אדאמינד: ההכנסות גדלו ב-100% ב-2005
אדאמינד, ספקית פתרונות לעיבוד והמרת תכני מולטימדיה עבור שווקי ה-(MMS) ושירותי התוכן, מפרסמת היום את התוצאות הפיננסיות לשנה שהסתיימה ב-31 בדצמבר 2005.
הכנסות החברה גדלו ב-100% והסתכמו ב-6.2 מיליון דולר לעומת 3.1 מיליון דולר פרו-פורמה בתקופה המקבילה ב-2004. הגידול משקף מכירת רישיונות חדשים ושדרוגי קיבולת שנרכשו על-ידי מפעילי רשתות סלולריות ברחבי העולם.
הרכב ההכנסות במחצית השנייה היה דומה למחצית הראשונה - 3מיליון דולר, מאחר וכמה הסכמים חדשים אשר היו צפויים להיחתם לפני סוף השנה נחתמו רק בינואר 2006.
ההפסד התפעולי פחת ב-29% ל-2.7 מיליון דולר (נתוני פרו-פורמה מאוחדים ב-2004: 3.8 מיליון דולר), נתון המשקף את צמיחת ההכנסות והבקרה ההדוקה על ההוצאות התפעוליות.
ההפסד הנקי הסתכם ב-1.3 מיליון דולר לאחר חישוב הרווח פיננסי של 1.38 מיליון דולר, המשקף הכנסות מימון ממזומנים וניירות ערך סחירים. החברה גם רשמה רווחי מטבע חד-פעמיים מסך של 0.6 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2005. אחוז רווח גולמי נשמר ברמה של 90%. יתרות המזומנים הסתכמו ב-28.2 מיליון דולר, נתון המשקף תקבולים של 25.5 מיליון דולר מהנפקת החברה ב-AIM בפברואר 2005. יתרות המזומנים מפעולות לכלל השנה היו ניטרליות.
הגידול בהכנסות משקף גידול בדמי הרישוי ממפעילים המתכננים להשיק שירותי MMS ושירותי תוכן. בנוסף, החברה נהנתה משדרוגי רישיונות שנרכשו על-ידי מפעילים כדי לספק מענה לגידול בתעבורת ה-MMS, המצריכה את טכנולוגיית עיבוד המדיה של אדאמינד.
מכירות הרישיונות החדשים תרמו להכנסות של 65% בעוד שההכנסות משדרוגים והסכמי תחזוקה תרמו את יתרת ההכנסות.
בחודש מרץ הוטמעה תוכנת אדאמינד ב-Verizon Wireless, אחת משתי המפעילות הסלולריות הגדולות ביותר בצפון ארה"ב, המשרתת 50 מיליון מנויים. מאז גדל בהתמדה נפח העברת MMS באמצעות ובעזרתה של תוכנת אדאמינד בשוק האמריקאי במקביל להשקת שירותים, יישומים ומכשירים ניידים חדשים על-ידי Verizon וספקי תוכן אחרים.
המכירות הישירות למפעילים גדלו בשיעור ניכר במהלך השנה לאור הגדלת ההוצאה של החברה על מכירות ושיווק ל-3.1 מיליון דולר. המכירות הישירות היוו 25% מסך המכירות של השנה לעומת פחות מ-10% ב-2004.
החברה מצפה להמשך גידול בשווקים בהם היא פועלת בצפון אמריקה, מערב אירופה ודרום מזרח אסיה. בארה"ב מפעילי הסלולר נמצאים בתהליכי בחירה והטמעה של טכנולויית אדפטציה מהדור הבא. בדרום מזרח אסיה החברה צופה לשידרוג משמעותי של פתרונותיה, וכך גם בארופה צפויים שידרוגים דל תוכנה ובנוסף הטמעות חדשות והחלפות של מערכות קיימות.
בחודש שעבר הודיעה החברה על רכישת SenseStream, אשר תהווה גשר לשווקים בסין, הונג קונג וטייוואן. ל-SenseStream קשרים הדוקים עם כמה מהמפעילים הסלולריים והיצרנים החשובים באזורים אלה.
אדאמינד הטמיעה את תוכנת החברה אצל יותר מ-100 מפעילי רשתות סלולריות ברחבי העולם לעומת 80 ב-2004. כיום עובדת החברה עם חמישה מבין שבעת יצרני התשתית הסלולרית המובילים ועם שלוש חברות אינטגרציה מובילות.
שיילנדרה ג'יין, מנכ"ל אדאמינד, אמר כי אדאמינד ניצבת בנקודה הטובה ביותר של מהפיכת התוכן הסלולרי בעיקר לאור העובדה כי קיימת עלייה ניכרת בשימוש ב-MMS ובשירותי תוכן אחרים.