עלייה מפתיעה במדד אמון הצרכן האמריקני
מדד אמון הצרכן האמריקני עלה החודש באופן מפתיע בניגוד לתחזיות האנליסטים. האנליסטים בוול סטריט חששו כי מחיר הדלק שעלו השנה בשיעורים מדאיגים יעיבו על אמון הצרכנים בכלכלה, כפי שעשו למדדים אחרים בנוגעים לכלכלה האמריקנית. האנליסטים צפו ירידה ל-101.5 בחודש אוגוסט.
ועדת האמון של הקונגרס דיווחה היום כי מדד האמון שלה עלה בחודש ל-105.6 אל מול 103.6 בחודש יולי. האנליסטים צפו ירידה ל-101.5 מחשש למחירי הדלק העולים. הצרכנים היו מסופקים מהעלייה באפשרויות התעסוקה בכלכלה האמריקנית.
העלייה החדה ביותר במדד הגיעה מאפשרות הבחירה של "מספיק אפשרויות עבודה". הירידה החדה הגיעה מכיוונה של אפשרות הבחירה של "קשה למצוא מקום עבודה". זו הפעם הראשונה מאז אוקטובר 2001 שיותר אנשים בציבור האמריקני חושבים שיש מספקי אפשרויות עבודה מאשר אנשים בציבור החושבים כי קשה למצוא עבודה.
הוצאות הציבור הן אבן היסוד של הכלכלה האמריקנית ואחראיות לשני שליש ממחזור העסקים שם. שינויים במדד אמון הצרכנים יכולים להצביע על מגמה בהוצאות הציבור.