תחרות EFFIE: תשלח את המנצח לקורס שיווק נוצץ בארה"ב
"השנה הכנסנו מספר שינויים בתחרות: לתהליך השיפוט יצטרפו עשרה מנכלים מהחברות המובילות במשק ומנהל השיווק של העבודה הזוכה יזכה בקורס יוקרתי באחת האקדמיות המובילות בחו"ל", כך מכריזה עופרה שטראוס, יו"ר שטראוס עלית, שהינה גם היו"ר הנכנסת לועדה המארגנת ויו"ר חבר השופטים של ה-EFFIE.
היום (ג') נורתה יריית הפתיחה לתחרות הפרסום האפקטיבי הבינלאומית, ה-EFFIE 2006 בישראל. התחרות מתנהלת בעולם החל משנת 1968 ע"י הסניף הניו-יורקי של איגוד השיווק האמריקאי AMA וכיום היא נערכת ב-32 מדינות בעולם. עופרה שטראוס, מסרה במסיבת עתונאים ברמת גן כי "במהלך השנים היטיבה התחרות לשקף את ההתפתחות ואת ההתמקצעות שחלו בתחומי השיווק והפרסום בארץ ובעולם. אנחנו רואים שתחום השיווק הופך למרכזי יותר רציני יותר ומדעי יותר".
בהתייחסה לחשיבות שבנטילת חלק בתחרות הבינלאומית אמרה שטראוס כי "התחרות הבינלאומית המתנהלת במקביל בלמעלה מ-30 מדינות, מעלה על נס את המצויינות ומהווה עבורנו הזדמנות להיות חלק מענף השיווק העולמי. היא מעמידה אותנו בסטנדרטים עולמיים גבוהים ביותר ויכולה אף ליצור תשתית לחינוך גבוה בתחום, במיטב האוניברסיטאות. הפלטפורמה שיצרנו בשנים הקודמות באמצעות התחרות תעזור ביצירת מקור מקצועי של אינפורמציה והשראה לענף".
שטראוס, כמי שעומדת בראש חברה ישראלית הפועלת והמשווקת ברחבי העולם, רואה חשיבות רבה לשילובו של ענף השיווק והפרסום הישראלי בענף השיווק העולמי: "אני מאמינה שגם לצד מדינות בהן יש מסורת ארוכה מאוד של שיווק, יש לכוח החשיבה ולחדשנות היצירתית הישראלית מה לתרום בתחום זה, לא פחות מאשר בתחומים כמו היי טק ומדע".
לארץ נכנסה התחרות לפני 6 שנים, ביוזמת המי"ל - המרכז הישראלי לניהול וכבכל שנה היא נערכת בשיתוף עם איגוד המפרסמים ואיגוד חברות הפרסום. ומנכ"ל המי"ל, יצחקי חן, מסר בהקשר זה כי: "המיוחד בתחרות EFFIE הוא שהיא התחרות היחידה השמה דגש על מרכיבי האסטרטגיה של קמפיינים שיווקיים, המתודולוגיה והוכחת הישגים ברורים ומדידים בהתאם למטרות מוגדרות מראש".
לדברי מנכ"ל המי"ל אחת הבעיות הקשות של העוסקים בפרסום היא מדידה יעילה של אפקטיביות הפרסום. "פעמים רבות ניהול הקמפיין הפרסומי עובד מהבטן, ממה ש"נראה נכון" או "מרגיש נכון", כאן, בתחרות ה - EFFIE יש ניסיון לכמת את האפקטיביות של קמפיין הפרסום, לשכלל את מדידת התועלת של הקמפיין, להבין את העלות תועלת באופן מדעי כמעט" אומר יצחקי. פרטים למתמודדים הפוטנציאליים התאריך האחרון להגשת עבודות: 6 במרץ 2006. בשנת 2004 השתתפו בתחרות למעלה מ-30 חברות ומשרדי פרסום ובשנת 2005 מספר המשתתפים הגיע ל-50, כשהפופולריות של התחרות והמוניטין המקצועי שלה הם שעמדו מאחורי הגידול המסיבי במספר המשתתפים. השנה, התאריך האחרון להגשת מועמדות יהיה 6 במרץ וההערכה היא שלתחרות יגשו חברות, מפרסמים, חברות פרסום ויחידים מכל הארץ.
השנה הוכנסו לתחרות מספר שינויים: מנהל השיווק של העבודה הזוכה ב-Grand Effie יזכה בקורס יוקרתי בן שבוע עד שלושה שבועות באחת האקדמיות המובילות בחו"ל. שינוי נוסף שיכנס השנה הוא שבשלב האחרון של תהליך השיפוט יצטרפו כ-10 מנכ"לים בכירים לבחירת הזוכה בתואר הנכסף של ה – Grand Effie.
כמו כן השנה החלה תחרות ה-EFFIE בשיתוף פעולה עם האקדמיה וזאת במטרה לצרף את "אנשי השיווק והניהול העתידיים" לצורת החשיבה של אפקטיביות שיווקית ולהעשיר את חווית הלמידה לתלמידים במסלולי השיווק השונים. במסגרת שיתוף הפעולה ישולבו עבודות התחרות בסילבוס הלימודים. בנוסף, סטודנטים לתואר שני בשיווק יהוו חלק מצוות השיפוט של התחרות.