פלאפון: הכנסות משירותי תוכן יגיעו לחצי מיליארד שקל

חברת פלאפון פרסמה היום את תחזיותיה לשלוש השנים הבאות. מנכ"ל החברה צופה כי פלאפון תהפוך לפלטפורמה השלישית לטלוויזיה הרב ערוצית לצד הכבלים והלווין
ענת שגב |

החברה צופה כי בשלוש השנים הקרובות יגדלו הכנסות החברה משירותי ערך מוסף ומשירותי התוכן בשיעור של 18-20 אחוזים מידי שנה. כך מסר היום מנכ"ל פלאפון גיל שרון.

שרון מסר כי פלאפון רואה בשירותי התוכן את אחד ממנגנוני הצמיחה הבולטים של החברה לשנים הקרובות, וכי ההנהלה של החברה פועלת עתה כדי ליישם את כל המהלכים המרכזיים שלה בכיוון זה. לדבריו, תוך שלוש שנים יגיעו ההכנסות של פלאפון משירותי התוכן והדור השלישי ליותר מחצי מיליארד שקל.

שרון חוזה כי מספר המנויים של פלאפון שיהיו מחוברים לשירותי הדור השלישי יגיע בתום שנת 2008 ליותר מחצי מיליון. "בשלוש השנים הקרובות צפויה המהפכה הסלולרית להתרחב עוד יותר והמכשיר הסלולרי יהפוך ממכשיר קצה מתוחכם המעביר קול ונתונים למכשיר מרכזי בחיי כולנו אשר מאפשר לכל אחד ואחת לקבל את כל השירותים הפיננסים והאחרים בניידות. פירושו של דבר כי בתהליך זה תהפוך חברת פלאפון מחברת "תקשורת" ל"חברה המעניקה שירותים אישיים ניידים" מסר שרון.

מנכ"ל פלאפון התייחס גם לרוויה שאליה הגיע השוק הסלולרי בשנה החולפת לאחר שנים של צמיחה מואצת. "השוק הסולרי שידע קצב צמיחה דו ספרתית בשנים עברו הגיע ליציבות והופך עתה לשוק בוגר ורווי יותר. מגמה זו תמשך עם הירידה בדמי הקישוריות, פתיחת שוק המכשירים לתחרות, יישום ניידות המספרים, המשך התחרות והשחיקה בהכנסות והמשך התערבות הרגולציה בנושאים השונים."

שרון מסר כי חברת פלאפון הגדירה שני מנועי הצמיחה בשני תחומים מרכזיים שיביאו להגדלת הרווח מהלקוחות, טכנולוגיה ותוכן מחד, והתייעלות המבנה הארגוני וכתוצאה מכך בשירות ללקוח, מאידך.

בבסיסו של מנוע הצמיחה הטכנולוגי עומדת תפישת העולם של התלכדות שירותי התקשורת FIX MOBILE CONVERGENCE .בתהליך זה, לטענת מנכ"ל החברה, תהפוך פלאפון מ"חברת תקשורת" לחברת המעניקה את כל השירותים האישיים או את מרבית השירותים הללו אבל בניידות. הלקוח יקבל את כל שירותי התקשורת שלו כולל קול ודאטה באמצעות המכשיר הסלולרי ועל ידי ספק שירות אחד וחשבון אחד. מגמה זו תלווה בהתפתחות טכנולוגיות חלופיות מבוססות VOIP כגון WIFI ו- WiMAX אשר ניתן להגדירן כ"דור הרביעי של הסלולר".

כל הכותרות

העידן החדש ה-MOBILE LIFE יהפוך את מכשיר הטלפון הסלולרי ממכשיר דיבור ובידור להמונים, לעוגן הקשר המרכזי של הלקוח למשפחתו ולעבודתו. המכשיר הסלולרי המכיל יכולות עיבוד מתקדמות, מסכים איכותיים, זיכרון נרחב ונשלף, חיבור לטכנולוגיה בדחיפה ותקשורת נתונים מהירה יהפוך לערוץ התקשורת המרכזי ובשיאו של תהליך הלכידות, יתכנסו לתוכו כל השירותים אותם מקבל הלקוח בבית כמו טלפון קווי, קונסולות משחקים, טלוויזיה, מערכת סטריאו, מצלמה ומחשב, והשירותים אותם כבר כיום הוא צורך באמצעות הסלולר כשעון, מצלמה, מחשב נייד נגן מוסיקה.

לדברי שרון, הלכידות הפיזית והטכנולוגית אף תייצר עולמות עסקיים חדשים על בסיס פלטפורמת הסלולר ובהם: שירותים פיננסיים, ארנק אלקטרוני, מסחר בבורסה, קניות, M PARKING , טלמטריה ואפליקציות אבטחה ומעקב RF-ID.

מנכ"ל החברה ציין כי הטלוויזיה הסלולרית תהווה גורם משמעותי בהגדלת הכנסות פלאפון בשנים הבאות, מאחר והסלולר יהיה הפלטפורמה השלישית של טלוויזיה רב ערוצית לצד שתי הפלטפורמות הקיימות: הכבלים והלווין.

מנוע הצמיחה השני המבוסס על התייעלות המיבנה הארגוני והשירות ללקוח. לדברי שרון, פלאפון כבר יישמה מהלך מניב-ערך של שילוב בין שירות ומכירות במטרה להתאים לכל לקוח את "מעטפת השירות האופטימלית". זאת על-ידי איחוד חטיבת השירות וחטיבת הלקוחות הפרטיים והעמדת נקודת מימשק אחת יעילה, פשוטה ונוחה למול הלקוח. מהלכים אלה כבר יצרו לחברה ערך נוסף הנאמד ביותר מ- 60 מיליון שקל.

במקביל, החברה הודיעה כי בכוונתה להקים כוח מכירה המתמחה במכירת שירותים מתקדמים ותוכן ובתפירת חליפה אישית של שירותים לכל לקוח על פי צרכיו הייחודיים.

נתוני חברת פלאפון מלמדים כי הצרכן הישראלי ממשיך להגדיל את החשיפה שלו לקבלת שירותים באמצעות האינטרנט. נתוני "פלאפון" מצביעים על כך שכיום יש כ-500 אלף כניסות בחודש לשירותי אתר האינטרנט של פלאפון לבדיקת מצב החשבון, פירוט שיחות שינוי יעדים ועוד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה