מדד אמון הצרכנים צנח לרמה הנמוכה ביותר מזה שנתיים

המדד לחודש ספטמבר, אשר פורסם היום, צנח ל-86.6 בעקבות סופת ההוריקן קתרינה. מדובר בירידה משמעותית אך עם זאת צפויה, שכן לאסונות בלתי צפויים השפעה קצרת זמן משמעותית על מדד זה
יוני נאמן |

מדד אמון הצרכנים לחודש ספטמבר, אשר פורסם היום, צנח לרמה של 86.6, זאת בהשוואה ל-105.6 בחודש קודם ולעומת תחזיות האנליסטים לירידה לרמה של 95, מדובר ברמה הנמוכה ביותר מזה כשנתיים. הצניחה הצפויה במדד באה בעקבות סופת ההוריקן "קתרינה" ומגמת העליות במחירי הדלק. בוול סטריט מייחסים חשיבות לנתון זה, שכן ירידות ממושכות בו עלולות להצביע על ירידה עתידית בצריכה, אשר אחראית לכשלושה רבעים מהפעילות הכלכלית של ארה"ב.

הסקר ממנו נבנה המדד נערך ממדגם של 5,000 בתי אב ב-20 בספטמבר, והצביע בנוסף על הנתוני הבאים: מספר העונים כי התנאים העיסקיים בארה"ב הינם טובים ירד מ-29.7% בחודש קודם ל-25.2%, מספר העונים כי התנאים העיסקיים רעים עלה מ-15.1% ל-17.7%. עוד צניחה נרשמה בצפי העתידי, כש-19.8% מאמינים שהתנאים העיסקיים יורעו בחצי השנה הקרובה, זאת לעומת 10% בלבד בחודש קודם.

למרות הצניחה במדד יש לזכור, כי בהסתכלות היסטורית באה צניחה קצרת זמן לאחר כל אסון בלתי צפוי. עם כן רק בחודשים הקרובים יהיה ברור האם מדובר בתחילת האטה בכלכלה האמריקנית, או שמה רק בתגובה זמנית לאסון בלתי צפוי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה