כולם הפסידו מההוריקן? מכירות וול מארט באיזור זינקו
וול מארט, ענקית הקמעונאות, הודיעה היום כי היא מותירה את תחזיותיה למכירות בספטמבר ולא מתכוונת לשנותן בעקבות סופת ההוריקן "קתרינה". תחזיותיה המקוריות של החברה הצביעו על עלייה של 2%-4% במכירות החודשיות. התחזיות נאמדות לחנויות הפתוחות שנה לפחות.
בחודש שעבר הודיעה החברה כי בעקבות העלייה החדה במחירי הנפט עולה חשש כי הוצאות הצרכן יחלו לרדת ובכך יפגעו במכירות של החברות הקמעוניות. לאחר ההודעה העלתה הוריקן "קתרינה" את מחירי הנפט לשיעורים אף גבוהים יותר. וול מארט מודאגת מעליות מחירי הנפט בעיקר בשל החשש שההשפעות ישפיעו בראשיתם על צרכני הליבה של וול מארט שהם האוכלוסייה היותר ענייה בארה"ב.
בעקבות הסופה סגרה וול מארט כ-126 נקודות באזור הפגיעה של ההוריקן. החברה החזירה לפעילות מלאה חלק ניכר מחנויותיה אך כמה עשרות עדיין נותרים סגורים. בוול מארט ציינו כי בשבוע שבו חלפה הסופה מכירות למצרכי יסוד כמו אוכל עלו בהרבה מעל מכירות מוצרי מותרות ואזור דרום ארה"ב היה איזור המכירות הגדול ביותר שלה. החברה תרמה כמיליון דולר לשיקום ולעזרת התושבים באיזורים הנפגעים.