מדד סנטימנט הצרכנים רשם ירידה מפתיעה מתחילת פברואר

המדד המקדים של אוניברסיטת מישיגן הצביע על חולשה ניכרת כשירד לרמה של 87.4, זאת מרמה של 91.2 בחודש ינואר, כשברקע קפיצה מעלה במחירי הדלק וירידות שערים בבורסה האמריקנית
יוני נאמן |

אוניברסיטת מישיגן פירסמה היום את תוצאות המקדימות של מדד סנטימנט הצרכנים לחודש פברואר. המדד הצביע על חולשה ניכרת כשירד לרמה של 87.4, זאת מרמה של 91.2 בחודש ינואר, כשברקע קפיצה מעלה במחירי הדלק וירידות שערים בבורסה האמריקנית. מדובר בהפתעה שכן השווקים ציפו דווקא לעליה קלה לרמה של 91.5.

מדד סנטימנט הצרכנים מחושב לצרכי חיזוי דפוסי הצריכה העתידיים, זאת כשהסקטור היצרני אחראי על פעילות של כשני שליש מהכלכלה האמריקנית. המשוואה הינה פשוטה, ככל שהצרכנים ירגישו אמון רב יותר בעתיד הכלכלה כך לא יהססו להוציא מכיסם על רכישות חדשות ובכך יתרמו להמשך הפעילות העסקית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה