מדד אמון הצרכנים בארה"ב: זינק לשיא מאז סופת קתרינה

המדד עלה בחודש זה לרמה של 103.6, זאת מרמה מעודכנת של 98.3 בחודש נובמבר ובהתאם לממוצע תחזיות האנליסטים לעליה לרמה של 103.1. ברקע לעליה, מחירי הדלק אשר נסוגו מטה ושיפור בשוק העבודה
יוני נאמן |

הקונפרנס בורד האמריקני פירסם היום את מדד אמון הצרכנים לחודש דצמבר, אשר טיפס מעלה לרמה הגבוהה ביותר מאז פגיעת סופת ההוריקן קתרינה. המדד עלה בחודש זה לרמה של 103.6, זאת מרמה מעודכנת של 98.3 בחודש נובמבר ובהתאם לממוצע תחזיות האנליסטים לעליה לרמה של 103.1. ברקע לעליה נמצאים מחירי הדלק, אשר נסוגו מטה בתקופה האחרונה ובנוסף תרם השיפור שחל בשוק העבודה האמריקני.

מדד אמון הצרכנים נחשב לאינדיקטור טוב לגובה הוצאות הצרכנים, אשר עליהם מתבססת כשני שליש מכלכלת ארה"ב. המדד מתבסס על סקר של 5,000 אבות בתי בארה"ב, בתחילת המדגם בשנת 1985 עמד המדד על 100 נקודות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה