלי קשר להתרחשות זו או אחרת המטבע חזר למקומו.
    סגור
  • 16.
    הדולר בדרך ל 4 שקל. ממשלת החורבן כלכלית לישראל של
    דניז 28/05/2023 13:57
    הגב לתגובה זו
    12 10
    נתניהו פשוט מרסקת את הכלכלה. מעמד הביניים קורס צריך לשלם עבור הפריזטים שנשארים בבית. נתניהו של 2003 צדק אבל היום נתניהו נמצא בשרידות פוליטית סוחטים אותו והוא דואג לעצמו ולא לרווחת כל אזרחי המדינה.
    סגור
  • מאחל להם כל רע
    הדג מסריח מהראש 28/05/2023 17:40
    הגב לתגובה זו
    3 2
    ביבי חתיכת טינופת שמקריב את המדינה לבריחה שלו מהכלא .
    סגור
  • 15.
    יוסי פרנק בלחץ.הוא בשורט על דולר!!!!
    דני 28/05/2023 13:51
    הגב לתגובה זו
    9 2
    מה קרה יוסי פרנק????אתה כנראה בשורט עצום על הדולר???? מנסה לחתוך הפסדים??? המשקיעים הזרים לא טמבלים!!!! הם רואים לאן הולכת המדינה ואיזה קטסטרופה כלכלית הולכת להיות פה אז הם מוכרים שקלים וחוזרים לדולרים שלהם,בדיוק הפוך ממה שעשו בעבר כשהמצב הכלכלי פה היה יציב ונורמלי ואז הם קנו שקלים. היום הם מוכרים אותם. הם כנראה יודעים מה הם עושים . הם לא מהמרים !!!! כפי שאתה מספר לנו
    סגור
  • אכן נשמע שבלחץ.. (ל"ת)
    בני 28/05/2023 14:48
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 14.
    בגלל ממשלת הביזה המשיחית. (ל"ת)
    שי 28/05/2023 13:48
    הגב לתגובה זו
    7 6
    סגור
  • כמה מקבלים לטוקבק מאורני? גם אני רוצה (ל"ת)
    אלון 29/05/2023 08:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    הנגיד נגד הרפורמה ולכן פועל נגד מדינת ישראל
    שמאל מזמן איבד את הראש 28/05/2023 13:22
    הגב לתגובה זו
    11 16
    שמאל מזמן איבד את הראש
    סגור
  • מומחיות בשנאה (ל"ת)
    חוסר הבנה בכלכלה 28/05/2023 15:46
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 12.
    דולר צ"ל 6 ש"ח אי"ה סמוטריץ ידאג לזאת (ל"ת)
    זליג 28/05/2023 13:09
    הגב לתגובה זו
    4 8
    סגור
  • 11.
    ככב זה כשאתה מדינה מנודה ולא מקבלים אותך במערב
    cupotka@gmail.com 28/05/2023 13:02
    הגב לתגובה זו
    10 6
    מה חשבתם שיכול להיות שר אוצר שמוחרם במערב וזה לא ישפיע על כלום? אז טעיתם
    סגור
  • 10.
    אבל אתה רצית שהשקל יחלש - מה קרה שינית פוזיציה?
    גידי 28/05/2023 12:50
    הגב לתגובה זו
    8 3
    ה $ הגבוה טוב לייצוא
    סגור
  • גידי היקר
    יוסי פרנק 28/05/2023 13:40
    הגב לתגובה זו
    3 4
    אני מייצג יצואנים שרוצים פיחות ויבואנים שרוצים תיסוף אז הפוזיציה שלי לא רלוונטית. אני מצביע על עיוותים כשנראה לי שיש עיוותים , ומצרף המלצה לפעולה כאשר הדולר סוטה משיווי המשקל כפי שאני בוחן אותו מעת לעת פעם למעלה ופעם למטה. כך מזה שנים
    סגור
  • "שיווי משקל" השתנה
    זיכרון 28/05/2023 21:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד כינון הממשלה הנוכחית היה "שיווי משקל" מסויים , עכשיו מחפשים "שיווי משקל" שתואם נידוי, אינפלציה, התרסקות ההיי טק , איומי מלחמה , משיחיות, כל המאפיינים למדינה בדרך להיות לבנון השיניה
    סגור
  • 9.
    אתה רושם בשש הקטנה
    מירב 28/05/2023 12:46
    הגב לתגובה זו
    3 1
    משמעותית בהפסדי בנק ישראל. מה הקשר אם בנק ישראל ממש או לא? רווח זה רווח גם אם הוא על הנייר. עושה רושם שהבנה בשוק ההון אין לך
    סגור
  • מירב- שיעור קטן בהבנה
    יוסי פרנק 28/05/2023 13:44
    הגב לתגובה זו
    4 0
    יש הבדל מהותי בין רווח על הניר לבין רווח ממומש( תשאלי את נוחי דנקנר והוא יסביר לך נהדר). במקרה של בנק ישראל ישנם שני היבטים. ראשית ברגע שבנק ישראל מרוויח(לא על הניר) רווחיו צריכים להיות מועברים למדינה. לכן זה הבדל מהותי. הבדל שני ואליו התייחסתי הינו הצורה בה בנק ישראל מתערב. כשהוא עושה עסקת SWAP כפי שעשה ב 2020 הוא משפיע על השוק אולם זו אינה מכירה ולכן לא נרשם רווח או הפסד עקב הפעולה, זאת לעומת מכירה אמתי בשוק שעליה הוא רושם רווח או הפסד( ברמת השערים הזו רווח ודאי שכן רכש בשערים הרבה יותר נמוכים). מקווה שהשכלת
    סגור
  • השער הממוצע שבו נקנה הדולר ע"י בנק ישראל הוא 3.8
    מני 29/05/2023 15:11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מכירה תקבע את ההפסדים האדירים וגם לא תעזור (כמו שלא עזרו הקניות).
    סגור
  • אולי קיבלת את התשובה
    ליוסי 29/05/2023 08:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בנק ישראל לא רוצה להעביר למדינה רווחים. הכל פוליטיקה קטנה.
    סגור
  • בנק ישראל קנה בשער ממוצע 3.8
    עוד שיעור בהבנה 28/05/2023 14:19
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ולכן מכירה תקבע את הפסדי העתק שלו וכמובן לא תשפיע (כמו שהקניות לא השפיעו).
    סגור
  • זאת כבר שטות- לא חוסר הבנה
    יוסי פרנק 28/05/2023 16:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בנק ישראל החל לרכוש בשנת 2008 כשהדולר היה מתחת 3.5 ומרבית הרכישות היו סביב 3.2-3.4. המכירה תקבע רווח של מיליארדי שקלים
    סגור
  • 8.
    מסכים לכל מילה
    רבש 28/05/2023 12:46
    הגב לתגובה זו
    4 4
    בנק ישראל הפך לשחקן סמי פוליטי במקום לטפל באינפלציה בוא גורם לאינפלציה מלאכותית
    סגור
  • 7.
    חחח, יוסי לא יותר פשוט להודות
    אריה 28/05/2023 12:44
    הגב לתגובה זו
    10 5
    שאין לך מושג?? כל תחזית שנתת היה הפוך! תסלח לי אבל אתה פשוט טמבל בעיני
    סגור
  • צנצנת יתאים יותר
    העורב 28/05/2023 14:21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כבר שנים שאני מסביר שנעשיתי מיליונר מלעשות תמיד הפוך מהמלצותיו. כמובן שאני מפוצץ בדולרים מאז ה"מאמר" הקודם שלו. תודה יוסי !
    סגור
  • 6.
    לא מספיק מסתכל על המאקרו
    המנתח האמיתי 28/05/2023 12:41
    הגב לתגובה זו
    6 1
    נתת כאן כל מיני סיבות מיקרו לתיסוף השקל, אבל התעלמת מכל המאקרו הענק שנגד השקל. והסיבה שהסוחרים הקטנים מצליחים לנצח את המיקרו התומך את השקל, הוא שהמאקרו ממש נגד
    סגור
  • מנתח-השאלה איפה הגבול ?
    יוסי פרנק 28/05/2023 13:47
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אף אחד לא יכול לתת מספר מדויק אולם תחת הנחות סבירות אתה יכול להפריד ולשער מה רמת הפיחות הסבירה כתוצאה מנתוני המאקרו. כל השאר זה ספקולציה( וזו אינה מילה גסה בעיני)
    סגור
  • 5.
    מי שיתרגל מהר לקידומת 4 . ירוויח (ל"ת)
    4 28/05/2023 12:30
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • 4.
    מאיפה הקביעה שמאזן התשלומים בעודף?
    ג'וני 28/05/2023 12:30
    הגב לתגובה זו
    7 4
    ראיתי באתר של הלמס שיש דטה עד סוף 22. משהו מהותי השתנה מאז, בטוח שהמאזן עדיין בעודף? יש מידעיותר עדכני?
    סגור
  • ג'וני
    יוסי פרנק 28/05/2023 13:48
    הגב לתגובה זו
    4 2
    יש כבר נתונים לסוף רבעון ראשון ויש נתונים חלקיים לרבעון שני. גם אם העודף הצטמצם,יש עדיין עודף שאמור היה לגרום לתיסוף
    סגור
  • 3.
    לא, ממש לא נשמע לי הגיוני
    ברוכי 28/05/2023 12:21
    הגב לתגובה זו
    12 4
    נשמע שיש כאן מישהו שהימר נגד הדולר וחוטף. הכיוון הכלכלי אליו אנחנו הולכים הוא גרוע ביותר ועיוור מי שלא רואה את זה - אינפלציה, בועת נדל"ן שעומדת להתפוצץ, ממשלה שמתעדפת סקטורים וחוסר יצרניות ופופליזם טהור (חכה שייגעו בנגיד ובריבית, זה עוד יגיע) ולקינוח - אנחנו לפני אם כל המלחמות. יאללה, רוץ וקנה שקל.
    סגור
  • 2.
    בנק ישראל
    מה אתה מצפה מבנק ישראל ?!! גוף חולה שייך לתקופת הה 28/05/2023 12:15
    הגב לתגובה זו
    5 8
    מה אתה מצפה מבנק ישראל ?!! גוף חולה שייך לתקופת ההסתדרות פקידים שעושקים את הקופה הציבורית ראה משכורת הספרן של בנק ישראל !!!!פח אשפה
    סגור
  • 1.
    ממש מצחיקים
    דוב 28/05/2023 12:11
    הגב לתגובה זו
    5 3
    אף פעם אתם לא אומרים שהשקל ערכו נפל רק תמיד מציינים את ערך הדולר כאילו שהמטבע שלנו הוא הדולר ולעומת זאת תמיד אתם כותבים את הערכים של יתר המטבעות בעולם זה אומר הכל שאתם מסתירים מהעם שהשקל מפוחת כבר שנים
    סגור
  • דוב
    יוסי פרנק 28/05/2023 13:51
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אתה צודק חלקית אבל מה הקשר למצחיקים ? הייחוס העיקרי כאן הוא לדולר. זה המטבע המרכזי. כמובן שהייחוס הכולל הוא לסל המטבעות. כאן אתה טועה לגמרי. השקל מפוחת כלפי סל המטבעות רק קצת למעלה משנה. לפני כן עשור של תיסוף מתמשך עם חריגות קלות.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות