פפסיקו רושמת גידול של 12% ברווחים: לא תודות לפפסי

משווקת המשקה המפורסם רשמה רווח של מעל מיליארד דולר, המיוחס דווקא לעליה במחירות חטיבת החטיפים, לחברה שווי שוק של 95 מיליארד ד', זאת לעומת שווי של 97 מ' ד' של מתחרתה הגדולה קוקה קולה
יוני נאמן |

פפסיקו (PEP), משווקת החטיפים והמשקאות הגדולה, הידועה במשקה הפפסי המפורסם, פירסמה היום את תוצאותיה הכספיים לרבעון הרביעי של 2005. החברה דיווחה על עליה של 12% ברווח הרבעוני לרמה של 1.1 מיליארד דולר, או 65 סנט למניה, בהתאם לממוצע תחזיות האנליסטים, זאת לעומת 985 מיליון דולר, או 58 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד.

את העליה ברווח ייחסה החברה לגידול במכירות של חטיפים ומשקאות קלים. מבחינת התחזיות לשנת 2006, החברה צופה גידול של בסביבות 5% בהכנסות ורווח שנתי של לפחות 2.93 דולר למניה, בהתאם לתחזיות המוקדמות בשווקים.

מחירה הנוכחי של החברה משקף שווי שוק של 95 מיליארד דולר, זאת לעומת שווי שוק של 97 מיליארד של "אחותה הגדולה", קוקה קולה (KO). בחודש דצמבר עקפה פפסיקו לראשונה מעולם את קוקה קולה מבחינת שווי שוק, אך מאז הספיקה מתחרתה האיימתנית לחזור למעמדה הקבוע.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה