בן זאב: היין יסייע למכוניות היפניות וגם לדלק רכב

"פרת המזומנים תמשיך להניב תשואה יפה גם בשנים הבאות", כך סבור באופטימיות האנליסט יובל בן זאב מבית ההשקעות כלל פיננסים בטוחה. מעלה מחיר יעד למניה הגבוה ב-10.8% ממחיר השוק
ענת שגב |

בית ההשקעות כלל פיננסים בטוחה אופטימי ביחסו לחברת דלק רכב. האנליסט יובל בן זאב העלה את המלצתו ל"תשואת יתר" וקבע למניה מחיר יעד של 36 שקל, גבוה ב-10.8% ממחירה הנוכחי בשוק. בבית בהשקעות מאמינים כי דלק רכב הוכיחה בעשר השנים האחרונות הובלת שוק תוך התמודדות עם תקופות קשות ופריחה בתקופות טובות. בזכות כך, "פרת המזומנים תמשיך להניב תשואה יפה גם בשנים הבאות", לדברי בן זאב.

האנליסט יובל בן זאב מעריך, על סמך מודל הערכת שווי ובהתבסס על נתוני מסירת רכב, כי החברה תסיים את הרבעון הרביעי של השנה עם רווח נקי של כ-50-55 מיליון שקל. האנליסט סבור, כי למרות פגיעה באטרקטיביות של מכוניות המיובאות מיפן ביחס למכוניות מקוריאה בעקבות ירידה חדה בשבוע האחרון בשער הדולר ביחס ליין היפני וביחס לאירו. עדיין מדובר בשערי חליפין נוחים בהרבה מאלו של תחילת השנה.

בשנת 2006 מעריכים בבית ההשקעות, מעמדה של טויוטה צפוי להתחזק בתחרות המקומית בזכות שתי השפעות. האחת, היחלשות היין היפני צפויה לסייע בתחרות מול יבואנים מקוריאה השנייה, שנת 2007 היא השנה האחרונה בה תייצר טויוטה את דגם קורולה. להערכתם, היצרן גמיש יותר במתן הנחות אשר יסייעו ליבואן המקומי.

בנוסף, מציינים בבית ההשקעות, כי בשנת המודל הקרובה צפויות המתחרות סובארו והונדה להפסיק לייבא דגמי 1,600 והן תייבאנה רק גרסת 2.0 ליטר. להערכתם, צפויה ירידה של כ-6,000 מכוניות מצד שתי המתחרות הצפויות להתחלק בין השחקנים האחרים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה