מה עוצר את וול מארט מלהיכנס לשוק ההודי?

חברת הקימעונאות הגדולה בעולם "וול מארט" שואפת לחדור לתת היבשת בעלת מספר התושבים השני בגודלו בעולם ובעלת השוק הקמעונאי הרביעי בגודלו בעולם אך מגלה ש"חומה סינית" יש גם בהודו
יוסי פינק |

"וול מארט", חברת הקימעונאות הגדולה בעולם, הצהירה זה מכבר על כוונותיה לחדור לשווק הודו, המדינה בעלת מספר התושבים השני בגודלו בעולם ובעלת השוק הקמעונאי הרביעי בגודלו. אך החברה גילתה כי אין זה עניין פשוט כלל, כיוון שמערכת הרגולציה ההודית (FDI) מונעת ממשקיעים בינלאומיים להשקיע באופן ישיר בשוק ההודי.

במלים אחרות, חברה זרה שרוצה למכור מוצרים לשוק ההודי יכולה לעשות זאת אך ורק דרך מכירת זיכיונות או כניסה לשותפות עם חברות הודיות.

בתחילת השנה מיתנה ממשלת הודו את הגבלות ה-FDI כשהתירה לחברות המשווקות ליין מסויים של מוצרים (כגון חברת ציוד הספורט ,נייק) להיות בעלות השליטה על חברות קמעונאיות בהודו. וול מארט, המשווקת מגוון רחב מאוד של מוצרים, לא נהנתה מהקלה זו בחוק ההודי.

אחת הדרכים של וול מארט לעקוף את החוק ההודי היא לפתוח בתי כלבו שימכרו אך ורק ללקוחת עסקיים ומהחברה נמסר כי הם בוחנים אפשרות זו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה