דלק רכב - קלת משקל ורגליים
דלק רכב היא סוג של מניה שתמיד יצוד את עיני. קלת משקל ורגליים, בעלת סיבולת לב ריאה וכושר גבוה. העובדה שמאז אמצע 2002 ועד השליש הראשון של 2004 נהנתה ממהלך עליות עתיר אחוזים (כמה מאות) מדבר בעד עצמו.
מגמת העלייה הייתה מושלמת ועמדה במלוא הקריטריונים הטכניים הנדרשים ממגמת עלייה. אלא שאז, כאשר הגיעה המניה למחיר שיא של 32.89 שקלים למניה, נדם קולה והיא החלה בתנועה צידית ארוכה שהפכה את המגמה הראשית לדשדוש שנמשך עד לימים האחרונים. הקונים מול המוכרים אלא שלמרות שמאז השליש הראשון של 2004 התקשתה המניה לעלות ולכבוש שיאים חדשים, הרי שקולם של הקונים לא נדם. בעוד המוכרים נוטים לפזר סחורה סביב מחיר קבוע מראש של 31 שקלים למניה, נתנו הקונים ביטוי ממשי להערכותיהם ולפיהן בטווח הארוך המניה עדיין לא אמרה את המילה האחרונה.
על הגרף השבועי אפשר לראות בבירור כיצד כל נסיגה תפסה את הקונים מוכנים לרכוש את המניה במחירים הולכים ועולים. שימו לב לנקודות השפל. למרות הדשדוש וחוסר יכולתה של המניה לכבוש שיאים חדשים, נקודות השפל מסודרות במבנה עולה. דינאמיקה זו מעלה את הסבירות ולפיה הפריצה תהיה כלפי מעלה. הפריצה ואכן, לפני ימים מספר, רשמה המניה עלייה חדה יחסית שלוותה במחזור מסחר גבוה ופער פריצה עולה. עליה זו ובמרכזה שבירה מעלה של רמת 31 שקלים למניה אמורה לסמן את תחילת הדרך מעלה וסבירות גבוהה ולפיה צפויה המניה להעפיל לשיא כל הזמנים.
אלא שמדובר בתהליך שלא אורך יום או יומיים אלא יכול לקחת חודשים ולכן יש להתאזר בסבלנות. כנקודה הקריטית שעלולה לחייב בחינה חוזרת של הנחות העבודה, נעשה שימוש ברמת 27.73 שקלים למניה. כל נסיגה עד לנקודה זו תיחשב כנסיגה לגיטימית שלא תפגום בסיכויי המניה לעלות. רק שבירתה של רמה זו כלפי מטה תחייב בחינה חוזרת של הנחות העבודה.
הערה: כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.