המכירות המקוונות יגיעו להיקף של 329 מיליארד דולר

ללקוחות בארה"ב עד שנת 2010. לראשונה השנה חצו המכירות המקוונות את סף ה-100 מיליארד דולר בניקוי תיירות ונסיעות, סך המכירות נאמדו על היקף של 172 מיליארד דולר
יניב לפן |

מכירות ללקוחות בארה"ב באמצעות האינטרנט ימשיכו לצמוח בקצב מהיר ב-5 השנים הקרובות, ויגיעו להיקף מוערך של 329 מיליארד דולר, בהשוואה להיקף של 172 מיליארד דולר בשנת 2005, כך צופה חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית פורסטר ריסרץ', במחקר חדש. מדובר במכירות הכוללות כל סוג של מכירת מוצרים דרך האינטרנט בין עסקים לצרכים, כולל מכירות פומביות ומוצרי תיירות.

"במהלך שנת 2004 חגג המסחר המקוון באינטרנט עשור לקיומו, וברור כיום שהוא עתיד להמשיך ולצמוח בקצב מהיר. אנחנו מעריכים כי קצב הצמיחה השנתי הממוצע, ב-5 השנים הקרובות, יהיה 14 אחוז לשנה", אומרת קארי ג'ונסון, סגן-נשיא ואנליסטית בכירה בפורסטר. בחברת המחקר ביצעו ניתוח מעמיק של צדדי ההיצע והביקוש הקיימים בשוק ואלה הצפויים בשנים הקרובות, כדי להפיק תחזית לחמש השנים הקרובות, ולהעריך מה צופן העתיד לתחום המכירות המקוונות.

קצב הגידול של המכירות המקוונות גבוה בהרבה מזה של כל ערוץ מכירות אחר, אומרים האנליסטים. בפורסטר צופים כי ביחד עם תחום התיירות והנסיעות, יצמחו המכירות המקוונות בארה"ב מ-172 מיליארד דולר השנה ל-329 מיליארד דולר בשנת 2010. ללא תחום הנסיעות והתיירות, יצמחו המכירות המקוונות מהיקף של קרוב ל-110 מיליארד דולר השנה, לכ-210 מיליארד דולר בשנת 2010.

בפורסטר מעריכים כי בנוסף לקטגוריות "מסורתיות", בהן אחוז ניכר ממוצריהן נמכר כבר מספר שנים באמצעות האינטרנט – מחשבים, מוצרי אלקטרוניקה, או כרטיסים לאירועים – הרי בשנים הקרובות עתידים לצמוח מכירותיהם של תחומים נוספים.

בפורסטר צופים גם גידול משמעותי במספרם של בתי האב, אשר מבצעים רכישות מקוונות דרך האינטרנט. בשנת 2004 ביצעו 39.5 מיליון בתי אב בארה"ב רכישות מקוונות דרך האינטרנט, ואלו היוו 37 אחוז מכלל בתי האב בארה"ב. בשנת 2010, מעריכה פורסטר, כי מספר בתי האב אשר יבצעו רכישות מקוונות יצמח ל- 55.2 מיליון, ואלו יהוו 48 אחוז מכלל בתי האב בארה"ב.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה